Mama's, mama's in spe en wannabe mama's in omgeving Amersfoort

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lana85, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Goedemorgen dames,
    Over de zwangerschap babbelen is leuk, maar misschien nog leuker met meiden uit dezelfde omgeving.
    Ik zal mij even voorstellen: ik ben 27 jaar en (16w en 5d) zwanger van de eerste. Ik vind het maar wat spannend allemaal maar ben nu vooral razend benieuwd naar of ik een meisje of jongetje krijg. Ik hoop het over twee weken te weten!! Zelf kom ik uit Woudenberg, zo'n tien kilometer van Amersfoort. Nog meer zwangere meiden uit dezelfde omgeving?

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier niet zwanger op dit moment, maar woon wel in dezelfde plaats en ben een jaartje ouder.;)

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap. De eerste periode is lekker voorbij, nog even en iedereen kan je mooie buikje zien!

3. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    ah kijk aan, er zijn in ieder geval lezers uit de omgeving ;)! Maar aan je profielfoto te zien ben je mama? Een ervaringdeskundige is altijd handig!

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik kom uit zee.wolde ;)

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Kijk, dat is (vanuit hier gezien dan) de andere kant van Amersfoort. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus gezellig!

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Maar ik ben ook (helaas nog) niet zwanger...
    In januari gaan we weer voor een ICSI poging.

7. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik zat al te kijken hoe ik het onderwerp kan veranderen, zodat het een topic wordt voor degene die mama willen worden, mama worden en mama zijn. Zoals gezegd, hoe meer zielen ;)

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dat moet via de moderators of beheer ;)

9. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    verzoek ligt bij beheer!!
    Mama in love, als ik het goed zie ben jij dit jaar mama geworden? En nu wil je graag voor een tweede gaan?

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja klopt, de eerste is nu een half jaar ;)

We hebben over die zwangerschap 5 jaar gedaan met allerlei behandelingen.

In nov een terugplaatsing gehad van 2 cryo's maar helaas een miskraam met 4.6.

In januari gaan we weer starten met een nieuwe ICSI.

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Zo de titel is al aangepast, zo dekt het 'de lading (/de dames)' beter toch?
    Lekker druk dus met zo'n kleine Uk in huis. Lijkt me extra bijzonder zo'n eerste kleine na zo lang wachten!! En hopelijk in 2013 dus een broertje of zusje erbij (of in ieder geval in aantocht)!!

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja, dit dekt de lading wel ;)

Het is echt super een kleintje in huis!
    Hij heeft net even een poosje geslapen en ligt nu weer tevreden in de box te slapen ;)
    Het is echt een super tevreden kindje gelukkig.

Hopelijk gaan we 2013 uit met een kindje of (hoog)zwanger ;)

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het is jou eerste kindje?
    Hoeverloopt de zwangerschap bij je? Voel je het kindje al?
    Ik voelde met 16 weken precies de eerste kriebeltjes in mijn buik :)

14. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Het is inderdaad mijn eerste kindje/zwangerschap. Reuze spannend allemaal moet ik zeggen haha. Mijn buik begint sinds week 15 beetje te groeien en vanaf vandaag ik dat de weegschaal 100 gram boven mijn startgewicht aangaf. Het groeien is dus begonnen ;).
    De misselijkheid was goed aanwezig tot ongeveer week 13. Gelukkig heb ik daar nu zo goed als geen last meer van. De ergste vermoeidheid is ook weg, al moet ik zeggen dat een avondje doorhalen er nog niet in zit. Verder heb ik wel heel veel hoofdpijn. Ben paar keer bij de fysio geweest om te laten 'kraken'. Hielp best goed in begin, al heb ik het idee dat mijn spieren nu ook aanvoelen als kabels. Dus dat wordt een aandachtspuntje voor volgende keer.

Hoe verliep jouw zwangerschap? Ik hoop echt inderdaad dat je volgende oud en nieuw kan proosten op een nieuwe uk!! Ik ben verder niet echt thuis in het traject wat jij moet doorlopen, heb je nu dan bijvoorbeeld al medicijnen of hormonen oid wat je neemt?

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja, spannend hé! Ik vond het vooral vanaf de 20 weken echo echt genieten! Je voelt het dan goed bewegen/rollen, je hebt hem/haar goed kunnen bekijken en je krijgt steeds meer contact met je kindje.
    Fijn dat de misselijkheid weg is!

Ik had een probleemloze zwangerschap.
    Op het laatst alleen veel vocht vasthouden. Kon geen schoen/slipper meer aan :)
    Ik was 20 kg aangekomen maar dat is er bijna allemaal weer af.

Nu begin ik 31-12 met spuiten van een middel wat mijn hormoonhuishouding stil legt.
    14-1 Krijg ik een inwendige echo om te zien of alles rustig is en dan start ik met een tweede spuit elke dag. Dat middel zorgt ervoor dat er meerdere eitjes gaan groeien.
    Na 6 dagen krijg je een inwendige echo en kijken ze hoe de groei gaat. Eventueel wordt de medicatie hoeveelheid bijgesteld.
    Daarna kom je om de dag terug voor een inwendige echo om de groei te volgen en als ze groot genoeg zijn moet je pregnyl spuiten om ze te laten springen. Dat moet echt om een exact bepaalde tijd. Precies zoveel uur daarna heb je dan de punctie.

Dan gaan ze met een naald via je vagina door de baarmoederwand en zuigen ze alle eitjes weg.

Die worden met het zaad van mijn partner geïnjecteerd en vervolgens 3 dagen de broedstoof in ;)
    Na 3 dagen krijg ik dan een embryo teruggeplaatst. Daarna 2 weken wachten tot je kan testen ;)

16. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Wow wat een proces, maarja zolang het resultaat oplevert heb je er veel voor over lijkt me!! Wel superspannend dan om af te wachten tot je mag testen.. Hoe groot is de kans ongeveer dat het goed is of is daar geen zinnig woord over te zeggen? Wel fijn dat je de vorige keer vervolgens wel een fijne zwangerschap hebt gehad. Ik heb op 28 jan. de 20w echo staan, aan de ene kant vliegt de tijd maar de dagen naar die echo lijken juist als een slak voorbij te gaan. Gelukkig mag ik over 12 dagen wel weer even gluren om te zien of het een dametje of kereltje is. Hopelijk hoor ik dan ook waar de placenta ligt zodat ik mij kan concentreren op waar ik Uk het beste kan voelen haha. Maarja ik hoop natuurlijk dat ik m dan al wel goed gevoelt heb!!

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Rebekka, hier inderdaad een ervaren mama van een zoontje van bijna 20 maanden.

Je hebt de titel mooi aangepast!

Mama-in-love, bedankt voor deze openhartige uitleg! Het is toch ingrijpender dan ik dacht. Ik hoop van harte dat je snel een kindje mag groot brengen in je buik!

All, hier is een wens voor een tweede kindje, maar ik durf het nog niet goed aan. We hebben 1,5 jaar lang vreselijk gebroken nachten gehad en nu kunnen we vaak 2 van de 3 nachten doorslapen.
    Verder hebben wij op medisch gebied best wat met de kleine wat te verstouwen gehad, waardoor het nu pas zorgeloos genieten is.

Ik lees graag mee met jullie zwangerschappen en het uitkijken ernaar.

18. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Bij de eerste titel had ik gewoon last van tunnelvisie haha, wijt t maar aan de hormonen.
    Jeetje dat is wat zo veel gebroken nachten, snap dat je daardoor wat meer terughoudend bent.
    Maar is t wachten een gevoelskwestie of heb je een moment (bepaalde leeftijd van je kleine, x aantal hele nachten, gezondheidssituatie) voor ogen waarop je het misschien weer aan durft?

Morgen weer werken, bah. Zo geen zin in! Helemaal niet nu ik weer met hoofdpijn op de bank lig. Hopen maar dat ik er morgen geen last van heb, niks aan anders met oud en nieuw!!

19. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    haai ik klets graag met jullie mee als dat mag:)

ik kom uit Renswoude(vindt ik redelijk dicht bij amersfoort) 31 jaar en ben dankzij ivf zwanger van ons 1e wondertje erg spannend en leuk om ervaingen te delen!

20. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hey, welkom! Gezellig nog iemand erbij! En zover liggen we niet uit elkaar, scheelt maar een paar weekjes..
    Hoe verloopt de zwangerschap tot nu toe bij jou?
    Ik zie dat je halverwege jan. Weer een controle hebt, kan je dan ook gluren voor t geslacht of wil je dat niet weten?

Deel Deze Pagina