Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oh wauw 73 cm, mooie lengte! Wij moeten eind november pas weer naar het cb. Ben benieuwd wat S.iem's lengte is. Heb hem eind september zelf proberen te meten en kwam uit op 67,5 cm maar of dat echt goed gelukt is :rolleyes:. Hij zal niet ineens heel lang zijn, want maat 68 is hem nog ruim qua lengte (om zijn buikje kan het prima ;)). Gister wel gewogen even hier en kwam op 8,5 kilo. Die maxicosi versjouwen word steeds meer een uitdaging :roflmao:.

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Jeetje staan gebeurt hier echt nog niet hoor. Ze kan nu wel makkelijk zelf gaan zitten vanaf handen en knieën en daar ben ik heel trots op. Dat kruipen wil niet vlotten dus ze wiebelt heen en weer op handen en knieën en gaat vooral achteruit.

Wilde dat ze ook zelf haar speen zou vinden 's nachts haha. Als ze hem al vindt dan gaat ie niet goed in haar mond. Gelukkig slaapt ze ook wel zonder dus hoef er meestal maar 1 of 2x uit.
    Overdag maakt ze haar slaapjes nu soms ook langer dan 45min gelukkig.

Zelf drinken doet ze niet. Tenminste dan zuigt ze alleen lucht binnen en dat is niet fijn. Ga wel een rietjesbeker kopen denk ik.

Qua eten doet ze het goed. We geven veel stukken aan haar en ze weet het goed naar haar mond te brengen en op te kauwen. Nog steeds zonder tanden haha.

Ook ik heb de grijze Lodger slofjes :) Soms vind ik er toch een in haar mond haha.

We hoeven pas eind januari weer naar het cb maar gaan wel af en toe voor meten en wegen. Eind van de maand denk ik weer.

Inmiddels alweer 2 weken verkoudheid aan het bestrijden hier. Word het echt zat en wil haar liever van het kdv af. Maar dan moet ik stoppen met werken of een andere baan vinden dus zover is het nog niet.

@Elmyra hoe gaat het oefenen? Wat leuk dat je meiden zo reageren op hem. Verder wel jammer van het heksen gedrag.
    @Chocochippie hoe was je vakantie? Succes met weer werken!
    @GDuif gelukkig is de koorts weg! Hopelijk de verkoudheid ook snel.
    @lis91 hoop dat het werken weer een beetje went! Jeetje je kleintje groeit hard zeg. Wel lekker als het zo goed gaat!

3. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wat betreft speen zelf pakken: wij hebben er wel een doekje aan vast, zo n speendoekje. Dat doekje pakt ze ( is namelijk veel makkelijker) en zo doet ze haar speen in haar mondje. Misschien een tip...

4. Blijdorp

Goeie tip! Uhm gewoon bij een van de vele babywinkels te krijgen?

Edit: never mind, 2 tellen googelen en blijkt dat ik al zo'n ding in huis heb... vroeg me al af waar dat lusje voor was :roflmao:

Elmyra en GDuif vinden dit leuk.
  5. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dat doekje deed ik er eigenlijk aan vast zodat als we ooit de speen willen afleren, we de speen van het doekje afhalen, en ze dus nog wel het doekje heeft. En voor nu is het dus handig omdat het doekje veel beter te pakken is dan alleen de speen.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Whahahahahahaha :roflmao:
    N heeft een doekje met een schapenkopje aan zijn speen zitten. Ding komt uit Duitsland.. 1x raden welke knuffel die tot favoriet heeft gemaakt :rolleyes:
    Geef em nu telkens het happy horse konijn in de hoop dat dat zijn favoriet word :p
    Maar hij vind door dat doekje wel zijn speen en kan em zelf in zijn mond stoppen.

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wow :eek:, haha ik vind al jullie kinderen wonderkinderen hoor. Staan lukt nog niet, maar ze kan wel gewoon al zelf en zelfstandig zitten er zit beweging in en op handen en knieën. Als ik dit zo hoor lijkt S.iem toch echt een enorme achterstand te hebben. Of jullie kindjes zijn allemaal snel.

Ik wil de fysio morgen toch eens vragen, die komt dan weer langs. Ik houd niet van vergelijken maar als ik jullie dan hoor en vergelijk met mijn meiden dan brengt me dat wel aan het twijfelen hoor. De oudste ging met 8 maanden als een zeehond door de woonkamer. De middelste had een spreidbroek en die kroop rond 8 maanden met die spreidbroek gewoon. Ik vind het wel spannend, is hij gewoon langzaam/lui of is er toch meer aan de hand. Ben benieuwd wat zij daarover te zeggen heeft, ik zit ook gewoon steeds met die korte bovenbenen. Toen die met 36 weken werden gemeten op p2 was er wel enige paniek en zou ik met spoed nog een GUO krijgen maar hij kwam al eerder. Doordat hij fysiek zo achterblijft ga je je toch afvragen of dat een rol speelt. Nou vind ik ze nu niet extreem kort ogen hoor, maar ze zijn wel kort.

