Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Oh ik kreeg geen meldingen meer o_O dacht Eens even vragen naar Gitaartje, staat het er al lang Op !

Van harte Gefeliciteerd Gitaartje met jullie mooie meisje ! Geniet van elkaar :rolleyes:

2. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Ik vind het ook allemaal erg spannend nu idd. Iedere dag kan nu DE dag zijn, maar hij kan net zo goed weer voorbijgaan. Ondanks dat ik de kleine nu wel erg graag wil ontmoeten en vasthouden vind ik die buik nog steeds heel bijzonder. En aan de ene kant ook nog wel fijn dat de baby zo dichtbij me is en veilig voor mijn gevoel Haha.

Dat dag/nacht ritme is hier ook waardeloos. Ik ga er snachts voortaan maar gewoon uit om me toch nog nuttig maken, krijg dan ineens soort van energie en nesteldrang Haha zo heb ik eergisternacht om 03.00 de bestek lades staan uitzoeken en gepoetst. En vervolgens de rest van de keuken incl keukenkastjes... :confused:ook staat er nu een wasmachine aan met drie kledingstukken erin omdat ik geen was wil hebben :roflmao:

Tja de nesteldrang heeft me zwaar te pakken.

Roxfirst24, Tammie87 en Esila vinden dit leuk.
  3. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Oh ik kreeg geen meldingen meer, was ontzettend nieuwsgierig hoe het met gitaartje was, maar ze is inmiddels bevallen.

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter @gitaartje! Mooie meid hoor! Nu heerlijk genieten met zn viertjes!

4. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    @Dodo29 hahaha dat is best heftig! Helaas ben ik nog nier verhuisd, maar dan zal ik vast hetzelfde krijgen.. momenteel vooral ontzettend veel aan het lezen over de bevalling, ook om moe van te worden.

Een aantal weken geleden gaf ik aan haar zsm te willen zien, maar begin mijn buik juist nu in mijn 38ste week te waarderen. Tijd is toch echt vooorbij gevlogen :((

Dodo29 vindt dit leuk.
  5. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @Roxfirst24 wie weet blijft jullie meid nog lekker 2-3 weekjes zitten en kun je nog lekker van je buikje genieten en zo niet heb je er ook wat moois voor terug dus win-win situatie. Fijn dat je je in iedergeval beter voelt dan een paar weken terug.

Ik was om half 2 bed in gegaan en nu weer wakker van (voor)weeen? Pff word er moe van, nog niet heel veel regelmaat in. Duren nu ongeveer 40 seconden en nu toevallig 2 gehad met vier minuten er tussen... doen alleen nog niet zon pijn waarvan ik denk nou dit is wat ik altijd zie en hoor. Dus zal wel weer voorwerk zijn. :(

Esila vindt dit leuk.
  6. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja ik denk dat ze een beetje aanvoelt dat papa en mama, nog een beetje druk zijn, dus zal nog even blijven zitten denk ik. Maar dat wilde ik ook, geen feestdag baby:roflmao:

Maar de voorweeen, zijn die ook al zwaar? Ben zo benieuwd naast misselijkheid af en toe en gewoon oververmoeidheid, nergens last van gehad, amper harde buiken. Dus ben zo niet voorbereid op de pijn! Willen jullie btw pijnbestrijding? Als ik voor pijnbestrijding ga, dan is het enkel lachgas, maar dat isvhelaas nog niet in elk ziekenhuis:(

Esila vindt dit leuk.
  7. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hoe is het nu Dodo ?

Voorweeen heb je bij een eerste kindje vaak minder of helemaal geen last van.
    Ik heb het niet gehad bij mn eerste. Bij de tweede viel ook wel mee. Nu duidelijk meer last.
    Ik geloof niet dat ze hier (Turkije) aan ruggeprikken doen. Of ieg mijn gyn niet. Maar ik wil dat ook niet.

8. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Lachgas hebben ze inderdaad nog niet overal, heeft met de afzuiging te maken. Die moet aan strikte eisen voldoen en uiteraard zeer goed zijn, anders heeft het personeel er last van, ook zo lullig als die bedweld raken :roflmao:

Ik sta open voor elke pijnbestrijding, maar meer, ik sta open voor alles. Hoe minder op mijn geboorteplan hoe beter is mijn motto.
    Als ik het zonder red ook prima!

9. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Nee geen pijnbestrijding. Maar mijn ontsluitingsweeen zijn tot nu toe altijd kort geweest. Bij de eerste 3 uur ontsluitingsweeen en bij de 2e 2 uur. Wel met een pittige weeenstorm op t eind. Maar dan was ik er al bijna. Wel flink naweeën gehad bij de 2e. Dat vind ik het vervelendst.

10. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Nog geen baby hier. Die voorweeen tja wat zal ik ervan zeggen, pijnlijk ja maar het is wel te doen. Het vervelendste vind ik alleen dat het geen zeer genoeg doet om jezelf af te kunnen sluiten van de rest maar het is gewoon een hele irritante pijn ofzo. Ook doordat er totaal geen ritme inzit overvalt het me iedere keer ofzo waardoor ik beetje in paniek raak de eerste paar seconden.. dat gaat dus in iedergeval nog niet helemaal lekker zoals ik het zou willen opvangen...

Ik heb tot 5 uur sochtends nog voorween gehad en t laatste uur continue aan t overgeven geweest. Uiteindelijk om 06.00 helemaal uitgeput nog in slaap gevallen en nu weer wakker van wat krampen en steken.

