Hey @Chocochippie hoe is het gegaan? Ik las je bericht net en moest meteen aan oortjes denken! Hoop dat vannacht beter is gegaan.
@Elmyra vanochtend toch maar met rijstbloem pap gemaakt (we hadden nog en die fijne granen nog niet). Nou N heeft echt gesmuld ervan haha. Inclusief blije geluidjes, glimlachjes en af en toe een schaterlach! Ze zat weer helemaal happy in haar lepel te happen
We zijn net bij de hap geweest. Waarschijnlijk obsipatie dus hij heeft laxeermiddel gekregen. Oortjes waren in orde gelukkig. Vannacht was het ook weer dramatisch dus hoop dat het nu beter gaat.
Oh goed dat je toch gegaan bent. Hopelijk raakt ie snel wat ontlasting kwijt. Dan moet hij zich beter voelen.
Net N voor de tweede keer water uit een gifbeker gegeven. Ze greep gewoon met twee handjes de beker vast en probeerde eruit te drinken als een fles
S.iem heeft ook zijn eerste schaaltje pap gehad. En hij heeft ervan gesmuld . Alles ging op, had 120/4 melk gedaan en hierbij pap tot het dikkig was. Het leek me nog erg veel maar dat vond S.iem dus wel meevallen .
Hier ook het eerste schaaltje, ik heb 150/5 gemaakt maar er ging genoeg naast en niet alles opgegeten maar hij vond het volgens mij lekker, wist niet zo goed wanneer het dik genoeg is haha Afbouwen net de fles ging ook prima afgelopen week, dus kan als de 1 voeding op is rustig overstappen. Ga nu S in bad doen, zal zo even alles goed lezen en reageren! Oh meiden, S is vandaag 6 maanden
Jeetje wat rot allemaal, fijn dat je wel weet dat het ieder geval niet zijn oortjes zijn. Hoop dat het laxeermiddel werkt en hij snel wat ontlasting kwijtraakt zodat het weer beter gaat! Hoe is afgelopen nacht gegaan? @Blijdorp heerlijk zulke blije gezichtjes, hier ook al keek hij af en toe van, wat geef je me nou weer? maar daarna kwamen weer wat lachjes en geluidjes haha Hoe bevalt het zitje op de wagen?
@Elmyra en @lis91 wat leuk dat er bij jullie ook zo goed op de pap gereageerd wordt!!! @lis91 Gefeliciteerd met het half jaar! Rijden in het zitje ging goed, ze viel bijna meteen in slaap en keek later lekker rond. @Chocochippie hoe is het gegaan na het doktersbezoek?
Ik zat al te google'n wat het was Jullie zijn al met pap begonnen! Wauw het gaat echt hard. N is bijna 5 maanden en hoewel die rijstebloem mag doen we het niet. De kans dat ie dan nog meer verstopt raakt is erg groot. N had gisteren nadat ie de lactulose had gekregen een goeie dag. Hij liet gigantisch veel scheetjes dus waarschijnlijk luchtte dat al op. Vannacht 1x even flink liggen krijsen, wss heeft ie vlak daarna zijn luier vol gepoept want om 06:30 rook ik ineens iets. Vanmiddag weer een poepbroek maar nog steeds geen normale poep (lekker verhaal dit) Hij wilt wel weer op zijn buik liggen en lacht ook weer veel. & nu het met hem wat beter gaat besluit zijn zus ziek te worden... koorts en heel hangerig. Moest vanmiddag spugen maar dat durft ze niet dus ze slikt alles weer terug (sorry dames) Maar die slaapt nu in elk geval! Nu maar (weer) hopen op een goeie nacht.
N. is ook nog een paar weekjes jonger, en rijstebloem vs granenpap is eigenlijk net als witbrood vs volkorenbrood. Van die laatste kan je beter poepen (meer vezels, houd meer vocht vast). Zou met hem zeker nog even wachten tot hij echt naar de 6 maanden gaat helemaal nu hij net zo verstopt heeft gezeten. Maar dan wel de granenpap, rijstebloem kan dus sneller 'stoppen'. Goed dat hij wel de ontlasting kwijt is nu! Zal vast een opluchting zijn voor hem. Balen dat zijn zus nu ziek is geworden . Beterschap.
Ah wat fijn dat het oplucht! Wel erg naar van zijn zus dan. Hopelijk is ze snel beter en is N's ontlasting weer snel normaal. Eet hij eigenlijk al groente? Heb t ff niet helemaal meegekregen
@Elmyra, ja dat is ook zo. Rijstebloem is eigenlijk maar zooi. Heb het eenmalig gebruikt om te kijken wat het deed maar meneer gaat er echt niet langer van slapen Ik was sowieso van plan om echt pas met 6 maanden te starten met een papje smorgens. Bambix volkomen granen heet dat geloof ik. Hij lacht gelukkig weer veel en begint steeds meer zichzelf te worden. & een nacht zonder gekrijs! Wat lucht dat op zeg @Blijdorp, ja N krijgt al groenten & fruit. Geen banaan dat durf ik niet aan Hij eet met gemak een hele appel of 3/4 mango. Savonds eet die nu 100 gram groenten met een klein scheutje olijfolie voor de ontlasting. Met C gaat het gelukkig weer wat beter. Ze rent weer rond en kletst de oren van me hoofd
Oh meiden zouden we hier in het beruchte sprongetje zitten? Ben totaal de weg kwijt in de weken etc die erbij horen (ondanks de app). Of zo in haar slaapritme omgooien? Of tandjes? Ze is de laatste week overdag bijna niet in slaap te krijgen. Echt zo ontzettend veel werk en gejammer. Maar vanavond is het echt drama! Normaal slaapt ze in haar bedje, we beginnen rond 19u met fles enzo en dan is ze als t echt heel moeilijk gaat uiterlijk 20.45 in slaap (meestal al rond 19.30). Nu zit ze bij mn man in de draagzak en slaapt net. Al sinds 19u was hij er druk mee. Ik heb de hele dag moeten worstelen voor 1x 40min en 2x 30min slaap. Straks moet ze nog over naar dr bedje. Ik houd in hart vast!