stopt een baby met eten als ie genoeg heeft?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door arielle, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    Nou het onderwerp zegt het al, zou een baby dus vanzelf stoppen of zal ie dooreten als ie iets krijgt wat ie heel erg lekker vind...daar ben ik nou wel eens benieuwd naar, wat denken jullie?

Groetjes Ariëlle

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou...die van mij niet volgens mij. Als ze het heel lekker vind,gaat ze gewoon door al zit ze vol. Dan stop ik maar.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Als Tymen iets heel lekker vindt (patat :D ) dan eet hij maar door. Dan stop ik op een gegeven moment. Verder komt dat nooit voor en stopt hij als hij vol is!

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Met borstvoeding hebben ze volgens mij iets beter in de gaten wanneer ze vol zitten, maar ik geef zelf nu ook KV hoor.

Siem drinkt zijn flessen schoon leeg, maar zou volgens mij doorgaan als ik er nog één aanbied. Na wat zuigen op zijn speentje, merkt ie toch dat het genoeg is.

Hier vertrouw ik dus niet op zijn eigen gevoel. Met BV was dat wel makkelijker.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Scott krijgt flesjes en als hij genoeg heeft dan gaat hij met de fles zitten spelen en krijg ik er echt niets meer in.

joyce

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn mannetje stopt niet vanzelf met eten, ookal zit hij vol.
    alleen als hij iets absoluut niet lekker vind weet hij heel goed zijn mond dicht te houden :D

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo stopt ook niet zelf met eten. Als ik hem bij wijze van 3 flessen zou aanbieden drinkt hij ze allemaal met smaak op :)

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Goh, dat dooreten ken ik echt helemaal niet! Ik ben al blij als mijn dochter (ruim 2) een paar hapjes avondeten wil!
    En zoonlief? Die wil ook al niet!

9. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena stopt vanzelf met drinken als ze genoeg heeft, meestal heeft ze haar flesje nog niet leeg dan. Ze draait haar hoofdje weg, en als ik het blijf proberen neemt ze de fles in haar mond maar zuigt ze niet. ;)

10. marjolein56

12 jan 2007
    44
    0
    0
    Ik geef borstvoeding en merk ook bij eten.

Als hij niet meer pakt of het over zijn kinderstoel smeert is het genoeg. Eten doen we via de rapley methode dus hij is actief betrokken bij het eten.

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hij kon altijd doorgaan en doorgaan, maar de laatste tijd stopt hij als hij genoeg heeft. Met eten gaat hij spelen en de fles duwde hij gisteren zelfs weg, dat is ff :confused: als je dat totaal niet gewend bent!

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier stoppen ze wel als ze genoeg hebben. Ook als het iets is wat ze heel lekker vinden.

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve stopt ook niet!
    Die eet gerust 2 potjes leeg volgens mij haha
    Als ze het maar lekker vind dan eet ze gewoon vrolijk door!
    Zit soms al vol als ik alleen al kijk naar wat de kleintjes makkelijk naar binnen werken :)

14. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    leuk zoveel reacties!

Hij zit ook in een tijd dat ie overdag heel erg actief is, dus dat zal ongetwijfeld meespelen.
    Bij het cb vroeg ik het en die zeiden dat er geen maximum zit aan de hoeveelheid van bijv een diner.
    Ik gaf altijd 200ml wat er ook in een potje zit maar nu doe ik vaak 230 240 en dat gaat ook op.
    Dan zit ie nog wel eens hm, hm hm, met andere woorden.....lekker mama wat eten we nog meer?
    Vandaar ook de vraag, ik stop dus met die 230 maar kan ie mss nog wel meer op.....dilemma : )
    Soms stopt ie ook wel eens voordat het op is, maar vaker eet ie alles op....

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris stopt wel als hij genoeg heeft, dan maakt hij de mond niet meer open! Ook de fles stopt hij gewoon mee als hij genoeg heeft. Laat ook altijd wat over in de fles.

16. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel stopt ook als hij genoeg heeft. Hij duwt dan met zijn tong de speen van de fles uit z'n mond. Ook duwt hij met zijn handjes de fles weg. Als ik dan probeer om de fles weer in z'n mond te doen dan houdt hij zijn lippen stevig op elkaar. Geen fles meer in te krijgen dus. Of hij doet alsof hij drinkt maar laat de melk dan uit zijn mond lopen en slikt niets door. Lekker smeren dus.

17. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Inge stopt ook als ze genoeg heeft. En soms zelfs al voor ze echt genoeg heeft, maar de ergste honger heeft gestilt en het zat is, dan gaat ze lopen klieren. Maar meestal valt dat wel mee.
    Inge krijgt ook borstvoeding en meestal mag ze zelf eten (af en toe krijgt ze een potje of een stampot). Maar zowel bij het zelf eten ( a la rapley) en het gevoerd worden geeft ze prima aan wanneer ze klaar is.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    in het begin dronkt alicia gewoon door (bv) en als ze melk terug gaf dan stopte ik vaak met eten geven of als ze echt in haar slaap zat verder te drinken haalde ik me borst ook weg. als ze vol zat dan ging dit erg makkelijk en als ze nog dorst had nou dan merk je dat wel hoor aan je tepels haha want die krijg je der dan echt niet uit.

nu met de fles krijg ik er meestal maar 100cc in en dan gaat ze met de speen spelen en ja kan dan wel pogingen blijven doen maar ze houdt der lippen opelkaar en als ik die aanraak met de fles dan gaat ze lagge maar houdt der mondje dicht

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte geeft heel duidelijk aan dat hij genoeg heeft, hij draait weg van de tepel of probeert zichzelf op te trekken aan mijn mouw om te gaan zitten.

Deel Deze Pagina