Wie wil eens helpen meedenken We willen september een weekje naar CP, zie alleen door de bomen het bos een beetje niet meer hihi. Onze kids zijn dan 2,5 jaar en 8 maanden. We zijn eerder naar de Eemhof, Heijderbos en Erperheide geweest. Zeer geslaagd, ik weet dat Erperheide vaak genoemd wordt als leukste met kleine kinderen, maar we vinden het leuk een nieuwe te proberen nu! Mooie Aquamundo is zeer belangrijk, we zijn daar waarschijnlijk wel dagelijks te vinden. Glijbanen gaat niet veel lukken waarschijnlijk, maar leuk peuterbad met glijbanen is wel belangrijk en bubbelbaden, of in ieder geval warmer water voor baby. Erperheide had een mooi groot bubbelbad buiten, maar er zijn er niet veel die dat hebben geloof ik... Water play house mag de oudste nog niet in begreep ik? Leuke kinderboerderij vinden we belangrijk, liefst beetje centrale ligging. Balluba was vorig jaar zeker een succes, behalve dat het in die van Erperheide ontzettend heet werd! Verder houden we van mooie natuur, ligging bij natuurgebied en groot meer op het park zouden we leuk vinden. Evenals wat bezienswaardigheden in de omgeving. Omgeving viel ons beetje tegen eigenlijk bij Erperheide, was mooier bij Heijderbos. Mogelijkheid voor huifkartocht vinden we leuk, als dat beetje in de bossen is zoals bij Heijderbos... Nu denken we aan Vossemeren, lijkt erg mooi met meren en ze hebben centraal gelegen kindercottages. Discovery bay ziet er leuk uit, maar er staat vanaf 5 jaar, iemand ervaring met jongere leeftijd? Onze zoon is nogal een klimgeit en gek op water dus dacht dat hij het al wel leuk zou vinden... Aquamundo heeft wel peuterbad met glijbaantjes begreep ik, niet heel groot alleen en alleen 2 kleine bubbelbaden dacht ik. Koraalbad leek me ook leuk, hoewel ik daar niet veel aan toe kom misschien. Goed idee of iemand nog andere ideeën misschien? Welke heeft volgens jullie het leukste kinder-doe-bad en ook iets indoor als Balluba/discovery bay? Heb ook wel naar Duitsland en Frankrijk zitten kijken, moet alleen wel echt meerwaarde hebben om er lang voor te rijden en dat weet ik nog niet zeker...
Ik vind Huttenheugte wel leuk. Leuk zwembad en heerlijk in de bossen. Ernaast ligt Plopsaland wat voor jouw oudste erg leuk is. Daar kun je ook bootjes huren en varen op een meertje en er is een kinderboerderijtje. Binnen ook wat om te spelen maar dat viel ons wat tegen. Gamehal en ook wat voor hele kleintjes maar dat stelde weinig voor. Wij waren ook in september en dan is het animatie-team ook al weg, dat was zeker ook een reden waarom dat afviel. Maar hier zou ik me niet door laten weerhouden.
Absoluut de huttenheugte, aquamundo is echt geweldig voor die kleintjes. Leuke kinderboerderij en ook Plopsaland is super leuk
Ja huttenheugte om bovengenoemde redenen erg leuk (wij gaan volgende week toevallig ) Maar ook om daar de hunebedden etc te kunnen bekijken, ik vind het een mooie omgeving daar om te wandelen, fietsen etc.
Wij gaan volgende maand naar het Meerdal. Hier heb je een kleinere variant van de baluba indoorspeeltuin. Mooi zwembad, mooie plaza. toch wel 1 van onze favoriet.
Ik weet niet of je ook naar Frankrijk wilt rijden. Maar les trois forets is absoluut een van de mooiste parken! Een nieuw en heel groot park. Midden in de natuur. Een gigantisch zwembad (eerder een aquapark niet vergelijkbaar met Nederland!) Groot buitenbad, peuterbad, aquaplay house en zelfs een zandbak in water. Verder een zeer grote kinderboerderij en een balluba. Wel een groot park dus boek een voorkeursligging. Park is veel nieuwer dan de parken in NL en België. Maar wel even rijden.