Het oefenen gaat wel oké. Op de buik houden is lastig omdat hij dus ineens wel kan draaien van buik naar rug. Maar ook dat gaat op een beetje een speciale manier lijkt het. Verder til ik hem als een vliegtuig door het huis en houd hem op schoot op de buik.

8. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    @Elmyra nou, ik zie die van mij ook echt nog niet kruipen met 8 maanden hoor. Ze ligt wel op haar buik, maar ze heeft haar beentjes nog niet onder haar kontje gekregen zodat ze echt in de kruiphouding zit. En staan doet ze dus als ik haar vast heb op schoot. En heel soms op de bank, dan houdt ze de rugleuning vast en ondersteun ik haar bij haar kontje. Los staan doet ze dus ook nog niet.

En ik geloof dat kindjes met 2 of 3 jaar ongeveer een aantal dingen moeten kunnen. Weg er naartoe is bij iedere baby anders.

Elmyra vindt dit leuk.
  9. Chocochippie

@Elmyra, sommige kindjes zijn nou eenmaal sneller.
    N staat nog niet hoor, zakt gelijk door zijn beentjes. En op zijn buik draait ie alleen maar rondjes zodat ie altijd zijn zus kan zien.
    Verder gebeurd er weinig :p
    Hij kan door te rollen ineens ergens anders liggen of als die dichtbij een kleed ligt trekt ie zich aan het kleed vooruit (best slim!)

Maar je gaat denk altijd wel vergelijken.
    Ik zat laatst fotos te kijken van C toen ze 6,5 maand was en de kon zelfstandig zitten en tijgerde al.
    Zelfstandig blijven zitten kon ze met 3 maanden al. Ze at alles zonder problemen..
    En dat doet N echt nog niet hoor, maar toch ga ik vergelijken. Terwijl zij met heel veel dingen heel snel was.

Misschien liggen S. zijn interesses ergens anders? Communicatie, aandacht, fijne motoriek?

Oh en mijn schoonmoeder zegt altijd; Jongens zijn Lui! :p
    (Ze heeft zelf 5 jongens)

Elmyra vindt dit leuk.
  10. Blijdorp

@Elmyra toevallig deze week 2x bij de fysio geweest. Ze vonden dat ze wel erg snel was hiermee (zitten en de kruiphouding. Kreeg weer wat gemiddelden om mijn oren ;) met 7 maanden het beginnetje om te zitten (dus niet zelfstandig en niet los) en met 10 maanden starten met kruiphouding/kruipen. Ze proberen N nu naar tijgeren te krijgen, omdat ze alleen achteruit beweegt en wel kan zitten en gefrustreerd is zijn ze bang dat ze gaat billenschuiven.

Ach wie weet gaat het nu heel snel en loopt ze met 2 jaar ofzo. Ik heb die gemiddelden opgegeven en het vergelijken nu ook.

Ga gewoon lekker met S.iem bezig en de oefeningen van de fysio dan komt t vast goed! Dat vliegtuigje heeft hier ook geholpen :)

Elmyra vindt dit leuk.
  11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hi dames! Bedankt voor jullie reacties :)! Het gaat me ook niet zozeer om de gemiddelden hoor, ik weet dat elke kindje anders is. Daarom ook een maand getwijfeld om al dan niet fysio in te schakelen. Juist omdat ieder kindje zo anders is, is het lastig, want wanneer trek je aan de bel. S.iem hoeft van mij niet gemiddeld te zijn, ook niet snel, langzaam is prima. Maar je wilt als moeder gewoon wel zeker weten dat er niet meer achter zit en bij mij zitten die korte benen ook nog steeds in mijn achterhoofd. Terwijl ik verder heel nuchter ben, zou ik niet willen dat we met z'n allen nu iets missen zeg maar.

De fysio is gistermiddag weer geweest. Omdat we met het uithoudingsvermogen op de buik geen echte vorderingen maken nu S.iem van buik naar rug draait, gaan we het anders proberen. Hij gaat tussen mijn benen zitten en dan gaat hij op zijn buik over een van mijn benen. De knietjes duw ik dan onder zijn billen zodat hij op handen en knietjes komt en zijn borstkas steunt dan op mijn been. Dit moeten we intensief gaan doen deze week. Vrijdag komt ze terug en dan gaat ze kijken of er andere acties nodig zijn. Hij laat lig ook heel mooie dingen zien, zoals voeten pakken en op schoot 'springen'.

@Blijdorp waarom zijn ze bang voor billenschuiven? De fysio hier zei gister nog dat S.iem misschien wel een billenschuiver word omdat hij zittend zijn houding beter lijkt te handhaven, dat het goed zou kunnen dat hij het kruipen helemaal overslaat en dat dat dan ook niet erg is. Maar jouw fysio wil dat voorkomen dus, ik ben wel benieuwd waarom en wat daar dan niet goed aan is. Aangezien onze fysio dus zegt dat het helemaal niet erg is.

