Eind augustus - begin september 2009 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Milla, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hoi meiden!

    Wow!!!! Van harte gefeliciteerd met jullie goede echo's, Noa en klein wondertje!!! Lekker gevoel, hè?!!! Geniet er maar lekker van.

    Leuk zeg, al die meisjes!!! Haha, ik weet nog niet wat het wordt, maar denk toch echt dat wij een jongen gaan krijgen!!! (Statistisch gezien moet dat nu ook bijna wel, lijkt me :D )

    Gisteren hele dag weg geweest, was sterfdag van mans moeder en dat herdenken we nog elk jaar. Is weer een mooie dag geweest.
    Wel heel erg last van mijn buik gehad :confused: Deed erg zeer bij lopen, opstaan, maar ook bij lachen, deels dus ook de spieren waar ik last van heb geloof ik. En het kindje niet zo hard voelen trappen, dus ik hoop dat 'ie dat vandaag weer lekker hard gaat doen! ;)
    De pijn lijkt vandaag geloof ik iets minder erg dan gisteren.

    Leuk dat jullie zo hebben geshopt! Wij hebben afgelopen weekend heel veel spulletjes gekregen (o.a. badje, box, verzorgingstas, buggy...), dus daar zijn we erg blij mee. Verder Bugaboo Cameleon besteld en maxi cosi gekocht. Ook hebben we al wat eerste kleertjes gekocht! Begint nu wel echt te worden allemaal!

    Volgende week alweer lekker op vakantie. Heeerlijk! Zie er zo naar uit! Lekker 3 weken La France!!!

    Iedereen een fijne dag!
     
  2. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Oh ja... over thuis bevallen of in het ziekenhuis....
    Gisteren was op 't nieuws (teletekst in elk geval) dat thuis bevallen net zo veilig is als in het ziekenhuis! Komt niet meer sterfte voor bij thuisbevallingen dan in het ziekenhuis, wat een lange tijd wel gedacht werd.
    Ik was erg blij met dit nieuws, want wil erg graag thuis bevallen als dat kan. Moet onze kleine alleen niet besluiten in de stuit te blijven liggen...
    Hoe lagen jullie kindjes eigenlijk??

    Haha, met namen hebben jullie het inderdaad nu een stuk gemakkelijker! Wij moeten zowel een leuke meisjes- als jongensnaam verzinnen. Maar lukt al goed, hoor! We zijn er al redelijk uit geloof ik!!! :D We hebben 2 jongensnamen die we erg leuk vinden en neigen allebei naar 1 van die 2 namen. Voor de meisjesnaam hebben we 1 die we allebei leuk vinden, maar die kan nog erg goed veranderen als we een andere leuke naam tegenkomen.

    Zo... nu echt weer even aan het werk! ;)
     
  3. KleinWondertje

    KleinWondertje Niet meer actief

    Ik wil ook niet in het ziekenhuis bevallen omdat ik bang ben dat er iets mis gaat. Tenminste dat is niet mijn voornaamste reden, wat dat wel is weet ik eigenlijk niet :). Ik vind het idee gewoon fijner, kom je daarna lekker 'schoon' thuis. Schoon is niet het juiste woord, maar kan niet zo goed omschrijven wat ik bedoel geloof ik. Als je thuis bevalt ben je gelijk lekker in je eigen omgeving, ook weer waar. Toch neig ik naar ziekenhuis.
    Mijn kindje lag met haar rug aan mijn rechterkant en hoofdje naar boven, ze stond dus gelijk aan mij zegmaar (goh, kan lekker uit mn woorden komen vandaag 8)).

    Bijzonder zeg dat jullie de sterfdag blijven herdenken met elkaar Nyn. Meestal vervaagd het toch een soort, vind het een mooi gebaar!
    Misschien wat zere buik ook gehad doordat je weinig rust had? Ik heb de laatste tijd ook heel snel last, zeurderig gevoel ofzo. Zeker als ik heel de dag gewerkt heb, pff dan voel ik me soms net een oud wijf ipv 24 hihi.

    Oja, over dat voelen trappelen.... ik voelde toch nog niet echt wat. Kan dus kloppen, mijn placenta ligt ervoor dus extra stootkussen. Ze zei dat de baby eerst meer kracht moet krijgen en dan ga ik het vanzelf voelen. Op de echo was ze wel flink aan het gympen dus de wil om zich te laten voelen is er wel!
     
