@ vica... geen idee waar de pijn vandaan komt, kan hier ook steeds minder aan mn buik hebben, loop ook heerlijk charmant in een huisbroek die niet over mn buik gaat als t effe kan
Jeeej, nu deze 5000 berichten even volschrijven tot de laatste geboren is . @CVM en Musty, maar doet jullie buik dan ook echt pijn? Of is het meer ongemakkelijk? Dat het niet fijn is om er kleding ofzo op te verdragen heb ik eigenlijk al heel lang. Maar dat het echt pijn doet, vooral met een echo... Vind ik echt raar!
Vandaag doet ie echt pijn, maar goed, als het idd blaasontsteking blijkt te zijn is dat logisch en als het van de lever afkomt ook. Maar ga nu aan alles twijfelen en ben (te) alert op alles wat ik voel omdat ik dan meteen moet bellen, daar word je natuurlijk gek van. Dus ga maar eens lekker douchen en mn bed in, kan nu toch niets veranderen Nog niet eerder dan vandaag buikpijn gehad dus kan er verder weinig over zeggen.
Vica, bij mij waren de laatste 2 echos ook niet echt prettig. Weliswaar niet de hele buik, maar bepaalde punten deed het toch echt pijn toen hij een beetje druk uitoefende... Sommige broeken kan ik ook niet meer verdragen. Van de 4 eigenlijk nog maar 1 die echt lekker zit en die zakt me eignelijk ook nog de hele tijd af..... irritant
Sowww deel 3 alweer !! Jeetje wat gaat het snel.. Vica.. moet volgende week nog 1x een uurtje terug om het antwoordapparaat in te stellen na het lange carnavalsweekend.. maar goed dat is zo gebeurd Foeske.. dat heb ik niet meegekregen Sorry !! Met welke reden word je ingeleid ?? Vertellen jullie het ook niet tegen jullie ouders ?? Vica.. inderdaad een lange dag, nu maar lekker genieten van je avond !! Mobius.. ja ze KUNNEN heel lief zijn haha.. Musty.. oeii daar zijn toetsenborden inderdaad niet op gemaakt CVM.. ik zit ook alleen.. vriendlief is boksen.. morgen,donderdag&vrijdag heeft hij ook al middagdienst.. en het hele weekend nog nachtdienst erachteraan.. dus hier alleen woensdagavond samen.. Buik.. ik kan ook geen buikbanden ofzo meer verdragen.. veel te gevoelig (pijnlijk vind ik een groot woord..)
Hey meiden! Jeetje! Deel 3...... ik heb de afgelopen dagen niet meer in deel 2 kunnen lezen, zijn er belangrijke dingen die ik heb gemist? Moet geloof ik anders iets van weet ik hoeveel pagina's terug lezen... Dus ik stap vanaf hier weer in. Ga gelijk even een ego berichtje plaatsen en dan lekker naar bed, heb het even gehad. Het ging zo lekker de afgelopen dagen maar sinds zaterdagnacht was het ineens mis. Heb écht wakker gelegen van vreselijke jeuk, heel de zondag ook afschuwelijk last van gehad en afgelopen nacht ook. ( nog steeds.... ) Armen, benen, buik, borst, gezicht noem maar op of het jeukt er en daar wordt je knetter gek van. Toch vanmiddag maar even het telefonisch spreekuur gebeld bij de vk. Werd ik gelijk doorgestuurd naar de gyn!! schrik! Dat was niet mijn bedoeling. Maar gezien de zwangerschapsduur en het acute opkomen van de jeuk en de ernst ( lijk wel aangevallen door een kat... ) moest ik dus naar het zkh. Extra echo gehad, die was helemaal goed, placenta zag er goed uit. Geprikt op alle leverwaarden. Krijg morgen om 15 uur telefonisch de uitslag. Als morgen de leverwaarden niet goed zijn moeten manlief en ik komen voor een gesprek en gaan ze zo snel mogelijk de baby halen. Is de uitslag wel goed dan moet ik nog 2 weken wachten op een andere uitslag voor colostase of zo iets en dan geldt hetzelfde senario. Is het goed dan blijft de baby zitten is het niet goed dan gaan ze hem halen. Tot nu toe is de belangrijkste pijler dat ik absoluut geen jeuk mag krijgen aan de binnenkant van mijn handen en / of de onderkant van mijn voeten. Als dat het geval is moet ik gelijk de vk bellen en gaan ze de baby gelijk halen. Als je lever niet meer goed functioneert kan je erge zwangerschapsjeuk krijgen, dit hoeft niet ernstig te zijn. Maar als het zo acuut opkomt en met een zwangerschap van 34 weken nemen ze geen risico. Als je lever niet goed meer functioneert kan dat niet gelijk kwaad maar er moet wel gehandeld worden want door slechter funtioneren van de lever kan de placenta ook slechter gaan funtioneren. Moet morgen ook medicatie ophalen bij de apotheek om de ergste jeuk in te dammen. Hoop dat het wat helpt. Zit nu met koude washandjes ( dat verlicht wel wat ) en mentholpoeder. Zijn trouwens alle uitslagen goed en blijft de jeuk ( dat kan ) heb ik wel heel duidelijk gezegd dat ik niet nog 6 weken met jeuk ga lopen, dat begreep de gyn wel gelukkig. Maar dan stuurt ze me ook door naar een dermatoloog om verder een juiste behandeling uit te stippelen. Maar goed, eerst morgen even afwachten.... En nu ga ik lekker liggen, hoop ook wat slapen zonder al te veel gekrab, ben behoorlijk moe. Liefs! San
@Sanne, ik las het op hyves. Wat ik wel verschikkelijk vreemd vind is dat je een dag moet wachten op die uitslagen hoor. Hier krijg ik de uitslagen gelijk binnen (na 1 uur) en weet het dus ook een uur later. Ook die van de lever. Verder sterkte met de jeuk en mijn duimen draaien dat je lever nog goed functioneerd.
Sanne Dat is schrikken zeg. Ik wist inderdaad dat jeuk kan duiden op lever falen. Dat het zo acuut is, dat de baby direct gehaald moet worden, wist ik niet. Spannend hoor....ik hoop dat je vanavond een goede nacht hebt.
Sanne ow dat was dus schrikken dat je meteen naar de gyn doormoest.. Ik wist niet dat die jeuk op leverafwijking kon duiden.. of in ieder geval nooit over nagedacht !! Nu maar hopen dat alles goed is morgen..
heeft toevallig nog iemand de bevallingslijst ??? is alweer zo lang geleden dat we die gezien hebben.....
Jeejjj Sanne! Hopelijk zijn de waarden wel goed en heb je snel minder last van de jeuk!!! Wist ook niet dat dat wat met de lever te maken had:S Laat je ff weten???
@ FB, Haha klinkt logisch dat je alleen bent gegaan dan! Maar snap ook dat als je naar het ZH moet, het toch ernstig klinkt in zijn oren @ Musty, ik ben blij dat het bij mij voor 30 maart zal zijn, m'n schoonzus is dan n.l. jarig, is ook niet alles @ Vica, phoeh klinkt vermoeiend allemaal! Hopelijk heb snel de uitslag voor jezelf en je meis... @ CVM, lang leve de hormonen EN TOEN ZATEN WE AL IN DEEL 3! @ Nikske, Geeft nie hoor! De gyn wil me niet langer laten lopen i.v.m. de zw. suiker. Nee we vertellen het tegen helemaal niemand, we willen het verassingseffect hoog houden Ik ga m'n ouders wel bellen/sms-en als ik het ZH binnen ga hoor! @ Sanne, Jemig zeg! Klinkt niet fijn je kan nog beter pijn hebben dan jeuk, das echt erg! Heel veel sterkte, laat je ff wat weten morgen? Trusten @ bevallingslijst, geen idee waar die gebleven is...
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten, hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv 1 april 2011 *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv 3 april 2011 *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv 4 april 2011 *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Vica86, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv 7 april 2011 *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 9 april 2011 *Sonja, 3e kindje, Thuis, FV? *Jorietje, 1e kindje, thuis?, fv *Gillian, 1e kindje, zhuis,BV 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv 12 april 2011 *Liane, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv 15 april 2011 *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv 17 april 2011 *VlinderJC, ziekenhuis, bv 19 april 2011 *Sam28, 3de kindje, thuis, bv *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv 21 april 2011 *Annemie, 1e kindje, thuis, bv 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 25 april 2011 *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis, bv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV 27 april 2011 *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv Totaal 59 april beebjes 16 jongens ♥ 9 meisjes ♥ 10 geheim Geboren: -Laravelk - 05-01-2011 - David na 26 weken zwangerschap -Seertje - 04-02-2011 - Maura Elisa na 31,5 weken zwangerschap Afspraken: 14-02 - luckey - Groeiecho + controle gyn 16-02 - Bramtim - controle cerclage gyn 16-02 - MiniMe81 - Controle vk 16-02 - Vica86 - Controle vk 17-02 - Sanne85 - Controle vk 22-02 - Star2 - Controle Gyn + Groei-echo 25-02 - Nikske89 - Controle VK + Liggingsecho & Groeiecho 01-03 - Luckey - Controle gyn 02-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 02-03 - MiniMe81 - Controle vk 10-03 - Star2 - Controle Gyn + Groei-echo 16-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 16-03 - Luckey - controle gyn 16-03 - MiniMe81 - Controle vk 30-03 - Bramtim - controle cerclage gyn VK Ziekenhuis (Gyn.) Overige onderzoeken en afspraken Geslachtsbepaling *** Er zijn helaas 13 sterretjes in ons midden, waarvan 1 er 1 van een tweeling was. *** Ik mis nu alle kleurtjes iemand een idee hoe dit komt???
Deel3 alweer.... Gaat snel hoor!! Beginnen we een nieuwe als we bevallen zijn? Of schrijven we hier verder? xx
CVM: heftig. Hou maar goed rust! Hopelijk is het gewoon de blaasontsteking! Had de vk die trouwens niet even meteen ook kunnen controleren? Ja normaal moet je je ook even schoonmaken van odneren als je urine inlevert. Nikske: heerlijk dat je zo hebt kunnne relaxen!! Foeske: lekker dat je zo'n leuk middagje hebt gehad! Musty: zou idd ook even de kinderarts aan de broek trekken Als ik het zo hoor zo je toch gaan denken aan amandelen knippen en buisjes oid..... Vica: heftige dag achter de rug dus!! Hoop dat morgen de uitslagen van jou en je meisje toch gewoon in orde zijn! Sanne: wat jammer dat de goede dagen niet hebben doorgezet!! Hoop echt niet dat het leverfalen is! Wist dat die erge jeuk daarop kon duiden maar niet dat je dan ook de baby moet halen! Hoop ook voor jou goede uitalagen morgen! Ik heb bij onze oudste ook erge jeuk gehad in de laatste fase van de zwangerschap echt om gek van te worden!! FB: na de bevalling ga je normaal gesproken naar een topic onder "De Mama's'"
Misschien kunnen we hier verder blijven schrijven en met zn allen over naar de mama´s? Of in 2 topics gelijk schrijven tot iedereen bevallen is? Na ja, we zien t wel...
Meestal is het ook zo dat je pas echt over gaat als de laatste bevallen is! Maar ja, er zijn 2 topics over april mama's dus zullen straks denk ik ook 2 topics zijn. Of 1 met allemaal vreemden erin... Weet het ook niet, zullen we dan wel zien. Heb er alleen geen ervaring mee hoe dat gaat met aparte topics voor die tijd.