Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    @Dodo29 van harte gefeliciteerd met jullie ZOON!! Wat een schatje zeg! (Mooie foto! De fotograaf heeft haar werk goed gedaan!)
    Wat een mooi gewicht en want fijn dat hij zo goed dronk gelijk.

Sterkte met het herstel!

Dodo29 vindt dit leuk.
  2. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd @Dodo29 fijn dat hij er is.

Dodo29 vindt dit leuk.
  3. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Dodo, van harte Gefeliciteerd met jullie prachtige zoontje !!:rolleyes:
    Wat Een verhaal ! Leuk dat je dat met ons deelde. Naar dat je zo ingescheurd bent, dat lijkt me erg pijnlijk :( Hopelijk gaat je herstel voorspoedig. Fijn dat je kleintje al zo goed drinkt :thumup: Geniet van elkaar :cool:

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    @Tammie87 en @Dodo29 hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? Is de adrenaline al een beetje gezakt?

Esila vindt dit leuk.
  5. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Vandaag controle gehad. Alles was ok ! Volgens mij zit ons meisje nog prima daar haha.

Roxfirst24 vindt dit leuk.
  6. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Gefeliciteerd dodo! Prachtige foto! Vervelend dat je zo gescheurd bent.. Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het prima! Ze is nog beetje eigenwijs met drinken in de nacht, ze is dan erg onrustig. Verder doet ze het prima en is ze super lief.

Hoe gaat het met de jullie?

Esila vindt dit leuk.
  7. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wat fijn dat het goed gaat Tammie !

Hier alles rustig . Rustige dag gehad ook, ik was moe en nu alweer *gaap* Dacht om vroeg naar bed te gaan maar dan lig ik straks weer de halve nacht wakker, Das ook niet alles :|
    Ik moet eigenlijk van alles in het huishouden maar geen zin o_O ga nog even verder met het haken van mn baby-dekentje.

Dodo29 vindt dit leuk.
  8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Lisa heeft haar dag en nacht ritme flink omgedraaid. Ze slaapt tussen 9 en 5 eigenlijk de hele tijd, is s avonds onrustig en s nachts hardstikke wakker.
    Lastig met een peuter in huis! Ik ben dus behoorlijk moe. Gelukkig nu met die feestdagen en weekenden, dan is m’n man veel thuis en zoonlief is al een paar keer wezen logeren. Dat vind hij erg leuk en ik kan goed uitrusten.

Verder is het genieten. De borstvoeding loopt goed, wel met tepelhoedje maar dat is van later zorg en ik heb al bijna geen last meer van m’n litteken/wond.

@Dodo29 hoe is het met jouw herstel?

Zullen we na het lijstje aan het begin van het topic, (met namen en data enzo) nu een kindjeslijst maken? Bijvoorbeeld;

20 dec - Lisa - gitaartje - 37+3 - 3050gr
    28 dec - Gwen - tammie87 - ?? - ??

29 dec - Owen - dodo29 - ?? - 4120gr

Esila vindt dit leuk.
  9. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hoi Dames ff beetje bij proberen te lezen. Wat staat je wereld op de kop zeg. Zo verliefd... en oh zo moe. Momenteel lekker aan t voeden. Dat gaat echt super goed. Gisterochtend gewogen voor en na de voeding en hij haalt al 30cc uit een borst. Ik hoef dus ook niet 2 borsten aan te bieden. Gewoon om en om. Hartstikke knap want Owen was nog geen 48 uur oud. Wel is/was hij nog wat misselijk van de bevalling.

Zo sneu, overdag slaapt hij super en snachts ligt ie je met zijn grote blauwe ogen heel verliefd aan te kijken. Ik heb dan oook gistermiddag voor het eerst 1,5 uur geslapen en vannacht nog maar een uurtje. Wegleggen is namelijk gillen snachts..

Lichamelijk herstel gaat ook de goede kant op, wel erg veel last van de hechtingen en plassen is een hel zelfs onder de douche. Maargoed is even niet anders.

Hoe gaat het met de zwangere dames? Kan me voorstellen dat jullie ongeduldig worden. Ookal hebben de baby’s nog even de tijd om lekker te blijven zitten. Ben benieuwd of iemand het nog voor elkaar krijgt een oud & nieuw baby’tje op de wereld te zetten!

