No problemo. Succes met de hormonsters. Hoe gaat het hier verder met iedereen? Nog nieuwe ontwikkelingen? Misschien mensen die het na de echo verteld hebben? Wat ik me trouwens afvraag misschien weet iemand dat. Ik heb met ong 9 weken eerste afspraak bij verloskundige en eerste echo. Betekend dit dat dit mijn 12 weken echo is? Of krijg ik er met 12 weken nog eentje? Ik las ergens dat die grens pas vanaf 10 weken is... dus als je na de 10 weken zit dat gerekend gaat worden als 12 weken echo. En daarvoor gewoon een vroege echo..?
Nee ik heb vorig jaar met 9 weken de eerste echo gehad en met 12 weken weer. Volgens mij kan je er gewoon vanuit gaan dat dit je eerste vroege echo is en dat je met +/- 12 weken weer eentje krijgt.
oh hier was ik al zo bang voor, geschreven teksten kun je op een andere manier lezen terwijl de schrijver dit niet zo bedoeld. Sorry als mijn tekst als veroordelend overkwam, was absoluut niet de intentie.
@Dodo29, ligt denk ik heel erg aan de verloskundigenpraktijk. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een vroege echo rond de 8 weken en toen met 9 weken en een paar dagen alweer de termijnecho. Had misschien ook wel te maken dat het bijna kerst en oud en nieuw was
Meiden! Het was totaal niet mijn bedoeling dat er iemand zich aangevallen zou voelen door mijn vraag!! Ik vind juist dat dit forum er voor is om dit soort dingen te kunnen 'bespreken'. En dan kunnen de meningen verschillen, maar iedereen moet zelf weten wat hij doet!! En ik denk dat iedereen er zo in staat! Wij hebben onze keuze wel gemaakt nu dankzij jullie, bedankt hiervoor! Fijn weekend!
Sorry ik ben al even niet online geweest. Helaas druk op werk en dodelijk vermoeid door de erwt in mijn buik en een dreumes die de nee-fase vast vroeg in is gegaan. Vanochtend lekker met haar wezen zwemmen zodat het draakje een lange middagslaap doet. Wij hebben het uiteindelijk mijn schoonfamilie gezegd op moederdag en mijn moeder ook. De rest van mijn familie nog niet omdat mijn schoonzus hoogzwanger was. Afgelopen woensdag is ze bevallen van een meisje. Zo onwerkelijk om weer zo'n klein pupske vast te houden, zo licht en lief! Heel gek om te bedenken dat er ook weer 1 in mijn buik groeit. In verband met hun roze bubbel houden wij het nog even geheim. Dit is hun feestje en dat ga ik niet opeisen met goed nieuws. Ik heb nog zeker 7 maanden Wij gaan waarschijnlijk ook geen test doen. Bij mijn dochter ook niet gedaan. Wij hebben beide regelmatig met gehandicapte kinderen te maken en helaas kunnen ze niet testen op sommige handicaps waarvan ik heel graag op voorhand zou willen weten of mijn kind het heeft en wat echt zou resulteren in een abortus. Ik heb inmiddels al een echo gehad. Het was wat laat op de middag en een beetje tussendoor gehaast, maar voor mij was het belangrijk of er een hartje zichtbaar was. Omdat ik gezegend was met een vaginale schimmelinfectie (joepie hormonen) werd het een externe echo. Door mijn ruime isolatiewaarde zijn die in het beginstadium nooit de makkelijkste maar de verloskundige was tevreden en zag duidelijk een hartje. Ik mag 1 juni voor de officiële intake en waarschijnlijk heb ik dan weer een echo ivm mijn vorige miskraam. Zit er toch nog een voordeel aan vast.
Ik voelde me niet per se aangevallen, wilde alleen toelichten dat er meer redenen zijn om voor prenatale screening te kiezen, anders dan beëindigen van de zwangerschap ☺️ Maar geschreven woorden komen altijd harder aan, en was erg zwanger gisteren... vandaag ook weer erg misselijk, maar niet spugen... En doodmoe, maar dat komt doordat ik een optreden had en pas om 5 uur thuis was tot de zomerstop wil ik nog proberen dat vol te houden, maar vanaf augustus moet ik daar wat op verzinnen, want dat trek ik niet elk weekend
Hoi meiden, Heb nog even niet teruggelezen, ga ik nog doen, maar wilde even laten weten dat mijn echo goed was, kloppend hartje! 7 weken, maar kon ook goed langer zijn, precieze duur wordt bij de termijn echo berekend. Heel jammer alleen dat ik een hoge bloeddruk heb, dus zou goed kunnen dat ik vlgd week al bij de gyn ben. Efin, voor nu genieten met mate en we hebben besloten om het nu ook te gaan vertellen, het leeft nu niet echt voor ons en mocht het onverhoopt toch misgaan, dan zouden we het prettig vinden dat mensen ons steunen. Ik ga vanavond even bijlezen en op de rest reageren. Geniet van het weer dames!
Gefeliciteerd een kloppend hartje ❤.. Sta je bekend met een hoge bloeddruk of zijn ze daar vandaag achter gekomen?
Fijn dat je een mooie echo hebt gehad pip030. Vervelend van je hoge bloeddruk, hopelijk is het de volgende keer een stuk lager.
Fijn pip030 fat de echo goed was! Wel vervelend van die hoge bloeddruk...krijg je daar wat voor? Hier ook een kloppend hartje gezien! Helemaal happy!