haha! maakt niet uit! bedankt voor de tip in ieder geval allebei! heb vandaag een beetje een baaldag aangezien ik net toch ongi ben geworden.. had mezelf al ingeprent dat ik niet te blij moest zijn, maar kreeg toch stiekem nog een beetje hoop.. maar ja, volgende maand opnieuw klussen! (niet dat dat zo erg is natuurlijk..)
@Babywish: jammer dat je toch je menstruatie hebt...! Ik kan het me voorstellen dat je toch baalt! Je kunt wel proberen er niet teveel mee bezig te zijn maar je hebt toch altijd een beetje hoop dat het raak is! Komt goed! Op naar de volgende ronde! Over een paar dagen heb ik mijn ei! Nu begin ik op alles te letten wat ik voel! Heb vandaag een beetje ongi krampjes en hoofdpijn... Weet niet of dat een teken is dat ie er aan komt...? Vorige maand had ik veel slijm dan heb je je eisprong toch..? Poeh wat een vragen, maar het is allemaal zo nieuw en spannend(zei de eens zo nuchtere persoon)
@Babywish: balen!! hopelijk volgende keer raak..... Maar kan mij die baaldag goed voorstellen hoor! Ik zit er al weer helemaal "in". Het zwanger worden...... terwijl ik dacht dat het nu minder zou zijn, want tja... tweede kindje.... zal allemaal wel meevallen.... @Krummel, tja als het om zwanger worden gaat, dan is het ineens allemaal niet zo nuchter meer he?? vorige maand probeerde we nog niet zwanger te worden (eigenlijk wachten tot oktober), netjes met rubbertje gedaan.... En precies rond mijn eisprong is hij dus een keertje afgezakt.... Dus tja.... een zwangerschap had er al in kunnen zitten..... Moet eerlijk zeggen, dat ik toen al een beetje teleurgesteld was dat ik toch ongesteld was geworden. "waterig" slijm is een teken van je vruchtbare periode. En ongipijn en hoofdpijn? geen idee, ik heb daar nooit last van...... Ik heb trouwens een app op mijn iphone geinstalleerd... daar kan je vanalles rondom je cyclus in bewaren. Erg handig! Heet period tracker. Mooie is dat hij met een pincode is verzegeld... dus mocht iemand anders met je foon bezig zijn, kunnen ze het niet openen . Ik ga zoonlief ophalen bij de psz... fijne dag allemaal!
ja, je hebt gelijk.. ik ben normaal ook heel nuchter, maar nu heb je je zinnen op een kindje gezet en dan wil je liever vandaag dan morgen zwanger zijn! haha! ik voel mijn ei eigenlijk nooit, maar ik zie het inderdaad aan het slijm, dus daar probeer ik dan op te letten. het is bij mij dan niet altijd meer dan normaal, maar wel doorzichtiger.. hoelang zijn jullie al bezig?
@tayaro: oh.. dus bij een 2e wordt dat niet minder? maar misschien ben je iets minder onzeker? ik vraag me soms wel eens af of ik uberhaupt wel zwanger kan raken, dat is nog maar afwachten. jij weet in ieder geval dat het wel werkt allemaal, sanp je wat ik bedoel.. fijne dag in ieder geval!
@babywish, het is nog niet zo als bij nummer 1, maar die kriebels, weer volledig met je cyclus bezig zijn... overal dikke buiken zien (al had ik daar de laatste paar maanden al last van) Die zijn bij mij wel weer aanwezig. Daarom heb ik ook tegen mijn man gezegd, ik wil nu al proberen zwanger te worden! Wil niet tot oktober wachten. Dit is voor ons de eerste ronde om echt zwanger te raken. Ja ik weet wel dat ik zwanger kan worden! Dat is wel een fijne gedachte, maar heb ook 2 miskramen voor mijn zoontje gehad. Allebei vrij laat (bij 10 wk maar met 5 weken al gestopt met groeien en 11 weken waarbij met 9 weken gestopt met groeien) en mijn lichaam herkent het niet. Bij beide keren gecurrateerd en de tweede keer ook eerst geprobeerd kunstmatig dmv medicijnen op te wekken. Ik maak mij nu nog niet zorgen over het zwanger worden, maar het zwanger blijven.... Maar we blijven positief..... we gaan gewoon voor een goede zwangerschap! Maar ik snap je gevoel volkomen! Jij hebt nog geen babietje in je armen gehad. Ik heb dat gelukkig allemaal al een keer mee mogen maken. Ik kan het ook niet volledig onder woorden brengen, maar ik snap het! nu ga ik echt weg... ander kom ik te laat op de psz.....
Hey ladies Ben weer terug van vakantie, het was echt heerlijk in Italie. Zie dat ik behoorlijk achterloop, 6 pagina's, pffff. Vinden jullie het heel erg als ik dat niet allemaal terug ga lezen?? Volgens mij zag ik ook een paar 'nieuwen' voorbij komen, alsnog van harte welkom. Hoe gaat het met de zwangeren onder ons?? Zijn er nog meer bijgekomen, naast Essie en Lien??
jeetje, wat een verhaal! het lijkt me zo erg, eerst je blijdschap van het zwanger zijn en dan je mk... als je weer zwanger raakt zal ik voor je duimen!!!
@brondy: Fijn om weer thuis te zijn? hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad en lekker weer! hier weer die vervelende ongi helaas.. dus wij schuiven weer een maandje door. heb je nu nog lekker vrij? wanneer moet je weer aan het werk?