12. Blijdorp

Snap dat die korte bovenbenen blijven hangen :) Had ik hier ook met de mogelijke heupdysplasie.

Die oefening klinkt bekend haha. N vond het erg grappig, hoop S.iem ook!

Uhm tegen billenschuiven was iets ivm kracht van boven naar beneden opbouwen o.i.d. Heb t niet zo goed onthouden. Over 2 weken weer dan zal ik het nog ff navragen :)

13. Chocochippie

Wat een stilte hier..

@Elmyra, hoe gaat het met de oefeningen?

@GDuif, eet je meisje al wat beter?

N is afgelopen nacht voor het eerst wezen logeren.
    Vriend en ik zijn naar de frightnight geweest in Walibi.
    En natuurlijk heeft ie daar perfect geslapen..
    Om 23 uur even kletsen en om 6 uur ook.
    Uiteindelijk was die rond 06:45 wakker.
    Vanavond heeft ie voor het eerst yoghurt op.
    Griekse yoghurt met frambozen smaak, meneer bleef gillen om meer :roflmao:

GDuif en lis91 vinden dit leuk.
  14. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Hier gaat alles goed maar snel, S denkt volgens mij dat hij om de 2 weken wat nieuws moet doen kruipen deed hij 2 weken toen was het tijd om te zitten weer 2 weken later staan en nu weer 2 weken verder en hij begint met klimmen op de stoel etc hoe kan dit? :eek:

15. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Aaaah, dat zal je altijd zien, beter slapen bij een ander.:)
    Wij zijn nog steeds een beetje aan het tobben met de verkoudheid van ons meisje. Dit duurt echt al weken en is nooit helemaal weggeweest, af en toe wel wat minder. Maar af en toe ook nog koorts. Maar dat kan ook komen omdat tand 9 door aan het komen is....
    Eten wisselt dan ook. Hier zijn de flessen echt nog het belangrijkst, het is bijzonder als ze van het andere ( fruit, groente, boterham) ook wat eet. Met kleine stapjes gaat dat steeds wat beter moet ik zeggen.

Mogen die kleintjes wel yoghurt? Want gewone melk mag niet toch?
    Slapen wisselt ook. Ze moet erg hoesten snachts en als dat om 6.00 u gebeurt, slaapt ze de laatste week niet meer verder. 'Normaal' sliep ze van 20.00 u tot 8.00 u. Hoop dat dat weer terugkomt straks als ze beter is, haha!

16. Chocochippie

Tand 9? :eek:
    Aanhoudende verkoudheid is heel vervelend. Wij hebben dat met C gehad. Neusspray, pufje.. ze heeft alles gehad. En ineens was het na maanden weg. Maar nog steeds is ze heel snel verkouden
    Yoghurt mag.. wij geven Griekse yoghurt, maar volle yoghurt mag ook. Het hoeft uiteraard niet he ;)
    Melk is hier ook nog het belangerijkste hoor! N drinkt nog zeker 4 flessen, soms zelfs nog 5!

@lis91, oooh wauw S heeft haast :roflmao: daaaaag baby!
    N ging vandaag ineens achteruit, maar meer gebeurd er nog niet hoor.

GDuif vindt dit leuk.
  17. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Tand 9 inderdaad. Is in een razend tempo gegaan afgelopen zomer. In ruim twee maanden tijd had ze er acht, vier boven en vier onder. De zomer was ook niet heel fijn daardoor, een veel mopperend en zeurend meisje. Ik heb nu zoiets van: laat ze maar allemaal snel komen, dan zijn we er vanaf. :)

18. Blijdorp

Jeetje hier nog geen tand te bekennen! Wel wat witte bobbels in haar tandvlees maar daar blijft het bij.

Ook hier nog 4 flessen hoor. Tenminste eentje vermomd als pap en 1tje die kleiner wordt omdat ze inmiddels brood eet.

Kan me trouwens voorstellen dat je kleine minder zin had om hapjes te proberen als er steeds tanden doorkwamen...

19. Blijdorp

Jeetje @lis91 wat een haast!!!
    N doet ook wel nieuwe dingen maar wat kleiner. Sinds zondag kan ze bijvoorbeeld klappen :)

@Chocochippie wist niet dat yoghurt al mocht. Wat leuk! Soort van toetje dan of tussendoortje?

@Elmyra hoe gaat t met je vliegtuigje? ;)

20. Chocochippie

@Blijdorp, ja het cb zei het me vorige keer.
    Ik geef hem na het avondeten een beetje Griekse yoghurt. 2 a 3 eetlepels ongeveer.
    Heb je geen papier gekregen van wat ze mogen met een bepaalde leeftijd?

Ik plaats em hieronder even.
    Er staat wel bv maar daar moet je niet naar kijken. Ik kan die van de fv even niet vinden.
    Het gaat dus om het eten ;)

BE2DAF8C-1000-45D4-9E74-7DBA0BBFA0FB.jpeg

Deel Deze Pagina