Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @Esila ik merk ook dat het nu een beetje zwaarder begint te worden idd en moet eventjes gaan zitten tussen de grote dingen door. Opstaan uit het bad ziet er nu ook al niet meer uit :roflmao:

Voor degene die nieuwsgierig waren.. de lamp is binnen! :D

Verder is de babykamer nu geschilderd & vandaag komen de plinten. Deze nog eventjes bevestigen van de week & aflakken en dan kan het leuke werk beginnen.... Inrichten!

Vandaag komt ook iemand van de Kraamzorg voor een intake gesprek. Vind het een beetje spannend.. totaal geen idee wat ik moet verwachten.

Hoe is het met jullie dames?

Bijgevoegde bestanden:

Tammie87, Brabant 1985 en Esila vinden dit leuk.
  2. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Gave lamp dodo! En die kinderstoel daarachter: :hearteyes:

Succes met het gesprek. Het stelt niet veel voor hoor ;)
    Denk er vast over na of je een stagiaire wil of liever niet.

Ik ben jaloers. Hier is het kamertje nog steeds rommelhok:eek:
    Maar ik ben beneden bijna klaar met inrichten en merk dat er in m'n hoofd meer ruimte komt voor de babykamer. Dus hopelijk is het klaar voor de baby komt ;)

Esila vindt dit leuk.
  3. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Oooh @Dodo29 prachtige lamp ! En idd de kinderstoel ook :rolleyes:

Ik ben vandaag dubbel blij hihi. Een vriendin komt zo met haar kinderen die ik al vanaf mei Niet heb gezien omdat ze al die maanden in Belgie was. En M'n ouders komen later in de middag, ook vanaf mei Niet gezien;) Maar ze blijven lekker twee maanden hier in Turkije bij ons. En dan gaan ze even terug en komen weer voor de geboorte :D

Dodo29, Brabant 1985 en PAnniek vinden dit leuk.
  4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Heerlijk @Esila ! Geniet evan! Dat moet heerlijk zijn na zo'n lange tijd je ouders weer bij je te hebben. En dan gelijk voor twee maanden! Daar zullen je kinderen ook wel veel zin in hebben!

Esila vindt dit leuk.
  5. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @Esila wat leuk die visite! En wat super dat ze ook komen met de geboorte!

@gitaartje ja ik was vooral zo stresserig omdat mijn vriend een hele drukke periode tegemoet gaat als ZZP'er en als ik er niet achteraan zit dan gebeurt het uiteindelijk gewoon niet op tijd. Nu zijn de grootste dingen gedaan. De rest kan ik allemaal zelf. Ik had me zelf voorgenomen om het bedje niet op te maken totdat ik gister alles zo mooi had opgeruimd haha.

Bijgevoegde bestanden:

Esila en PAnniek vinden dit leuk.
  6. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Nou, dames, het is maar rustig hier! :cool: Hoe gaat het met jullie?

Qua zwangerschap gaat het hier prima. Wij hebben vorige week het geboortekaartje uitgezocht. Zijn jullie daar al mee bezig geweest?

Wat voor 'winterdingen' gaan jullie aanschaffen? Mijn zoontje kwam in de zomer en was al een koukleum dus ik wil deze kleine graag warm aankleden. Hebben jullie nog tips mbt maxi cosi, bedje, wandelwagen?

7. Brabant 1985

Brabant 1985 Actief lid

3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Leuk om met dingen bezig te zijn :)..

Qua zwangerschap gaat het zijn gangetje , niet bijsterd goed maar ook niet slecht. Het overgeven wordt minder , maar voel me niet fijn " misselijk ". Gelukkig hebben we toch fijne dagen in Italië gehad.

Vandaag overnieuw mijn glucose test gehad , geen drankje maar een dag curve. Geen vingerprik , dus ik weet niet hoe hoog mijn glucose is. 4x bloed laten prikken, ik ben benieuwd naar de uitslag.