En hebben jullie ook een idee over Heijderbos vergeleken met Huttenheugte en Meerdal? Is Heijderbos ook geschikt voor met een kindje van 2,5 jaar in maart? Is de plaza overdekt bij slecht weer zijn er bossen in de buurt?
Hm het wordt er nog niet makkelijker op haha. Trois forets lijkt me wel een erg mooi park! Ik twijfel nog of ik zover zou willen rijden... Baby vind op dit moment auto op een of andere manier erg vervelend, ze huilt bijna nooit maar ind de auto bijna altijd... Maar over een half jaar is alles weer anders natuurlijk. Mogelijk beter bewaren voor volgend jaar, heeft de oudste ook meer aan het waterplay house... Wildlands Emmen willen we al een tijd heen en kids zijn dan nog gratis, dus das weer een pre voor Huttenheugte. Ze hebben alleen geen kindercottage, wat ik in Erperheide best prettig vond. Beste was eigenlijk nog dat we de matrassen van het stapelbed met onze om konden ruilen en zo als eerste CP geen bed met ongelofelijke kuilen hadden Heijderbos waren wij met baby van 6 mnd, dus wat betreft kinderbad weet ik dat niet goed meer, hebben we nog niet echt gebruikt toen. Maar denk dat de Jungle Dome zeker wel leuk is met 2,5. Park grenst aan de bossen, er is aan een kant van het park zelfs een poortje naar buiten, zo het bos in. Er zit ook een manege bij met huifkartocht door de bossen, ze lieten steeds kinderen voor op de bok zitten, vonden ze mooi allemaal. Plaza is overdekt ja, volgens mij alleen de Eemhof niet.
bedankt voor je uitleg en toelichting. Nog een vraag. Je schrijft dat je Erperheide bedden geruild had en daardoor voor het eerst bij CP geen bed met ongelooflijke kuilen had Is het echt zo erg? Ook in de vip huisje misschien? Ik vind het fatsoenlijk matras wel belangrijk.
Wij zijn bij Huttenheugde geweest maar vond het een behoorlijk oud park. De huisjes zijn echt heel erg ouderwets en staan boven op elkaar... Natuurlijk zijn sommige huisjes wel wat opgeknapt maar ik vond het park erg vol. Daarna zijn wij bij CP parc sandur geweest. Echt prachtige vrijstaande huisjes! Veel meer ruimte en een mooie ligging aan het water. Heel erg geschikt voor kleine kinderen aangezien je dan weinig hebt aan een grote aquamundo. Huttenheugde is vlakbij en je krijgt korting. De beide parken zijn vlakbij elkaar dus je bent zo in Plopsa en bij Wildlands. Parc Sandur is veel rustiger en meer gericht op mensen die van rust houden (ouderen en gezinnen met kleine kinderen).
Jup helaas... Verder prima huisjes, maar oude matrassen... Nu hebben we wel steeds comfort gehad, geen idee of vip wat dat betreft beter is. Nu zijn we 2x tijdens mijn zwangerschap geweest waarbij ik bekkeninstabiliteit had en het jaar daartussen ook nog wel snel last van m'n bekken en rug. Thuis stevig matras gewend... En op CP zakt de combi boxspring en oud matras dus erg door. Bij de Eemhof heb ik een herniaplank gevraagd bij de receptie, ligt onder het matras en door stevige ondergrond wel goed geslapen. Heijderbos hebben we de boxsprings naar de andere kamer verhuisd en met matras op de grond geslapen Erperheide matrassen geruild van stapelbed, welke veel beter waren. Misschien is wat bedden betreft trois forêts weer de beste keuze, aangezien dat park zo nieuw is dat de matrassen nog niet echt doorgelezen kunnen zijn denk ik...?
Geen een. Snap niet wat mensen leuk vinden aan die massale toeristen(tokkie)- trekkers. Mag, je zult er ook wel nette mensen tussen hebben maar het meeste is volgens mij eeg luidruchtig.
