Ja de lente en de zon lijkt me wel wat al doe vieze regen Hier vandaag tot 18:00 werken en dan lekker weekend morge naar de 9 maanden beurs met een vriendin die zwanger is helemaal zin in ben er nog nooit geweest. En zondag niet veel denk als t weer is lopen ofzo we zien wel. Fijn weekend allemaal
Ik ben vorig jaar bij de beurs geweest was wel leuk! Goed even bonnen enzo verzamelen vooraf dat je gratis dingen kan ophalen
Heerlijk weekend.. Wi hebben niet echt plannen. Morgenavond gezellig naar vrienden. Verder niets. Beetje uitslapen :-D Ik denk er ook echt elke dag verschillende keren aan. Lijkt me echt super leuk en spannend allemaal. Ben alleen een beetje bang dat ik super dik wordt dus wil nu nog ff kilo of 5 afvallen K ben aan het aftellen naar onze 'grote' reis dus stiekum ook naar het 'mogen' stoppen met de pil Ik ben vorig jaar naar de HH beurs geweest, 9 maanden overgeslagen, wie weet volgend jaar?!?
Afvallen omdat je sowieso wat kwijt wil of preventief lijnen omdat je aankomt tijdens zwangerschap???? Hebben jullie de reis al helemaal uitgedacht?
Tis wel nodig die 5 kg is er de laatste jaren aangeslopen dus wil ze er erg graag af hebben. Aan de andere kant denk ik van, mwah het komt er toch allemaal weer aan. Maar gezonder leven kan geen kwaad. Ja de reis is al een heel eind uitgedacht hotels voor de eerste week zijn geboekt. We boeken elke week een paar hotels. Echt leuk om te doen. En hebben op de kaart ook al de route uitgetekend. Waren jullie veel aangekomen met jullie zwangerschap?
Ik heb werkelijk geen idee, ik denk dat het zwanger zijn op zich een geweldig gevoel geeft, maar ik hoop alleen dat ik geen kwaaltjes ga krijgen of ziek ga worden ofzo. Het lijkt me prachtig dat je steeds een groeiende buik krijgt en je kindje voelt bewegen! Prachtige ervaring lijkt me dat! Alleen tegen die bevalling zou ik gigantisch op zien, ik kijk ook wel eens filmpjes van bevallingen en daar heb ik altijd spijt van naderhand.
Die bevalling lijkt me ook niets inderdaad heb op school bij biologie er wel eens 1 gekeken maar daarna nooit meer gekeken en niet van plan ik hoop het te gaan ervaren Lana85; 12 kg valt wel mee ja. En dat buikje mag he als je een kindje hebt
Zo vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een vast contract ga krijgen Op zich ben ik best blij, maar er kan uiteraard geen salarisverhoging vanaf. Vind het zo ontzettend balen... Iedereen zegt tegen me; ah joh je hebt in ieder geval een vaste baan, dan kun je vanuit daar gewoon verder solliciteren. Ik weet gewoon zeker dat ik waar ik nu werk NOOIT iets bij ga krijgen. Altijd wordt er gezegd; ja hoor je kunt nog wel groeien in salaris, je moet er eerst hard voor werken blablabla. Nu ben ik al aan het rekenen (misschien hebben jullie mijn vorige topic wel gelezen) wat ik eventueel zou overhouden als ik straks 32 uur ga werken. Liefst zou ik nog minder gaan werken maar dat is financieel gewoon niet haalbaar vrees ik Als ik 32 uur zou werken zouden we na alle vaste lasten nog 361 euro overhouden, plus ik zou nog 80 euro besparen op sigaretten als ik stop + 80 euro (ik wil minder geld gaan uitgeven per maand aan boodschappen dus dan zouden we 553 euro over houden per maand. Als ik 28 uur zou werken dan zouden we nog 224 euro per maand overhouden plus de besparingen is 411 per maand overhouden. Nu hoef je tijdelijk minder loonbelasting te betalen waardoor we allebei 50 euro meer krijgen, maar dit is ook niet voor altijd natuurlijk. Misschien krijg ik straks ook weer zorgtoeslag als ik minder werk, je krijgt schijnbaar ook combinatie korting (weet iemand hoeveel dat is of waar je dat kunt vinden?) en je krijgt natuurlijk ook kinderbijslag. Kindje naar de opvang brengen is volgens mij al niet mogelijk met het geld wat we overhouden, ik zou dan 1 dag thuis zijn extra en mn vriend ook 1 dag, dan houden we nog 3 dagen over die opgevangen moeten worden. Gelukkig kunnen we wel op (schoon)moeders rekenen. Mijn vriend rookt ook, dus die zou nog shag kunnen gaan roken om geld te besparen. Wat ik dus eigenlijk wil vragen, denken jullie dat we het dan gaan redden? Als we 553 euro over houden per maand? Dan moet er natuurlijk nog wel luiers en voeding enz vanaf.. + alle andere dingetjes voor jezelf. Wat denken jullie? en wat kost jullie kleine je per maand ongeveer?
Nog even een kleine aanvulling; We gaan natuurlijk trouwen in augustus, en we hebben hier geld voor gespaard, maar we denken er nu zwaar aan om het gewoon simpel te houden en een hoop geld in ons zakken te houden. Ook krijgen we van mijn ouders in mei een geld bedrag (omdat ik 25 ben geworden) dit kunnen we dus ook opzij zetten. Dus gelukkig zouden we dan wel wat spaargeld hebben mocht er iets zijn...
Fijn dat je een vast contract hebt!! Balen van t salaris. Maar in ieder geval heb je nu iets vast. Kan je uitkijken naar iets anders terwijl je nu wel een basis hebt om op terug te vallen!!! Ja die ouder combinatie korting is een heffings korting die aardig hoog kan oplopen. Volgens mij wel inkomensafhankelijk. En als je kind na juni geboren wordt dan geldt ie pas voor t jaar erna meen ik me te herinneren (dat was de reden voor manlief dat ik net over tijd mocht lopen hahahahahaa) Ja weet je de kosten voor je kindje kun je zo hoog maken als je wil. Geef je bv ipv kv dan scheelt dat melkkosten. Eten maak ik nu zelf ipv duren potjes. Kijk elke week naar de aanbiedingen in supermarkt en stel je menu er op af. Kleertjes heb ik heel veel gehad en anders mp kan je ze voor een appel en ei kopen. Maak voor al het overige wat je nodig hebt een verlanglijst voor kraamcadeaus. Luiers heb ik nooit de volle pond voor betaald, altijd in de aanbieding. Voor luier doekjes en douchespul geldt hetzelfde. Ook op eigen verjaardag heb ik baby spullen gevraagd. Een baby heeft weinig echt nodig. Melk en heel veel liefde . Denk ook aan kinderbijslag. Ik denk dat je wel rond gaat komen. Desnoods moet je vriend ook maar stoppen . Wel zo goed voor t zaad hahaha Bevalling heb ik me bij de eerste geen zorgen over gemaakt. Ik vond het juist spannend en was erg benieuwd Houden jullie je cyclus al bij? Zou ik eens moeten gaan doen.
Super dat je een vast contract hebt! Maar wel jammer van je salaris. Kun je het niet als doel stellen; voor het trouwen samen stoppen het roken?! Een baby uitzet hoeft inderdaad niet duur te zijn. MP staat vol met goede 2e Hans spulletjes en veel cadeautjes van de trotse oma/opa Ik ben aan de pil dus niet echt wat bij te houden qua cyclus Voor de pil was het altijd 28 dagen. Super regelmatig. Dus ben benieuwd hoe het is als ik stop.
Thnx Lana, je kunt inderdaad best veel dingetjes 2ehans kopen. Maar ik ben altijd zo'n drukte maker en maak me altijd zorgen over geld haha. Boodschappen zijn overigens al van het bedrag af dus dan houden we echt rond de 550 euro over per maand. Wat kost jouw dochtertje ongeveer per maand?
Haha Coortje mijn vriend wilt helaas echt niet stoppen met roken. Heb het al geprobeerd maar hij wilt het niet. Misschien komt het nog. Ik zit ook aan de pil dus kan mijn cyclus ook niet bijhouden. Ben erg benieuwd. Mijn vriend en ik hebben allebei een voorgevoel dat we heel snel zwanger zullen zijn. Waarom weet ik niet maar hoop het zo!
Dan hoop ik maar dat je gevoel juist is Ik heb geen idee wat ze kost (haha klinkt een beetje apart over een baby hahaha) maar lang niet die 550 hoor!! Al hebben wij wel opvang kosten dan loopt t snel op. Maar ik denk dat je met kleding en verzorging voor minder dan 200 eu klaar kan zijn. De uitzet waar je mee begint heb ik daar niet mee gerekend. Daar kan je je helemaal op uitleven en 10.000 voor kwijt zijn maar voor een tiende moet je (2e hands, geen tweede hans ) ook (makkelijk) klaar kunnen zijn. En nogmaals vraag je kraam en verjaardagscadeau tactisch!
Wat goed een vast contract!! Dat hoor je niet veel meer tegenwoordig. Besparen kun je met tweedehands spullen goedkopere luiers enz. En roken maar dat is best moeilijk om te stoppen Cyclus ben ik nu aan t bijhouden heb wel de mirena spiraal maar wordt iedere maand heel licht ongi hiervoor korte cyclus van 25 tot 27 dagen ben benieuwd als hij eruit gaat hoe t dan is. Gisteren gezellig naar de 9 maandenbeurs geweest t was druk maar wel leuk op de huishoudbeurs ook rond geslenterd maar daar was t heel druk niks aan. Vandaag naar de efteling we hebben een abo dus als t mooi weer is gaan we daar heen
Goed dat je een vast contract hebt kabouter! Wel jammer van je salaris indd, maar denk echt wel dat het te doen moet zijn hoor. Je gaat ook leven naar wat je hebt he, en dan kun je misschien niet altijd het nieuwste kopen of alles wat je wil, maar uiteindelijk heeft een baby dat ook allemaal niet nodig Leuk de 9 maandenbeurs, zou ik ook wel een x heen willen! Wie weet volgende x En efteling ook leuk, zijn wij pas ook nog geweest, helaas geen abonnement. Veel plezier! Ik probeer ook mijn cyclus bij te houden, maar heb er pas 2 gehad sinds L er is, ben benieuwd hoe lang t deze maand weer duurt, want t is echt nog helemaal niet regenmatig.
thnx voor jullie reactie's allemaal! Ik blijft ondertussen gewoon verder zoeken naar een andere baan. Kan niet wachten tot het eindelijk augustus is, eindelijk stoppen met de pil... Tijd kan niet snel genoeg gaan!
Hoe reken je je cyclus uit? Je begint met tellen op de eerste dag van je ongesteldheid en je stopt met tellen op de dag dat je weer ongesteld wordt? Of reken je die dag niet meer mee? Dus als je op zondag bijvoorbeeld ongesteld zou worden dan is zaterdag je laatste dag die je telt?
Ja als je ongi wordt is dat de eerste dag en dan tot en met de dag dat je t weer wordt. In jouw voorbeeld tel je dus tot en met zaterdag. Maar daar zijn ook hele handige Apps voor hoor!!