Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik ben flessen gaan minderen en aan gaan passen toen ze het zelf aangaf. Werkt hier prima. Geloof er niet zo in om minder te geven zodat ze meer vaste voeding gaan eten.
    Water en thee gaan hier voornamelijk uit de fles en spelenderwijs uit een tuitbeker.

GDuif vindt dit leuk.
  2. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Haha daar sabbelt ie een smerig papje van ... echt allemaal stukjes rijstwafel die druipen van het kwijl o_O. Heerlijk hoor babies die moeten leren eten :roflmao:.

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Vanochtend bij de huisarts geweest en ze heeft de verwijzing voor S.iem in orde gemaakt. Maandag kan ik bellen voor een afspraak. De wachttijd is ca een maand dus we moeten nog even geduld hebben.

4. Blijdorp

Jeetje wat een tijd. Succes!

Elmyra vindt dit leuk.
  5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

@Elmyra, ach stap 1 is alvast gezet. Wachttijd is wel lang dat is wel jammer zeg >.<

N blijft ‘s nachts komen voor een fles. Ik ga vannacht kijken of die in slaap valt als ik em even bij mij neerleg. Hij slaapt toch nog bij ons op de kamer.

Morgennacht gaat de klok achteruit en ik zie er nu al tegenop.
    Bij C had ik dat niet. Maar die sliep tot smorgens 8/8:30 dus dan iets vroeger wakker worden maakt niet veel uit.
    N daarintegen word om 06:30 al wakker o_O
    En ik heb echt geen zin om om 05:30 al uit bed te gaan.

6. Blijdorp

Oh ik hoop dat je die nachtfles eraf kan krijgen op deze manier!

Ik kijk ook echt op tegen die klok... N hier is snipverkouden, tandjes zijn nog steeds niet helemaal door en ze zit duidelijk in de 8 maandensprong. Nog een uur eerder wakker en ik ga zelf een keer huilen denk ik:oops:

7. Chocochippie

Nou de nacht/avond fles eraf is mislukt.
    Hij werd om 22:30 wakker en zijn ogen stonden wagewijd open.
    Uiteindelijk een flesje gegeven.

N begint sinds gisteren te tijgeren.. ook nog eens gelijk vooruit :D

@Blijdorp, he kak weer verkouden? Vervelend is dat bij die kleintjes
    Ik merk tot nu toe weinig van de sprongetjes (gelukkig)
    Hoe laat word ze wakker?

8. Blijdorp

He jammer van de fles!
    Ja, neusverkouden kunnen we wel aan. Maar ze hoest nu echt extreem. Als t zo doorgaat gaan we wel ff langs de huisarts.
    Meestal wordt ze ergens tussen 6 en 7 wakker. Prima natuurlijk. Maar gisternacht was ze ook wakker tussen 0.45 en 2 door het hoesten en erna om 5.30.
    Vannacht was ze rond 1.00 weer een uur wakker en om 5.30 ook een half uur maar toen heeft ze verder geslapen tot 8.00! Dat hoesten maakt haar soms echt aan het huilen.
    Ben benieuwd hoe het komende nacht gaat.

9. Chocochippie

Oh pfoe dat klinkt als N. Die word ook tig keer per nacht wakker. Vannacht lag die belletjes te blazen met zijn lippen inclusief een hoop geluid. Daarna gaat ie keihard liggen brabbelen. Hartstikke gezellig om 4 uur snachts :rolleyes:
    Sneu dat ze wakker word van het hoesten. Wij hebben dit met onze dochter gehad. Maar dat was zo extreem dat ze uiteindelijk is opgenomen. Zij gaat bij veel hoesten spugen en dit kwam er dus met een rot gang uit constant.
    Een tip; neem het hoesten een keer op met je telefoon. Even een filmpje maken.
    Vaak hebben ze er geen last van als je bij de ha bent, sta je lekker voor lul jeweetwel :p
    Maar dan kan je altijd laten zien via het filmpje waar ze last van heeft.
    Mijn huisarts vind het altijd heel fijn als je er een filmpje van heb.
    Misschien ook wat vaker water aanbieden? Dan is der keeltje minder snel droog wat ook weer helpt.
    Succes in elk geval