Goh nuttig, zo'n niet-onderbouwde uitspraak zonder advies wat dan wel... Ik weet niet waar je die mening opgedaan hebt, misschien is het in de schoolvakanties anders. Maar buiten het seizoen is het helemaal niet zo druk en allemaal gezinnen met jonge kinderen. Geen enkele 'tokkie' gezien. 1x groep jeugd met te harde muziek, vervelend maar dat kan overal... Wij gaan voor het mooie tropische zwembad, waarbij je zou denken dat je ergens ver weg zit maar toch dicht bij huis. En een mooi huisje in de natuur en buiten eten en wandelen in de bossen. En speeltuintjes en kinderboerderij vlakbij. Tja een camping zuid Frankrijk of Italië is misschien leuker, maar vinden we niet zo handig met baby. Voor nu vermaken wij ons prima bij CP!
Wat een constructieve bijdrage.. Maar het is wel goed om te weten! Ik zal zo naar de winkels gaan en wat tokkie kleding en accessoires inslaan en de namen van mijn kinderen veranderen naar iets met veel y erin enzo.. als we toch in stereotypen praten Wij gaan over een week naar vossemeren dus dan moeten we ons wel aanpassen natuurlijk
To, ik zou naar meerdal gaan. En de bedden vind ik prima hoor, wij hebben altijd basic huisjes en die zijn echt gedateerd, maar slechte matrassen met kuilen of vieze huisjes hebben we nooit gehad.
@minigirl: De nieuwere huisjes hebben vaak betere matrassen. De eden cottages, misschien moet je daar even naar kijken. En tja, wij zijn ook bij landal geweest. Inderdaad prachtig ruime huisjes, maar de kinderen missen dan echt een leuk zwembad. Voor de huisjes hoef je inderdaad niet naar cp te gaan nee. Maar mijn kinderen vinden het fantastisch daar. En alles bij de hand. In de restaurants is het niet erg als ze rondlopen, of een keer een keel opzetten. Ik vind het met kinderen gewoon heel relaxed daar. En 'tokkies' , oh ja hoor, die lopen er zeker rond, net als hier in de stad Ik vind het altijd een heel gemêleerd gezelschap daar, ik heb me er nooit echt aan gestoord. Ik vind het meer burgerlijk. maar daar pas ik prima tussen, tussen de 'gewone man'. En nostalgisch. Heerlijke herinneringen uit m'n jeugd aan cp. Maar goed ieder z'n meug he.
Eppo, Eden betekent dat nieuw? Want ze zijn nog duurder dan vip. Tokkies heb je hier in de stad ook idd maar ik kom ze liever niet te vaak tegen. overigens was ik vorig jaar bij Hof Van Saksen, vrij duur en exclusief maar veel luidruchtige mensen in polo's shirts. Ik stoorde me daar ook aan. Tja als we onder mensen komen, heb je allerlei types en ook gevallen waar je je aan stoort. Misschien maar proberen het beste van te maken..
Ja klopt, die hebben een wat modernere inrichting zeg maar. Zijn vaak ook wat ruimer opgezet. Maar inderdaad weer een stukje duurder dan de oude huisjes. Het is maar wat je wil natuurlijk, wij hechten meer waarde aan de faciliteiten op het park dan aan de kwaliteit van het huisje, maar iemand anders vind dat juist weer andersom.
Jeej we hebben geboekt, het is de Huttenheugte geworden Met een 7-dagen-pas voor Wildlands Dat gaf de doorslag eigenlijk, omgeving en leuk kinderbad en dat Discovery bay en aquaplayhouse toch leuker zijn als de kids ouder zijn. Plopsa vond ik in verhouding met Wildlands erg duur eigenlijk, vooral omdat de oudste denk ik nog onder de 1m gaat zijn dus in veel dingen niet in mag. Misschien gaan we 1x wel, hebben 40% korting door Blijdorp abonnement. We hebben er zin in! Duurt alleen lang nog haha. Dan volgen jaar maar weer piekeren over trois forêts/ kempervennen/ Vossemeren