Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Heel bekend stukje dit! Ik ben zo benieuwd of er een klein meisje of klein ventje in me buik zit, hoe het gezichtje eruit ziet, wat voor geluidjes hij/zij maakt etc. Ik wil hem/ haar gewoon dolgraag ontmoeten! Qua datum of timing maakt het mij ook niet zo uit, gaat er meer om dat ik hem/haar zsm in me armen wil hebben :rolleyes:

Hier wel al gedeelte ingedaald maar de rennies zijn niet aan te slepen!

@PAnniek wat een mooi gewicht! Die van ons was afgelopen dinsdagavond op 2303 gram geschat. Ook jij hebt bijna verlof! Geniet ervan.

@Tammie87 lekker he al die kleertjes wassen! Zijn de leukste wasjes vind ik. Zo schattig al die kleine kleertjes. Met slapen even die buik afzetten zou fijn zijn idd.

@gitaartje hopelijk blijft ie voor jou nog eventjes zitten dan inderdaad tot in iedergeval 38 weken. Haha dan heb je nog eventjes kunnen genieten van je verlof.
    succes met de laatste twee daagjes werken en het afscheid nemen van je gastkindjes. Ik ging vorig jaar wisselen van baan en toen dus ook afscheid moeten nemen van me gastkindjes... tranen met tuiten en toen was ik niet eens zwanger :oops:

@Roxfirst24 hoe gaat het ondertussen met jou.. Trek je het nog een beetje?

2. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.984
    1.251
    113
    Awwww, daar heb ik ook zin in! Lekker knuffelen en haar naam kunnen noemen. Al spulletjes in gebruik nemen, kijken of ze op haar grote broer lijkt.

O verschrikkelijk! Zie er nu al enorm tegenop! Heb je nog wel contact met ze?

38 weken is precies met kerst, voor nu zeg ik: bevallen met 41 weken lijkt me wel wat. Halverwege januari, rust weer een beetje teruggekeerd. Lastige tijd hoor, om nog een leuke verjaardag te plannen!

Maken jullie trouwens nog plannen voor kerst/oudjaar of houden jullie de boot af? Ik ben met kerst 38 weken, oudjaar 39.

Kerst gaan we naar familie (1,5 uur rijden). Dat kunnen we makkelijk afzeggen of één extra meenemen :D. Ik heb al ontheffing gekregen voor het bereiden van een gerecht gelukkig :)

Met oudjaar hebben we nog geen plannen, wil niet iets afspreken met 1 ander en al helemaal niet hier. Ga de vriendengroep maar eens polsen of daar nog iemand iets pland of dat iedereen naar familie gaat.

Dodo29 vindt dit leuk.
  3. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik heb precies hetzelfde 38 weken met kerst en 39 met oud en nieuw. Kerst hebben we onder voorbehoud wel ingestemd te komen. Zou eigenlijk dit jaar bij ons zijn, maar daar zijn we gelukkig ook van ontheven :roflmao: haha.

Oud en nieuw doen we denk ik niks, gewoon maar met zn tweetjes. Mn man hoopt van harte dat de kleine er dan al wel, want ja anders mag hij geen biertje en dat hoort toch een beetje bij.

De 24ste ben ik 38 weken en gaan we doorgaans naar mn moeder, dat is op een uur rijden van ons, maar wel weer dichterbij ons ziekenhuis, dus denk wel dat we daar gewoon heen gaan.
    Alleen even op alle dagen de vluchtkoffers mee en de maxicosi.

4. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hier 38 weken op 19 december, tweede kerstdag 39 weken en 2 januari 40 weken dus ik durf niet meer naar familie met de kerst en/ of oud en nieuw. Zou ook 1,5 uur rijden zijn. Ik ga nu sowieso niet meer zo ver rijden ik heb continue harde buiken ongeveer na 10 minuten in de auto. Echt tot pijnlijk aan toe dus dat is het niet meer waard voor mij. Wel met schoonfamilie brengen we 1e kerstdag door bij een restaurant mits ik dan niet bevallen ben dan gaan wij niet mee en komen ze overdag hier gewoon tegelijk op visite.

Vind het wel extra spannend zo rond die dagen!

5. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    Op 19 december ben ik 38 weken.. eerst wilde ik echt niet dat ze met de feestdagen zou komen, maar nu maakt het met echt niet meer uit, haha! Ik denk dat ik er een paar weken geleden gewoon even doorheen zat, stress hormonen, maar probeer die nu goed onder controle te houden. Afgelopen week veel gewerkt, deze week enkel drie dagen en dan verlof. Helaas wat vertraging met meubels voor onze badkamer, maar ga lekker vast rustig beginnen met schoonmaken.

Gister had ik van vrienden een minibabytea gekregen, superlief as surprise! Maar ze hadden mijn vriend niet op de hoogte gesteld, dus hij klonk heel verontwaardigd, dus ik denk nu dat mijn familie ook wat wilde doen.. beetje misgegaan denk ik

Dodo29 vindt dit leuk.
  6. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoe staat het btw met iedereens eetlust en gewicht? Ik kan helaas zo weinig eten of moet gelijk daarna naar het toilet.. ben tot nu toe 8/9 kg aangekomen 35 weken. Ik was echt bang voor 30 kg minimaal maar dat valt gelukkig wel mee

7. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Eetlust heb ik wel, maar ik kan zo weinig op. En als ik toch door eet word ik misselijk. Ik eet dus tegenwoordig, het avondeten, in etappes. Denk dat ik er wel een uur over kan doen, gewoon een normaal bord eten.

8. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja ik heb hetzelfde en ook nog last van extreme droge mond! Nu echt ontzettend veel dorst constant, helaas is het gevolg ook constant plassen:(

9. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @Roxfirst24 fijn dat het beter gaat! Nog 3 daagjes doorbikkelen en dan lekker genieten van je verlof. De nesteldrang begint hier toe te slaan. Vorige week de vriezer ontdooit, alle keukenkastjes uitgedaan. Net alle apparaten ontkalkt. Allemaal van die dingetjes die ik ineens gedaan wil hebben. Moet het alleen wel in etappes doen. En dan kom ik mezelf alsnog steeds tegen savonds. Veel last van me buik dan.

Hier nu op + 1 kilo. Dus met een beetje geluk straks na de bevalling lichter dan voor de zwangerschap. Qua eten idd heel snel vol! Maar kan wel na een half uur weer eten dan ik eet gewoon de hele dag door een beetje. Ook komt gedeelte van misselijkheid weer terug maar denk dat t meer de combinatie is van maagzuur/druk op de maag/ bepaalde geurtjes.

Heeft er hier toevallig al iemand ervaring met een bed verhogen dmv kratjes? Onze boxspring kan helaas niet op klossen en heb geen idee hoe mensen dat dan doen.. lees wel is een extra matras maar dat word afgeraden door alle verloskundige/ kraamzorginstanties zie ik op internet..

10. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Jaaa! Hier! Wij hebben ook zo'n fijn bed wat niet op klossen kon/kan.
    Mijn man heeft dus wat kratjes verzameld en met nog een plankje hout op de juiste hoogte weten te zetten. Werkt perfect!

Dodo29 vindt dit leuk.
  11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.984
    1.251
    113
    Gisteren had mijn zusje een babyshower georganiseerd voor mij. Het was echt leuk! Lekker baby- en bevallingspraat, leuke spelletjes en lieve cadeautjes. Zo hadden ze allemaal een jongens- en meidennaam bedacht. Bij het brainstormen werd DE naam gewoon genoemd! De meesten denken trouwens dat het een meisje is maar m'n moeder en schoonmoeder gaan voor een jongen.

Vanochtend liep ik van de trap af, dacht dat ik er al was en stapte zo 4/5 treden naar beneden. Pijn, pijn, pijn! Voet, knie, hoofd, stuitje. En ik lag onderaan de trap in de nattigheid. Schoot helemaal in paniek, het was gelukkig geen bloed. Was bang dat m'n vliezen waren gebroken, dus de verloskundige gebeld. Dat waren ze gelukkig niet. De kans dat ze breken bij een val is ook wel nihil, vertelde ze. Het was dus gewoon urine (rook alleen niet zo). Pfoe, maar ik was echt in paniek. Ben ook precies 35 weken vandaag, toen braken vorige keer ook mijn vliezen. Nu maar lekker rustig aan doen... heb net het bedje klaargezet :p het oude wiegje waar m'n moeder ook nog in heeft gelegen.

Inmiddels heb ik ook lekker verlof en daar ga ik van genieten!

12. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @gitaartje jeetje dat is schrikken!! Fijn dat alles goed is, heeft de verloskundige je wel ff gecontroleerd?

