@ Norge: Herkenning!!! Ik rook ook nog... maar een heel stuk minder. Als ik weet dat ik echt zwanger ben dan weet ik wel zeker dat ik gelijk kan stoppen, maar nu nog niet. Stom he?!
Kan je dit echt? Ik ben echt zo verslaafd, niet normaal haha....! Als het niet lukt om te stoppen, wat ik eigenlijk zeker weet, dan rook ik er gewoon 2 of 3 per dag! Maar begin je dan weer met roken als de baby er is?
Hè dames, Woensdag moet ik naar de ha toe, die wil mij gewoon ff zien. Om 9 uur ga ik een afspraak maken bij de verloskundige en dan wordt het echt hè haha...
@ lien Spannend allemaal zeg!! Ja zo nu en dan ben ik er best wel veel mee bezig. Maar ach dat zijn vrouwen toch...? Manlief is er nog niet zo mee bezig en loopt mij soms te plagen, maar dan zeg ik er wat van maar dan zegt hij dat hij ook wel graag wil, gelukkig maar.. Wil heel graag babykleertjes kopen, maar kan die drang nog wel weerstaan gelukkig. Ken een meisje die is na de zwangerschap gewoon weer gaan roken, wel minder aangezien ze ook nog borstvoeding geeft. Gelukkig hoef ik niet te stoppen, heb nooit gerookt
@ Norge: Als ik weet dat ik zwanger ben stop ik direct en dan ga ik ook na de zwangerschap niet meer roken. Dat zou ik zo zonde vinden. Dan blijf ik er ook gelijk van af ook. @ Lien26: Jaja, het wordt nu echt hoor. Succes met alles regelen! @ Brondy: Mannen zijn daar inderdaad een stuk nuchter in. Die van mij ook hoor. Hij wilt het ook heel graag maar heeft het er gewoon een heel stuk minder over dan ik. Ik ben er zoveel mee bezig. Ik moet het echt wat gaan los laten, maar dat is echt heel moeilijk. Wat goed dat je nooit gerookt hebt. Houden zo. Wat een heerlijk weertje vandaag. Werd zo blij vanochtend van de zon.
Net gebeld en 18 aug eerste afspraak en dan 2 weken later de eerste echo pas. Die krijg je met 10-12 weken. Dus dat wordt nog erg lang wachten. Ik denk dat we na de 1e controle het iedereen gaan vertellen, tenminste familie!
@ Lien26: Ja, het is altijd een echo bij de 10-12 weken. Meestal niet eerder. Mijn schoonzus en broertje verwachten ook een kleine en die hebben 2 weken terug de echo gehad en ze was toen 11 weken en nog wat dagen. Dus nog even geduld meid!
Ja wil het iedereen zo graag vertellen en ook omdat m'n moeder 3 keer per jaar naar Bali gaat en ze voor volgend jaar al wil boeken.
Hallo dames! Ik kom ook gezellig bij jullie kletsen! Ik heb al een zoontje van 1,5 jaar en willen nu super graag een tweede kindje! Ben deze maand pas gestopt met de pil dus eerst ff kijken wat me cyclus doet @lien26: Van harte gefeliciteerd! Wat super dat je al zo snel zwanger bent zeg! @Esmee1985: Zoveel er mee bezig zijn is iets vrouwelijks geloof ik Ze zeggen altijd hoe meer je er mee bezig bent hoe langer het duurt ,maar ofdat ook echt waar is......I don't know..
@Lisanne;bedankt voor je felicitaties! Leuk dat jullie voor een 2e willen gaan! Spannende periode.... @Brondy; ja m'n moeder spaart goed en geeft weinig uit als ze in Nederland is, dus ja dan kan t wel.... Wil t zooo graag vertellen! Heb iedereen alweer gesproken en moet zo op m'n woorden letten.
