Eind augustus proberen een kindje te krijgen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lien26, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    het is hier nog rustig, nog geen helder rood bloed maar wel bruinige afscheiding alleen bij het afvegen. Vanavond of morgen zal het wel doorzetten ben ik bang. Gister vertelde ik het manlief, hij balen. Is de eerste x dat hij ook echt baalt. De vorige keren zei hij, komt wel goed schatje, we zijn nog maar net bezig.

Snap de frustratie..
    Mijn buurvrouw wil nu ook stoppen met de pil, zul je zien dat zij eerder zwanger is, dat zou ik echt niet leuk vinden :x

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik was er ook helemaal niet zo mee bezig, het komt als het komt ( jaja, we weten allemaal dat we liever vandaag dan morgen zwanger zijn ), totdat de 1 na de ander in m'n omgeving zwanger werd en bijna ook allemaal in 1 poging!
    Ik heb ook al een kindje, maar mag ik daarom nu nog niet ongeduldig zijn of zeuren?
    Maandag moet ik weer naar de dokter, 1 eisprong in 4 maanden tijd lijkt hem toch ook wel een beetje weinig. Hopelijk stuurt ie me door naar de gyn, ik wil nu weten wat er mis
    is! Het is al weinig spontaan als je man in het buitenland werkt en we echt letterlijk met agenda's werken om tijd met elkaar te kunnen doorbrengen. Zal fijn zijn als je dan weet wanneer je ei dan ongeveer komt, zodat sex ingepland kan worden!
    Sorry voor m'n relaas, ik ben nu even heel erg gefrusteerd en onredelijk.

3. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    mijn vriend was deze maand ook erg teleurgesteld voor het eerst..
    in het begin bleef ie postief, vooral voor mij (want heb even een flink potje zitten janken toen ik ongi werd!) maar toen ik doorvroeg gaf ie toe dat ie toch ook wel een beetje verdrietig was nu..
    wij hebben een stel vrienden die ook bezig zijn..die zijn 1 maand korter bezig dan wij.. dus heb soms ook die gedachte van "zometeen is zij eerder zwanger".. erg he? dat je zo kan denken terwijl je het eigenlijk niet wil?
    en aan de ene kant denk ik, we zijn pas in de 5e ronde.. maar volgende maand is dat dus een half jaar! en dat vind ik dan wel weer lang klinken.. :(

4. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    dat je al een kindje hebt wil inderdaad niet zeggen dat je niet ongeduldig mag zijn! hoe oud is je kindje nu? want ik snap ook dat je er op een gegeven moment niet teveel leeftijdsverschil tussen wil hebben..

lastig dat je zo via je agenda moet vrijen ja... dat maakt het er niet leuker en makkelijker op..kan me voorstellen dat het dan soms een "moetje" is want je wil je ei niet missen en weer een maand moeten wachten!
    ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt bij de arts en dat er niks ergs is en er snel iets aan gedaan kan worden..want al met al geeft ook dat weer extra stress.. ik duim voor je meis!

5. tayaro

tayaro Actief lid

13 aug 2011
    421
    0
    0
    Helemaal niet erg!!! Ik heb het nu (nog) niet..... maar vraag niet hoe het het wellicht over 2 maanden zal zijn!!
    Ik heb gelukkig geen dikke buiken parade in mijn omgeving... dat scheelt ook zeker weten. Als je continu ermee wordt geconfronteerd met iets wat je zelf zo graag wilt, dan is dat veel lastiger.
    En kan mij ook voorstellen dat het spontane er af gaat als je man veel in het buitenland is voor zijn werk..... Dus als je hier af en toe wilt spuien.... geen probleem daar zijn we toch ook voor!?

Had je ook zo'n ongerelmatige ongi voor de eerste??

Laten we hopen dat we met z'n allen binnenkort een zwangerschapstopic kunnen starten!!

6. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Eigenlijk best erg van ons ;) maar het is precies zoals ik het ook voel. Echt niet leuk.
    Helaas ben ik vanmorgen toch ook echt ongesteld geworden, baal nu toch wel een beetje. Had zo gehoopt dat we het dan rond de kerst bekend konden maken. Wil namelijk wachten tot de 12 weken echo. Naja nu wordt het hopelijk vertellen rond mijn verjaardag.

7. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Bedankt voor de lieve en begripvolle reacties!
    Als mijn man in het weekend thuis vrijen we eigenlijk altijd, maar als m'n ei door de weeks is of vlak voor t weekend, dan moeten we echt gaan plannen. Ik vind dat heel erg jammer, je wilt het liefst zo spontaan mogelijk laten verlopen.

