Ojé dames ! Hopelijk is de nacht verder goed verlopen! Er is wel een sprong weer zo ongeveer geloof ik. Maar ik wil het niet weten .
Hier is overdag slapen ook echt een ramp! Dan slaapt hij en is hij naar 15 minuten weer wakker. Hoe gaat het nu bij jullie? Vanmorgen bij cb geweest, S is nu 71,5cm en 8320gram (in 2 maanden 5cm gegroeid en 1,2kilo aangekomen) in de grafiek zit een mooie stijgende lijn. Ze gaf aan dat we een fles eraf mogen halen en hem meer groente geven, maar vind het best vroeg om meteen een fles eraf te halen.. Ze adviseerde ookal om grof hapjes te geven maar hij krijgt nu bijna een week gemengde groente én pap én fruit, word meteen zoveel veranderen lijkt me ook niet top.. maar goed we zien het wel. Ben benieuwd naar de lengte en gewicht van jullie kindjes, wanneer moeten jullie weer naar cb?
Hé meiden wat jammer dat het slapen niet zo lukt overdag. S.iem slaapt eigenlijk altijd als een zonnetje ... Maargoed een sprong kan ook zomaar weer roet in het eten gooien. Ik reken me nooit rijk . Wat is S. goed gegroeid zeg. Vooral in de lengte ook , 5cm dat is echt een heel stuk! Ik ben dinsdag met S.iem geweest en hij was 65,5cm en 7539 gram. Het blijft een kaboutertje, wel 3,5cm en 1 kilo gegroeid dus in 2 maanden. Ze gaan altijd ineens heel snel bij het cb na 6 maanden voor wat betreft voeding. Althans ik denk dat ze dat niet zo bedoelen, maar meer dat je ergens naar toe gaat werken zoals meer vast voedsel en minder flessen, maar dat hoeft echt niet van de een op andere dag hoor. S.iem heeft nu het volgende schema: - 7.00 uur bordje pap (120/4 melk met fijne granenpap) - 8.30 - 10.00 uur slapen - 10.15 fruit ca. 100-120 gram en ik geef daarbij wat water - tussen 11.30 en 12.00 uur fles 150/5 (als ik aan tafel lunch met de meiden, vergt wat multitasken maar het gaat ) - 12.45 - 15.00 uur slapen - 15.15 fles 150/5 - tussen 16.30-17.00 uur groente ca. 150 gram nu dat bouw ik op - 17.15 - 19.00 uur slapen - 19. 00 uur in bad of wassen en aansluitend fles 150/5 en dan weer slapen tot volgende ochtend Toen ik ging lunchen met de meiden heb ik S.iem voor het eerst een stukje korst gegeven. Hij heeft er wat op gesabbeld maar verder niks, daarna de fles gegeven. Als hij echt broodjes gaat eten straks ga ik die fles terugbrengen naar 120/4, hoop dat hij hem snel zelf kan vasthouden in de wipstoel dan hoef ik niet zoveel meer te doen . Uiteindelijk gaat die melk over een paar maanden gewone melk zijn in een gewone, tuit- of rietjesbeker. Het avondeten ga ik ook steeds wat opbouwen (6 maanden potjes en naar de 200 gram) en dan de laatste fles ook weer iets minder. Je hoeft er niet echt meteen een fles af te halen tenminste als je pap gaat geven uit een bordje (aangemaakt met kv) dan ben je al een fles kwijt. De fles van 15.00 uur ga ik als eerste laten vervallen nu, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. Dat doe ik als hij fatsoenlijk een tussendoortje kan vasthouden en opeten (broodkorst/rijstwafeltje oid je moet het namelijk wel ergens door vervangen) en daar dan water bij geven. Anyhow je hoeft echt niet ineens te haasten met die flessen eraf hoor. Gewoon lekker vast eten opbouwen en flesjes een beetje afbouwen. Vind ik zelf veel prettiger dan ineens pats boem, weg ermee. Bovendien is volgens mij het minimum flesvoeding met 6 maanden 500ml. Als ik nu nog een fles weg zou laten dan geef ik minder dan 500ml. Lijkt me niet goed.