@gitaartje wat fijn dat je al bijna geen last meer hebt van de wond, dat geeft goede hoop! En super dat de voeding nu ook goed loopt, ondanks het tepelhoedje.

@Tammie87 ook zon eigenwijsje daar snachts? Heb je ook het gevoel dat je je verstand er mee uit hebt geperst tijdens de bevalling? Ik wel, amper besef van dagen/tijd en als er visite is zit ik de helft van de tijd te dromen en kan het gesprek gewoon vaak niet volgen Haha.
    Fijn dat Gwen het in iedergeval ook goed doet!

Allemaal een hele fijne jaarswisseling in iedergeval! 2018 word vast een prachtjaar voor ons allemaal! Dat we allemaal gezond mogen blijven en smoorverliefd op onze kleine hummeltjes.

Esila vindt dit leuk.
  10. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    @Dodo29 hoe was het ‘het is een jongen!’ Moment?

Fijn dat het bij jullie ook zo lekker loopt! Wat goed dat hij al zoveel drinkt! Zorg wel dat Owen goed leegdrinkt he, want als de stuwing straks begint wil je geen 6 uur met een volle borst lopen. Hier ook vaak maar 1 borst, maar ik geef er liever 2, blijf ik een beetje in evenwicht :D

Sterkte met het herstel, de hechtingen vond ik het ergste van de kraamweek.
    Heb je fijne kraamzorg?
    Hoe vind je stiefzoon z’n kleine broer?

Ps. Je bent idd dromerig want in je ondersschrift staat dat Owen in november is geboren :p

@de zwangeren
    Blijven jullie lekker thuis met oud en nieuw of gaan jullie nog ver reizen?

Fijne jaarwisseling!

Esila vindt dit leuk.
  11. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    20 dec - Lisa - gitaartje - 37+3 - 3050gr
    28 dec - Gwen - tammie87 - 38+3 - 3510gr

29 dec - Owen - dodo29 - ?? - 4120gr

@gitaartje lastig je dat omdraaien van dag en nacht..vooral als je nog een kindje hebt.
    Hier heeft ze vannacht lekker geslapen, ze kwam zelf om de 3 uur ongeveer en ze ging na het voeden weer lief slapen. Ik hoop dat Lisa dat ook snel gaat doen.

@Dodo wat knap van Owen! Fijn ook. Vervelend die misselijkheid daar had Gwen ook 2 dagen last van. Ze dronk ook slecht daardoor. Haha ja mijn verstand is ook uitgeperst hahaha alle dagen lopen door elkaar. Heerlijk die bubbel.

Gister gewogen en ze is 8 procent afgevallen. Dat is iets teveel dus eigenlijk moest ik gaan bijkolven. Maar sinds gister drinkt ze zo goed dat we vandaag kijken of ze is aangekomen.

Fijne jaarwisseling! Misschien komt er nog een nieuwjaars baby

Esila vindt dit leuk.
  12. Roxfirst24

27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    En zijn er nog nieuwjaarsbabies? Ik ben ontzettend benieuwd, morgen eindelijk 40 weken maar nog nul voortekenen:(

13. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Hallo dames! Hebben jullie een fijne jaarwisseling gehad?!?

Hier was het een hele bijzondere jaarwisseling. Aangezien ik afgelopen vrijdag ben bevallen van een prachtige dochter :) Helemaal verliefd en zo gelukkig dat alles goed met dr gaat.
    De nachten zijn hier ook nog even zoeken, want hoe goed ze overdag drinkt en slaapt, zo slecht doet ze dat snachts.
    Helaas maken mijn borsten meer melk aan dan mn dochter kan wegdrinken, dus major stuwing!! :confused:

Dodo29 vindt dit leuk.
  14. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @PAnniek gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! En wat fijn dat alles goed gaat! Bijzonder he oud & nieuw. Ik heb de halve avond zitten brullen van geluk. Iedere keer keek ik naar Owen in mijn armen en zag dan op de achtergrond door het raam dat vuurwerk! Zo bijzonder. Die nachten zijn idd bekend, ik heb alle nachten tot nu toe nog niet meer als een half uur geslapen en eigenlijk alleen maar Beneden doorgebracht. Vandaag begonnen met inbakeren, hoop zo dat het iets werkt voor de nacht!

