Ik denk dat her vandaag of dit weekend gaat gebeuren .. al sinds 6u regelmatige onbekende ondragelijje pijn, van buik tot in mijn bil. Ik ben er ontzettend moe van en tel iedere keer af tot die pijn weer weg is. Maar nog niet frequent genoeg volgens mij voor echte ontsluitingsweeen.. herkent iemand dit? Ben nu 40+3
Zit niks anders Op dan volhouden he Maar ik ben er Wel een beetje klaar mee dit keer. Bij de andere kids Helemaal niet gehad Heerlijk met je kleintje naar buiten Tammie ! Geniet ervan
@Roxfirst24 hoop dat het doorzet! @Esila heb jij veel last van de laatste loodjes of is het wel te doen? @Tammie87 lekker naar buiten! Ik vind het maar lastig om te weten wat ik haar aan moet trekken. Ben altijd bang dat ze het te koud heeft. Ik heb in m'n zwangerschap geen last gehad van nesteldrang maar nu wel ben veel aan het opruimen en poetsen. Gelukkig voel ik me weer helemaal goed! @bevallen mama's, hoe is het met jullie herstel? Gisteren naar het weeguurtje van het cb geweest. Lisa is nu 3090 gram, net over haar geboortegewicht. Ook hebben we een inbakerdoek mogen lenen die vannacht een groot succes was. Voorheen lag ze de ene helft van de nacht aan mijn borst en de andere helft op die van mijn man. Afgelopen nacht sliep ze van voeding tot voeding! Ik voel me vandaag gewoon een ander mens, zoveel energie ineens!
Spannend @Roxfirst24 ik hoop dat het doorzet! Mag ook wel aangezien je overtijd bent @Esila een 3e is ook zwaarder, ik was er dit keer ook eerder klaar mee. Hopelijk komt ze snel! @gitaartje fijn dat het inbakeren goed helpt! Kom je ook wat tot rust. En fijn dat je goed hersteld, ik voel me ook heel goed. Ik heb weinig last van de bevalling. Ik heb de wagen voorverwarmd met een kruik. Ze had een mutsje op en een warm berenpakje aan. En dan nog een dekentje.
De laatste dagen is het Wel zwaar geworden , kan niet meer fijn zitten liggen opstaan, sokken schoenen aan en uit enzo Wat fijn dat het zo goed ging met de inbakerdoek ! Ik hou het in gedachten
Hi Ladies! Het heeft doorgezet!! En ben vanmiddag 12.35u mama geworden van een superlief meisje op 40+3 Ben nu ontzettend gelukkig ze kijkt alleen maar om zich heen en heb pas twee ‘halve kreetjes’ gehoord! Maar wat een reis was het, vanaf het moment dat ik gister hier postte heb ik ‘weeen’ gehad pas vannacht om 2u kreeg ik 2 cm ontsluiting en om 5u was het 3cm .. en het werd alleen maar ondragelijker. Om 10u is besloten mijn vliezen te breken, waarna ik per uur 2cm ontsluiting kreeg. Verschrikkelijk ik wist me geen houding meer te nemen het bleek een weenstorm. Om 11.00u besloten toch naar het ziekenhuis te gaan, want ik smeekte om pijnstillers(ruggeprik/morfine).. bleek toen dus al 7cm te hebben, was als een gek aan het gillen. Ik mocht dus geen pijnstillers meer, wilde iedereen vermoorden daar! Om 12u had ik 10cm en een half uur later was ze er.. heb echt moeten bikkelen maar ben nu de gelukkigste mama
Gefeliciteerd met je dochter Roxfirst! Klinkt als een vermoeiende bevalling het heeft 24 uur geduurd? Achteraf is het het allemaal waard he Geniet ervan!
@gitaartje Ja ruim 24u! Maar het enige wat ik me nu kan herinneren is het persen .. de laatste 3 cm ontsluiting was hel! Tijdens een informatieavond werd verteld dat vrouwen vanaf 7cm ontsluiting van allerlei soorten pijnstillers willen. Ik heb echt om alles gevraagd en geschreeuwd in het laatste uurtje , terwijl ik niets wilde van tevoren.. nu kan ik er een beetje om lachen
Heftig @Roxfirst24 ik vond die 3 laatste cm ook hel. Gelukkig is het achter de rug, lekker genieten van je meisje! Gefeliciteerd!
Ik had ‘geluk’, ik had 5/6 cm toen ik om pijnstilling vroeg. Daardoor geslapen tijdens de laatste cm’s Maar daarvoor vond ik het ook al hel. En het wachten op die ruggenprik was nog erger Gelukkig kan je er al om lachen. Heb je nog schade opgelopen?
@Roxfirst24 gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Wat heerlijk dat ze er is zeg, pittig zon bevalling he. Ik heb schijnbaar tijdens het persen geschreeuwd “help me dan toch” Nu kan ik er gelukkig ook om lachen. Hoe was jullie nacht? @Esila hoe is het bij jou nu? Hoop dat het bij jou ook snel op gang komt! Hoe is het met de rest van de baby’s? Hier heb ik sinds gistermiddag ineens hoge koorts gekregen, echt vanuit het niets schoot het ineens naar 39.9 loop te klappertanden en te trillen en voel me hartstikke slap. Voor de zekerheid de HAP gebeld omdat koorts in de kraamtijd niet goed bleek te zijn maar gewoon naar huis gestuurd met de mededeling dat ik griep heb Ookal heb ik verder geen klachten. Daarnaast komt Owen ineens veel vaker om voeding en dat terwijl me borsten hartstikke slap aanvoelen en hij nu allebei de borsten leeg drinkt. Owen is veel aan t huilen en vind het zo frustrerend omdat ik bang ben dat ik niet genoeg voeding heb, zit er ff doorheen... Hoop dat dit snel voorbij is.
Knuffel! Hier zit ik er ook regelmatig doorheen. Maar koorts is niet goed! Kun je de verloskundige niet bellen? Owen is van de 28ste, dus dan zit je nu op dag 10: regeldagen. Gewoon aan blijven leggen als hij aan de borst tevreden is! Al is dat natuurlijk dubbel zo zwaar als je zelf ziek bent.
Ja verloskundige kan verder niet zo heel veel alleen doorverwijzen naar de HAP. Ze hebben bij de HAP overigens alleen urine gecheckt, die waarden waar ook niet goed overigens maar kwam doordat er waarsch wat bloed bij zat. En aan mijn buik gevoeld, want als er een stuk weefsel achter zou zijn gebleven zou dat pijn moeten doen als je duwt op je buik. Dat heb ik in iedergeval niet... Ik blijf Owen idd aanleggen en ze zeggen dat als hij 4-5 plasluiers per dag heeft ze voldoende binnen krijgen maar dat huilen gaat bij mij door merg en been, je wilt ze zo graag helpen. Hij heeft in iedergeval ong 8 plasluiers per dag dus denk dat dat toch beter gaat dan dat ik dan dacht.. Ik ga vandaag ook eventjes onze huisarts bellen voor Owen, hij is overdag nu vaak uren wakker/krijsen. Je kan hem alleen maar op je buik leggen. Hij blijft ook continue melk terug geven, althans hij geeft het niet echt terug maar hij ligt hele tijd met zijn mond open en je ziet soms achterin zijn mond de melk omhoog komen en dan zakt t weer terug met een half uur geproest en gehoest en gegil als gevolg om vervolgens weer een kwartier de hik te krijgen. En tussendoor blijft ie zijn lichaam aanspannen en hoofd naar achter gooien... allemaal symptonen van verborgen reflux dus wil eventjes weten wat we eraan kunnen doen want ik vind het eng om hem weg te leggen. Heb al een paar keer gehad dat nadat we al een uur met hem rechtop hebben gezeten etc je hem weglegd en vervolgens dat er melk terugkomt wat ie niet uit zijn mond gooit. Dan hoor je hem heel erg pruttelen en zijn lipjes worden gelijk blauw. Dat ziet er zo eng uit....
O wat sneu dat hij zo’n last heeft van z’n melk. Hopelijk kan de huisarts helpen. Dan kom je zelf ook niet veel aan rusten toe zeker?
Ach gossie wat vervelend zeg! Klinkt inderdaad als verborgen reflux. Misschien helpt het om zijn matrasje was schuin de zetten en hem op zn zij te leggen? Hopelijk voel jij je ook snel beter.
Na een lange tijd een berichtje vanuit deze kant. Ik kreeg geen meldingen en kreeg het forum niet meer terug gevonden. Nu de rust een beetje is wedergekeerd had ik tijd om het forum te zoeken. Wat leuk om terug te lezen. Zelf was ik 2-01-18 uitgerekend en 30-12-17 bevallen van onze dochter Lilou.. De bevalling is spontaan op gang gekomen en goed verlopen.. Wij maken het goed..