De nacht is best goed gegaan gelukkig. Ze is bij dr papa in de draagzak in slaap gevallen en hij is toen op de bank in slaap gevallen Om 23u heb ik ze allebei naar bed gebracht Vanochtend was ze wel weer om 5.30u wakker. Meestal is t een uurtje later. Vandaag pasten mn ouders op en heeft ze 1x 45min 1x 1,5u(!) en 1x 50min (draagzak) geslapen. Nu is dr papa dr naar bed aan het brengen. T gaat niet snel maar wel stiller dan gister @lis91 wow wat is ie gegroeid!!! Vind ook wel dat t cb snel gaat met afbouwen dan... Ons schema is nog hetzelfde. We gaan vanaf maandag weer wat dingen aanpassen dan is ze 6 maanden. Dan gaan we naar de volkoren granen en een weekje later 1x groente vervangen door fruit. Als dat goed gaat ook maar langzaam aardappel en brood introduceren. Fles afbouwen doen we op haar ritme. Ze krijgt nu bij dr hapjes wat water uit een tuitbeker en dat is hilarisch. Ze wil het zelf vasthouden (gaat goed) en iedere keer als ze water in dr mond krijgt dan laat ze het langs dr kin eruit lopen Maandag weer meten en wegen, ik ben benieuwd!
@Elmyra qua sprong wil ik het eigenlijk ook niet weten. Maar we zijn nu alweer anderhalf uur bezig dus begin te hopen dat het een sprong is... beter dan iets blijvends
Mijn vriend en ik zijn beide lang, dus de lengte hadden we wel verwacht haha. Maar gelukkig zijn lengte en gewicht mooi bij elkaar. Schema van S is nu: 07.00 120+4 kv en fijne granen tot het dik genoeg is 10.00 80 gr fruit met een beetje water 12.00 180+6 15.30 180+6 17.30 125 gr groente 19.00 210+7 Ik wil het eerste de fles van 15.30 laten vallen dus die maar wat minder doen als we meer groente en iets meer fruit geven. Hoeveel gram fruit is eigenlijk een beetje "normaal"? Over 6 weken hebben we weer een afspraak dan krijgen we ook wat uitleg over brood. Vandaag heeft hij 1,5 uur geslapen in de middag
Ik ben ook wel benieuwd naar hoeveel fruit en groente "normaal" is. We zitten nu op 2x 100gr groente maar ze lijkt 's avonds honger te hebben. We gaan vanavond de laatste fles een schepje groter doen, eens kijken of dat helpt. Misschien een groeispurt ofzo...
@lis91, wat een lang ventje zeg! Maar als jullie allebei lang zijn is het niet heel raar natuurlijk. @Blijdorp, slapen gaat dus nog niet geweldig.. hier werken van die slaapdeuntjes heel goed @Elmyra, oooh jou schema klinkt echt ideaal, wil ik oooook N zijn schema is nu 06:30 wakker 07:00 bv 09:30 1 stuk fruit 11:00 bv 15:00 bv 17:30 groenten 19:00 bv 22:00 fles 150+5 03:30 bv Slapen heeft ie nog geen vast ritme in. Heb gisteren de huisarts weer gebeld omdat zijn poep nog steeds zo dik is. We moeten de dosis lactulose gaaan verdubbelen en verbeterd het dan nog niet moeten we langs komen. Heb em eergisteren met me domme hoofd een stukje banaan gegeven nou dat heb ik savonds geweten... heel de avond gekrijst.
He wat jammer van zn ontlasting! Ik merkte gister dat bij N hier de ontlasting ook dikker was dan anders. Vanochtend geen rijstbloem gegeven ben bang dat ze anders verstopt gaat raken. Maandag gaan we de granen geven in de pap. Slapen tsja wat zal ik zeggen ze heeft uiteindelijk van 20.30 tot 21.15 geslapen en toen van 22 tot 6.45 (op speen na) dus mag echt niet klagen maar het naar bed brengen duurde dus weer dik 2u en toen nog 45min.