Fijn dat je een leuke babyshower hebt gehad! Hier verwacht ik niks helaas. Wel meerdere mensen verteld dat ik dat erg leuk zou vinden maar de hints zijn niet opgepakt Haha. Hier denkt toevallig iedereen ook een meisje behalve mijn vriend. Die is ervan overtuigd dat ie alleen maar jongens kan maken :roflmao:

Ik ga hier komende week de bedjes opmaken! (Wieg & ledikant) en eind volgende week ons bed opmaken met voor de zekerheid een matrasbeschermer bij mijn kant en het bed op klossen.

Ik vind het wel spannend allemaal, ben zo benieuwd hoe en wanneer het allemaal gaat beginnen! :p

13. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.984
    1.251
    113
    Ja, ze heeft met een soort wattenstaafje wat vocht genomen maar het was geen vruchtwater gelukkig. En hartje geluisterd, was ook prima! Baby is nu ook weer lekker aan het bewegen, dus daar is alles goed mee. Ik heb er meer last van :rolleyes:

Even later bedacht zoonlief om met een koprol van de trap af te gaan. 'Vond ik wel een leuk idee'. Dus die donderde van boven naar beneden met veel lawaai. Toen kon ik wel ineens rennen trouwens :eek:
    Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden, hij was zo klaar met huilen en was weer z'n vrolijke zelf.

Het was me wel een ochtend!

Wiegje op jullie kamer en ledikant op de babykamer? Zo gaan wij het ook doen. Moet alleen het wiegje weer afhalen om de bekleding uit te wassen. Ben jij ook al bezig met kleertjes wassen enzo?

Heb je zelf een vermoeden wat het is? Jongen, meisje? Ik had bij de vorige zwangerschap heel erg het gevoel dat het een jongen was en dat was het ook.

14. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @gitaartje jeetje wat een ochtend inderdaad!! Fijn dat zowel jij, zoontje als baby in orde zijn!

Hier idd een wiegje (Nja wiegje, het is de Celine wieg, best een flink ding) langs mijn kant van het bed en ledikant in eigen kamertje. Hier zijn de kleertjes en dekens al allemaal gewassen en heb in de kast wat Zwitsal geurbuiltjes gelegd zodat hebt lekker fris blijft ruiken/ denk dat als ik de bedjes van de week heb opgemaakt ik er nog 2 schone fleecedekens overheen gooi zodat er nog eventueel ronddwarrelend stof daar op komt en niet in de bedjes.

Ik heb de gehele zwangerschap heel sterk voorgevoel dat dit een meisje is.. maar ik heb echt geen idee. Kan net zo goed een ventje zijn, praat ook altijd tegen mijn buik in dubbele namen Haha zowel de jongens naam als meisjes naam noem ik dan. Mijn vriend die vraagt wel is ben je .... (jongensnaam) of ....(meisjesnaam) en bij de meisjesnaam krijgt ie regelmatig een trap.

Vandaag grotendeels van de enveloppen geschreven voor de geboortekaartjes. Weer een klusje wat van me lijstje kan. De nesteldrang begint nu toch wel op te spelen. Eergisteren om 12 uur snachts begon ik de voorraadkast onder de trap uit te ruimen en te poetsen :roflmao:

15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.984
    1.251
    113
    Haha, dat schoppen! :roflmao:

De nesteldranf heeft je flink te pakken :eek: om 12 uur s nachts de voorraadkast? Hoe krijg je het in je hoofd? :D
    Hier helaas geen last van nesteldrang, m’n moeder én schoonmoeder hebben er meer last van, die komen donderdag poetsen :p

Dodo29 vindt dit leuk.
  16. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik heb nog niks gewassen omdat ik de wasmachine eerst schoon wil hebben. Heb m ontfilterd en leeg laten lopen en kookwas.. Ik geloof dat ik geobsedeerd wordt, maar ik wil gewoon niet dat mn babykleertjes vieze vegen heeft of zurig ruiken..
    Heb altijd al wel een neus gehad voor kleren die niet naar schoon en wasmiddel ruiken (zweetlucht daar gelaten, daar stoor ik mij minder aan) maar die vage zure lucht.. Volgens mij is het erger geworden door mn zwangerschap :roflmao:

Verder wil ik alles ordenen en opruimen, maar helaas niet altijd de energie voor :(

17. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ja nog even en hebben we onze baby's in onze armen! Ik kan echt niet wachten ben er zo klaar mee! Zodra ik 37 weken ben mag hij of zij komen. Ik heb geen voorgevoel het wisselt elke keer. Meesten in mn omgeving denken jongen. Mijn man denkt een meisje.