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

#650 Elmyra, 28 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2017
    @Blijdorp wat vervelend dat ze zo hoest, vind t zelf ook altijd dodelijk vermoeiend als je verkouden/grieperig bent en alles bij elkaar hoest. Dat zal voor zo'n ukje niet anders zijn. Beterschap, hopelijk knapt ze snel op! Het is wel weer virussen seizoen, ben benieuwd wanneer wij aan de beurt zijn o_O. Hopelijk gaat het nog even een dikke maand onze deur voorbij. November drukke maand. De meiden zijn beide jarig. 16e word I.sa 3 jaar en de 30e word L.oïs 2 jaar. We vieren het gelukkig wel in 1x al zullen op de dagen zelf ook nog wel opa's en oma's komen verwacht ik. Een nichtje is ook nog de 30e jarig ... precies 10 jaar verschil tussen haar en L.oïs (ik had het niet zo gepland :roflmao:).

@Chocochippie jammer dat het niet is gelukt met de fles zeg. Misschien lukt het vanavond wel ... Wat goed dat N. tijgert zeg! Ik zie dat S.iem het wel wil, hij trekt zijn beentjes wel iets op soms als hij iets wil pakken, maar het lukt niet en dan word hij heel boos. Hij is sowieso weer meer gefrustreerd de laatste week. Zijn hoofd wil meer dan zijn lijfje kan en daar zit veel van zijn frustratie.

Wintertijd inderdaad. Van mij mogen ze dat hele gedoe schrappen hoor. Nonsens en ook nog eens slecht voor je lichaam/biologische klok. Maargoed we moeten nog even mee doen. Hopelijk beslist het Europees Parlement dat die zomer/wintertijdnonsens de prullenbak in kan.
    Ik ben sinds gisteravond al richting wintertijd aan het werken. We hebben al een half uur te pakken. De kids liggen nu tot 15.30 ipv 15 uur en dan vanavond nog een kwartier erbij smokkelen zodat ze 45 minuten later in bed liggen en als dan die klok terug gezet word hoeven ze maar een kwartiertje langer te slapen morgenochtend. Het heeft de afgelopen jaren prima gewerkt het zo te doen, dus ik hoop nu ook.

Dit is S.iem nu ... naja woensdag was dit ;). Toen waren we even naar mijn ouders en de meiden speelden buiten en hij kon daar mooi op de trampoline liggen (en ik even mijn fotografie 'oefenen' :rolleyes:).

11. Chocochippie

@Elmyra, ja ach we blijven het gewoon proberen.
    Sneu zeg dat het em niet lukt.
    Zeker als het en frustreert.
    Hopelijk kunnen jullie gauw bij de kinderarts terecht. Blijf je trouwens wel bij de fysio?

Wat de wintertijd betreft.
    N heeft vandaag zelf al zijn flessen een uur opgeschoven.
    Daarnaast kwamen we later als gepland terug van een verjaardag... iets met rode wijn over een lievelingsknuffel :rolleyes:
    Dus uiteindelijk gingen zowel C als N pas om 20:30 naar bed ipv 19:00. Hopelijk zijn ze allebei morgen ook later wakker dan normaal.

12. Chocochippie

Ooooh en wat een schatje @Elmyra !

Elmyra vindt dit leuk.
  13. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Haha wat een braaf kind! Hij pakt zelf het winterritme op :thumup:. Hopelijk morgen op een beetje vriendelijk tijdstip wakker. Hoop het hier ook echt. Uit eten geweest met vriendinnen, wel moe nu maar slapen lukt me nooit meteen na zoiets.

