Je hoeft niet over te stappen he. Veel blijven gewoon op nmr 1. Wij zijn overgestapt op 2 toen ze er de leeftijd voor had. 6 maanden dus. Maar ze at toen al groenten en fruit.
Haha nou vlgs mij kan je gewoon overstappen hoor. Zo heel veel anders is de samenstelling van de nr 2 voeding niet. Ik heb nu nog 2 pakken nr 1 die maak ik gewoon op en daarna gaan we over op nr 2. Heb overigens Kruidvat melk maargoed hier in NL is alle kunstvoeding gewoon prima. Ik ben geen kunstvoeding expert maar bij de meiden gewoon overgegaan op nr 2 rond 6 maanden en ook doorgegaan met uitbreiden hapjes. Voor zover ik weet maakt het niks uit.
@Chocochippie en @Elmyra thanks! Dacht dat t echt soort andere voeding was ofzo, maar blijkbaar valt dat heel erg mee Dan gaan we denk ik maar gewoon over wanneer ze de 6 maanden bereikt en nmr 1 op is haha.
Gezellig ! S.iem is een beetje gefrustreerd deze week. Hij is ook heel vrolijk hoor, maar hij wil liever niet spelen en word boos op het speelgoed . Hij wil wel meer maar kan het nog niet echt. Van rug naar buik rollen hoef ik nog maar een heel klein duwtje met een vinger te geven en hij ligt op zijn buik, maar helemaal zelf heeft hij de move nog niet te pakken. Hopelijk lukt het hem binnenkort wel zelf scheelt wat frustratie denk ik.
Hoeveel krijgen jullie kindjes nog per fles? S.iem spuugt (al vanaf het begin) erg veel. Hij heeft er niet veel last van en hij groeit goed, maar soms denk ik dan 'geef ik hem dan te veel ofzo?'. Ken dit ook niet van mijn dochters. Het vliegt er echt met boogjes uit soms. Kort na de voeding maar ook een uur later komt er gerust nog een golf uit. Hij krijgt nu om 7 uur 180/6 de hele fles, om 10.30 en 15 uur krijgt hij 150/5 en om 19 uur 180/6 (halen we 20/30cc uit). Hij eet overigens 60-70gram fruit om 12 uur en 125 gram groente om 17 uur.
@Elmyra , N spuugt ook veel, maar zolang ze er geen last van hebben is het niet erg. Hij krijgt nu 130ml afgekolfde melk en dan om de 4 uur (eindelijk!!) Daarnaast eet ie 100/125 gram fruit en 100 gram groenten.. nu al een bouwvakker Nee serieus hij word dan nog boos als die niks meer krijgt Vanaf morgen gaan we een fles kv geven om te kijken of die snachts dan wat meer slaap pakt. Hij komt nog elke 3 uur snachts 23:30, 02:30, 05:30 en mijn wekker gaat als ik moet werken om 06:15 dus ik ben gesloopt en dit hou ik niet zo lang meer vol op deze manier. Hopelijk doet een flesje kv em net wat meer verzadigen zodat ie wat meer slaap pakt.
Poeh zwaar hoor! Hopelijk gaan de nachten wat makkelijker worden zeer binnenkort. Lijkt me echt killing zo weinig slaap. Maak me er ook geen zorgen om hoor ... dat gespuug. Vraag me alleen soms af ik hem te veel geef. Maar aan de andere kant als je kijkt naar het aantal ml's/kg krijgt hij eerder aan de krappe kant.
Dat hoop ik ook ja en desnoods proberen we een beetje rijstebloem erdoor te geven. Alles voor wat meer slaap Ik ben trouwens wel wat gaan minderen in flessen. Hij kreeg 150 en ben toen terug gegaan naar 120. Dat was net te weinig dus nu 130. En dat gaat prima. Maargoed tot 2 weken terug kreeg die nog 8 voedingen per dag. En met bv is het toch anders als met kv natuurlijk.
S krijgt 4x 210cc geeft soms wat terug maar niet veel krijgt daarnaast 60gr groente per dag, flessen gaan volledig leeg
@Chocochippie hoop dat N gauw wat langer blijft slapen. Lijkt me erg vermoeiend. Knap dat je nog borstvoeding geeft, dat vreet echt veel energie! Hier krijgt O. Ongeveer 3 (soms 4) flesjes per dag bij slapen en wakker worden 210ml en tussendoor zo 150 of 180. Ze eet ong. 80 a 120 gram groentes en zit nu al op (JAAA..) 200 gram fruit. En wanneer het op is sabbelt ze aan haar vingers en wil haar bordje happen.
@Elmyra N krijgt 4 flessen van 180/6 (7/11/15/19) en 2x ongeveer 100gr groente (9/17). @Chocochippie hoop dat jouw N snel wat langer door wil slapen!
Haha dat is ook een manier van afbouwen Zal wel even gevoelig zijn geweest voor jou vannacht/vanochtend!
N is hier bezig te ontdekken dat ze kan bewegen. Ze doet een soort push up en schuift dan een beetje achteruit en ze draait rondjes in haar box op haar buik
Hier heeft ons meisje het rollen nu echt ontdekt. Ze rolt er op los, vooral van rug naar buik. Van buik naar rug heeft ze nu twee keer gedaan. Sinds een week is ze haar ritme helemaal kwijt, slecht slapen, slecht eten en mopperig. Maar omdat ze nu ineens zoveel rolt, zou het zomaar een sprongetje kunnen zijn...?
Oké nou dan is wat S.iem krijgt wel ongeveer vergelijkbaar. Het spugen zal wel bij hem horen ook. Wat een beweeglijke kindjes hebben jullie allemaal. S.iem doet niets van dat alles. Met rollen lukt het als ik een beetje help en ik denk als hij moeite zou doen dat hij het kan ... Maar hij doet geen enkele moeite, nul, nakkes, nada . Ben benieuwd wanneer hij gaat bedenken dat het veel leuker is als hij wat moeite gaat doen. Haha @Chocochippie ... soms is 'dreigen' genoeg! Hopelijk gaat het steeds beter zo!
@Elmyra Ik vond het echt heel leuk toen N ging rollen, maar na een middag haar steeds van buik naar rug rollen omdat ze niet wil slapen op haar buik maar toch dr nieuwe kunstje wilde oefenen was ik het stiekem wel ff zat haha. Nu ligt ze gelukkig tijdens haar wakkere tijd zoveel op haar buik dat het in bed niet meer hoeft
Hahaha ja ik denk het Hij houd er vandaag ook constant netjes 4 uur tussen dus ben sowieso verrast. Toch ga ik een kv proberen. Ben bang dat het eenmalig was. @Elmyra, kindjes die later dingen doen doen het vaak wel gelijk heel goed N draait sinds woensdag van rug naar buik en blijft nu helemaal niet meer op zijn rug liggen. Al snapt ie ineens niet meer hoe die terug moet