Wij hebben een kamertje van " van asten " , de kinderwagen van mutsy.

Qua vestjes moet ik nog oppad :thumup: maar genoeg leuke gezien.

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    @Brabant 1985 fijn dat jullie vakantie toch nog goed is bevallen! Lekker weer gehad zeker?

Wij zijn ook begonnen met een mutsy. Maar omdat zoonlief daar niet lekker in zat overgestapt op een maxi cosi mura 4. Echt een bakbeest, het liefst zou ik een nieuwe (tweedehands weer) kopen maar ik denk dat ik dat niet voor elkaar krijg thuis :roflmao:

Alhoewel, mijn man heeft z'n zinnen gezet op een dure auto dus misschien kan ik hem zo omkopen :p

Brabant 1985 vindt dit leuk.
  9. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    He, hier ook prima zijn gangetje, buikje groeit langzaam maar is wel duidelijk zichtbaar.
    Inmiddels gelukkig wat dingen gedaan in de babykamer.
    Was onze rommelkamer, dus daar moest wel wat werk verzet worden;)
    @Brabant 1985 balen dat je nog steeds misselijk bent zeg! Fijn dat de vakantie wel lekker was.
    @gitaartje wij gaan voor een nieuwe kinderwagen, de vorige na 2,5 jaar wachten op een 2e wonder toch maar verkocht...dus dat is een grote uitgave.
    Verder veel nog in huis, wiegje, ledikantje, peuterbed dus die uitgave hoeven we dit keer niet te doen.
    Afgelopen weekend alle kleding van maat 50 t/m maat 116 uitgezocht en gesorteerd in dozen. Nu maar hopen dat dochter 2 er gebruik van kan maken, eerste dochter zomerbaby en dan nu een winterbaby.

10. Brabant 1985

Brabant 1985 Actief lid

3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Vandaag op controle geweest bij de vk en de uitslag van de glucose test.
    Glucose test was goed : nuchter 4.8 en daarna 5.6 en 7 netjes binnen de grens.

Bij de controle was alles goed. Ik heb het idee dat ze erg hoog ligt. De vk vertelde dat de meting van mijn buik ongeveer 26 cm moet zijn , deze was precies 26 cm. Over 2 weken een groei echo.

11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Fijn zeg dat de glucose goed was!

Mag ik vragen waarom je een groeiecho krijgt? Met welke termijn krijg jij die? Hier pas met 35 weken geloof ik... of is dat de liggingsecho?

12. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @Brabant 1985 wat fijn dat de uitslag van je curve goed is! Ik heb vandaag een dagcurve moeten doen, heb een apparaatje meegekregen en ik had nuchter 4,7 - na ontbijt 4,6 en na lunch 6,6. Ik was erg bang dat de 6,6 te hoog zou zijn maar bij jou was 7 dus gewoon prima? Ik heb zelf pas over 2 weken weer controle..

Wij zijn vandaag nog eventjes flink los gegaan met shoppen.. hier nog meiden die gebruik gaan maken van de mama mazzeldagen ?

Als het goed is komt morgen de kast eindelijk dus lekker heel de dag strijken!

@gitaartje geboortekaartje is hier idd ook al uitgezocht! Proefdrukjes zijn we erg tevreden mee en ga over een aantal weken de enveloppen alvast bestellen om te schrijven.

Voor winter dingen heb ik niet echt veel tips we hebben zon teddyberenpakje/jasachtig iets. Haha lekker duidelijk...

http://www.prenatal.nl/shop/meisje-1-delig-en-sets/Prénatal-Prenatal-berenpak-Vriendjes-111487.htm?id=111487

Die dus.. en daarnaast gewoon warm aankleden lijkt mij en een Wiegdeken gebruiken, eventueel een wandelbak nog opwarmen met kruiken als het echt koud is of als de wagen tijdje buiten heeft gestaan of in koude schuur ofzo...

Edit: Hier overigens ook een groeiecho rond de 29-30 weken dit ivm overgewicht van mezelf voor de zwangerschap...