@Blijdorp, rijstebloem is echt rotzooi. Kan inderdaad voor verstoppingen zorgen. Bij N is zijn poep net een kleibal. Zo hard en zo dik. Vanochtend lag die ook weer te huilen tijdens het poepen. Zo sneu Vervelend he! Ik heb het inmiddels opgegeven. Hij slaapt niet voor 22:00 uur. Als ik em daarvoor op bed leg gaat die echt krijsen en gillen en houd dat gerust 2 uur vol. Daar was ik klaar mee. Hij valt nu na de fles van 22:00 uur in slaap en slaapt dan tot 06:30 -.- met tussendoor nog een voeding
Ah wat sneu!!! Dat vind ik echt wel zielig! Wij hebben eigenlijk nooit last gehad met dr ontlasting, behalve toen ik nog bv gaf dat ze echt iedere voeding poepte en op een gegeven moment zelfs 10x per dag Nu lijkt het steeds dikker te worden dus de rijstbloem gaat idd de deur uit. N hier slaapt als sinds ze ongeveer 13 weken was zo ergens tussen 19 en 20 in dr bedje dus dit voelt voor ons nu ff als een hele stap terug... Hoop dat ze snel weer zichzelf is daarin. Net was het naar bed brengen voor dr ochtenddutje ook ineens met gejammer gepaard. Die gaat normaal zo: ze geeuwt, ik trek haar slaapzak aan, zing slaap kindje slaap, leg haar neer en ze valt in slaap. Nu duurde het 40min
@Chocochippie ja, tijdens de echo's werd er al gezegd dat hij lange benen had, toen hij geboren was (52 cm) dacht ik echt wat ben jij klein, maar nu hij past bijna niet meer in de maxicosi door zn lengte haha, maar in de wagen paste hij wel we hadden een wat langere bak volgens mij niet bewust maar wel blij mee. Enige nadeel van zijn lengte, broekjes zijn snel "te kort" maar om zijn middel nog wijd. Wat naar van zijn ontlasting, binnen hoeveel dagen moet je nu verschil zien als je lactulose verdubbeld? Hier was best een goed slaapritme en ineens uit het niets wilde hij niet meer overdag slapen. Al ging het gister ineens wel oké en nu ligt hij ook te slapen, dus hopelijk was het iets tijdelijks. S slaapt meestal van 20.00 tot 6.30 en dan nog van 7.30/09.00 (dit is sinds hij pap krijgt niet meer zo, hij ligt nu te slapen vanaf 09.45 ongeveer) daarna rond 12.30-14.00/14.30 en heel soms rond 16.00 nog even maar laatste dagen helemaal niet. @Blijdorp als je al een lange periode gewend bent aan een bepaald ritme is het niet gek natuurlijk. Dan is een kleine verandering voor jou heel wat, terwijl een ander denkt is dat het?
Wat grappig N was 51cm met de geboorte en de laatste keer 64.5 denk dat t met meisjes toch anders gaat qua groei. Wel fijn dat jullie een lange bak hebben dan. N paste echt niet meer netjes haha. Oh kan me voorstellen met die broeken hihi. Bij N liepen dr benen 3 weken voor op de rest qua groei dus wij hebben t ook inderdaad. Alleen c&a past goed. Haha ja het was het enige ritme qua slapen wat we hadden die avond dus het is weer ff schakelen. De rest van de slaapjes zijn zoals altijd willekeurig over de dag verdeeld en nooit echt lang. Gelukkig zijn we daar inmiddels aan gewend
Haha snap ik maar ik geef geen bv en dat doe je op verzoek dus dat is heel heel anders. Ik heb S.iem min of meer in dit schema gedwongen hoor (#loedermoeder) en het werkt. S.iem had ook een poosje heel dikke ontlasting ik geef nu bronwater uit een flesje bij fruit en groente en met weer als dit nog wel een keer vaker een paar slokjes. Het zijn geen flessen vol hoor. Zo 30/40 cc drinkt ie dan maar zijn ontlasting is met minimaal meer water toch echt een stuk soepeler. Kun je dat misschien ook proberen? Dat je hem wat water uit een flesje of desnoods uit een gewone of tuitbeker geeft als een fles lastig is met de bv (daar heb ik geen verstand van). Maar ip kreeg S.iem ook genoeg vocht en toch lijkt hij dus wat meer nodig te hebben nu.
Oh meiden mag ik ff wat kwijt, vast wel Voor mijn zwangerschap wilde ik altijd maar 1 kindje en terwijl mn zwangerschap niet heel makkelijk was, veranderde mijn gedachten en wilde ik er graag nog wel een. Na de geboorte van N zat ik echt niet lekker in mn vel zoals jullie weten en wilde ik geen tweede meer. Maar nu... het kriebelt! Zag gister weer een broertje en zusje en twee zusjes en het lijkt me zo leuk! Mag het komende half jaar sowieso nog niet zwanger worden dus nog tijd zat voor het gevoel om weer weg te zakken, maar toch... Mn man wilde altijd graag twee kindjes, maar hij zag wat zwanger zijn deed en de hormonen erna en toen wilde hij niet meer. Ook denkt ie dat we nooit nog een keer zo'n leuk kind als nu krijgen en wil hij haar alles geven wat haar hartje begeert (ja, ik houd mn hart vast qua verwennen later haha). Sorry moest het ff delen
Vandaag voor het eerst haverpapje gegeven. De rijstbloem gister niet gegeven en ontlasting was meteen zachter gelukkig. Van het haverpapje zat ze een stuk sneller vol dan van dr fles / rijstbloempap. Ze was er wel minder enthousiast over. Ook de trip trap babyset geprobeerd maar dat werkt nog niet. Ze kan nog niet goed genoeg rechtop zitten. Gister besproken met de fysio en als ze een bol rugje kreeg of scheef zat dan ging het nog niet. Ze zakte na ongeveer 2 minuten scheef dus de newbornset er weer opgeklikt. Nu nog ff uitvogelen tot wanneer we die kunnen gebruiken
@Elmyra dat kan ik ook nog proberen Wil sowieso af en toe wat water gaan geven zodat ie kan gaan wennen eraan. 30cc ofzo om te proberen of die het pikt @Blijdorp dat hoor je heel vaak. Zijn vooral je hormonen die spreken hahaha! Volgens mij kan je de Newbornset best lang gebruiken maar pin me er niet op vast. N zat gisteren in de Ikea stoel ook helemaal niet goed terwijl je vaak hoort dat kindjes daar goed in kunnen zitten.. hij viel constant naar voren. Maar nu... meneer heeft gisteren een goeie volle luier gehad. Zelfs de maxicosi zat eronder. Romper kon ik gelijk weggooien (hebben jullie er al een beeld bij ) En hij maar lachen
Wij geven N ook water, bij haar groentehapjes krijgt ze steeds 30cc. We proberen het steeds uit de tuitbeker te geven zodat ze daar uit leert drinken maar dat is wel een uitdaging en dan heeft ze meteen een nieuw shirt en nieuwe romper nodig Haha ja ik wijt t voorlopig ook nog maar even aan mijn hormonen! Hm ik had toch wel hoop op die ikea stoel. We gaan 4-9 naar center parks en daar is al een kinderstoel. Vermoed zo'n ikea stoel... Oei die luier... Ik heb er een beeld bij. Hij zal wel enorm opgelucht zijn!
Ik ga het eerst nog even uit de fles proberen. Met 6 maanden ga ik rustig de tuitbeker aanbieden. Hahahaha Ooh heerlijk kledderen! Kan best zijn dat jou N () wel goed zit in die stoel. Mijn N is sowieso nog heel wiebelig In zijn eigen kinderstoel zit die goed maar die heeft schouderbandjes dus dat scheelt een hoop. Heerlijk zeg een weekje cp! Wij gaan 02-10 een midweekje naar Landal! Verheug me er nu al op! Ben gisteren aangenomen bij een nieuwe baan en daar begin ik de week na mijn vakantie. Ideale uren! Van 09:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 16:00. Nooit meer laat eten zoals nu.
We gaan zelfs een week en een midweek Nadat ik thuis was uit het ziekenhuis na de bevalling 4.5 maand in verbouwingsgeluiden gezeten. 4 september komt er 2 weken een stellage in de tuin om het balkon bij de bovenburen uit te frezen en opnieuw te metselen. We hebben er dus voor gekozen die weken niet thuis te zijn. Tegelijk wordt bij ons de buitenspel geverfd dus dat is wel lekker Welke kinderstoel heb je? We denken erover het tuigje bij de trip trap te kopen maar weer niet of ze dan wel rechtop blijft. Landal is ook altijd zo fijn!