Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @Esila hier nog geen nieuws hoor. Iedere dag gaat gewoon weer voorbij, wel met veel gerommel maar niet met het echte werk. Hoe gaat het bij jou?

Ze hadden trouwens niet gekeken of ik ontsluiting had, doen ze pas na 40 weken of als er echt aanleiding voor is... en dat is dit niet schijnbaar. Afwachten dus!

Vannacht weer 2,5 uurtjes kunnen slapen. Jippie! Zal vanmiddag wel weer een dip krijgen en in slaap vallen.

@gitaartje je eerste kerst met 2 kindjes! Hoe gaat het met jou en je dochtertje? Kun jij een beetje herstellen met deze toch vaak drukke dagen en hoe gaat het met je meisje? Is ze ook een beetje bijgekomen van de bevalling & hoe gaat de (borst)voeding?

@Roxfirst24 hier ook nog steeds grote sponsor van Rennies, Ookal is dat vaak niet voldoende. Moet wel zeggen dat de baby nu nog lager is gaan liggen en meer naar voren van me lijf af is gekanteld ofzo. Dus niet meer op me maag drukt maar ik reageer weer heel erg op eten waarvan ik direct maagzuur krijg. Ook als ik ga liggen loopt het gewoon uit me maag terug omhoog. Had ook gelezen dat het hormoon wat er voor zorgt dat je bekken enzo verweken voor de geboorte ook zorgt dat bijv je maagklepje minder goed kan werken.. Anyway niks aan te doen dus..

Roxfirst24 en Esila vinden dit leuk.
  2. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Jammer dat het gerommel niet doorgezet heeft bij je Dodo. En ook dat er niet naar de ontsluiting gekeken is.

Oh zo kort geslapen Pff.. Vermoeiend. Waardoor lig je wakker ? Ik lig niet vaak wakker. Maar wordt Wel 10 keer wakker omdat ik me moet omdraaien.
    Kan gelukkig wel smiddags bijslapen als de kindjes op school zitten :thumup:

Ik zei gisteravond nog dat er hier geen gerommel was en toen begon het te rommelen :roflmao: maar was maar kort denk ik want ik viel gewoon in slaap haha. Harde buiken en menstruatiepijn in buik en rug gehad. Vanochtend alles weer over. Maar wie weet is het ergens goed voor geweest :cool:

Dodo29 vindt dit leuk.
  3. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @Esila hier altijd eerst vaak misselijk savonds ondanks dat ik alleen nog maar melk drink na bepaald tijdstip blijf ik toch alles eruit gooien. Vervolgens vaak hele drukke baby waar je echt niet doorheen kan slapen, en die drukke baby resulteert weer in voorweeen waardoor ik eruit ga.. normaal als ik eenmaal in slaap ben gevallen slaap ik wel door maar net vond mijn vriend het grappig om te laten voelen hoe koud zijn hand wel niet is. Oftewel ik ben klaarwakker en me vriend snurkt weer vrolijk verder! :rolleyes:
    Ennnn weer genoeg geklaagd.. :roflmao:

Oe hopelijk ergens goed voor geweest inderdaad! Dat omdraaien idd ook heel bekend. Fijn dat je smiddags kan bijslapen als kindjes op school zijn! Hier is het kerstvakantie en mijn stiefzoontje gaat dadelijk om 09.00 terug naar zijn moeder om daar nog kerst te vieren. Mijn vriend en ik gaan vandaag lekker niks doen! Straks uitgebreid ontbijten en samen middagdutje doen vanmiddag, film kijken ofzo en savonds pizzarette. Uiteraard allemaal in pyjama. :roflmao:

Zag trouwens dat je in een namentopic onze meisjesnaam genoemd hebt! Haha, toevallig, je hoort hem niet erg vaak namelijk! :cool: Wist jij nou eigenlijk al wat je kreeg? Staat mij bij dat je een meisje kreeg... maar zoveel verstand/geheugen heb ik niet meer sinds me zwangerschap:oops:

gitaartje vindt dit leuk.
  4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Elke keer als ik een melding zie staan van dit topic hoop ik dat er iemand is bevallen. Maar het blijft spannend! Zet hem op dames met de laatste loodjes!

Hier gaat het goed! Lisa doet het fantastisch, ze is zooooo lief :oops: . Ik heb twee dagen lopen martelen met aanleggen, toen een tepelhoedje gekocht en nu loopt de borstvoeding als een trein. Ik heb R 16 maanden gevoed met hoedje dus wilde het dit keer zonder doen. Maar dat blijken mijn borsten toch niet te kunnen. Ze drinkt nu goed en dat is het belangrijkste. Over een aantal weken gaan we wel proberen zonder hoedje. Ze komt ongeveer elke 2-3 uur. En ik lig nu -as we speak- te voeden na 4 uur slaap :eek: . Nu staan de boobies wel op knappen.

Met R gaat het ook goed. Hij is dol op z’n zusje maar niet te. Regelmatig is hij hyperactief, heel moe en huilirig maar ook dat hoort erbij. Wel extra vermoeiend voor ons, maar voor hem helemaal lastig. De kraam is gelukkig erg lief voor hem.

Mijn herstel gaat ook de goede kant op. Ik heb heel erg veel last (gehad) van de knip. Elke stap, elke houding, elke beweging doet pijnpijnpijn. Ik heb veel gehuild (kraamtranen :cry:), ook van de stuwing.
    IK had zon plaatje in mijn hoofd: lekker met de baby op bed knuffelen en fruithapjes naar binnen werken. Bleek niet helemaal realistisch.
    Het gaat nu gelukkig een stuk beter, zwelling wordt steeds kleiner en hoewel ik de hechtingen bij elke stap voel kan ik wel weer gewoon lopen en liggen. Alleen staan en gaan zitten is pijnlijk. En op de wc Zitten.

We hebben kerst lekker thuis gevierd. Man is met zoon naar de kerk geweest en ‘s avonds zouden we met z’n drieën gourmetten. Uiteindelijk is zijn broer met gezin gebleven na het kraambezoek en was het heel gezellig! En druk:cool: maar ik heb alleen maar gezeten en gegeten.

Wat hebben jullie nog gedaan met kerst?

Esila en Dodo29 vinden dit leuk.
  5. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Oh wat naar zeg, dat je zo Moet overgeven Pff.. Helemaal met een dikke buik ! Ik Moet er toch niet meer aan denken. En voorweeen Ook vervelend. Ik hoop altijd maar dat het straks het bevallen makkelijker maakt hihi .

Ah lekker rustig aan dan vandaag. Geniet ervan! Pizza heb ik ook al Een aantal dagen zin in Mjammie.

Oh wat grappig dat ik jullie babynaam genoemd heb hihi ben heel nieuwsgierig nu !
    Ja , wij krijgen weer een meisje inderdaad !

Dodo29 vindt dit leuk.
  6. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Geen kerstbaby hier, rommelde gisteravond wel een beetje. Maar dat waren vast mijn darmen na het kerstdiner ook hier last van maagzuur, heb echt zin om te bevallen. Ik ben er klaar mee en wil ons kleine meisje ontmoeten!

Esila en Dodo29 vinden dit leuk.
  7. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Haha Gitaartje , ik heb steeds diezelfde hoop ! Het blijft spannend ;)
    Het kan nog :D

8. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Gitaartje super dat je meisje het zo goed doet en het goed gaat met de borstvoeding.
    Ik heb Bij de andere twee 5 en 3 maanden kunnen geven maar hoop echt dat Het Dit keer langer gaat lukken !

Succes met je verdere herstel , tis even lastig maar komt goed :thumup:

Fijn dar jullie Een gezellige kerstdag hebben gehad.
    Wij doen Niet aan kerst. Gister best veel schoongemaakt. Vandaag vnml wassen en vouwen.

9. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @gitaartje fijn dat de borstvoeding nu super gaat met tepelhoedjes! Misschien dat als ze wat groter is het haar wel lukt zonder inderdaad maar in iedergeval Fijn dat dat nu loopt!

Las in een ander topic dat je hechtingen waren doorgeknipt door de verloskundige. Volgens mij was dat een opluchting voor je! Gek zeg, jullie meisje is al bijna een week oud! Fijn dat het met je zoontje ook goed gaat, is wel eventjes wennen grote broer zijn en papa en mama moeten delen, laat staan nog die decemberdrukte erbij. Tenminste ik merk aan mijn stiefzoontje dat hij de aanloop naar de december maand en de decembermaand zelf drukker en onrustiger word/ soms ook gewoon vervelend! :roflmao: Ben benieuwd hoe hij straks reageert op een baby bij papa thuis...

@jootje86 hier ook super veel zin om te bevallen en degene te ontmoeten die zolang in mijn buik heeft gezeten!

@Esila ook nesteldrang? Haha. Wel lekker, ik heb altijd een paar van die momenten dat ik denk ja baby’tje kom nu maar, nu is alles schoon, was weg gewerkt etc. Maar dan gebeurt er uiteraard niks en volgende dag begint het weer van vooraf aan, dat huishouden. Maar jij zal nog wel drukker huishouden hebben met 2 kids dus ik mag niet klagen denk ik Haha.

Hier vandaag weer super veel gerommel gehad, ben vanmiddag stukje gaan wandelen met mijn vriend, alhoewel wandelen, eerder sjokken. l:p en tijdens het eten kon ik echt iedere paar minuten even opstaan om toch ff te blijven lopen. Zitten doet zon zeer in mijn onderbuik. Echt een super erge menstruatie achtige pijn die bleef maar aanhouden. Ook toenstraks weer stuk slijmprop met beetje bloed verloren dus hopelijk gaat het snel echt een keertje beginnen, ben alleen bang dat ie toch eigenwijs blijft zitten tot 2018:|

10. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    Nog geen kerstkindjes.. ik hoopte er stiekem wel op, maar ik liep gister nog uren op mijn hakjes alsof ik niet al 39 weken zwanger ben :roflmao:.. Maar donderdag weer naar de verloskundige, bij mij wordt ook niet gekeken naar ontsluiting. Ik kijk al uit naar mijn afspraak van 3 januari (40+1) en dan zal er wel gekeken worden. Ik moet wel zeggen dat de drukke feestdagen wel de tijd doen vliegen, ook al hebben mijn vriend en ik het lekker met zijn twee gevierd, als een soort van laatste moment ‘samen’ .. nu duimen dat onze babies niet met oud en nieuw komen!

Btw naast maagzuur nergens echt last van, behalve dat ik nu echt begin te waggelen.. af en toe s-avonds steek in de buik, bij verkeerd opstaan. En wat denken jullie bij jullie zelf, al wat voortekenen of ook een latertje??

Esila vindt dit leuk.
  11. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Vliezen zijn gebroken! Nu afwachten...pff ik vind het zo spannend!

gitaartje, Dodo29, PAnniek en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ooooh super spannend Tammie ! Dat het maar snel mag doorzetten :) zet 'm op :thumup:

Tammie87 vindt dit leuk.
  13. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    @Tammie87 wat spannend heel veel successs, hopelijk zet de rest ook allemaal snel door :))

Tammie87 vindt dit leuk.
  14. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hier wel wat voortekenen maar het jammere is dat dat niks hoeft te betekenen ;)
    Ik verwacht de kleine nog niet omdat mn andere kindjes ook niet vroeg kwamen. Geen spontane bevallingen. Ingeleid met 40 weken en met 39+5. Toch weet je maar nooit he hihi . Het blijft spannend.

15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
  16. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
  17. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Lisa een week oud!
    En gisteren de hechtingen doorgeknipt, wat een opluchting! Vandaag de laatste dag kraamzorg. Jammer dat ze weggaat maar ik heb ook zin om m’n huis weer voor mezelf te hebben. En ik heb er nu ook vertrouwen in dat het goed komt.

Roxfirst24 en Dodo29 vinden dit leuk.
  18. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Fijn gitaartje! Die hechtingen kunnen dan soort gaan trekken he.

Hier nog geen wee te bekennen helaas.

Esila vindt dit leuk.
  19. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Heb je veel vruchtwaterverlies? Is de vk al geweest of ben jij al naar het zh geweest? Het is gewoon afwachten zeker?

Esila vindt dit leuk.
  20. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    @Tammie87 aah jammer .. bij mij werd gezegd, ‘je hoeft ons (de verloskundigen) niet te bellen als vruchtwater verliest, wel een leuke mededeling, maar niet noodzakelijk.’ Behalve met bepaalde dreigende kenmerken is dat bij jou ook?

Hebben jullie ook een verloskundigen team en heb je een klik met allemaal.. ik hoop echt dat ik op bepaalde dagen niet beval, vanwege het hebben vab geen klik met bepaalde verloskundigen ..

Deel Deze Pagina