Bijgevoegde bestanden:

13. Brabant 1985

Brabant 1985 Actief lid

3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Met 28 weken heb ik een groei echo.
    Ik snapte het ook niet , maar deze stond gepland omdat ze dachten dat ik zwangerschaps diabetes zou hebben
    - ik nog steeds niets aangekomen ben
    - mijn bmi iets te hoog is

14. Brabant 1985

Brabant 1985 Actief lid

3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    7 was inderdaad prima , de grens ligt bij 7 , 8 begreep ik.

Ik ga zeker nog een kijkje nemen bij de mama mazzeldagen :).. Ik hoop eigenlijk dat er ook flesjes in de aanbieding zijn.. Ik wil graag de flesjes van dr Brown gaan gebruiken.

Leuke dingen heb je geshopt :oops:

15. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Thanks! Ben ik weer een beetje gerustgesteld over die waardes..

Dr brown is 20% korting bij prenatal Wij waren bij de megastore in Breda geweest rond half 11 en het was DRUK! Dus trek er wel eventjes voor uit, wil niet weten hoe het van het weekend is..

16. Brabant 1985

Brabant 1985 Actief lid

3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Thnx.!

Ik zal naar Son gaan. Ik zag dat ze open zijn tot 21:00 , ideaal.. Hopelijk valt het mee :)

Dodo29 vindt dit leuk.
  17. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Denk dat het daar wel meevalt idd, tenminste ben daar ook regelmatig geweest en vind het er altijd rustiger dan deze in Breda.

(Kom oorspronkelijk uit oost Brabant, oftewel de goeie kant van Brabant Haha. Nu woon ik in west Brabant dus vandaar Breda vandaag)

Brabant 1985 vindt dit leuk.
  18. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    @Brabant 1985 volgens mij wonen wij niet erg ver uit elkaar. :) Ik woon in tseB (Andersom)

Had geen idee dat de mazzeldagen waren begonnen. Ik wil nog een gave warme voetenzak, dus misschien ga ik daar eens voor kijken. Ik heb niet veel nieuwe spullen meer nodig, heb nog veel van de oudste. Flesjes ga ik niet halen, ga bv geven. Een eventuele fles is dan zo gehaal bij kruidvat. Kolf en toebehoren heb ik nog.

Jullie nog ideetjes? (Haha, ik ben echt te zuinig. En heb nog niet alles uitgezocht. Ik wil wel kopen maar ik weet niet wat :p)

Hoever zijn jullie al met de naam? Gaan jullie voor een tweede/derde naam? Vernoemen?

19. Brabant 1985

Brabant 1985 Actief lid

3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Daar woon ik inderdaad ook ;) , wat toevallig..

Wij hebben al een naam , ze krijgt 1 naam en de achternaam van mijn partner.
    Van de week een proefdruk binnen gekregen van het geboorte kaartje , deze viel helaas wat tegen.. Gisteren weer een proefdruk besteld na wat aanpassingen

20. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Even een kort (nou ja wat heet kort)berichtje van mij. Hier gaat alles goed. Zijn nog een paar dagen heerlijk op vakantie.... En terwijl ik dit typ wordt mn hand van mn buik afgeduwd :roflmao: klein druktemakertje hier... Buik groeit gestaag. Vind zelf dat je het al best goed kan zien, maar krijg nog weinig reacties. Diegene die weten dat ik zwanger ben vinden mn buik klein en diegene die niet weten dat ik zwanger ben, denken volgens mij gewoon dat ik dik ben geworden :(

Spullen hier allemaal al in huis. Wil alleen nog een grote wikkeldoek hebben. Dus denk niet dat ik gebruik maak van de mazzeldagen. Wordt ook wel krap, zijn pas zaterdag terug.

Verder hier een groeiecho met 27 weken. Ben erg benieuwd hoe hard onze kleine dan gegroeid is in 4 weken tijd :)

Deel Deze Pagina