@Roxfirst24 hier een team van 6 verloskundigen. Allemaal leuke vrouwen, eentje heb ik echt in actie gezien tijdens de bevalling van een klant van mij waarvan ik de geboorte heb vastgelegd dus bij haar heb ik een goed idee hoe ze is tijdens een bevalling. Ik heb ook bij allemaal wel is een controle gehad op eentje na want die is pas paar weken terug met zwangerschapsverlof. Moet dus zeggen dat mijn voorkeur naar een van de andere 5 zou uitgaan omdat ik die andere simpelweg nog nooit gezien heb, maar anders zal het ook vast wel goed komen. Ik had van eentje ook in mindere ervaring omdat ze op de controle heel afstandelijk en een beetje nors overkwam, toen die avond dat ik dacht dat ik mijn vliezen gebroken waren in de 36e week had uiteraard zij dienst en ik was gelijk bijgedraaid van mening! Ze was toen echt heel anders en geruststellend en nam me ook serieus, precies wat ik op dat moment nodig had. Dus je vooroordelen hoeven niet altijd te kloppen... vaak voelen verloskundigen tijdens een bevalling echt wel aan wat je nodig hebt en spelen zie hierop in. Denk als je echt in de weeen zit je ook niet heel erg bezig bent met wie er aan t einde van je bed staat.
He wat jammer Tammie, nu zit je echt te wachten pff.. Hier is het gelijk naar het ziekenhuis met gebroken vliezen. Dont ask me why. Turkse regel denk ik haha. Roxy, ik zal zeker mijn eigen gyn krijgen dus daar ben ik heel blij om. Dit komt doordat zij in een privé kliniek werkt. Was ik bij een ziekenhuis naar de controles gegaan dan zou ik gewoon de dienstdoende gyn krijgen. Ik ben heel blij met mijn gyn , zij heeft ook de geboortes van mijn andere kinderen gedaan Ze kennen hier geen VK. Je loopt standaard bij een gyn en thuisbevallingen worden hier ook niet gedaan . Voordeel hiervan is elke maand een echo hihi. In het begin en op het eind 1 keer per 2 weken en nu moest ik na 10 dagen alweer terug.
@Dodo29 ja dat klopt denk ik ook.. hetzelfde wat jij had, heel nors en kil, maar dat zal hopelijk met de bevalling dan anders zijn. @Esila ja in vele landen is dat zo, ook in België. Ik zit in een aantal van die fb groepen en daar zien ze hun kind regelmatig op de echo. Ik zou dat ook wel fijn vinden hoor. Ik vind persoonlijk dat er in Nederland te makkelijk wordt gedacht over de bevalling, sommige plekken willen ze dat je het het liefst thuis doet. Ik voel me toch prettiger met een gynaecoloog in de buurt voor het geval dat
Ja ik moest gelijk bellen omdat de baby nog niet in mn bekken lag. Nu wel gelukkig. Ben al aardig wat verloren maar net ook weer een golf. Hopelijk doet dat wat anders moet ik naar t ziekenhuis om ingeleid te worden ivm infectie gevaar. Wik graag lekker thuis.
@Tammie87 fijn dat de baby in iedergeval ingedaald is! Ik hoop voor je dat het vanzelf op gang komt en je niet naar het ziekenhuis hoeft.
