@1982Justme wauw! Wat bijzonder! Ik duim dat alles goed voor je zal blijven gaan! Wat een achtbaan van emoties moet dit zijn voor je zeg!
Super goed nieuws justme! Was het stiekem eerst een tweeling dat er 1 vruchtje toch is afgestoten? Had je behalve bloed ook een bloedprop verloren? Naja eigenlijk doet het er niet toe. Super fijn dat er toch een kindje zit. Een echte surviver!!!
Bedankt voor al jullie lieve reacties. Het was inderdaad een grote bloedprop met bloed daarna. Gyn gaf ook als mogelijkheid een 2e vruchtje. Om heel eerlijk te zijn vind ik het fijn dat het er (nu) 1 is. Druk genoeg lijkt me. Ik reageer morgen even uitgebreid op iedereen.
Ik twijfel trouwens enorm of we het met Moederdag gaan zeggen aan de familie. Ik ben nog zo bang dat het niets is of mis gaat en heb pas maandag de eerste echo. Maar zondag komen wel beide families bij elkaar dus wat dat betreft zou het ideaal zijn. En in tegenstelling tot de vorige keer heb ik nu wel zwangerschapssymptomen (pijnlijke borsten en ochtendmisselijk en na de ochtend fulltime honger). Twijfel
Leuk justme dat je al een echo hebt gehad wat een mooi plaatje zal je gezien hebben ik met jammer genoeg nog een paar weekjes wachten maar zo gaat dat in belgie kan misschien iemand mij wat uitleg geven over moeders voor moeders dan begrijp ik het wat beter als er over wordt gesproken hier ook misselijk, door de dag, morgens afwisselend ook pijnlijke borsten vraagje kan het zijn omdat het mijn tweede is ik het al een beetje begin te zien? Hoe kan ik het dan geheimhouden? Groetjes
Daisy, dat kan hoor. Wordt wijde kleding dragen Hihi. Voor mij is het M'n 5e zwangerschap en heb ook een heel erg opgezette buik. Zal het ook niet lang kunnen gaan verbergen denk ik
Moeder voor moeders is een organisatie die urine inzamelen van zwangere vrouwen, daar zit HCG in, dat wordt weer gebruikt om medicijnen te maken die worden gebruikt bij vruchtbaarheidsbehandelingen bij vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden. https://www.moedersvoormoeders.nl/
Ik vind het idd erg jammer, want wil het het liefst pas vertellen als ik wat meer zekerheid heb. Maar ja, de (enigste) vk praktijk bij ons in de buurt heeft als beleid dat de 1e echo tussen de 10 en 12 wk gedaan wordt. Mag wel eerder komen als ik het niet vertrouw of klachten krijg die niet horen.
Mag ik dan gewoon zo brutaal zijn om te vragen welk dorp/regio? Ik kom uit de regio rotterdam en kan me het slecht voorstellen. Maar heb dan ook keus genoeg. Mij mijn vorige zwangerschap had ik voor de miskraam met 6,5 week al 2 echo's gehad. Nu de eerste pas met 7 weken maar dat is op mijn verzoek. Ik wil meteen een hartje kunnen zien kloppen. Twijfel nog steeds of ik het zondag ga zeggen voor de echo
Ik wil ook regio Rotterdam en hier krijg je normaal gesproken bij de intake met 8 weken een echo. Ik krijg dan met 7 weken in het ziekenhuis een echo. Tijdje terug was eerste echo met 11 weken heel normaal. Had je alleen termijnecho en 20 weken echo.
Bij mijn verloskundige is het normaal om tussen de 8 en 9 weken de eerste echo te doen en dan tussen 10 en 12 weken de termijnecho. Wel werd mij verteld dat de eerste echo perse tussen de 8 en 9 weken moest zijn anders kwam die te vervallen, denk dat dit met regeltjes van verzekeraars te maken heeft. Dit is overigens in Utrecht. Bij mijn vorige zwangerschap in 2012/2013 was dit nog niet echt normaal een vroege echo die deden ze toen eigenlijk alleen maar bij bijzondere gevallen. Wel lang wachten zo voor jou moonie
Oja, sinds vandaag echt begonnen voor moeders voor moeders. Ik vind de stank van de flessen nog mee vallen. Ik herinnerde mij dat ik het de vorige keer echt veel erger vond stinken. Terwijl ik deze zwangerschap veel vaker ( lees de hele dag door) misselijk ben.