Hoe ging je bevalling?

15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Gefeliciteerd @PAnniek met je dochter! Wat fijn dat ze er is! Hoe was de bevalling?

16. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Bevalling ging wel oké. Niet echt een top bevalling. Ik mag absoluut niet klagen over hoe snel zij er was toen de centimeters eenmaal doorzette, maar heb wel eerst 19uur over 1 centimeter gedaan. Doordat ze er zo snel was, had ik helaas wel hechtingen.

17. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd @PAnniek wat fijn dat ze er is. Dat zal inderdaad een bijzondere jaarwisseling zijn geweest. Hopelijk gaan de nachten ook snel beter!

Vanochtend weer bij de verloskundige geweest. Weer goedgekeurd voor een week. Geen gekke dingen, bloeddruk blijft goed. Ben het alleen echt zat. Weinig energie en deze week wel een kleuter thuis die van alles wil. Gelukkig was manlief vorige week thuis dus heeft ze toen veel aandacht gehad. Dus nu thuis maar even een rustig dagje.

18. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Panniek gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Jootje hopelijk kan jij ook snel genieten van je baby!

Hier gaat het de ene nacht wel goed en andere nacht niet. Ze heeft dan naar mijn idee last van krampjes.

19. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @gitaartje jeetje! Grootste blunder van 2017, schandalig! Snel aangepast naar december, schaam schaam. :oops:

Ik vond het een heel leuk moment. Het was echt bizar ik heb Owen zelf aangepakt en doordat ik beetje krom lag keek ik recht in zijn kruis voordat ik zijn hoofdje zag. Ik riep gelijk met gestrekte armen oohhh ventje kom maar hier. En iedereen was heel verbaasd omdat niemand nog gezien had wat het was Haha. Maar ik vond het echt magisch momentje, ook omdat ik een meisje verwachte was ik toch in me achterhoofd beetje “bang” dat ik bij een jochie geschokt zou reageren op dat moment! Maar dat was gelukkig helemaal niet en ik kon me ook al gelijk niet meer voorstellen dat het een meisje had kunnen zijn. Heel gek!

Kraamzorg is fijn, vond het loslaten erg lastig dat wel, als ze wat vraagt of ik te drinken wil ofzo zeg ik nee ik pak zelf wel Haha. Vanochtend had ze ook het bed afgehaald en deed ze gelijk op zolder in de was stond ik al in me eentje de lakens op het bed te doen! 2 dagen geleden ook al een wasje gedaan zelf en ik sta ook gewoon savonds weer te koken. Voel me anders zo nutteloos.

Mijn stiefzoontje is beetje “lastig verhaal”. Hij is namelijk autistisch en heeft minder emotie en inlevingsvermogen. Ook op sociaal gebied is hij heel anders om het eventjes zo te zeggen dus hij heeft eigenlijk bijna geen reactie hij negeert de baby eigenlijk meer en vind het wel vervelend als papa de baby vasthoud. Mijn vriend vind dit erg lastig die had een iets ander beeld van zijn zoon als grote broerrol... maar het is niet anders.

Hoe gaat dat bij jullie?

Hier hebben we gisteravond Owen ingebakerd na de voeding van 22.30 en hij heeft van 23.00 tot bijna 04.00 doorgeslapen!! Zelfs toen was hij nog redelijk slaperig maar heb ik hem wakker gemaakt voor zijn voeding.
    Vandaag heeft de kraamhulp weer gewogen voor en na een voeding en hij had in tien minuten aan een borst 90 cc op :D Vandaag zit ik in iedergeval vol energie, en hopelijk hebben we vanavond weer zon nacht..:D

Hoe gaat het verder met iedereen? “Fijn” dat de controles bij de zwangere dames nog goed zijn Ookal snap ik dat het steeds zwaarder en lastiger word! Hoop dat jullie ook snel jullie wondertjes in de armen mogen sluiten!

20. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hoe gaat het met iedereen? De kersverse mama's al beetje gewend? Houden de zwangere mama's het nog vol?

Hier gaat het goed. Vandaag voor het eerst met Gwen naar buiten geweest. Ze heeft heerlijk geslapen in de wagen.

jootje86, Esila en Roxfirst24 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina