@Chocochippie oh wow hij zit echt aan tafel en heeft zelf de fles om uit te drinken . Dat is wel knap. S.iem houd hem een beetje vast als ik de fles op de bank geef. Voor het water heb ik een overgangsbeker met speen en handvaten die pakt ie wel maar is te ongecontroleerd om hem echt goed vast te houden. Bovendien bakt hij niks van het water drinken. Als ik het in die overgangsbeker geef kauwt hij alleen maar op de speen, rietjesbeker begrijpt ie nog niet en als ik hem slokjes geef uit een gewone beker (wat best goed gaat) laat hij het meteen weer uit zijn mond lopen . Dus hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Thee is hetzelfde verhaal en ik ga geen diksap oid geven, hij leert maar water drinken hoor. @lis91 S pakt al zelf zijn brood dus. Jeetje ook knap zeg! S.iem is nog heel ongecontroleerd met zijn handen. Gister sloeg hij zichzelf met een stuk speelgoed voor het hoofd , huilen. Hij wil wel de grote dingen pakken en de Lego en Little people van zijn zussen vind hij ook zeer interessant maar dan pakt dus meteen een enorm plastic ding en ramt zichzelf voor zijn hoofd . Ze zijn zo handig die babies, haha. @Blijdorp kruipen wauw, een poging tot is al heel wat! Jullie kindjes lijken echt motorisch wel al een stuk verder zeg. Vergelijken heeft geen zin, S.iem is S.iem maar als ik dan dit zo lees ben ik wel heel benieuwd wat de fysio zegt. De buikligging is de basis voor alle volgende bewegingen en dat houd hij niet lang vol. Wat balen zeg ook nog een voedselvergiftiging erbij . Dan kan je je lol wel op. Gelukkig gaat het nu allemaal weer goed. Met mij gaat het wel aardig. Zoals gezegd, fysiek niet top, maar daar heb ik ook al mee leren leven. Al is het wel weer even bijstellen als je merkt dat het er met kleine beetjes steeds niet beter op word. Maargoed we zullen zien donderdag. Fotografiecursus is leuk, maar best pittig. Worstel nu met les 3 nog.
Oh @Elmyra zo'n fysio is gewoon fijn en als hij/zij is zoals die van ons dan krijg je wat leuke oefeningen in spelletjesvorm. S.iem doet het gewoon lekker in zn eigen tempo. N weet bijvoorbeeld nog totaal niet wat ze met haar benen aanmoet Succes ook morgen! Fotografiecursus lijkt me erg pittig. Mn man heeft zo'n spiegelreflex, maar ik zet m altijd lekker op standje automatisch Vind mooie foto's echt geweldig en zou het graag kunnen, maar zoo ingewikkeld
@Blijdorp elk kindje is anders, S zit op de +1 lijn waardoor ik telkens twijfelde of ik hem teveel gaf, maar als hij het nodig heeft, ik kan nu best makkelijk afbouwen hij vraagt niet om meer en zodra hij met zijn eten begint te spelen, dus handjes mee de mond in (naast de lepel) en meer om zich heen kijkt dan echt met het eten bezig is stop ik ook, ene keer heeft hij nog best wat over en andere keer kan hij er geen genoeg van krijgen. Zijn lengte en gewicht zijn continu gelijk op de +1 lijn. Hij word (nu al!) ouder geschat door vreemden, meeste zien hem nu hij 7 maanden is aan voor een baby van 9 maanden. S kan wel zelf drinken maar de fles niet omhoog houden als hij zelf zit, dat drinkt hij alleen maar lucht, als hij zit gebruik ik een drinkfles met een rietje, of alleen een glas met een rietje. S heeft trouwens gister besloten dat hij zich kan optrekken aan de spijlen van zijn box en zijn ledikant, zat hij toen hij wakker was half op zijn knieën in een soort van kleermakerszit te lachen want hij kwam een stuk hoger uit dan gewoon op zijn kont @Elmyra haha, S doet dat ook, af en toe krijg ik zelfs een ram met zijn speelgoed Fijn dat de cursus je bevalt, zeker pittig komt best wat bij kijken haha succes! Hier gaat alles redelijk, morgen begin ik met mijn nieuwe baan, het thuis zijn hield ik niet meer vol haha we hadden eigenlijk afgesproken dat ik het eerste jaar van S thuis zou zijn maar ik ben echt toe aan wat momenten voor mezelf, niet alleen maar over en met S bezig zijn soms lijkt het wel alsof ik dan alleen maar mama van ben en niet meer een eigen persoon , heb er ieder geval zin in en ben benieuwd hoe het gaat! Ook spannend voor mijn vriend want die is morgen alleen met S voor een lange tijd, voorheen was het max 2 uurtjes . Worstel daardoor nog best met mezelf maar hoop dat dit al een goede stap is en zo langzaam weer mezelf word.
Over dat water drinken, wij hebben N er een beetje ingeluisd. Eerst 60ml met een schepje Nutrilon. Toen ze dat goed dronk 90ml met een schepje en toen dat ging 120ml met een schepje. Toen dat ging gewoon water en het werkte best goed.
@Elmyra, ja echt ideaal is dat! Al is de fles van 180+6 vaak nog wel iets te zwaar en leg er dan iets onder. N krijgt nu water met een minidruppeltje limonade. Meer voor de smaak want water moet ie echt niet. Ik doe de limonade op een lepel. Giet alles terug en hou dan de lepel boven de fles waardoor er 1 druppel vanaf valt En dan wilt ie het wel Ik ga denk van de week een tuitbeker proberen. Wanneer heb je de afspraak bij de fysio voor S? @lis91, wauw S gaat hard zeg! Succes met je nieuwe baan! Met mij gaat het goed. Ik begin volgende week bij mijn nieuwe baan dus ben rete zenuwachtig want word niet ingewerkt voor zover ik weet. Nu zijn we heerlijk aan het genieten in Reuver (Limburg) op een Landal park. C leeft zich helemaal uit hier, ze vind alles prachtig! N geniet van het zwembad. Zodra die in zijn band zit begint ie al te lachen
Ik word trouwens echt krankenorris van die sokken. N trekt constant zijn sokken uit en gaat er dan op soppen Ben die dingen ook elke keer kwijt omdat ie ze ook gerust uit de kinderwagen mikt
@lis91, behoorlijk ja.. en ik dacht slim te zijn om em dan sloffen aan te trekken.. maar die trekt ie ook uit Hoe ging het op je nieuwe werk?
Ja echt, ik had schoentjes gekocht eerste keer bleven die echt goed zitten dus ik dacht doe ze weer aan, denk wat heeft hij nou in zijn mond? Zat hij op zijn schoentje te sabbelen Ging goed, wel flink wennen maar moet het tijd geven haha S trekt zich nu zo ver op bij de spijlen van de box dat hij vanmiddag op zijn voeten stond
@lis91, Hahahaha Ik had bij C aapie sloffen die kreeg ze met geen mogelijkheid uit. Denk dat ik die voor N ook ga aanschaffen. Wauw hij stond dus al! Hij heeft haast N draait nu rondjes op zijn buik. Volgt vooral zijn zus overal waar ze gaat. In bed ligt ie heel stil. Ben daar nogal verbaasd over.. C ging echt der hele ledikant door. Hij blijft de hele nacht op 1 plek liggen in dezelfde houding. Draait hooguit op zijn zij en weer terug. Fijn dat het goed ging! Alles is wennen Is het iets heel anders dan wat je deed?
Hier inderdaad ook op zoek naar sloffen. Qua bewegingen: ons meisje rolt, heen en terug, en wil graag staan. Op schoot zeg maar. Ze staat ook al best stevig. En ze zit ook al wel los ( nog wat wiebelig). Ik ben nu ook een hele trotse mama. Het heeft eventjes geduurd maar ons meisje slaapt het klokje rond! Eindelijk! Ze wordt af en toe wel wakker, jammert dan wat, pakt vermoedelijk dan zelf haar speen, en slaapt verder. Afgelopen week is ze erg ziek geweest, hoge koorts en slecht eten en drinken. Maandagavond nog op huisartsenpost beland omdat ze drinken echt weigerde. Koorts heeft een week geduurd en nu langzamerhand drinkt ze bijna weer als vanouds. Alleen het eten he....dat doet ze nog niet super hoor. Allemaal maar hele kleine beetjes. Echt een paar hapjes fruit, een paar hapjes groente ( liefst uit een potje....), en wat kruimels brood. Maak me daar wel zorgen om. Ze zal toch een keer echt moeten gaan eten....
@GDuif, wat fijn dat ze klokje rond slaapt! Ik ga vanavond de fles van 23:00 uur laten vallen. Kijken wat er gebeurd. Wat eten betreft.. heb je het opperdepop boek van de Ah? N is een kieskeurige eter maar als ik iets maak uit het boek dan gaat die lepel niet snel genoeg zijn mond in. Verder eet ie graag de dingen die ik op mijn bord heb. Maar dat opperdepop boek is fantastisch Ze zit al! Wauw!