Vind het gewoon vermoeiend omdat dit iedere nacht zo gaat. Ookal lijkt het wel steeds erger te worden maar dat kan ook door de vermoeidheid zijn + je baalt gewoon omdat het uiteindelijk toch weer vals alarm is en ik denk iedere keer “oké dit moet het nu wel zijn”

Anyway sorry voor mijn geklaag. Ff een echt dip momentje.

Wil hier trouwens ook geen pijnbestrijding, wel graag een badbevalling als die beschikbaar is en zich geen complicaties voor doen.

Wie zijn trouwens jullie “geboortepartners” zoals dat zo mooi klinkt. Meestal alleen de vriend/man maar je hoort ook vaak een moeder of zus etc.

Hier mijn vriend en een geboortefotograaf :)

Esila vindt dit leuk.
  11. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Dat klinkt heel erg vermoeiend idd Dodo, Elke nacht ! Dat heb ik gelukkig niet. Maar het kan best ineens doorzetten bij je dan hoor :thumup:

Geen sorry voor je geklaag, Dat mag best :)

Hier gaan hopelijk mijn man en mn moeder Bij de bevalling zijn. Die waren er de eerste twee keer ook bij. M'n man heb ik totaal niks aan, maar ik vind dat ie er wel Bij hoort te zijn :roflmao:

12. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Klinkt erg vervelend @Dodo29, vermoeiend ook.
    Hier ook steeds vaker gebroken nachten en krampen, maar iedere keer als ik wil gaan timen stopt het weer, dus ook nog steeds niet het echte werk.

Hier gaat alleen mijn man mee.

13. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Vervelend zeg @Dodo29 zoveel en zo vaak voorweeën. Lastig dat je niet weet waar je aan toe bent! Duurt het nog lang of komt zij/hij al bijna... maar misschien zorgt het ervoor dat het straks wat minder lang duurt. Hebben ze al gekeken of er ontsluiting is?

Hier wat last van naweeën tijdens het voeden maar verder valt het mee. Gistermiddag mochten we naar huis, Lisa heeft de hele middag liggen slapen. Vannacht was ze hartstikke wakker. Ze is misselijk en heeft veel last van krampjes (vruchtwater ingeslikt). Ze heeft dus de hele nacht op één van ons gelegen. Het was een lange nacht.

Het voeden gaat nog niet so goed, ik leg haar veel aan maar ze hapt niet. Waarschijnlijk door de misselijkheid. Daarnet gekolft en met spuitje gegeven, dat was het eerste wat ze binnen kreeg sinds 1,5 dag. Gelukkig is ze als ze bij ons ligt heel tevreden en lief.

Het is sowieso heel erg genieten en knuffelen en hard werken. Genieten jullie nu nog even van de ‘rust’ en dan straks er lekker tegenaan!

14. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @gitaartje wat vervelend dat jullie meisje nog misselijk is en krampjes heeft. Lekker rustig aan doen en beide herstellen! Rustige kerst voor jullie denk ik zo?
    Fijn dat ze wat gedronken heeft vandaag, hopelijk leert ze snel wat beter aanhappen.

Wat vind je zoontje van zijn nieuwe babyzusje?

@PAnniek ja zo begon het hier 2 weken geleden ook, als ik dan wilde timen weer weg. Tegenwoordig kan ik ze wel echt goed timen maar nog steeds zet het niet door.

@Esila Haha ja ik vind ook dat de man erbij hoort te zijn hoor, al moet ik zeggen dat mijn vriend het ook voor geen goud zou willen missen. Bijzonder lijkt me dat trouwens om te delen met je moeder, dan hebben jullie vast een goede band!
    Moet er hier niet aan denken, maar heb dan ook geen goede band met mijn moeder, sterker nog ze is afgelopen zondag vertrokken naar Afrika voor 3 weken vakantie.

Morgen controle bij de verloskundige, ik wil zo graag dat ze ff kijken of ik ontsluiting heb of er daar beneden al wat spannends gebeurt is ondertussen, maar denk niet dat ze dat doen in je 38 week (tenzij je uiteraard echt aan t bevallen bent)

Esila vindt dit leuk.
  15. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    @Dodo wat vervelend, ik hoop dat het snel doorzet! Misschien heb je al een beetje ontsluiting inderdaad.

@gitaartje hoe gaat het nu? Heeft ze het drinken een beetje door? Bij mijn kinderen duurde het 3 dagen voor ze het goed door hadden.

Hier is mijn man erbij en mijn moeder is er voor de kids. Ze was er wel bij de eerste bevalling bij.

16. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    @Tammie87 het gaat de goede kant op. Ik heb flink stuwing en genoeg productie. Maar Lisa lijkt wel niet aan te willen happen, hoewel ze wel onrustig is. We geven nu ook af en toe wat afgekolfd na met fingerfeeding en daardoor lijkt ze meer verzadigd. Maar het blijft zoeken!

Esila vindt dit leuk.
  17. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    Hebben jullie de laatste weken ook zon last van maagzuur (38+5)? Ze ligt bij mij nog zo hoog, hoop echt dat die maagzuur wegtrekt, heb nu al paar dagen slapeloze nachten

18. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wij hebben idd Een goede band.
    Wat naar zeg Dat jouw moeder gewoon Op vakantie gaat terwijl jouw kleintje elk moment geboren kan worden :(

Hoe was je controle ? Is er gekeken naar ontsluiting ?

19. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ja hier Ook heel veel last. Echt vervelend :confused:

20. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831