@ lien: WAUWWW!!!! wat gaaf!!! gefeliciteerd meid! dat je maar lekker mag genieten en geen ongemakkelijke kwaaltjes krijgt! het is al weer ff geleden dat ik hier was, maar heb het zo druk! hoop dat jullie het niet erg vinden als ik gewoon af en toe inhaak.. want vindt het wel heel gezellig hier en leuk om al die ervaringen te lezen! ik hoop ook zo dat het bij ons snel raak is! als het goed is had ik afgelopen weekend mn ei, dus hebben al flink wat geklust! hahah! hebben jullie dat ook dat je het in de supermarkt niet kan laten een "wij jonge ouders" te kopen of die "zwanger specials" in je karretje te gooien (en dan maar te hopen dat er geen bekenden achter je aan de kassa staan..)
@ Lisanne: Ik ga echt proberen om het los te laten. Het moet, het moet, het moet. Oftewel: ontspan, ontspan, ontspan. Erg moeilijk.
Ja die tijdschriften koop ik ook! Ik heb bon liggen dus ga zo een boek kopen wat betreft zwangerschap. Ik heb ook het boek van Anne geddes gekocht die ik vanaf nu kan invullen en foto's in kan plakken! Ik slaap alleen slecht. Elke ochtend vroeg wakker omdat ik nodig moet plassen, kom dan niet meer in slaap.
@ Babywish84: Heel veel dingen over zwangerschap enzo zou ik gewoon via internet bestellen. Ga ik niet in de winkel kopen, omdat ik altijd wel een bekende tegen kom. Maar ik koop die tijdschriften enzo nog niet. Eerst maar hopen dat we kids kunnen krijgen.
@lien: leuk! zo'n boek om alles in te vullen! want als ik dat zo van mijn schoonzus hoor vergeet je veel van deze tijd! en zij baalt er nu van dat ze niet meer heeft opgeschreven en fotos van d'r buik enzo heeft gemaakt! een vriendin van mij had ook een leuk idee toen ze net bevallen was.. ze maakte van al het kraambezoek een foto met de baby en liet iedereen een wens/tekst voor de baby in een boekje schrijven en heeft daar dan steeds de foto van die persoon bijgeplakt en wat voor kado ze had gekregen. en dat is nu erg leuk om in terug te bladeren! @esmee: verder zou ik nu ook nog niks durven kopen hoor! maar die zwanger specials zijn erg nuttig met tips over wat je het beste kan doen om zwanger te raken en wat er met je lichaam gebeurd enzo..
@lien: wat lastig trouwens dat je zo slecht slaapt! en het is zoooo vervelend als je er uit moet om te plassen! ben je overdag niet heel moe? weten ze het op je werk al? want dat lijkt me ook lastig als je je zo moe voelt dan! verder gaat alles goed dus? geen misselijkheid ofzo?
In het boek kunnen ook foto's en echo's in geplakt worden. Ik wil niks vergeten en zal ook alles bijhouden. Veel te bijzonder om dingen te vergeten. Wanneer zouden jullie het nieuws gaan vertellen?
op mijn werk bedoel je? ik denk vrij snel, maar ik werk maar in een heel kleine kapsalon, mijn baas en zijn vrouw en ik heb nog 2 fulltime collega's. en wij werken al heel wat jaren samen en zijn vrij open, dus voor me houden zou moeilijk zijn denk ik! ze zouden het wel aan me merken..
@ babywish Ik ken die tijdschriften niet Heb laatst wel een boekje van Blond gekocht "Almost mama" Ben erin begonnen, maar is eingelijk bedoelt voor de vakantie, mocht van manlief ook niet verder lezen, hihi. @ lien Op mijn werk zou ik het pas vertellen zo gauw het echt goed zichtbaar is, in ieder geval pas na de 12 weken echo. @ esmee Denk dat ik zo gauw het zover is wel gewoon spullen koop in de winkel, vind het veelste leuk om daar door alles te neuzen ipv op een scherm Zeg je toch dat het voor een vriendin of nicht is