  4. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hey meiden

    alles goed?
    hier wel hoor me kleine meid laat nu en dan flink van zich voelen hihi. dan komt er weer een glimlach op me gezicht van oor tot oor hihi.

    @kleinwonder jij dus ook een meid hihi leuk hoor de meiden zijn echt in de meerderheid.
    jullie gaan het dus zeggen tegen de familie wij waarschijnlijk ook in mei als de papa terug is van varen. dan kan ik ook eindelijk los gaan met shoppen hihi.

    @nyn je had dus last van je buik? heb ik ook wel is als ik te druk ben geweest op en dag. en dag. maar jullie hebben dus flink wat kado's gekregen leuk hoor wordt inderdaad alleemaal wat echter nu he.
    willen jullie weten wat het wordt?
    en 3 weken naar frankrijk lekker hoor, geniet er maar lekker van met ze 2tje (nou 3tjes)

    ga ff eten meiden en me hond in bad doen die is toenstraks ontsnapt en samen met de buurhond in de gracht gaan zwemmen blehhh
     
  5. KleinWondertje

    KleinWondertje Niet meer actief

    Fijn zo'n hond hihi... hier ligt er ook 1 zeer schattig te zijn. Heeft een hekel aan de douche, maar pootje baden in smerig water vind ie geweldig :(

    Frankrijk, hmmm heerlijk. Nu kan het nog dus lekker genieten 'samen'! WIj gaan dit jaar helemaal niet weg, geef er ook niet zoveel om moet ik eerlijk zeggen.
    Ga zo maar eens wat te eten maken, ben alleen dus moet zelf koken en dat doe ik eigenlijk nooit :rolleyes:
     
  6. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hahaha alle honden zijn ook het zelfde hiihi. en ja koken moet ook gebeuren he, ik moet wel koken want anders eet ik weken niet warm als hij varen is hahaha.

    ik vindt vakantie altijd lekker. alleen dit jaar zit het er niet in om naar buitenland te gaan omdat ik dan hoogzwanger ben maar volgende week gaan we cker heen hoor hihi
     
  7. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Klein wondertje: prima toch, als je voorkeur uitgaat naar bevallen in het zh?!!! Ieder zijn keuze. Snap wel wat je bedoelt, hoor!

    Hond wassen... Is het gelukt Noa? Haha, ik heb de kat weleens geprobeerd te wassen! Blijft niets van zo'n beestje over als het helemaal nat is en wil bovendien steeds het bad uitspringen. Onze kat vind ik niet stinken, zijn op zich schone beesten (en springen niet in grachten ;) ) dus was haar maar niet meer. Ze wordt wel vaak een beetje schoon gespoeld na het besproeien van de tuin, want ze vindt het dan leuk om de druppels achterna te rennen en ik kan het dan natuurlijk niet laten haar dan nat te sproeien! :D

    Vakantie heb ik echt veel zin in! Gaan nu i.p.v. zomer, leek ons wel zo verstandig! :D Mis hierdoor alleen wel de eerste 2 lessen zw-cursus. Jammer! Maarrrr, vakantie gaat voor! 8)

    Over de buikpijn: was gelukkig inderdaad een stuk minder erg vandaag. Kwam niet doordat ik te druk ben geweest, denk ik. Last van spieren die opzij worden gedrukt/bandenpijn?! Zoiets denk ik. Mijn buik groeit de laatste dagen ook best hard, dus zou kunnen dat dat ermee te maken heeft. Maar ook ik voelde me inderdaad een oud wijf gisteren, klein w.!!

    Het trappelen: ik voelde het wonder boven wonder erg vroeg. Ik heb namelijk ook de placenta aan de voorkant. Voel het trappen meestal onderin en ook wel aan de zijkanten. Komt waarschijnlijk ook door de stuitligging; kan het lekker hard naar onderen trappen! ;)

    En nee, wij willen niet weten wat het wordt. Ben dus benieuwd...jongen of meid... kan alle kanten op!