Panniek ik herken het lage energielevel. Ik heb wel die drang om schoon te maken maar geen energie. Ik doe elke dag een beetje.

Dodo goed idee van die fleece dekens over de wieg!

Gitaartje dat was schrikken zeg, gelukkig met de baby alles goed!

18. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    #1138 Dodo29, 6 dec 2017
    Laatst bewerkt: 6 dec 2017
    @gitaartje Ja ik weet het. :roflmao: Het is in iedergeval weer gebeurt en hoef er voorlopig niet naar om te kijken. Ennuhh, wat heerlijk dat je moeder en schoonmoeder er last van hebben! Dat is hier niet het geval, mijn schoonmoeder is ook wat ouder (72) en niet meer de fitste en mijn moeder gaat ongeveer vanaf week 38 tot 41 op vakantie grote kans dat die de baby dus gaat zien als die een paar dagen/weken oud is.. Laat staan dat ze hier komt poetsen. Voor het weekend heb ik een lijstje gemaakt voor mijn vent zodat ie mij met een aantal dingetjes kan helpen. Ik wil graag de badkamer enzo nog eventjes goed aanpakken, maar we hebben heel apart soort kleine k** tegeltjes dus dat is een werkje wat mij echt grondig niet meer gaat lukken. + Bed verhogen enzo, dat soort dingen.

@PAnniek Hier soms ook last van, de energie komt alleen pas vanaf 23.00 savonds.. gelukkig heb ik beetje de mogelijkheid om er aan toe te geven en dus dan ook maar te gaan poetsen zodat het uit me hoofd is en ik daarna rustig kan slapen.

@Tammie87 Ja, ongelofelijk he. Ik zei gister nog tegen mijn vriend dat ik niet kan geloven dat het al december is. Maanden geroepen dat het nog zoooo ver weg was. En nu spreken we gewoon over weken en straks over dagen & en vervolgens over nu kan het ieder moment gebeuren.

Ik ben ook echt erg benieuwd of er hier iemand bij zit die daadwerkelijk gaat bevallen met kerst of op oud & nieuw.

Iemand hier toevallig ook last van ineens boodschappen in willen slaan? Mijn vriend zegt dat ik bang ben dat er een hongersnood aan komt.

19. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hoi Dames, jeetje wat een paniek hier. Verloskundige is net weer naar huis.. voelde me vanavond ineens niet zo lekker en tijdens het overgeven verloor ik helder vloeistof met beetje wittige troebele stukjes erin. Erg van geschrokken en naar even twijfelen wat proberen op te vangen en de verloskundige gebeld. Die kwam eventjes langs, het stokje reageerde en kleurde gelijk op het opgevangen vocht dus ging ze met het wattenstaafje binnen in testen. Hier reageerde het staafje weer niet... nu dus het advies gekregen te gaan slapen en morgenochtend had ik al een controle staan. Eventueel ander vocht mee te nemen als ik dat nog verloor en bij weeen bellen... ben ff helemaal van de kaart omdat ik toch nog maar in de 36e week zit. Schoten allerlei dingen door me hoofd, zo wouden we dit weekend het bed verhogen etc en me bedjes waren nog niet op gemaakt. Badkamer nog niet grondig gepoetst. Stress dus... maar voor nu lijkt het vals alarm Ookal zit het me niet helemaal lekker dat het stokje reageerde op t opgevangen vocht.... sorry voor mijn hele warrige verhaal maar moest het even van me afschrijven!

20. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.984
    1.251
    113
    Hè Dodo, wat naar! Ik kan me de paniek levendig voorstellen. Hopelijk lig je inmiddels rustig te slapen en is er niks aan de hand!
    Zondag hadden ze bij mij ook dat wattenstaafje gebruikt, (hier was het negatief gelukkig). De verloskundige zei toen dat hij wel eens vals positief uitsloeg maar nooit vals negatief.
    Maar goed, zij deed het alleen vanbinnen want ik had niks opgevangen dus ik weet niet of het daarbij ook geldt.

En mocht je wel gaan bevallen, je bent al 36 weken. Je moet dan misschien een paar dagen/kleine week in het ziekenhuis blijven. Dan heeft je man genoeg tijd om het bedje op te maken en de badkamer te poetsen. Écht!

Dodo29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina