Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat is er al veel gekletst dames.
    Welkom in deel 2;)
     
  2. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    #2 Yasmientje14, 18 dec 2015
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015
    bedankt voor het openen Set, hoe gaat het daar ? Ja we kletsen echt vet veel hahaha ;)

    Zijn jullie kindjes ook zoooooo druk ? Ze kan prima alleen spelen uren lang tenzij ze wat nodig heeft (slapen, vieze luier) maar ohh wat is ze druk alles ontdekken ontdekken ontdekken kan me gewoon niet voorstellen dat al die kindjes zo druk zijn als deze hahaha dan is het gewoon echt feest in al onze huizen hahaha beschrijving van wat ze doet :

    11:28 ze zit
    11:28 gaat naar haar loopkar, drukt op de knopjes en hijgt er bij (hijgen jullie kindjes ook als ze wat ''spannends''doen?)
    11:29 zit nog bij de kar en maakt gebruik van de pianotoetsen brabbelt harde geluiden haaaa hoooo hiiii
    11:29 komt staan bij de zitbank
    11:29 ziet de laptop en komt ernaar toe gelopen met mbv de bank
    11:29 probeert de laptop af te pakken
    11:30 heeft het opgegeven strijd met mama wint ze natuurlijk niet
    11:30 dan maar de oplader pakken
    11:31 mama pakt de bedrading af want ze stopt hem in der mond
    11:31 ze zakt naar de grond en gaat kruipend naar de balkon deur, speelt nog met de gordijnen onderweg

    Poehh hahahha wat een energie ik doe het haar niet na

    poeh hahahah
     
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Set, bedankt voor het openen, we kletsen idd lekker veel:)

    Yasmientje, hier ook wel een drukke dame. Als ze even in haar loopauto zit, dan springt ze op en neer en dat gaat soms hard...niet normaal. In de kinderstoel doet ze dat ook.

    Gisteren probeerde ze op haar buik naar de voerbak van de hond te schuiven, maar dat ging haar niet snel genoeg, dus rolde ze er maar naartoe:D

    En ze probeert nu te gaan staan in de box, gisteren is ze zover gekomen dat ze op haar knietjes zat, maar toen kukelde ze achterover (ze had zich geen pijn gedaan).
    Als ik haar voor me neerzet op de grond, gaat ze op zoek naar mijn handen want dan wil ze staan. En als ze dan eenmaal staat wil ze lopen. Emma kan nu ook zwaaien, als ik zeg 'zwaai maar daag daag', dan gaat ze met haar armpje op en neer en soms zegt ze er 'da da' bij. Als ik zeg 'Emma is zoooo groot', dan gooit ze haar armen omhoog:D

    En als ik vraag 'krijgt mama nog een kusje', dan lacht ze eerst heel ondeugend en vervolgens sputtert ze met haar tong:p
     
  4. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Wow.... deel 2 :$ wat een geklets ;)

    @yasmientje: niet druk maar na 1 minuut met iets spelen is het rond kijken en hop kruipen of een poging tot lopen, afgewisseld met op trekken aan echt alles :$ tafelkleed op de eettafel is ook in trek om aan te trekken. Dat gaat er volgende week vanaf.

    Hier: L is blijkbaar bang in het donker. Hij kan niet slapen zonder dat het licht in zijn kamer aan is. Maar zodra hij diep slaapt, maak ik het licht uit.. is namelijk een bureau lampje wat ik liever niet laat branden.
    Vanmorgen heb ik met sv een gezellige ochtend gehad... we hebben samen een lijst voor de foto uitgezocht. Daarna nog lekker koffie en thee gedronken in een café. En L was heel lief op schoot bij opa.. aan het spelen met de kaart en de snoep papiertjes.. we hadden een chocolade bol erbij... Sv liet L een likje proeven maar hij keek heel vies :D haha.
    En ik ben nog geslaagd voor onderdelen van de kapstok die ik zelf ga maken voor L :) wordt een mdf plaat met letters en haakjes.
     
  5. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Leuk mimimama, deel je hier de foto ? Lief van L om zo zoet op de schoot van opa te zitten haha doet ons meisje hem niet na, die springt en trekt en rolt weg hahaha alles om maar weer nieuwe dingen te ontdekken, we zeggen altijd: Y heeft het te druk, haar agenda zit te vol ze heeft geen tijd om op schoot te zitten haha.

    Elsa, Emma kroop nog niet toch ? Ik krijg een klein vermoeden dat je meisje misschien het kruipen wel gaat overslaan, wat denk jij ? Emma is trouwens volgens mij de eerstjarige hier ! Waar gaat de tijd toch heen!!
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Yasmientje, nee klopt, ze kruipt idd nog niet. Ze verplaatst zich nu wel naar voren. Ze gaat in kruiphouding zitten en zet zich dan met beide armpjes af. Ik heb geen idee of ze ooit nog echt gaat kruipen. Ze idd de eerste die 1 jaar wordt, zondag over een maand is ze jarig:$
     
  7. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Woeii deel 2 alweer...


    Yasmientje... hier ook zo'n drukke vogel hoor.. en ja dat hijgen doet Riff ook. momenteel zit meneer in de klimfase.. probeert zelfs om op de kat te gaan staan zodat hij weer ergens anders op kan klimmen..
    Hij kan bijvoorbeeld al zelf op de bank klimmen .. zet zijn speelgoedkist voor de bank, trekt kussen van de bank en word naast de speelgoedkist gelegd. Dan gaat hij op t kussen staan en kan dan net op de kist klimmen, van daar uit kan hij weer heel makkelijk op de bank klimmen. Vind dit maar een enge fase al dat geklim..
    Hij kan ook wel zelf van de bank af... draait zich op de buik en glijd er dan vanaf... maarja hij snapt nog niet dat als hij over de bank kruipt hij aan t eind moet ophouden...;)
    Ik snap ook niet waar hij alle energie weg haalt gezien hij ook niet veel slaapt. . Haha. Maar wel bijna altijd supervrolijk!

    Hier is kies nummero 2 ook al door! Al een behoorlijke mond vol tanden dus..

    elsa die gebaren van zwaaien en hoe groot ben je, nee schudden doet Riff ook. Net als een kusje geven, en als je vraagt waar zijn buik is wijst hij die aan..
    Verder doet hij als hij iets lekker vind heel overdreven een smakgeluidje maken haha.
    En opa heeft hem gister weer wat geleerd, als hij blote rug of buik ziet gaat hij die kietelen.. beetje jammer dat hij heel snel doorhad dat als ie mn shirt omhoog doet mn buik of rug bloot komt. Haha.
     
  8. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Elsa, waar gaat de tijd toch heen ??? Ben je van plan het te vieren ? En heb je al wat voorbereidingen getroffen hiervoor ? Hier worden geen verjaardagsfeesten gevierd, we staan er wel bij stil en zijn dankbaar en gezellig avondje maar geen cadeautjes etc.

    Lianne, Die Riff toch hahahha nog drukker dan ons meisje zo te horen haha ! wat een energie !!
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    wauw,bijna een jaar alweer, het vliegt echt de tijd :)
    Yasmientje, wat is de reden dat jullie het niet vieren?

    we hebben hier eerst de verjaardag van de oudste nog, 4 weken voor zijn broertjes verjaardag. Dat doen we lekker op 1 dag, uit school meteen kinderfeestje, 's avonds familie en wat vrienden. We vieren het nooit heel groots, zo'n 10 a 15 mensen.
    Meestal doen we het op zaterdag, maar dan verhuizen mijn ouders en gaan we helpen, dus dan maar op vrijdag dit keer.
    Het eerste cadeautje voor J heb ik wel in huis, een doos houten blokken.

    Eigenlijk speelt j nog helemaal nergens mee. Hij haalt vooral veel leeg. De bak kapla gaat vaak voor een deel leeg, en hij kan nu ook de roze bakken van dochter uit de speelgoedkast halen, die maakt hij ook graag leeg.
    En hij kruipt de hele dag door de gang, woonkamer, eetkamer, keuken, steeds dat rondje. Overal gaat hij op zoek naar iets moois, maar dat moois is nooit speelgoed :D

    Het is wel een heerlijk kereltje verder, ook bijna altijd vrolijk. Een echte charmeur, hij windt iedereen om zijn vinger. Gister in het huis van mijn ouders lukt hem hem om de timmerman tien keer te laten lopen voor zijn speen die hij steeds liet vallen. En maar lachen. Geweldig om te zien :D
     
  10. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    riean zo schattig dat met de timmerman hihi echt hartsmeltend te lief!

    Wat betreft verjaardagen, ik zal hier later op ingaan.
     
  11. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @elsa: echt maf dat Emma volgende maand al 1 wordt.. sta je niet bij stil dat het zo snel gaat. Wie weet komt het kruipen nog wel. Maar dat is hier al na 1,5 maand uit.. lopen, klimmen en op de knieën duwen tegen voorwerpen is het ;)

    @lianne: ik vind het klimmen ook soms gevaarlijk eng worden. Maar als ik zeg 'pas op voor je bulles' dan weet L donders goed dat hij voorzichtig met zijn hoofd moet zijn ;) Enige waar L niet op/tegen mag klimmen is de deur van de woonkamer naar de hal.. als je daar tegenaan botst, hoor je dat blijkbaar tot in de kelder het door trillen :$ (en er zit nog 1 woonlaag onder ons)

    @riean: alles leeg trekken is ook leuk ;) L wacht totdat je het weer hebt gevuld ;)

    @yasmientje: wij vieren de verjaardag van L. En dat zal dit keer gewoon op de dag zelf zijn. Ik denk dat we op ongeveer 15 man uit zullen komen. Meer ook niet, is zo druk op 30m2 aan woonkamer met 3 spelende kinderen ;)
    De kapstok van L is eigenlijk heel simpel... 1 plankje van mdf, witte houten letters van de xenos (nu in de aanbieding) en dan dubbele jas haakjes. 8 haakjes in totaal heb ik... Daar zal hij vast en zeker zat aan hebben ;)

    Hier: was ik aan het winkelen... stond ik aan de kassa te wachten op mijn beurt. Kwam er een gehaaste vrouw die per se langs de kinderwagen wilde.. naast de kinderwagen was aan de ene kant de band van de kassa en aan de andere kant een hekje om de stroom mensen tussen 2 kassa's in een rij te houden.... ik zei nog van het past niet.. Volgens die mevrouw zou het wel passen.. Dus ze tilde de kinderwagen aan 1 kant wat op, maar ja zo licht is die ook niet meer, en drukte zicht erdoorheen.. het was haar gelukt nadat ze haar handtas hoog hield, adem en buik in hield... maar ze keek nog kwaad na... tja, als je niet wilt luisteren dan maar voelen toch? :p de cassiere vond het ook maar een lastige dame ;)
     
  12. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Haha mimimama ik zie het al voor me zo een dametje die der adem inhoud en der buikje zo plat mogelijk probeert te maken om haar gelijk te halen haha kennelijk had ze haast ;) haha
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Yasmientje, wij vieren Emma's verjaardag op een zaterdag. Ze is op woensdag jarig en dan moet iedereen werken. Als iedereen komt, komen er best veel mensen, tussen de 35 en 40 personen:$:p. Ik hou het van 10 tot 17 ongeveer en nu maar hopen dat niet iedereen tegelijk komt:D
     
  14. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    He dat is een leuke oplossing, dus ze zijn dan zeg maar de gehele dag welkom als ik het goed begrijp ? Dacht altijd dat verjaardagsfeestjes tegelijk met de genodigden was, lekker druk en dus ook lekker veel cadeaus haha ;)
     
  15. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hebben jullie al cadeaus bedacht voor de 1e verjaardag van de kids?
    Ik zat te denken aan zo'n fietsje met duwstang maar weet niet of dat wat is. Een loopauto had ik al tweedehands op de kop getikt een tijdje geleden anders had ik dat gekocht
     
  16. Zomersproet

    Zomersproet Fanatiek lid

    17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes, ik heb jullie gevonden!
    Elza, wat enorm veel mensen! Jullie dochtertje lijkt wel een kleine attractie, haha 😀 Veel van onze familie woont in Duitsland, dus hier wordt het wat rustiger gevierd. Af en toe komt er wel eens een opa of oma logeren rond die tijd (bij de oudste dan). Maar een week na cleos verjaardag gaan we met familie op skivakantie, dus haar verjaardag houden we denk ik klein dit jaar.
    Hier ook zo'n druk meisje. Ze loot nu met zo'n loopdingetje heen en weer door het huis, dat vindt ze geweldig. En de losse stapjes worden steeds meer en zekerder.
     
  17. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Echt knap dat cleo al kan lopen! Knappe meid
     
  18. Centurychild6F3

    Centurychild6F3 Bekend lid

    23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Pfoe kadoo voor de eerste verjaardag? Ik heb nog geen idee, wellicht een houten treinbaan of duplo. Ik kan wel een loopwagen doen of iets dergelijks maar ik weet nu al dat Anne als ze 1 is nog niet staat/loopt. Slome drol.

    Verjaardag vieren, Anne heeft erg last van drukte dus ik denk dat ik kort even familie laat langs komen maar geen vrienden. Ze heeft er zelf nog niks aan en het is voor ons alleen maar drukker. De weekend zijn al zo kort als je werkt ;)

    Morgen op bezoek bij ons nieuwe neefje, afgelopen maandag geboren maar we konden nog niet heen want Anne heeft sinds maandag een luchtweginfectie. Nu is het zo goed als over, duimen jullie mee dat we morgen heen kunnen?
     
  19. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Alleen onze gezinnen bestaan gezamelijk al uit 30 personen, incl wij zelf. En dan nog wat vrienden, maar weet niet of die komen. Cadeau heb ik nog geen idee van. Denk ook iets van duplo ofzo. Ze heeft al 2 loopauto's. Ik ga maandag in de stad maar eens rond snuffelen.
     
  20. Onyx

    Onyx Bekend lid

    10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaa gevonden :) geen tijd om te reageren, wou alleen even snel lezen maar wat een geklets zeg jeetje :)
     

Deel Deze Pagina