    :oops: :oops: :oops: Wij hebben vandaag patat gegeten. Was vergeten aardappelen te kopen, dus toen zijn we naar de snackbar gegaan. Boer nu de hele tijd die vieze smaak van de frikandel op. :( Jullie hebben vast lekker en verantwoord gegeten in vergelijking met mij.

    Gisteren herdenken van mans mam was dit jaar wel raar met de kleine in de buik. Is toch weer een moment waar hij (en ik ook) z'n moeder natuurlijk graag bij had willen hebben. Maar inderdaad, klein w., ik zie het ook als een mooi gebaar dat we ook nu na 7 jaar nog steeds bij stilstaan. Is nu ook wel heel belangrijk voor ons.

    Ik ga lekker alvast in bed liggen. Misschien nog even lezen en dan lekker pitten!
     
  8. KleinWondertje

    KleinWondertje Niet meer actief

    Nyn, blijven herdenken! Snap jullie 'extra' gevoelens bij deze keer, het is helaas soms zo oneerlijk. Toch geloof ik dat je geliefden mee kijken, ben totaal niet gelovig oid, maar daar ben ik gewoon zeker van! Misschien ook omdat ik het wil geloven, maar ik vind het een fijn idee en het stelt me een soort gerust. Je schoonmoeder beleeft het dus allemaal mee alleen niet vanaf hier... :).

    Spannend hoor dat je het geslacht niet weet. Heeft ook wel weer iets! Het is dat manlief het perse wilde anders wisten wij het ook niet als het aan mij lag. Toch was ik wel heel nieuwsgierig ondanks dat ik al zo'n sterk (kloppend) voorgevoel had. Ben dus benieuwd, krijg je net als ons een prinsesje of houd je de prinsen in evenwicht :D.

    @Noa, mis je je vriend nu extra nu je zwanger bent? Kan me voorstellen dat je er misschien intussen ook aan gewend bent veel alleen te zijn. Sommige momenten is het misschien erger? Betekent dus ook dat je alleen naar de echo's enzo gaat?? Scheelt dat je een hond om je heen hebt, niet met je vriend te vergelijken natuurlijk, maar is het iig niet zo stil.

    Weltrusten allemaal, morgen heel de dag werken dus zal pas laat weer online komen. Fijne dag dus alvast allemaal :D
     
  9. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Klein wondertje, ik geloof ook dat ze nog steeds 'bij ons is'. Vind dat zelf ook een mooi idee en ben verder zelf ook niet gelovig (in de zin van kerk/god). Onze uk stak bij de echo zijn duim op en we hebben ook een foto van haar op het laatst van haar leven waar zij met haar duim omhoog staat (deed ze vaak). Hoewel het toeval kan zijn, kregen we toch kippenvel toen we hieraan dachten. Net of ze ons een seintje wilde geven dat het allemaal goed komt met onze uk. :)

    Goh, jouw voorgevoel van een meisje klopte dus! Wilde je ook graag een meisje, of maakte je dat niet uit? Ik heb een sterk voorgevoel dat we een jongen krijgen. Ben benieuwd of dat gevoel juist is... Meisje vind ik ook prima, hoor. Maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Hoop alleen wel dat het ons gegund is om meer kindjes te mogen krijgen en dan zou ik het wel leuk vinden om zowel een jongen als een meisje te hebben! (maar dit heb je niet voor het kiezen natuurlijk...)

    Klein wondertje: lees nu pas echt goed dat je omschreef dat jouw uk ook in een stuit ligt (en dan gedraaid met de rug naar je zij). Ik hoop dat onze ukjes wel besluiten dat die houding uiteindelijk niet zo prettig is!!! :)
    Las dat je iets meer kans hebt op stuitligging als je placenta voorligt... vallen wij dus beiden wel onder. Najah... da's van latere zorg.

    Moet nu snel weg, want had eigenlijk al in de auto willen zitten en moet me nog douchen! :oops: Oeps! Tot later dus!!!

    Groetjes,
    Nyn
     
  10. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

    alles goed hier wel hoor, was alleen omvergelopen door een paar grote honden in het park dus moest even op controle bij de vk. alles was goed alleen me buik voelt beetje beurs aan hihi.

    @nyn jullie willen het du niet weten spannend hoor. ik heb niet zo veel geduld.
    de hond was is gelukt hoor met moeite. ik moet haar in bad tillen en het gaat niet zo makkelijk meer, dus dit was ook de laatste keer de volgende keer lekker in de tuin hihi.

    ow je mist 2 lessen nouaj vakantie gaat voor.

    en je hebt patat gegeten lekker hoor, heb ik vandaag gedaan dus iedereen zondiget wel een keer hoor.

    @kleinwonder ik mis hem nu nu exta hoor omdat ik zwanger ben, je leert er mee omgaan en je moet gewoon doorgaan met de dingen die je normaal ook zou doen. en inderdaad ik ga alleen op controle's en dat sooert dingen
    bijd e 20 wek heb ik wel me schoonmoeder mee genomen en de aankomende keer gaat me moeder even mee. en dan in mei gaat de papa mee eindelijk.
    en indderdaad heb me hond daar heb ik al genoeg werk aan hahahah. die eist genoeg energie en aandacht op .
     
  11. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

    Heerlijk weekend en nog wel een zonnetje ook hier!
    Fijn zeg!
    Alles gaat goed hier, nu lekker rustig aan na een week hard werken.
    Gelukkig heb ik bijna vakantie.
    Vandaag de papieren ophalen voor Frankrijk.
    Het schiet nu al echt op! :D

    Fijne dag allemaal!

    Groetjes, Hanna
     
  12. KleinWondertje

    KleinWondertje Niet meer actief

    Leuk al de papieren ophalen voor Frankrijk, wordt het steeds echter!

    Hier ook heerlijk weertje. Vanmorgen lekker mn paardje gereden en met de honden wezen wandelen en zometeen even naar de Ikea. Gewoon wat rondneuzen en idee'tjes opdoen :D.
    Heb vandaag mn eerste buikband binnen van die site met al die geweldige buikbanden. Ze hadden zoveel moois, maar dacht begin met 1 dan kan ik kijken of de maat goed is en het bevalt. Hij is erg leuk alleen nog ietsie te groot. Gaat wel, alleen vind zo'n band mooier met een dikere buik zegmaar. Heb een zwarte met de tekst 'Made by Bob', mn vriend was helemaal verrast en dat was ook de bedoeling 8).
    Verder nog een shirt met 'little wonder inside' en 2 broeken, 2 leggings en grotere bh's hihi.
    Nou ik ga er vandoor, geniet nog van het weertje allemaal!
     
  13. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    EY MEIDEN

    alles goed? hier wel hoor wederom lekker weer dus niks te mopperen. hihi
    me kleine meid laat nu en dan ook even van zich voelen maar net waneer ik het hoop gebeurt er niks hahaha.

    heb trouwens nieuw buikfoto in me album staan
     
  14. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hoi meiden,

    Hopelijk iedereen lekker weekend gehad?

    Hier is er eentje erg vermoeid. Zie er nu alweer naar uit om lekker naar bed te gaan!! :)
    Vandaag nieuwe tent even opgezet. Ging erg gemakkelijk en hebben genoeg ruimte voor gezinsuitbreiding! :D Zag alleen net wel op internet dat de weersverwachting niet al te best is voor Frankrijk volgende week.... Ga er voor het gemak maar even vanuit dat ze 't niet goed voorspellen! :)

    Hanna, jij dus ook naar Frankrijk? Waar ergens? Toevallig ook in het zuiden? Komen we elkaar wellicht nog tegen! ;) (zo'n klein landje...!!!)

    Noa, wat vervelend dat je zo op je buik bent gevallen. Wel fijn dat je meteen bij de vk terecht kon en dat alles goed is.

    Klein wondertje, lekker geshopt dus! Hoef je je niet meer in je te kleine broeken te wringen! ;) Lekker gevoel, toch?! Ook handig dat je grotere bh's hebt gekocht. Zwangerschapsbh's of gewone maar dan een maatje groter? Ik heb een tijdje oude bh's van m'n moeder gedragen :oops: en nu een zwangerschapsbh gekocht, maar die bevalt niet zo. (En is bovendien ook nog zo ontzettend a-charmant!!) Misschien toch maar een andere kopen, hoewel de meeste andere zw.bh's veel duurder waren... :(

    Groetjes!!!
     
  15. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @nyn ow je tent is dus gelukt hihi hopelijk heb je nog mooi weer in frankrijk. in de regen en een tent zit je niet echt op te wachtten hahaha.
    jij hebt dus zwangerschaps bh's ik heb me eigen nog aan moet wel aan maatke groter, maar die hadde ze niet dus ikd acht dan zing ik het nog wel even uit tot ze hem hebben ze zouden me even bellen vandaar hihi.

    had me vriend ook een buikfoto gemaild heb nog niks gehoord hahaha aanst is ie zich rotgeschrokken ahhaha
     
  16. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hé, mooi buikje, Noa! Jammer dat je nog niets van je vriend hebt gehoord. Hebben jullie veel contact?

    Vandaag truitje aangetrokken dat eigenlijk echt niet meer kan, haha! :) Kruipt net iets te ver omhoog door de buik en borsten (ziet een heel klein stukje van de buikband van de broek daardoor). Vind het wel geinig en heb toch even niets anders om aan te doen, dus ik hou 'm lekker aan!! :p

    En wat betreft regen en kamperen.... nooit echt leuk, maar we hebben nu wel een tent waar we binnen kunnen staan en zitten met tafeltje en stoel. Dat scheelt dus enorm! :)

    Fijne dag allemaal!
     
  17. noa307

    noa307 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

    alles goed hier wel hoor, zu vandaag bij vriendin gaan eten, kwam ik aan gingen we buiten courmetten hahahah was erg gezellig en erg lekker hihi.

    @nyn hahaha dat truitjes verhaal komt me bekend voor heb het ook met 1 truitje blijf je de hele dag er aantrekken hahaha.
    me vriend had hem vandaag gezien de foto hij vondt het een leuke foto. en zo dik vondt ie me niet. hij had zekler verwacht dat ik al een zeekoe was hahaha
     
  18. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Komt je vriend 1 mei terug? Duurt in elk geval niet lang meer, Noa, het is al bijna mei! Ik ben benieuwd wat 'ie in 'real life' van je buik vindt! :)
    Gisteren vertelde manlief me dat hij zo trots is op mijn buik, hihi! (Anders ik wel... :) )

    Het zonnetje schijnt alweer lekker, dus belooft weer een heerlijke dag te worden! :D
     
  19. KleinWondertje

    KleinWondertje Niet meer actief

    Goeie morgen!

    Weer een heerlijk weertje zeg :D
    Was zondag precies 21 weken en ja hoor, heb mn prinsesje nu eindelijk heel duidelijk gevoeld. Gister avond hoefde ik alleen maar naar mn buik te kijken en ik zag hem gewoon 'ploppen'. Echt zo grappig en zo in love hihi.
    Fijn dat je vriend bijna terug komt Noa, iets om naar uit te kijken! Je buik zal dan wel alweer wat groter zijn dus ben benieuwd hoe die reageert.
    Merk nu zelf ook wel dat het groeien harder gaat ineens, soms zit ie gewoon al btje in de weg 8). Wel heel lief dat je vriend/man? zegt dat ie trots is op je buik Nyn, toch fijn zo'n bevestiging hihi!

    Nou ga even verder met tanden poetsen en make-uppen, ben niet zo vroeg vandaag... moet om 10 uur bij VK zijn voor controle en daarna lekker met de hond naar de paarden. Lekker naar buiten met dit weer! Fijne dag allemaal!
     
  20. nyn81

    nyn81 Actief lid

    27 mei 2008
    214
    0
    0
    Jeej!!! Weer een mijlpaal voor klein wondertje! Gaaf dat je haar nu voelt en zelfs al van de buitenkant hebt kunnen zien!

    Hihi, ja, lieve man heb ik hè?! :D

    De vk is nu in elk geval niet zo spannend meer nu je je kleintje al hebt gevoeld gisteravond! En heerlijk om lekker met de dieren buiten te zijn, lijkt mij! 8) Geniet ervan!

    Ik ga nog even wat spulletjes kopen voor de vakantie. O.a. sunblock voor m'n gezicht. Toch even beetje voorzichtig met de zon deze vakantie. (Ik smeer normaal gesproken bijna nooit...)
     

Deel Deze Pagina