Oh dat is dan wel weer wennen idd @lis91, na 10 maanden. Maar ook wel lekker om even anders bezig te zijn, met volwassen mensen te communiceren enzo . Hè ik kom er soms gewoon niet aan toe om te reageren hoor, of ik ben te moe . @GDuif wat fijn dat ze hele nachten maakt, heerlijk. En ook al zo'n motorisch wonderkind zeg . Los zitten, wauw. En @lis91 staan, dubbel wauw! Wat gaan ze hard die kids van jullie. Wij hebben donderdag de kinderfysio voor S.iem thuis gehad. Hij moet nu een half uur op zijn buik kunnen liggen, hij houd het 3 minuten vol. Ze vond het wel vreemd dat hij zo snel moe is op de buik. We gaan de komende 6 weken flink aan de slag (al was het niet zo dat ik niks oefende met hem, vanaf dag 4 lag hij al op zijn buik hier) we hebben wel goede tips gekregen en die fysio komt nu elke week langs. Als er geen of niet genoeg verbetering in zit moeten we naar de kinderarts. Voel me nu toch wel een beetje stom dat ik een maand lang heb lopen twijfelen om hulp in te schakelen onder het mom van 'ieder kind is anders', daarbij wil ik ook niet zo'n 'zeikerd' zijn die te hoge eisen aan haar kind stelt. Anyhow, nu aan het werk en oefenen, oefenen, oefenen. Een voordeel was (met de nadruk op was) dat Siem nog niet draaide. Maar nu draait hij sinds gister dus van buik naar rug zelf. Dat betekent dat het alsnog bijna onmogelijk is om uithoudingsvermogen te kweken in buikligging. Ga het vanmiddag eens op het aankleedkussen proberen, hopelijk kan hij daar dan niet op draaien en moet hij wel op zijn buik blijven liggen. Mijn dochters zijn vreselijk aan het heksen. In november worden ze 2 en 3, ze zitten elkaar dwars, worden boos als ze hun zin niet krijgen. Zelfs die kleine doet al echte drama-acties met 'stervende zwaan act' en veel gegil. De oudste veranderd tijdens haar woedeaanvallen regelrecht in een duiveltje . Mijn hemel. Ik weet dan echt niet wat ik met haar moet, maar ga zeker niet toegeven. Druk genoeg dus hier met het duivelse peuterduo . De fotografieopleiding er nog bij, wat superleuk is, maar ook pittig en ben er de afgelopen 2 weken niet heel veel aan toe gekomen. Gelukkig kan je een beetje je eigen tijd indelen. Dat scheelt.
@Elmyra, voel je niet schuldig! Dit had jij waarschijnlijk ook niet verwacht. En misschien gaan die oefeningen wel heel goed en snapt ie ineens dat die meer kan dan die nu kan? You never know En hij draait alvast een beetje, das toch ook een goed teken? Naast het feit dat het nu lastiger word om hem op zijn buik te laten liggen bedoel ik dan. En die heksen? Zo 1 heb ik er ook. Alles is nee.. en die dramatisch stervende zwaan zien we hier dagelijks. Ze is wel heel lief voor N en wilt overal mee helpen. Vanochtend ging ik der uit bed halen bleek ze vannacht gespuugd te hebben in der slaap. Arm kind zat compleet onder de kots en der hele bed ook. GOEIEMORGEN! N daarintegen heeft gisterenavond geen fles meer gehad. Om 03:00 uur lag die te mopperen. Speen erin en hij sliep weer verder. 05:00 en 06:00 uur weer. En vanaf 06:30 lag die wat te mopperen. Om 07:00 de fles gegeven en hij sliep daarna weer verder tot 8! Hij kan het dus wel maar moet er even aan wennen.
Oh jij ook al een heksje @Chocochippie! Wel leuk dat ze zo lief is voor N ... Dat zijn de meiden hier ook wel. Ze zijn dol op hun broertje. Als ik hem ga halen 's ochtends en ze horen ons de trap af komen roepen ze in koor "S.ieeemmmmm", haha . Nou hè dat ze gewoon doorslapen in hun eigen braaksel . Hier ook meermalen meegemaakt. Wat een lucht ook, krijg je het toch spaans benauwd van? Die kids blijkbaar niet. Is ze verder niet ziek geweest? Ja op zich is het vooruitgang natuurlijk dat hij toch zelf van buik naar rug rolt nu hoor! Zo zie ik dat wel. Vind het ook echt leuk, alleen het is niet zo handig als je uithoudingsvermogen moet kweken . Ik las ook over slofjes hier. Ik heb Lodger slofjes die vind ik superhandig, zijn echt fijne dingen. Als ze staan en lopen zijn ze niet geschikt, maar zolang ze dat nog niet veelvuldig doen of alleen in de box staan of op schoot bijvoorbeeld zijn ze ideaal. Blijven goed zitten ook. Je hebt verschillende kleurtjes dus helemaal leuk. Ik heb gewoon saai grijs overigens .
Jaa, hier ook fan van lodger. Ik had voor toen ze net geboren was van die fleece slofjes. Maar je hebt ze ook in suede, en dan zit onder de zool wel iets speciaals. Ik dacht dat dat juist was voor staan en lopen....had ze namelijk al bijna besteld. Ons meisje vindt staan nu al leuk, dus dat zal de komende maanden wel doorzetten.
Haha ja die zag ik nadat ik t bericht had getypt. Wist niet dat die bestonden! S.iem staat alleen nog op schoot en dan springt ie een beetje.
Ga ik daar eens naar kijken, S staat nu veel in de box maar verder nog niet (gelukkig). Vandaag bij het cb geweest nog wat extra uitleg over brood+beleg gehad en S mag mee eten met ons. Hij is nu 73cm en 9,3kg nog steeds op de +1 lijn.