Balen Brondy, eigenlijk gewoon kl*te!
    Ik denk dat we allemaal begrijpen hoe je je voelt en net wat je zegt, de tijd vliegt!
    Vriendin van mij is al bijna een jaar bezig en aan haar heb ik heel veel! Zij zei, meid je bent net bezig. Waarop ik zei, dat is waar maar toch ook al weer maand 4. Het verbaasde haar, maand 4 alweer? Ja zo snel gaat de tijd dus!

8. tayaro

tayaro Actief lid

13 aug 2011
    421
    0
    0
    @Brondy... balen van je ongi! Maar houd goede moed!!

@Poppenkop, ja het gaat echt heel hard te tijd. Wij zitten "al" in ronde 3. Aan de ene kant duurt het allemaal lang, maar aan de andere kant kan ik het nog als de dag van gister herinneren dat we besloten er weer voor te gaan....

@all.... vandaag even de stad in geweest. Wilde een boek voor mijn werk kopen, die was er helaas niet dus in bestelling.
    Verder lekker genoten van het weer.
    Ik moet wel echt aan mijn portfolio gaan werken voor mijn opleiding. Pfff.... zo geen zin in. het is allemaal ook zo lekker vaag. Kan eigenlijk ook niet echt zeggen dat ik iets nieuws heb gehoord/geleerd. Er was maar één docent waarvan ik het gevoel krijg iets nieuws te leren. Bij de andere is het als je een vraag stelt, dan krijg je een vraag terug. Daar heb ik dus echt geen fluit aan!

9. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    @brondy: sh*t! wat balen zeg!!!! ik denk ook steeds voorruit.. "als ik nu zwanger ben vertellen we het dan en dan..." vandaag is mijn schoonvader jarig en vorige ronde hadden we besloten dat dat een leuk verjaardagskado zou zijn, maar helaas... knuffel voor je! ;)

@all: ben blij dat we hier soms even tegen elkaar kunnen "klagen" en ons hart kunnen luchten! dat is zo fijn!
    en ik ben ook erg blij dat ik niet de enige ben met van die jaloerse gevoelens soms! ;) en dat hier gewoon eerlijk kan zeggen..
    en ik hoop idd dat we straks een beetje rond dezelfde tijd een positest hebben, kunnen we lekker kwaaltjes uitwisselen! haha! :D

10. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    oja, fijne zondag vandaag!! en geniet van het mooie weer!!!

11. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Iedereen een goed weekend gehad?
    Ik wel in ieder geval, lekker naar Arnhem geweest met manlief en natuurlijk weer veel te veel gekocht. 's avonds nog even bij vrienden geweest en gehad over eigenbedrijf enzo. Was echt goed om er met anderen over te praten.

Verder... ben alweer van mijn ongesteldheid af :) op naar de volgende vruchtbare periode, haha.

Ja het is fijn he dat we hier gewoon tegen elkaar kunnen 'klagen', kun je tenminste even je frustraties kwijt. Gister zag ik ook weer vele zwangere dames :( ben zoooo jaloers :)

12. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier ook een heerlijk weekend gehad, we hadden vrienden uit Duitsland over. Was een zeer gezellig weekend.
    Maar vandaag weer terug naar de realiteit en zat ik om 8 uur al bij de dokter, hij heeft me doorverwezen naar de gyneacoloog voor een onderzoek naar oa pcos. Ik kan woensdag al terecht.
    Heb nog steeds m'n ei niet gehad (ik temp), dus ben blij dat ik naar de gyn mag.

13. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    @brondy: jij hebt een korte menstruatie! lijkt me heerlijk! bij mij duurt het vaak bijna een volle week!
    heerlijk toch? even asociaal veel shoppen! dat doet een mens soms goed! haha! heb jij dat ook dat je bij sommige kledingstukken denkt: dat kan ik straks ook nog aan?
    erg he? dat ik dat doe?! hahah!
    en een eigen bedrijf? spannend!!!

@ poppenkop: altijd gezellig zo'n weekend en dan wordt je idd daarna weer met beide benen op de grond gezet..maar wel fijn dat je woensdag al naar de gyn kan! hoe eerder, hoe beter! dan weet je tenminste waar je aan toe bent! succes meid!

14. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ babywish
    Bij mij duurt het normaal zo'n 4 dagen. Dit is wel erg lekker ja ;)
    Ja een 'eigen'bedrijf, tis niet helemaal van manlief zelf. Wordt geregeld vanuit zijn huidige baan. Maar onze vrienden denken dat er miss wel een addertje onder het gras zit. Zij hebben wel een goedlopend eigen bedrijf en kregen ook bepaalde tips. En een van die dingen kan zich nu bij manlief afspelen.
    Hoe dan ook, willen die vrienden van ons uitbreiden, met behulp van mijn man. Dinsdag horen ze of het kan en als het kan krijgt manlief gewoon de helft van het aandeel van dat bedrijf. Er wordt dan ook een mogelijkheid gecreeerd dat manlief echt voor zichzelf kan beginnen.
    We waren allebij verbaasd hierover, maar vinden het ook wel erg leuk. Dus het is even kijken hoe alles uitpakt.

15. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    wat spannend!!! en heel fijn dat je vrienden hebt die je willen helpen en alert zijn op dingen die je misschien zelf nog over het hoofd ziet! kan me voorstellen dat er heel wat bij komt kijken en dan is een eerlijke mening van iemand anders altijd welkom! succes!!!

16. tayaro

tayaro Actief lid

13 aug 2011
    421
    0
    0
    Hoi allemaal!!

@brondy.... heerlijk dat shoppen!! Enne erg herkenbaar.....hihi
    En wat voor soort bedrijf is het?? Wel fijn om samen met vrienden iets te doen
    @poppenkop, fijn dat je al zo snel terecht kan! De aanleiding is niet zo fijn, maar sommige huisartsen zijn niet zo vlot en mag je pas na een jaar een keertje richting het ziekenhuis. Hopelijk kunnen zij meer duidelijkheid bieden.

@babywish.... wij zitten ongeveer gelijk met onze eisprong volgens mij!

@all...... vandaag op kraamvisite geweest bij een vriendin... Heerlijk hoor zo'n poppetje weer in je armen.
    nu even wat nakijkwerk doen.... en aan het eten beginnen. Vanavond naar de film met mijn schoonzus. Naar de 3 musketiers. Orlando Bloom is nooit verkeerd om naar te kijken :)
    Morgenavond rijden we richting belgie zodat we woensdag naar Plopsa kunnen. Mijn ouders zijn er al en schijnt erg leuk te zijn daar....

Ik ga langzaam aan aan het eten beginnen... fijne avond!!

17. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    @Poppenkop Wat lastig om te vrijen via de agenda!! Dat moet wel balen zijn.
    Spannend hoor woensdag. Had de dokter een idee? Je hebt ook geen vruchtbaar slijmverlies?

@Tayaro Om wat voor portfolio gaat het? Maar je opleiding heeft toch geen zin als je niet wijzer wordt van je docenten?

@Brondy Fijn dat je ongi zo snel was! Dan heb je gelijk weer moed he.... Ik wel tenminste, dan kan er weer geklust worden!

Ik ben weer terug uit Ouddorp, was echt bere gezellig en hebben mooi weer gehad.
    Heb weer dik slijm sinds vandaag dus denk dat mijn eisprong eraan zit te komen! Jippie....
    Ik voel me wel relaxter dan de vorige keer. Ga ook geen ovutesten doen en ga nu niet testen voor NOD.

18. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    @Norge:
    Op zich geen probleem om te vrijen op de agenda, dag doen we allemaal toch een beetje rond de eisprong? Alleen moet mijn man een maand van te voren wel weten wanneer ongeveer mijn eisprong zal zijn, dan plant hij zijn werk daarom heen :D.
    Alleen die eisprong wil bij mij dus niet, ik heb vruchtbaarslijm en positieve ovu testen maar geen ( op 1x na ) daarop volgende menstruatie of zwangerschap.
    M'n huisarts denkt aan pcos, tenminste dat staat in de verwijsbrief aan de gyn.
    We zullen het gaan zien....ik ben er bang voor :(.

19. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    @Poppenkop

Wat balen zeg..... Maar je hebt pas dus wel een eisprong gehad.
    En het temperaturen vertrouw jij voldoende om te zeggen dat je geen eisprong hebt? Je bent er zeker van?

20. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    @Norge:

Vorige cyclus heb ik een eisprong gehad, de 2 daarvoor niet. Deze cyclus ook (nog) niet. Naast dat temperaturen de enige methode is waarbij je zeker kunt vaststellen dat er een eisprong is geweest, voel ik ook m'n eisprong, ovulatiepijn is bij mij zo heftig dat dat ooit de reden is geweest om überhaupt aan anticonceptie ben begonnen.

Deel Deze Pagina