@ babywish Ja vakantie was heerlijk, opzicht wel jammer dat het maar een weekje was. Maar over 5 weken gaan wij 3 weken naar Indonesie (huwelijksreis), dus mag niet klagen Vandaag ben ik nog lekker vrij, morgen moet ik helaas weer aan de slag, maar heb zoveel vrije dagen nog voor dit jaar dat ik tot aan onze huwelijksreis elke week nog 1 of 2 dagen vrij neem Tja wat moet ik met al die vakantie dagen als ik (hopelijk) volgend jaar met zwangerschapsverlof ga....
@Babywish: wij zijn pas in onze eerste ronde. Vorige maand heb ik ff afgewacht tot dat ik mijn eerste munstruatie kreeg. Meteen een cyclus van 27 dus dat was prima. Eerst wilden we nog een maandje wachten maar toen hadden we zoiets van waarom?? Het zou sterk zijn als het bij ons meteen raak is en als dat zo is ook prima een maand eerder of later maakt ook niks meer uit als je er toch mee bezig bent. Maar ik ben benieuwd wanneer mijn eisprong is... We doen het over het algemeen toch al om de dag zo'n beetje dus we kunnen hem eigenlijk niet missen haha
wat heerlijk! nog een huwelijksreis voor de boeg!!! en dan tot die tijd a en toe nog door de weeks een dagje vrij kunnen nemen ook! zou ik lekker doen als het een dag mooi weer is! het is inderdaad te hopen dat je volgend jaar met verlof mag! ik heb daar ook al helemaal zin in! ik werk nu nog fulltime maar zou het ook heerlijk vinden om dan 3 dagen te gaan werken en lekker thuis te zijn met zo'n kleintje.. wil jij dan ook minder gaan werken?
@Tayaro: ja ik ben echt niet meer dat nuchter persoon hoor sinds dat ik met de pil ben gestopt voel ik me zowiezo anders haha Dus jij had ook ander slijm? Bij mij was het ook doorzichtiger en plakkeriger haha (weet niet hoe ik het anders moet beschrijven...) En ook echt best wel veel... Echt een sliert haha We zullen het wel zien over 2 weken. Wie weet is het bij jou meteen raak.. het zou zo maar kunnen. Wel een heftig verhaal van de miskramen enzo... Hoe oud is je zoontje nu..?
@kruumel: om de dag is inderdaad het beste zeggen ze ja! dat zou ik ook wel willen, maar dat redden we niet..mijn vriend is soms een paar avonden aan het werk en pas na 12en thuis.. dan lig ik allang te slapen als ik er weer vroeg uit moet..maar tegen de tijd dat ik mijn ei heb proberen we toch maar wat meer tijd voor elkaar te maken! het is voor een goed doel zullen we maar zeggen en zo erg is het nou ook weer niet! haha!
iemand heeft trouwens voor me gependeld en die zei sept. 2011 een meisje! ben zo benieuwd of het waar is! weet alleen niet of ik dan zwanger WORDT of een posi test HEB.. maar dat maakt ook niks uit eigenlijk!
@ babywish Ik wil dan inderdaad ook minder gaan werken, heb alleen geen idee of ik 3 dagen kan gaan werken hoop het wel, anders wordt het 4. Manlief gaat ook proberen 1 dag in de week 'thuis' te werken dan. Zeg hoe werkt dat pendelen? Hoe en waar vraag je dat??
Ik moet zeggen, dat ik na het stoppen van de pil ook anders voel. Moet zeggen dat ik ook meer zin heb! M'n man zei gelijk: Jij gaat nooit meer aan de pil Ja ik heb ook last van "waterig" slijm. In het begin van mijn cyclus is het vooral roomwit van kleur. Mijn zoontje is nu bijna 3 1/2 jaar oud. Wij hebben bewust gewacht. Denk niet dat ik het zo snel al had aangekund . zoonlief is al twee handen vol! Mocht ik zwanger nu worden, dan gaat hij al naar de basisschool als de kleine er is. Dan is er ook wat meer rustmomenten voor de baby en tijd voor de baby en als hij dan weer uit school is, dan heb/ maak ik weer tijd voor hem.
Welkom terug Brondy! Heerlijke vakantie gehad zo te lezen! Wij zijn ook naar Italie geweest deze vakantie, super gehad..... willen graag nog een keertje terug! @babywish... Zou super zijn als de pendel het goed heeft! Ik wil ook graag pendelen maar de meeste pendelaars pendelen pas voor je als je een maandje lid bent van het forum... dus ik moet nog even geduld hebben.... Wij gaan nu even naar een behangwinkel.... snuffelen voor het nieuwe huis.... over 2 1/2 week krijgen we de sleutel! joehoe!
ik had ook al eerder gevraagd om te pendele maar was ook nog niet lang genoeg lid.. en vandaag zag ik dat iemand ging pendelen en ben nu 1 maand lid, dus heb n gokje gewaagd.. leuk! dingen voor het nieuwe huis shoppen! wij hebben pas een nieuwe vloer voor boven gekocht diw ze binnenkort komen leggen.. wij wonen hier ook pas 8 maanden nu, dus zijn ons "nestje" steeds gezelliger aan het maken! ook voor als er straks een kleintje komt.. succes met je behangentjes uitzoeken!