Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Nee hier pas volgende week de eerste echo.

2. Brabant 1985

Brabant 1985 Actief lid

3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Met hoeveel weken heb je een echo.?
    Succes , nog even met wachten..

3. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    7+6 dus dat is vrij vlot. Vorige x had ik m pas met 9 weken.

4. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    @Jolijn83 : heb je de echo al gehad?? Ben nieuwsgierig!

5. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Jaaa echo gehad en alles is goed! We konden een mooi kloppend hartje zien! En ik mag over 2 weken alweer dus dat is fijn. Doen jullie een NIPT test?? Ik ben benieuwd!

Pip020 en jootje86 vinden dit leuk.
  6. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Geen nipt test voor ons

7. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Geen nipt, combinatie test hier.

8. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Wat fijn jolijn!!! Lekker genieten! Ik mag ook over 1,5 week alweer komen!

Wij gaan wel voor de nipt denk ik...

9. Brabant 1985

Brabant 1985 Actief lid

3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Wauw super.!! Wij weten het nog niet en jullie.?

10. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Fijn meiden die goede echo's!
    Hier geen nipt en geen combinatie test. Kind met handicap zou hier namelijk ook welkom zijn. Niet dat je dat wil natuurlijk maar het zou geen reden zijn voor abortus. als het niet levensvatbaar zou zijn maar dat kan zon test ook niet uitsluiten...

11. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43

12. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Oeps had me berichtje te vroeg geplaatst en ipv bewerkt erop gereageerd en verder getypt in me quote! Sorry voor de onduidelijkheid..

Mijn eigen quote is de goede reactie

13. Pip020

Pip020 Actief lid

22 apr 2017
    119
    40
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd met alles goede echo's meiden! Hier nog 3 nachtjes, maandag D-day! Nog steeds geen klachten en voel me ontzettend niet zwanger, ookal ben ik al bijna 3 weken met mvm bezig.... heel erg raar hoor.
    Mocht het maandag toch in orde zijn (voorgevoel zegt iets anders)dan gaan we sowieso voor nipt. Vorige zs bij 32 weken tijdens een echo ineens twijfels of ons kind gezond zou zijn, die laatste 9 weken waren een hel!

14. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    fijn zeg al die mooie echo's hier nog even geduld tot 30 mei.
    Hier geen combinatie test en nipt, gehandicapt kindje is welkom.
    Zoals @Dodo29 al zei, die testen zeggen niet alles en als er iets uitkomt moet je altijd door voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie waar dan weer een risico op een miskraam aan vast zit.
    Zijn echt van die dilemma's, gelukkig zitten man en ik goed op 1 lijn.

15. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Te snel, als je echt zekerheid wil hebben na een vermoeden van een syndroom of andere afwijking, dan zou je de vlokkentest of vruchtwaterpunctie nodig hebben. Is natuurlijk niet verplicht, maar hoe ga je daarmee om...

16. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Wij doen ook geen combitest of nipt.

Hier ook maandag echo pfff zo spannend, toch erg bang voor weer een teleurstelling.

17. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Het feit dat je kiest voor een nipt of combinatie test wil niet automatisch zeggen dat een kindje met handicap niet welkom is... Ik ben gewoon graag voorbereid op watder komt. Een kindje met handicap heeft veel extra zorg nodig, ik zou me daar liever op voorhand in verdiepen dan dat we verrast worden en dan nog alles moeten uitzoeken...

18. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Dat zeggen we ook helemaal niet, maar inderdaad om echt uitsluitsel te krijgen moet je vlokkentest etc doen en dat zou ik niet willen ivm de risico's, daarnaast zegt het ook niks over de graad van de handicap... en ik denk daarnaast dat er nog weinig extra zorg is op baby leeftijd.. Mits ze naast de handicap natuurlijk andere gezondheidsklachten hebben maar dat zijn dingen die de nipt en combitest niet kunnen zien dat zie je eerder op een 20 weken echo bijv...

Ieder zijn keuze toch, daarnaast als je verhoogd risico heb zou die keuze misschien anders zijn. Hier is dat helemaal niet het geval..

De een wil misschien eventueel voorbereid zijn op wat er kan gaan komen.. de ander hecht daar minder waarde aan en vind de stress van die testen het misschien helemaal niet waard. Zeker als je al weet dat je misschien wel de nipt of combi zou willen doen maar niet de vervolg stappen omdat je bang bent voor miskraam.. dan snap ik dat je liever helemaal niks wilt laten doen. Dit is dan ook met name mijn motivatie maar ieders motivatie is anders.

En nog even voor de duidelijkheid, er heeft niemand hier gezegd dat voor degene die wel zon test laten doen dat een kind met handicap bij hun niet welkom zou zijn...

19. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Jeetje wat een epistel...

Maar als iedereen als argument geeft geen screening te doen omdat het kindje sowieso welkom is, dan wordt er iets geïmpliceerd in mijn ogen. Sorry, ik ben een beetje allergisch voor dit soort discussies omdat het altijd op uit draait dat er 2 kampen zijn... Waarom kunnen we mensen niet gewoon laten... Live and let live... Er is geen goed of fout... In ieder geval kan ik dat niet voor iemand anders bepalen en anderen ook zeker niet voor mij...

PAnniek vindt dit leuk.
  20. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Er was helemaal geen discussie gaande, mensen reageerde gewoon op de vraag met wat ze en wel en niet gingen doen en waarom. Ik heb ook reacties gelezen met mensen die wel graag kiezen voor een test... helemaal prima toch! Ik heb hier niemand commentaar op zien geven.

Wat mij betreft hoeft er nog steeds geen discussie te zijn trouwens. Zoals ik al zei in mijn eerste reactie op jou: ieder zijn keuze & ieders motivatie is anders. Helemaal prima dus.

Je begint zelf alleen met een opmerking met " het feit dat je kiest voor een combinatie of nipt test wil niet zeggen dat een kindje met handicap niet welkom is" waarop ik op mijn beurt nog maals reageer, dat niemand in dit topic zon opmerking heeft gemaakt.

Laten we dit verder een leuk en gezellig topic houden...

Deel Deze Pagina