Eind augustus 2014 gaan we voor ons eerste kindje :) wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kabouter24, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Oh een jaar alweer!!!! Maar jeetje wat boffen jullie met het weer, dat wordt een tuinfeest of niet? Elke verjaardag van mij ratelt mijn moeder het hele bevallingsverhaal weer op. Vreselijk vond ik dat. Maar ik vrees dat ik nu hetzelfde ga doen hahahaha. Hoe zit dat bij jou? En hoe gaan jullie het vieren??
    Hele fijne dag en alvast van harte gefeliciteerd met je kleine grote vent!!

2. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Leuk eerste verjaardagsfeestje! Super mazzel met het weer inderdaad! Veel plezier morgen, hoop dat je zoontje het naar z'n zin heeft, hij zal vast lekker verwend worden!

Vaccinaties heb ik eigenlijk geen idee van, ben eigenlijk nog nooit buiten Europa geweest:p

Was gisteren bij het consultatiebureau, L was helemaal goedgekeurd en nog niet ziek van der prikjes, hopen dat t zo blijft! Zo lief, er waren allemaal van die hele kleine babytjes, smelt smelt.. Is het al bijna september mensen;)??

3. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hahahha ja met klapperende eierstokken ben je bij het cb nou niet echt aan het juiste adres. Ik hoef pas in maart weer. Ben wel benieuwd hoe lang en zwaar ze is. Heb het idee dat ze nub wel opeens de lengte in is gegaan.

4. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Met t weer hebben we mazzel vorig jaar sneeuwde t nog. Ik gooi ze in de tuin denk alleen de kleintje binnen kunnen ze spelen. Verder doen we niet heel bijzonder komt ongeveer 30 man denk we hebben een taart laten maken met zijn foto en een mep taartje ( papa is bakker dus heeft hij gemaakt) ben benieuwd wat hij ervan vind die drukte enzo is hij niet echt gewent in huis ghihi hij zal goed verwend worden. Dinsdag is hij echt jarig en krijgt hij ons cadeau een driewieler met duwstang en gaan we een dagje weg met zn drietjes.

Ja leuk he die baby's op t cb vind ik ook altijd zo schattig alleen t cb zelf vind ik niks ze zeuren nog al eens en vertellen tegen de een dit en de ander dat

Fijne zondag nog

5. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Jaa wat een weer hè!

Hadden jullie ook voordat je zwanger was dat jullie het best beangstigt vonden? Ik weet weinig over kinderen en lijkt me toch wel best eng.. hoe leer je alles? Van te voren heel veel inlezen of gaat het allemaal van zelf?
    Wat doe je als je zwanger bent? Maak je dan meteen afspraak bij de dokter? En wat moet je doen voordat je zwanger bent? Ik weet dat je foliumzuur moet gaan slikken maar zijn er nog meer dingetjes?

6. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hihi kabouter dat zijn wel normale dingen die gaan spelen inderdaad!
    Ik heb veel neefjes en nichtjes die ook vaak gelogeerd hebben dus kon al heel wat ervaring op doen. Ik heb wel boeken gelezen maar die gingen meer over zwangerschap en t prille begin. Dingen over hoeveel hapjes enzo heb ik daarna gewoon weer opgezocht als dat relevant werd. Ik had de grote geboorte gids ofzo? Boek over elk stadium van je zwangerschap (en daarvoor en daarna). De kraamzorg leert je ook veel en let maar op, zo gauw de kleine er is, en ook ver daarvoor, heeft iiieeedereen om je heen adviezen. Haha gek werd ik er soms van. Ik maakte me soms ook wel zorgen van hoe moet dit en hoe gaat dat maar ik moet zeggen dat onze kleine meid al heel snel aangaf wat het beste voor haar werkt en daar gaan wij in mei. Go with the flow :). Soms is het ook kwestie van uitproberen. Tijdens mijn zwangerschap zat ik ook hier op t forum in een club met dames die tegelijk waren uitgerekend en daar heb ik heel veel aan gehad!spreek ze nu nog steeds veel!
    Voor je zwanger bent op tijd beginnen met folium, ik houd zes weken aan maar iig vier weken. In de ideale situatie drink en rook je niet meer. Maar ik dronk nog wel gewoon een drankje hoor. Gelijk na positieve test mee gestopt. Ze zeggen dat het tot dan geen kwaad kan, al verschillen de meningen daar over. Ik dacht straks duurt t een jaar, zo lang ga ik niet mijn Leven on hold zetten haha.
    Ik kon vanaf zes weken contact met vk opnemen voor afspraak intake bij acht weken. Eerste echo had ik met tien weken. Maar dat verschilt per vk. Je kan rechtstreeks vk bellen, huisarts informeer je later maar die heeft er verder niets mee van doen. En wat je daarna allemaal moet regelen moet je tzt maar vragen hahahah

Nu echt gefeliciteerd! Een meptaart goed idee!! Ja ik denk ook dat wij familie en vrienden uitnodigen op de zondag voor haar verjaardag. Zal ook wel drukke bedoeling zijn. Heb jij al jullie vrienden uitgenodigd of bv. alleen ouders met kids? Vorig jaar sneeuw en nu een warmte record voor deze dag. Heerlijk!! Geniet er van.

7. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    goedemiddag dames,

zo feestje zit erop was geslaagt! hij is goed verwent en wond zijn taart ook lekker :D
    wij hebben opa's oma's mijn zusje en vriend en nichtje uitgenodigd en vrienden met en zonder kinderen ook nog een oom en tante van mij met neefje en nichtje

nu lekker een weekje vrij en morgen is hij echt jarig en gaan we naar de dierentuin met zijn drietjes.

ik heb me alleen een beetje ingelezen over zwanger worden en zijn niet over als t kindje er zou zijn t gaat allemaal vanzelf en als ik iets wil weten kijk ik hier of vraag t aan iemand met al kinderen.
    vond t wel heel spannend t moederschap maar t gaat vanzelf.

8. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Lekker vrij met dit weer doe je goed!!
    Wat voor cadeaus heb je gevraagd? Kleren tot en met maat 86 stikt ze in en speelgoed eigenlijk ook. Als kraamcadeau heeft ze een loopfietsje gehad en een k3 microfoon. Prima om cadeau te geven voor haar eerste verjaardag :). Weet dus ook niet zo goed wat we straks nog moeten vragen haha hoezo verwend?!

9. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    krijgt wat je verdiend zeggen ze toch ;)

ik vond t ook erg moeilijk we hebben van de opa en oma toe toet van vtech gekregen de ambulance de garage en t vliegveld , hamertje tik, een rups waar je op kan tingelen, little people, cadeaubonnen, kleding en er is geld op zijn rekening gestort ow ja en Nijntje de dierentuin een hele grote knuffel aap van een meter bij een meter bestuurbaar autootje bestek das was t wel z'n beetje denk van ons krijgt hij morge zijn driewieler. t zijn wel allemaal jongens dingen met al die auto's ghihihi misschien kun je iets vragen voor in bad of voor buiten ( zwembadje, schommel iets), pop, poppenwagen, meisjes lego of duplo en anders cadeau bonnen. lastig he

10. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Hier zijn ze opzich wel aardig op het cb. L was ook opeens heel veel gegroeid, ze was altijd een beetje een ukkie, maar nu was ze opeens precies gemiddeld

Vpower, leuk dat het een geslaagde verjaardag was! Veel plezier morgen in de dierentuin! Zijn jullie al vaker geweest? Wij wilde ook voor het eerst naar de dierentuin voor der eerste verjaardag, maar ze was helaas ziek:(
    Weetje wat hier echt een groot succes was voor der verjaardag, gekregen van de oom voor der verjaardag, nijntje verstoppertje spelen, simpel maar echt leuk en ze heeft der echt lol in!

Ik had me eigenlijk helemaal niet ingelezen, alleen als ik me iets af vroeg zocht ik het op.. Maar het gaat toch allemaal wel vanzelf, en alle handigheidjes leer je wel van de kraamverzorgster! Maar is denk ik normaal hoor, dat je het spannend vind. Ik vind t nu eigenlijk ook wel weer spannend, meer als de vorige keer, denk omdat t toen opeens zo was en ik er verder niet over na had gedacht..

11. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nou gelukkig is het niet raar ofzo. Ik begon al aan mezelf te twijfelen of ik het nu wel echt wilde!?!? :(

Maandag zit er weer op gelukkig !
    Morgen alweer dinsdag.. Hopelijk gaat het een beetje snel deze week.

Fijne werkweek ladies ;)

12. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Vandaag mijn mannetje 1 jaar een dreumes :D baby af wat gaat t snel

13. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Gefeliciteerd vpower:D:D! Een klein dreumesje, wat gaat het snel hea, maar zo leuk! Heel veel plezier vandaag!

14. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Gefeliciteerd :)

15. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Een jaar hiep hiep hoeraaa!!! Perfect weer voor een uitje :) veel plezier!

16. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Mag ik hier gezellig mee kletsen?

Wij willen er ook in augustus voor gaan. Als het aan mij ligt al eerder haha, maar ik ga in augustus nog op vakantie met een vriendin en dat wordt een behoorlijk uitdagende vakantie. Vanwege lichamelijke problemen gebruik ik dagelijks pijnmedicatie en zal dit die week ook echt nodig hebben. Omdat in de medicatie niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap willen we dus pas na de vakantie gaan beginnen.

Kijk er zo naar uit haha, klinkt misschien stom ;)

Zal ondertussen even gaan bijlezen :D

17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Gaat snel zo'n jaar hé, ik vond het al zo rap gaan bij mijn petekindjes, laat staan bij je eigen kindje :)

18. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Wees welkom! Hoe meer zielen .....:D
    En dat van we gaan er dan voor maar ik wil wel eerder overheerst hier hoor hahaha heel bekend!
    Maar in de notendop, wie ben jij? (Uhm nee hoor ik ben niet nieuwsgierig);)

19. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

Haha gelukkig dat ik niet de enige ben ;)
    Ik voel me soms zo stom, overal zie ik zwangeren of baby's en het enige wat ik denk is, ohhhhh dat wil ik oooooook.
    Hoezo, eierstokken rammelen :$

Maar goed, wie ben ik: veronique. Ben 29 en 8 jaar samen met mijn vriend. Wonen zo'n 6 jaar samen met onze twee honden.
    En tja, wat moet ik nog meer vertellen ? :)

Heb nog niet alle 22 pagina's gelezen, dus ben nog niet helemaal bij hoor. Sorry ;)

20. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Vpower!!! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Deel Deze Pagina