Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

@Blijdorp, ach jeetje ook al een rot nacht dus.
    Ik zou hetzelfde doen als Elmyra.. als der koorts niet te hoog is en ze is niet hangerig of duf lekker naar buiten. Een frisse neus is alleen maar goed!

&honger heeft ie absoluut.. vannacht om 0:00, 02:00 en 05:00 wilde die eten o_O
    Vanmorgen dus maar begonnen met pap geven. Hij heeft er heerlijk van gesmikkeld :D en nu hopen dat die wat voller zit.
    Geven jullie al brood?

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@Elmyra en @Chocochippie Ben blij dat jullie het zeggen. Ik vlieg echt tegen de muren op bij een hele dag binnen. Het wordt vandaag geloof ik mooi weer dus later in de middag een wandelingetje in het park kan geen kwaad hoop ik (als haar temp t toelaat en ze is zoals nu).

Wij zouden vandaag beginnen met brood, maar na gister stellen we t even een weekje uit :|
    Jeetje wat een nacht had je...

3. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ja, hier sinds een week met brood bezig. Het cb had gezegd het in eerste instantie direct na een fles te geven. Ze krijgt het na haar fles van 11.30/12.00. Ze pakt meteen een stuk in haar handjes en brengt het naar haar mondje. Ze sabbelt wat maar echt eten ervan doet ze nog niet. Ze slikt een paar kruimels door. Wij geven brood met korst, zonder iets erop.

Hier is ons meisje flink verkouden ( nog steeds). Zo zielig. Ze drinkt erg onrustig omdat ze geen lucht krijgt als ze speen in haar mondje heeft. En snot loopt er echt uit, soms hele letterlijke snottebellen.
    Ochtendslaapje gaat gelukkig goed, middagslaapje heel onrustig, maar de nachten gaan nu de laatste paar nachten ook goed. Gisterenavond lag ze er om 20.00 uur in en toen kwam ze pas om 7.30 u. Weet niet wat ik meemaak! Ik heb haar wel twee keertjes kort horen huilen vannacht, maar dan valt ze zelf weer in slaap. Dat huilen duurt ook niet langer dan twee minuten. Hopelijk zet dit zo door!

4. Blijdorp

@GDuif zo vervelend die verkoudheid!!!
    Zeker als ze moeite hebben met drinken en slapen. Maar wauw wat een nacht!!!

5. Blijdorp

Pfoe hier is het ff bikkelen. Kleine was zaterdagavond gelukkig van haar koorts af. Gister prima dag gehad maar vannacht ineens wakker van 0 tot 2 en toen van 3.30 tot 4.30. En ze heeft me aangestoken :confused:

6. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Poe, veel sterkte en beterschap!

7. Chocochippie

Oh jeetje, hopelijk gaat het vannacht beter!

N sliep vanaf gisterenavond 19:00, moest em om 23:00 uur wakker maken en toen melde die zich weer om 05:30.
    Vandaag ziet het er naar uit dat het weer zo gaat :)...
    We zijn vandaag bij het cb geweest.
    N weegt 7530 gram en is 68,5cm.
    Zijn gewicht is iets onder het gemiddelde maar ze waren heel tevreden..
    Ik heb overigens een cb die nooit iets afkeurt en altijd op moedersgevoel afgaat. Heel fijn :)
    We hoeven pas met 11 maanden terug!

8. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Even afwezig geweest, erg druk maar waarmee? Vertelde ik vorige week nog dat ik niks van S zijn sprongetje merk zitten we er nu in 1 en hoe..

@Blijdorp , het gaat echt mega hard hier ineens, hij zit sinds een paar dagen volledig rechtop, niet meer leunend op 1 arm, valt af en toe natuurlijk wel om maar zorgt voor een zachte landing op zijn knuffel. Fijn dat ze geen koorts meer heeft, maar balen van je nacht. Beterschap!

@Chocochippie mooie lengte en gewicht heeft hij. Fijn dat ze niets afkeuren, begin hier mijn twijfels te krijgen bij het cb.

@mama alex fijn dat het zo goed gaat met R. Ben je inmiddels al bij cb geweest?

@GDuif fijn dat het zo werkt en ze lekker verder slaapt! Moet voor jullie ook een stuk relaxter zijn zo

9. Blijdorp

@Chocochippie mooie lengte en gewicht! Wat fijn zo'n cb! We zaten hier al met een slaapprobleem en de website van het voedingscentrum ipv advies... vertrouw ze niet helemaal. Wij hoeven ook pas met 11 maanden terug. Lekker trouwens dat hij zo goed slaapt :) mag ik vragen waarom je hem wakker maakt voor een voeding? Geen oordeel hoor, gewoon nieuwsgierig. Onze N woog trouwens gister 7670 :) en we hebben een hele goede nacht gehad! 19.30 tot 6 met 3x speen ;)

@lis91 jeetje wat snel! Geweldig toch dat hij alles probeert en kan :) N is nog steeds in wiebelen op handen en knieën status haha. Ze strekt af en toe een beentje. Zitten gaat alleen met veel ondersteuning. Kan ook zijn omdat ik het eng vind... Ben bang dat ze op haar gezichtje valt... Met een kruippoging al een keer gebeurd :(

10. Chocochippie

@Blijdorp, ja heel fijn dat ze niet naar schema’s kijken en dergelijke.
    Als ik zeg dat het goed is is het goed.. met uitzonderingen natuurlijk ;)
    N krijgt nog een fles om 23:00 omdat ie daar zelf nog voor wakker werd. Gisteren moest ik em voor het eerst wakker maken.
    Als ik merk dat ie minder gaat drinken dan ga ik em uiteindelijk laten vallen.
    Jou N heeft ook een mooi gewicht! En fijn van je heerlijke nacht!

@lis91, waarom twijfel je aan je cb?
    En wat gaat S snel zeg!

N speelt de hele dag met zijn voeten.. trekt constant zijn sokken uit of zit op zijn sokken te sabbelen terwijl ze deels uit zijn:roflmao:
    Hij draait om zijn as en gaat nu langzaam kleine beetjes vooruit tijgeren.. vaak speelt ie vals doordat ie zich aan het kleed vast pakt en dan zichzelf vooruit trekt :p

11. Blijdorp

Hi, hoe hebben jullie voor het eerst brood gegeven? Wij gaan morgen beginnen ermee en ik lees zoveel verschillende manieren: klein stukje in wang stoppen, sabbelen op korst, dopen in melk, stukjes op bordje leggen...

Met N hier is trouwens alles weer goed. Heb nu alleen zelf beginnende keelontsteking en ben bang haar aan te steken. Niet dat ik er iets tegen kan doen, maar vind het toch vervelend.

De afgelopen twee nachten hebben we onverwachts bij mijn ouders gelogeerd omdat onze aannemer onaangekondigd had geschilderd en de slaapkamer vreselijk stonk. N heeft echt zo knap in haar bedje daar geslapen dat ik helemaal trots ben :)

Hoe gaat het bij jullie?

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Poeh hè het virussenseizoen is wel weer begonnen ... Bah o_O! Hier nog niks maar we zullen vast ook weer de pineut zijn. Fijn dat met N alles weer oké is. Wat apart dat die aannemer onaangekondigd aan de slag gaat. Maar wel fijn dat het bij je ouders zo goed ging.

S.iem krijgt korstjes om te sabbelen. Hij zit erbij als wij lunchen. Merk al dat het beter gaat nu en zijn coördinatie beter word. Dit doen we een week of 2 zo nu. Vanmiddag een paar stukjes met wat boter ook gegeven. Die stop je idd tussen de kaakjes.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Fysiek ben ik niet zo top ... volgende week weer eens naar de reumatoloog. Heb een systeemziekte maar t is al jaren nogal vaag allemaal. Ze weten niet precies wat t nu is. Op een bepaalde manier is dat natuurlijk ook gunstig want er ligt wel een vermoeden op een voorstadium van een bepaalde systeemziekte en dat is de minst gunstige zeg maar ... aan de ene kant wil ik graag duidelijkheid, maar aan de andere kant ook liever niet :rolleyes:.

Donderdag komt de fysio ook even meekijken met S.iem. Hij rolde vandaag wel bijna helemaal zelf van rug naar buik maar ik blijf hem wat stijf vinden in zijn rug/nek em op zijn buik houd ie echt maar beperkt vol. Qua melk ben ik nog wat terug gegaan, hij spuugde zo veel. Het werkt wel, hij spuugt echt minder en hij ziet er goed genoeg uit maar soms denk ik toch krijgt hij nu wel genoeg ... in de melk zitten wel voedingsstoffen die hij nodig heeft natuurlijk. Wat krijgen jullie kindjes? S.iem nu het volgende:

- 7.00 uur 120/4 plus pap
    - 10.00 uur 100 gram fruit met water
    - 11/11.30 uur fles 120/4
    - 12.00 broodkorstjes en stukjes brood (bij elkaar 1/3 boterham)
    - 15.00 uur fles 120/4
    - 16.30/17 uur 200gram avondeten
    - 19.00 uur fles 150/4

Ik doe wel in elke fles 10ml extra water en in de laatste 30ml extra water omdat hij van water drinken nog weinig bakt.

