wat spannend allemaal hier!!! ik moet nu 2(!!!!) weken wachten tot ik een test kan doen.. (als ik tenminste niet voortijdig ongi wordt..) ik HAAT wachten! en ik 'denk' steeds een soort kramp in m'n baarmoeder te voelen, maar dat lijkt me een beetje vroeg, 2 dagen na je ei.. wel balen dat ik vanmorgen met flinke keelpijn en een belabberd gevoel wakker werd.. en durf niet zo goed paracetamol te pakken nu.. want stel dat! @tayaro: ik ken dat gevoel van steeds naar de wc lopen mdat je iets voelt lopen! had ik vorige maand! en dat is echt frustrerend..
Babywish dat had ik vandaag ook. Voel me nog steeds niet geweldig. Maar ik durfde ook geen ibuprofen ofzo te pakken want je weet maar nooit. Wel heb ik gisteren nog snel een biefstukje gegeten voor het geval dat dat ook 9 mnd niet meer mag.
In principe kan een paracetamol geen kwaad tijdens zwangerschap. Als je namelijk je HA belt om te zeggen dat je ontzettende hoofdpijn hebt en je bent zwanger. Dan zegt de HA gewoon, neem maar een paracetamolletje.... Als je geen pakje per dag naar binnenwerkt Daarnaast is er de eerste twee weken na bevruchting geen bloedoverdracht van moeder naar kind. Mocht je een glaasje wijn hebben gedronken, dan is dat niet heel erg, er zal dan geen alcohol naar de baby gaan....( al kijk ik er ook mee uit hoor). Erg he dat wachten.... Hoop morgen een positieve test te hebben, of anders gewoon ongi te worden.... want dit is ook niet leuk!!!
@tayaro: bedankt voor de tip! dan denk ik dat ik toch nog een paracetamol pak voor ik ga slapen.. misschien dat ik me dan morgen weer wat beter voel.. spannend morgen testen!!! ik ga zo onwijs voor je duimen! maar die onzekerheid is idd niks, dan maar ongi en weten dat je een ronde verder kan!
haha! dat had ik laatst met carpaccio! ben ik zoooo verslaafd aan! jij ook beterschap en hopelijk voel je je morgen weer wat fitter!
mijn schoonzus die nu bijna 7 weken zwanger is belde nog dat ze weer onwijs ziek is! had ze bij de eerste ook, heeft toen ook medicijnen gehad omdat ze zoveel afviel tijdens de zwangerschap en niks binnen hield... ik hoop echt zo dat mij dat bespaart blijft.. ben echt panisch voor overgeven... en gisteren op kraamvisite geweest! mijn vriend zei zo lief: "ik ben trots op je dat je dat allemaal zomaar ineens kan als je een baby in je handen geduwd krijgt!" (hij bedoelde verschonen, de fles geven en laten boeren..) en zelf zat ie er nogal onwennig bij met die kleine! erg schattig om te zien! maar jeetje mina, wat rammelde mijn eierstokken! hahahaha!
@all.... Even een kleine update: nou de test was nog steeds omo-wit (2 dagen overtijd)..... Heb mijn ei denk ik veel later dan normaal gehad. Snap er niets van.... is nog nooit voorgekomen. De persona gaf geen ei aan..... waarschijnlijk was die er toen ook niet...... Denk dat het wordt afwachten wanneer ik ongi word. Weet wel dat ik ovutesten ga kopen..... nu het zo'n rommeltje is wil ik wel weten wanneer mijn ei is... ik ga zoonlief aankleden. Straks nog laatste controle in het nieuwe huis. Daarna gelijk door naar het werk, Morgen sleutel van ons nieuwe huis!!! Fijne dag allemaal!
@ tayaro miss een domme vraag maar wat is een persona??? Leuk nieuw huis, hopelijk is alles helemaal goed.. @ babywish pfff, dat hoop ik ook voor je, maar het is geen directe familie dus miss heb jij er helemaal geen last van hahah, ja dat kan ik mij voorstellen, zou ik ook hebben (rammelende eierstokken). Ik ga volgende week weer naar een goede vriendin, zij heeft ook een kleintje, heel schattig meisje. Dan kriebelt het bij mij ook wel hoor. Zij weet ook dat wij bezig zijn, wel fijn om er dan open over te kunnen praten. Ik slik ook gewoon paracetamol (max 1 per dag) als het nodig is. Had al ergens gelezen dat een paracetamol wel kan maar ibuprofen beter van niet.
@tayaro: wat balen dat je cyclus zo'n zooitje is nu... ik zou ook aan de ovu-testen beginnen dan! en veel succes morgen en veel plezier in het nieuwe huis! @brondy: voel je je al weer wat beter?
@ babywish Voel mij vandaag gelukkig al wat beter Vanavond bruiloft van een vriendin van mij, beter als ik de bob ben naja maakt ook niet uit.
haha nee hoor op dit moment niet, voor t zelfde geldt Zit jij al met spanning te wachten wanneer je mag testen?
ja, en vindt het zooo lang duren!!!! en de vorige keren dacht ik van alles te voelen en nu voel ik juist helemaal niks... dus das ook weer verwarrend! want misschien is dat juist wel een teken... zucht!
Ik voelde bij mijn 1e zwangerschap ook helemaal niks. Dus kan een goed teken zijn hoor!!!. PPfftt wat duurd wachten toch lang. Maar ik denk dat ik gewoon ongie ga worden hoor. Ik heb nu al verschrikkelijke rugpijn. Das toch wel een voordeel van de pil hoor. Toen had ik al die nare klachten voor mijn ongie niet.
Hoi! Een persona is een vorm van natuurlijke anticonceptie. Het is een apparaatje die je cyclus bijhoudt. Hij berekend je "rode" dagen, dit is wanneer je dan niet onbeschermd sex kan hebben, want dan kan je zwanger worden. Je moet 8x per maand op een staaf je plassen.... het is eigenlijk een omgekeerde ovulatietest. Ik had 'm al eerder gebruikt voordat ik zwanger werd van mijn zoon. Wilde namelijk al een poosje van de pil, omdat ik die al jaren slikte. Dit was een mooi alternatief voor hormonen. Maar je kan 'm ook goed andersom gebruiken! Voor als je juist zwanger wilt worden!! Hij geeft namelijk in de display je eisprong aan!! (was vorige maand er weer mee begonnen omdat we nog even wilde wachten met zwanger worden, maarja toch maar besloten om wel te gaan beginnen met zwanger worden!) @all..... nou we hebben de sleutel!! We hebben vandaag al een kamer helemaal behangvrij gemaakt. Gelukkig is het maar 1 kamer want pfffff wat een werk. Morgenochtend werk manlief thuis.... Zoonlief naar de psz, ga ik met mijn ouders naar de Ikea... moeten namelijk nieuwe garderobekasten hebben.... vorige bewoners hebben verlaagde plafonds in gemaakt.... waardoor onze kasten niet mee kunnen.... Oja.... en ik ben net ongi geworden....:x Wel een beetje teleurgesteld, maar ook wel blij dat het nu doorgezet heeft en niet nog langer op zich heeft laten wachten. Op naar de volgende ronde!! (heb gelijk een rosebiertje uit de koelkast gepakt ) Ik ga lekker met mijn beentjes omhoog! Morgen weer een klusdag in het nieuwe huis!!
@tayaro: balen dat je ongi er toch is! maar idd, op naar de volgende ronde.. das balen, dat je nu nieuwe kasten moet kopen! maar ach, shoppen bij ikea is zo slecht nog niet! haha! @kruimeltje: ik hoop zo dat het toch raak is ja.. maar moet zeggen, nu ik niet kan speuren naar "signalen" ben ik er wel minder mee bezig dan anders..
ik moet echt eens wat vaker tijde maken om te lezen hier! morgevroeg ga ik een test doen als mijn ongi er nog niet is.... het is feest hier in het dorp, dus wil ik weten of ik wat kan drinken.!
Spannend Kruumel! Poppenkop heb je nog getest of ben je bij de huisarts geweest? De testen van kruidvat 2 voor 5 zijn echt een stuk gevoeliger dan die van 2 voor 10 of clearblue. Maandag heb ik nog een keer getest en de teststreep was zelfs donkerder dan de controlestreep met 4 dagen overtijd! Maar bij mijn eerste zwangerschap maakte ik ook al snel hcg aan. Volgens mij hebben ze die testen ook bij trekpleister. Ik heb getromboliseerde aambeien gehad afgelopen weekend. Wat een drama! Ik heb ze open laten snijden en moeten braken van de pijn! Ik krijg er ook erg pijn bij van de littekens van mijn eerste bevalling. Nou krijg ik al bekkenbodem fysiotherapie, hoop dat dat wat gaat schelen.
@tayaro. Wat balen dat je ongie bent geworden. Ik hoop dat je hebt genoten van je pilske En natuurlijk gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Klusze en natuurlijk veel shop plezier. Poppenkop had jij nog een test gedaan eigenlijk......... Vandaag weer nergens last van dus tsja wie weet.