Exwerkgever heeft ziektegeld nog niet uitbetaald

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Tiarah, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Beste UWV webcareteam,

Ik zal proberen het kort en bondig te omschrijven. Op 11 december ben ik bij mijn werkgever ziekgemeld bij het UWV vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten. Ik heb toen een brief gekregen van het UWV waarin stond dat ik in de ziektewet kwam en dat het ziektegeld van het UWV op de rekening van de werkgever gestort zou worden. Per 1 januari 2015 ben ik uit dienst getreden omdat mijn exwerkgever geen vaste contracten aanbiedt en dat na 3x verlengen moest. Vanaf 1 januari 2015 werd het geld vanuit het UWV op mijn eigen rekening gestort. Inmiddels zijn we een aanzienlijke tijd verder en is het geld wat het UWV in december op de rekening van mijn werkgever gestort heeft nog niet aan mij uitbetaald. Ik heb al meerdere keren mijn leidinggevende van destijds gecontacteerd met de vraag waarom niet en wanneer het in orde gemaakt wordt, maar na de eerste keer contact waarna hij me gebeld heeft met de mededeling dat hij er mee bezig was (midden januari meen ik) heeft hij verder niet meer gereageerd op mijn toenaderingen.
    Mijn vraag aan jullie is: wat kan nu het beste doen? Het betreft niet heel veel geld, maar voor mij is het toch behoorlijk wat en ik zou graag krijgen waar ik recht op heb, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik hoop snel een reactie te krijgen.

Alvast bedankt!
    Tiarah

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Tiarah,

Je geeft aan dat je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap. In eerste instantie betaalde UWV aan de werkgever (tot 1 januari 2015). Nadat je uit dienst bent gegaan is dit overgegaan in een rechtstreekse betaling aan jou. Nu heeft de werkgever de betaling van december nog niet aan je overgemaakt terwijl UWV wel aan de werkgever heeft overgemaakt. Je wilt weten wat je kunt doen om het geld waar je recht op hebt zo snel mogelijk te krijgen.

Deze betaling gaat over een periode waarin je nog in dienst was bij de werkgever. Daarom kan UWV je niet helpen. Ik raad je aan contact op te nemen met een juridisch loket, telefoonnummer 0900 8020. Ben je lid van een vakbond of heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan kan je daar ook vragen welke stappen je kunt ondernemen.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat deze situatie snel wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Beste Yvonne,

Bedankt voor het snelle antwoord.
    Was er al bang voor, maar dacht het kan geen kwaad om dit even hier snel te checken.

Mvg Tiarah

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan en succes hiermee!

5. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Beste UWV webcare team,

Het verhaal gaat verder ;)
    Ik heb inmiddels na heel wat telefoontjes en mails een betaling ontvangen van mijn voormalig werkgever, maar dit is beduidend minder dan ik had verwacht op basis van de berekening van het dagloon van het UWV. is het mogelijk om bij het UWV na te vragen wat er aan mijn voormalig werknemer is uitgekeerd aan ziektegeld voor mij? En zo ja, hoe kan ik dit doen, moet ik naar een bepaald telefoonnummer bellen?

Alvast bedankt!
    Groeten, Tiarah

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Tiarah,

Je kunt inderdaad bij UWV opvragen hoeveel er is betaald aan je werkgever. Daartoe kun je bellen met UWV Telefoon (0900-9294). Je mag ook een privébericht via deze site sturen, dan zoek ik het voor je uit.

Stuur dan je telefoonnummer en wanneer je het best bereikbaar bent, dan nemen wij contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

7. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Beste Robert,

Bedankt voor de snelle reactie en de informatie! Het is moeilijk om met twee kleintjes aan te geven wanneer het het beste is om te laten bellen ;) en ik had nu toevallig even rust dus heb meteen gebeld!

Dank je!
    Tiarah

8. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan. Sterkte.

Deel Deze Pagina