Hoi allemaal, Ik ben benieuwd naar ervaringen die jullie evt. hebben met het Bumbo babystoeltje. Je kunt het in principe gebruiken van 3 t/m 14 maanden maar ik vroeg me af of het wel een goed product is voor je kleintje en het niet slecht is voor hun rug en nekje? Dus heb je er eentje zou je het daan aan- of afraden? Bedankt alvast.
Ik heb hem niet maar ik lees er veel goede verhalen over! Ik zou als ik jou was nog eventjes wachten, als je een snel kindje hebt kan hij/zij met een half jaar zitten en heb je het ding voor niks gekocht. Als je nou merkt dat hij/zij echt wat stimulans nodig heeft is het wel echt een aanrader! Wij hebben hem om de eerste reden niet gekocht, hij ging met ruim 6 maanden zelf zitten en daarna schijnt het nogal gevaarlijk te zijn ivm omkukelen met het ding.
wij hebben m, maar ik moet zeggen dat we m weinig gebruikt hebben bij beide kindjes. ze vonden het vooral leuk als ze nog niet zelfstandig konden zitten, maar dan doe je ze er maar kort in ivm hun rugje, dan zette ik ze toch liever in de gewone wipstoel... die van ons konden allebei snel zelf zitten en wilden dan ook de vrijheid, omkiepen gebeurde niet eigenlijk, maar ik moest ze wel in de gaten houden omdat ze zich allebei gingen strekken als ze er genoeg van hadden en dan vielen ze er wel uit. ik zou het denk ik voor tweede keer niet meer kopen...
Oké bedankt voor de reacties!! Ik denk dat ik hem voorlopig niet ga kopen. Mijn zus heeft er eentje wellicht dat ik die van haar eerst kan lenen om uit te proberen.
Ik vind het zelf geen verantwoord product. Een kind wat nodig niet zelf kan gaan zitten, is nog niet toe aan zitten. Een baby van 4 maanden hoor je dus niet plomp op zijn billen neer te zetten, dat is niet goed voor rug en heupen. En daarbij hoeft een kind van 4 maanden nog niet te zitten, want je hoeft pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeden. En dan kunnen veel kindjes in iedergeval zelf een paar minuutjes blijven zitten, goed gesteund in een kinderstoel of bij je op schoot.
Ik heb de bebepod van prince lionheart. Is iets te vergelijken met de bumbo seat. Ik las over de bumbo seat dat de beentjes nogal strak zaten. Zoontje vind m geweldig zit er vanaf 3 maanden in.
Wij gebruiken hem omdat de fysiotherapie dat bij ons heeft aangeraden om de rompbalans te stimuleren. Die bleef bij onze kleine achter... En hier werkt het heel erg goed. Maar ik zou het zeker niet doen bij een normaal ontwikkelende baby, alles op zijn tijd!
Als een kindje van, zeg maar, 7mnd echt niet even in de kinderstoel overeind kan blijven om te eten, of als de fysio het nodig vindt ivm achterstand kan ik me voorstellen dat je zoiets gebruikt. Ik heb die dingen even opgezocht, het is een soort potje, maar dan zonder plasgat? Wat moet een baby van 3 maanden in hemelsnaam daarin?
Idd Adi, Onze fysio vertelde ook dat baby's ip bij een normale ontwikkeling zelf leren te gaan zitten vanuit het op de buik liggen. Door zo'n stoeltje te gebruiken "verplaats" je het kind ip (te) ver in zijn ontwikkeling, waardoor ze een deel van de normale ontwikkeling over kunnen (!) slaan... Ik denk hetzelfde principe als met zo'n loopstoeltje waar ze in hangen...
Als je 'm eerst uit kan proberen zou ik dat zeker doen Ik vind beide stoeltjes nogal prijzig namelijk. Die van ons was volgens mij 65 euro met een soort van dienblad erop waar je een speeltje dat erbij zit op kan klikken en 2 placemets.