Spannend @Tammie87 hopelijk snel op gang en lekker thuis. Vandaag weer controle bij verloskundige en gelukkig blijft mijn bloeddruk het goed doen na vorige week 1 spike en controle in het ziekenhuis. Kindje is volledig ingedaald dus ze kan veilig komen. Kom maar op met die bevalling
Hier is t begonnen! En tering wat doet het zeer om 2-3 min hier al. Hopelijk vandaag nog update! Hoe is het bij jou tammie? En eventuele andere dames natuurlijk
@Dodo29 zet hem op! Je kunt het! @Tammie87 hoop dat het bij jou ook heeft doorgezet. Wordt een spannende dag vandaag
Vanmorgen om 5 uur bevallen van onze dochter Gwen! Het duurde heeeeel lang maar ze doet t super! Uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen omdat de ontsluiting niet voorderde. Bleef maar steken op 4 cm en de weeën werden niet krachtig genoeg. In het ziekenhuis weeenopwekkers gekregen. Was super heftig. Heb nog 3 uur over 3 cm gedaan en de laatste 3 cm was binnen minuut inc persen. 1x persen en ze was er. Maar ze is er en we zijn super gelukkig. Het was het waard! Ben wel super moe Succes dodo!
@Tammie87 Gefeliciteerd, wat supergoed nieuws, hopelijk was het niet te zwaar geniet van je meisje Ik kom net van de verloskundige en huppelde iets te snel en vrolijk over de trap. Ze zag gelijk dat het bij mij nog wel even zou duren, vandaag 39+2. Maar ze ligt nog perfect en geniet blijkbaar nog volop in mama’s buik!
Van harte Gefeliciteerd Tammie ! Wat een leuke naam ! Jammer dat het zo lang duurde , maar nu lekker genieten
@Tammie87 gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Gwen! Lange bevalling gehad! Maar wat fijn dat alles goed gaat. Hier ging het als een speer, vanochtend om 09:15 3 cm ontsluiting maar mocht wel al rustig aan naar t ziekenhuis omdat ik het advies heb om poliklinisch te bevallen. Verloskundige zou ons rond 1 uur komen opzoeken in het ziekenhuis tenzij we eerder begeleiding wenste natuurlijk konden we gewoon bellen. Geboortefotograaf zo om 11 uur al komen omdat ik het idee had dat het wat sneller zou gaan! Rond 11.30 in weeen storm beland en geroepen dat ik wilde dat de verloskundige kwam omdat ik ook al moest persen naar mijn idee, half uurtje later verloskundige er en 7cm ontsluiting, ik vroeg of ze vliezen wilde prikkken zodat ie dat laatste stukje kon zakken en ik kon persen. Maar helaas pindakaas ze wilde me tot 10cm door laten lopen en dan pas vliezen prikken, dus rond 13.00 vliezen geprikt, helaas gepoept in t vruchtwater. Dus gelijk alle toeters en bellen er ff bij en met persweeen van de baarkruk naar het bed en aangesloten op alle toeters en bellen. Om 13.20 actief gaan meepersen en ik vond het super eng om echt doorpersen, toen ik het hoofdje kon voelen heb ik mijn hand daar gehouden en dat was genoeg motivatie om echt door te persen vervolgens een kreet met het scheurt en om 13.43 is ons ventje Owen geboren! Wat onwerkelijk en ik was gelijk smoorverliefd! Helaas daarna nog meer als een uur bezig geweest met hechten ben op drie plaatsen ingescheurd en ze stonden met zijn 2en te kijken welk stukje waaraan vast moest. Dat was ff vervelend want hechten deed nog best wat pijn. Achteraf ook niet zo heel gek want ons ventje weegt 4120 gram bij 48 cm! onze kleine was al binnen 5 minuutjes na de geboorte op zijn handje aan t sabbelen en duidelijk aan t zoeken dus die kon daarna gelijk eindelijk aangelegd worden en hapte vrijwel gelijk goed en 20 minuten gedronken! Het is echt genieten alleen de pijn van de hechtingen vind ik beetje tegen vallen Maargoed dat komt ook wel weer goed. Ga nu voor de 4e x ons ventje borstvoeding geven. Alle andere dames, succes met wachten & de laatste loodjes. Alle clichés zijn waar, ja het doet (heel veel) pijn maar ja het is het echt waard!
@Dodo29 wauwie bedankt voor het delen van je verhaal. Hoop op spoedig herstel voor je, maar vooral op heel veel mooie momenten met je kleine man xx