13. Blijdorp

Wij willen ook korstjes gaan geven inderdaad. Rest van de stukjes komt dan later wel.

Jeetje heftig joh! Snap dat je aan de ene kant wel wilt weten wat het is maar aan de andere kant ook geen slecht nieuws wilt.

Verstandig om de fysio te laten kijken. Hebben we hier ook gedaan en het hielp echt enorm.

N krijgt nog 4x 180/6 maar ze is dan ook een hongerig meisje en niet dik. Daarnaast krijgt ze een stuk fruit en ongeveer 200gr groente.

Elmyra vindt dit leuk.
  14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ja ach het komt niet zo nauw hoor, maar voordeel van korstjes is dat ze die vast kunnen houden en er wat mee kunnen stoeien. Goed voor de coördinatie :rolleyes:. S.iem eet dan eerst een paar stukjes korst nu en dan geef ik hem nog een paar stukjes met een beetje boter, dat gaat ook goed.

Ben benieuwd wat de fysio ervan zegt.

Ze nemen wel wat ze nodig zijn idd. Maar S.iem (en de meiden trouwens ook destijds) drinkt volgens mij gewoon alles op wat ik aanbied. Met als gevolg dat hij dus heel veel spuugt. Nu ik alles op 120/4 heb spuugt ie een stuk minder, maar na de fles van 15 uur spuugt hij gek genoeg het meest, dat is al een hele poos zo. Het is wel minder nu met een kleinere fles maar tussen 15.30 tot hij weer naar bed gaat rond 17.00 uur spuugt ie dus relatief vaak. S.iem is een echte baby met spekjes dus hij komt niks tekort ;). Twijfel alleen soms of hij nu dan wel genoeg voedingsstoffen krijgt maar het zal wel, hij doet het prima.

15. Chocochippie

Jullie kindjes krijgen allemaal nog ‘’maar’’ 4 flessen?
    N krijgt er sowieso nog 5 en dan vaak nog snachts een klein flesje.. naja rond 05:30.. in de vroege morgen dus.
    Hij drinkt 1x120+4+Bambix, 2x150+5 2x180+6 en snachts 90+3
    Hij zit dus echt bijna op zijn max qua schepjes. Opvolgmelk kan niet want dan zit ik met de schepjes :rolleyes:

@Elmyra, als hij het goed doet op die hoeveelheid melk is het prima toch :thumup:
    En goed dat de fysio komt mee kijken naar em.. toont ie al wel wat meer interesse om om te draaien enz?

16. Chocochippie

En ineens bedenk ik een schema wat weleens kan werken wbt de flessen;
    05:30/06:00 - 180+6
    07:30/08:00 - boterham
    09:00 - fruit
    10:30 - 150+5
    12:30 - boterham (als dat lukt)
    14:30 - 150+5 of 180+6
    17:30 - avondeten
    18:30 - papfles - 180+6
    22:00 - 180+6

En dan zie ik wel of dat lukt...

17. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Er zit gewoon zoveel verschil in per kindje je kan het niet vergelijken daarom ook. S.iem heeft blijkbaar weinig nodig, al dronk hij meer ook wel op, hij spuugde dan ook echt meer. Hij krijgt nu nog 3 flesjes van 120/4 en dan in de ochtend een schaaltje pap (aangemaakt met 120/4 melk). Hij vind het prima ook wat minder dus het zal wel goed zijn. Maar ik ga er nu geen fles meer afhalen voor hij 8/9 maanden is. De totale hoeveelheid melk die hij nu krijgt is al krap dus dat laat ik voorlopig zo.

Als je trouwens met de schepjes zit zou je bijv ook eens een fles 180 met 5 ipv 6 schepjes kunnen geven. Als hij daar niet anders van word dan weet je dus dat 150/5 evt ook zou kunnen. Of je geeft in de nacht 90 met 2 ipv 3 schepjes. Dan heb je wat meer speelruimte als hij het accepteerd.

S.iem draait op de zij wel, en soms probeert hij naar de buik te komen dan is helpen met een vinger al genoeg. Maar op de buik houd hij niet lang vol, vind hem wat stijf dus ben benieuwd of dat mijn ding is of dat de fysio dat ook zo ziet. Hij is verder wel sterk, wil wel een beetje staan op schoot, pakt de fles bijna zelf en trekt keihard aan mijn haar :eek:. Ook grijpt hij sinds een week of twee naar mijn gezicht, pakt mijn neus en lippen stevig beet en zijn voeten grijpt ie ook op de commode en die gaan in zijn mond :roflmao:.

18. Chocochippie

Dat kan ik inderdaad ook altijd nog proberen. Maar brood lust die dus die krijgt ie nu smorgens ipv pap. Dan kan die smorgens vroeg een gewone fles krijgen.
    Papfles verhuisd naar savonds 18:30

Hahahaha die voeten in de mond!
    N duimt op zijn grote teen:roflmao:
    Maar dat is in elk geval iets.. misschien heeft het inderdaad met zijn stijfheid te maken.
    C wilde ook nooit op haar buik.. na een paar seconde krijste ze het uit, totdat ze zelf op der buik kon draaien toen was het ineens wel leuk. Misschien is dat bij S. ook wel zo?
    Oh en als ze zelf de fles kunnen beethouden is dat echt een uitkomst.. als ik laat thuis ben gaan wij avondeten, N in de stoel erbij en een fles in zijn handen. Dan kan hij eten en ik ook :p

19. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    @Chocochippie, ze geven me allemaal verschillend advies, we hebben niet altijd dezelfde arts en tussen die 2 zit voor mijn gevoel wel wat verschil, maar dat is heel persoonlijk, wij gaan 10 oktober weer, krijgen we uitleg over brood etc maar inmiddels krijgt S nu brood ben wel ontzettend benieuwd naar zijn lengte en gewicht haha.

S doet het zelfde, had ik hem leuke schoentjes aangedaan omdat we op visite zouden gaan, denk ik huh wat heeft hij nou in zijn mond, hand hij t schoentje op 1 of andere manier uitgekregen en in zijn mond gestopt..

@Blijdorp, ik heb gewoon het brood is stukjes gesneden en S. een stukje gegeven, hij pakt het zelf vast en sabbelt er dan op, hij is ontzettend hebberig dus zijn mond ging dan weer open terwijl er nog brood in zat en als hij het te lang in zijn mond houd haal ik het voorzichtig uit zijn mond en proberen we een nieuw stukje, hij heeft nog nooit 1 hele boterham gegeten ik smeer er een beetje boter op.

wat fijn dat ze goed geslapen heeft daar! Volgens mij is het meestal voor ons, als ouders moeilijker dan voor het kinde om lekker te slapen ergens haha

Hoe gaat het nu met je keelontsteking? beterschap!

@Elmyra, wat vervelend zeg! snap dat je graag duidelijkheid wil maar aan de andere kant niet die minst gunstige. Ben benieuwd wat de fysio van S.iem zegt

S zijn schema is:
    7.00 uur 120/4 plus pap
    10.00 125 gram fruit met water/thee
    11.00 180/6
    12.00 boterham met boter (ongeveer een halve)
    15.00 90/3 plus een snack (niet elke dag)
    17.00 200 gram avondeten
    19.00 180/6

de fles van 15.00 gaat er langzaam af nu, denk dat die fles er af is als S. 8 maanden is. Hij eet/drinkt ook alles wat ik voor hem hou en dan spuugt hij het te veel er ook uit als ik hem minder geef is het ook goed, als ik hem op schoot heb en ik neem een slok van mijn drinken probeert hij mijn glas naar zijn mond te krijgen en als we een broodje eten (of iets anders) en hij ziet dat wil hij die ook hebben.

20. Blijdorp

Wow als ik het zo lees dan krijgt N echt nog veel in haar flessen. Aan de andere kant, bij minder wordt ze chagrijnig en qua gewicht zit ze op 0 en lengte op +1 dus het kan geen kwaad lijkt me. :) ze spuugt gelukkig niet.

Ze blijkt naast een groentemonster ook een broodmonster te zijn. At de eerste keer meteen alle korstjes van het brood op :eek:
    Ze heeft nog geen tanden dus ben benieuwd hoe ze dat zo snel voor elkaar krijgt :D

Gister was ze aan het proberen te kruipen (lukt na 3 weken oefenen nog steeds niet) maar toen bedacht ze: dan ga ik gewoon zitten! Wel met de ene beentje naar achter dus een beetje in de spagaat :roflmao:

De fles pakken heeft ze een paar weken gedaan maar op de een of andere manier is het nu niet meer interessant. Glazen vindt ze wel heel interessant dus ga denk ik maar op zoek naar een doorzichtige tuitbeker ofzo.:rolleyes:

Harentrekken gebeurt ook veel inderdaad en neus en lippen zijn ook boeiend :D

Mijn keelontsteking ging over in voedselvergiftiging en nu gaat het allemaal weer goed!

Vind het leuk om over de kids te lezen hoor, maar hoe is het met alle moeders? :)

Deel Deze Pagina