Kinderarts word 1 december. Had vrijdag een sms van het ziekenhuis met het verzoek een afspraak te maken. Dus maar meteen gedaan. Het is prima zo, we wachten geduldig af. Gaan inderdaad gewoon door met de fysiotherapie. Donderdag komt ze weer. Ip elke week maar ze had deze week een weekje vakantie.

14. Chocochippie

@Elmyra, Ah toch echt een maand.
    Maargoed je weet nooit wat er in die maand kan gebeuren. Misschien gaat ie wel verder qua lichamelijke ontwikkeling en zo niet heb je in elk geval die afspraak staan.

Nou dat later op bed heeft hier niet geholpen...
    C was om 5:50 (nieuwe tijd) wakker maar die heb ik verteld dat ze er niet uit mocht want het was nog heel vroeg. Ze heeft alleen niet meer geslapen.
    N was om 02:00 (nieuwe tijd) wakker voor een fles en om 05:00 weer, maar dat heb ik kunnen rekken tot 06:15.
    Van mij mag het afgeschaft worden..

15. Blijdorp

@Elmyra Fijn dat je een afspraak hebt. Jammer van het wachten maar gelukkig staat de afspraak. En in een maand kan er veel veranderen.
    Druk joh met al die verjaardagen. Gefeliciteerd met de meiden alvast want ik ga het geheid vergeten.
    Wat een mooi koppie heeft je knul! En een mooie foto :)

@Chocochippie het wakker worden was echt van het hoesten. Gelukkig is het anders minder!
    Wel vervelend van de flessen vannacht!

Hier gaat de ontwikkeling zo snel. Sinds eergister kruipt ze!

Afgelopen week had ze bedacht dat 7.30 beter was om wakker te worden dan 6.30. Maar aan 6.30 waren we gewend en dat was het dan vanochtend ook weer. Jammer voor ons van het uitslapen haha.

16. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

@Chocochippie balen dat het niet gelukt is met die slaapuren ... ik zou ook echt liever gewoon 1 tijd hebben hoor. En niet telkens dit. Al is het bij ons redelijk verlopen, ik merk toch aan met name S.iem dat hij nog een ander klokje heeft. Dat hij sneller moe is en vanochtend eerder wakker van zijn ochtendslaapje. Maargoed dat gezegd hebbende mag ik niet klagen hoor. Het was 6.20 wintertijd toen ik S.iem hoorde maar hij was aan het kletsen dus dat hebben we nog even zo gelaten en uiteindelijk om 7.00 de hele kudde uit bed gehaald, toen waren de meiden ook wakker.

Die afspraak bij de kinderarts is ook met name om zijn korte bovenbeentjes hoor, wel in combinatie met zijn wat trage ontwikkeling, maar ongeacht zijn ontwikkeling nu moet er naar gekeken worden. Dat vind ik al prettig en we hopen dat hij zich in de tussentijd gewoon lekker vlot door ontwikkeld.

@Blijdorp wauw kruipen :D! Wat leuk zeg ... Ik vind dat zo ontzettend leuk die kleintjes die zich gaan voortbewegen. De wereld gaat voor ze open en ze gaan een hele boel ontdekken. Hopelijk ontdekt S.iem ook snel hoe hij vooruit (of achteruit) kan, dat zal hem een hoop frustratie schelen.

Hoe is het met de coördinatie van jullie kindjes? S.iem is nog behoorlijk ongecontroleerd, slaat soms zichzelf met speelgoed o_O, broodjes pakken lukt hem ook niet fantastisch al zie ik daar wel vooruitgang in.

17. Blijdorp

Goed dat er sowieso naar zijn bovenbeentjes gekeken wordt. Heb eigenlijk tot nu toe nooit nagedacht over de lengte van bovenbenen...

Coördinatie hier wordt langzaam beter. Ze mept zichzelf en anderen nog steeds wel met dingen, maar pakt ook netjes dingen aan en klapt dus dat lijkt me prima.

Taalvaardig is echter nog steeds alleen aaaaa en uuuuu (en op dit moment ook echt heeeel hard gillen af en toe).

18. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Haha nee bij de andere kids heb ik ook niet nagedacht over beenlengtes. Het is hier alleen omdat tijdens de laatste echo de bovenbenen op p2 zaten (na meerdere keren meten) terwijl ze 3 weken eerder op p40 zaten. Zou nog een extra GUO krijgen omdat de perinatoloog het ook niet helemaal vertrouwde en zeker wilde weten of er niet meer aan de hand was. Echter toen werd S.iem een dag voor de GUO geboren. Dus die bovenbenen zijn nooit meer gemeten. Niet erg als ze ook niet afwijkend zouden lijken qua lengte maar dat is dus wel zo. Niet heel extreem vind ik maar ze zijn echt kort en de huisarts en fysio zagen dat dus ook wel. De kinderarts die na de geboorte heeft gekeken heeft meer gescand op syndromen en naar hart en longen en bepaalde andere kenmerken gekeken. Toen kwam er niks naar voren maar ze zei er wel bij dat het bij zo klein heel moeilijk te zien/bepalen is. Dat heeft me altijd wel een beetje dwars gezeten natuurlijk maar heb er niets mee gedaan. Toen de fysio ook zei dat het wel relatief kort lijkt en ze adviseerde een kinderarts te laten kijken voelde ik me wel een beetje rot. Had ik dan eerder aan de bel moeten trekken? Ik hoop gewoon dat het niks is! We wachten af tot 1 december.

Haha dat meppen is heel herkenbaar inderdaad. Maar als hij een bril wil pakken of mijn haren lijkt zijn coördinatie ineens verbazingwekkend goed :rolleyes:. Als jouw meisje kan klappen lijkt me dat helemaal goed te zitten hoor! Knap!

Hier is het ook vooral heel hard gillen. S.iem lijkt net een meisje soms :roflmao:. En idd ook ‘ooeeeeh’ en ‘aaaaa’ en ‘babababa’.

19. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Haha, leuk dat kletsen he. Hier kletst ze de hele dag door, dadadada etc. En ze geeft nu ook gericht kusjes. Reikt met beide handjes naar mijn gezicht om daarna met mondje open mijn gezicht af te lebberen. :)

Ik had nog even contact gehad met het cb over het eten. Bijvoeding gaat moeizaam en de ene dag beter dan de andere. Ze krijgt nog vier volle flessen van 180(6). Zij adviseren nu om de ochtend te beginnen met pap, en in ieder geval de namiddag fles te laten vervallen. En dan rijstwafel ofzo te geven. Hopelijk eet ze dan ook meer dan een half potje avondeten.

Ik wil het wel gaan proberen, maar vind het ook wel spannnend. Ons meisje is ook al wekenlang snotverkouden, heeft wellicht ook invloed op het eten.

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Haha lekker zo’n kwijl’kus’ dan zijn het net hondjes. Wel gaaf dat ze dat al doet zeg! Wat vervelend dat ze al zo lang verkouden is.

Die ochtendfles in een bordje pap omzetten ging hier bij alledrie kids prima. Was echt geen probleem. 120/4 met pap vult wel gelijk aan volle fles van 180/6 denk ik. S.iem krijgt ook nog 3 flesjes hoor om 11.30 en 19.00 krijgt hij 120/4 en om 15.00 uur krijgt hij 90/3 en hij eet dan prima zijn potje avondeten leeg. Ik geef er ‘s middags niks meer bij. Had een paar keer een halve rijstwafel gegeven maar die spuugde hij dan even later weer uit. Dus voorlopig even alleen het flesje. Ik wil die gaan afbouwen door er eerst 90/2 van te maken en dan 90/1 in de hoop dat hij de smaak van water meer leert waarderen. Want dat lukt nog steeds niet echt goed.

Deel Deze Pagina