Ah ok. Hier gaat water en thee drinken ook niet echt goed. Ik doe dat in een tuitbeker maar dan bijt ze alleen maar op het tuitje. Misschien toch maar in een flesje geven?
Ah die kusjes zijn schattig hè? N doet dat ook af en toe. Ik vind het vreemd advies van het cb maar ben het wel vaker niet met ze eens haha. Volgens mij kunnen die kleintjes prima laten merken wanneer ze een fles zat zijn. En ook grappig dat ze allemaal in hetzelfde stramien moeten: eerst nachtvoedingen eraf... overdag eerst die late middagfles eraf. Wij hebben N gevolgd en die liet eerst de fles van 23 vallen (en kwam nog om 3u) en liet pas de fles van 11u vallen maar heeft m nog wel om 15u (en 19u). Pap ging hier ook meteen lekker. Ze krijgt hier wel gewoon 180/6 met 4 scheppen pap en dat gaat meestal ook wel op. Die fles van 11u heeft ze laten vallen toen het brood echt haar voorkeur kreeg. Daarbij krijgt ze nu thee. Soms uit een tuitbeker maar de laatste dagen gaat ze boos huilen tegen de beker dus dan uit de fles Wij zitten nu met een heleboel vieze zure luiers op een dag... heerlijk doorkomende tandjes! Daar weet je alles van
Ik hoop ook dat het niks is maar altijd goed om ff te checken! En niet gek hoor dat je niet eerder aan de bel trok, het zou mij denk ik niet zijn opgevallen. We zitten hier echt nog in de enkele klanken, geen baba of da da ofzo Vandeweek ineens 1x meme maar dat was t...
Ja, ik ga vanaf morgen papfles proberen te geven en dan dus einde middagfles laten vervallen. Toevallig dronk ze vandaag op de opvang en ook vanochtend thuis al haar flessen heel slecht. Ook niet alles op. Warme maaltijd op opvang ging er wel goed in. Dus misschien is dit haar seintje geweest, minder flessen, meer ander eten. Ik hoop het!
@GDuif, hoe is het gegaan met de flessen? N heeft vannacht doorgeslapen *Klopt af* 05:15 werd ie wakker, maar dat word die dan altijd. Heb em naast me neergelegd en toen werd die om 06:15 wakker voor de ochtendfles (standaard tijd) Daarna sliep die verder tot iets over 8uur. Hopelijk blijft ie dit doen. Vind het niet erg dat ie bij ons slaapt vanaf 5 uur dat deed zijn zus rond die leeftijd ook. Hier is het voor wawawawaaaa en gillen gillen en nog een gillen.. erg gezellig
Wat lekker van het doorslapen! Wij hebben sinds maanden een nacht gehad zonder wakkere baby, ze heeft de hele tijd zonder speen geslapen. Dus stond ik 2x naast haar bed om te luisteren of ze nog wel ademde en dr vader 1x hahaha
@Blijdorp wat fijn! Heerlijk zo n nacht! @Chocochippie Gisteren dus de eerste dag met nieuw schema, fles weggelaten. Ze at gisteren: 8.00 180(6) met 1 eetlepel pap ( 1 eetlepel om haar te laten wennen) 9.15. Bijna hele banaan, gepureerd en 30 cc thee 12.00. Heeeeel weinig boterham, twee ini mini stukjes en 100 cc opvolgmelk. Ze kreeg fles van 150(5) maar dronk hem niet leeg 16.00 Kwart rijstwafel met slokjes thee 18.00 Half potje warm eten plus stukje peer 19.30 210(7) Ik probeer altijd zo n grote fles omdat ik dan kijk wat ze wil. Nu dronk ze hem helemaal leeg, maar er is ook een hele fles vanaf. Normaal kreeg ze om 16.00 u ook 180(6). Gelukkig heeft ze goed geslapen vannacht, was zo bang dat ze wakker zou worden van honger. De bedoeling is dat ze meer brood en warm eten gaat eten. Maar verder dan een half potje komen we niet en brood is sowieso geen succes.
@GDuif, netjes toch? Misschien dat ze even moet wennen aan het nieuwe schema en dat ze vanzelf met een paar dagen meer gaat eten. N is vandaag gewogen: 8675 gram. Hij groeit ineens heel hard. Even gelijk navraag gedaan aangezien die constant warmte plekken heeft en hij nog steeds genoeg heeft aan een dun vestje buiten (bibber). Maar daarin weinig aan te doen. Hij heeft het gewoon snel warm en dus moeten we zorgen dat ie niet te warm gekleed is.
Wij gaan over twee weken weer naar het cb...ben benieuwd. Hier hebben we te maken met een slaapkop. Vanochtend werd ze om 8.45 u wakker ( ze lag er om 19.50 u in). Toen weer om 10.40 u naar bed en daar ligt ze nu nog steeds. Dus nu ruim 2,5 uur. Nu slaapt ze altijd in de ochtend wel zo'n 2 uur, maar meestal is ze rond 7.45 u wakker en gaat ze dus ook eerder terug naar bed. Nu komen we dus een beetje in de knel met de lunch....en de rest van het eetschema. Doorgaans slaapt ze smiddags ook nog zo'n 1,5 uur. En dan heel soms tussen 17.00 u en 18.00 u nog ren half uurtje. Hoeveel slapen jullie kleintjes nog?
@Chocochippie lekker gegroeid joh! Oh wauw wat een warm mannetje! @GDuif lekker een slaapkoppie. N is nooit echt een top slaper geweest overdag. Nu sinds ongeveer 2 a 3 weken krijgt ze door dat ze langer dan 45min kan slapen overdag. Dus we juichen hier bij alles dat langer is. Meestal slaapt ze nu 2x 75min of 90min en 1x 30min.
@Chocochippie, fijn dat hij goed groeit! 8675 gram is nog wel bescheiden hoor. S.iem tikt de 9 kilo wel aan vermoed ik. Moet de 28e pas weer naar het cb dus dan zal hij nog wel wat zwaarder zijn. Al groeien ze nu niet meer zo snel als die eerste maanden. @GDuif heerlijk toch zo'n lekker slapertje. S.iem slaapt nog van 9-10 uur, van 13-15 uur en van 17/17.30-18.30/19. Van mij mag die laatste slaap er wel af hoor, maar hij houd dat echt nog niet vol. De ene keer wel tot 17.30 maar vandaag was hij er om 17 uur echt klaar mee. Hij krijgt tussen 16.30/17 uur zijn avondeten en de ene keer wil hij daarna nog wel even spelen en de andere keer niet. Als die laatste slaap eraf is kan hij lekker om 17.30/18 uur met ons mee eten. Als hij dat red ga ik ook yoghurt na geven en skip ik die laatste fles. Want er moeten dan 3 rond 19 uur het bed in en ik ben ook nog wel eens alleen 's avonds dus dan lijkt het me fijn als ik ze gewoon alledrie erin kan schuiven en snel naar beneden kan rennen om met de benen omhoog te gaan . Maargoed komt tijd komt raad. S.iem is wel van de 3 degene die het meest slaapt. Dat 3e slaapje hebben de meiden eigenlijk nooit gedaan. Was altijd hun huiluur.
@Elmyra, ja is het ook. C woog rond die leeftijd ook al over de 9 kilo. Maar N woog vorige maand 7530 gram en was toen maar 500 gram aangekomen in 2 maanden tijd. Nu dus iets meer dan een kilo in een maand. En je ziet het ineens ook aan em. Hij krijgt echt een bol koppie. Hij heeft vandaag voor het eerst een hele boterham op. Mijn vriend had er banaan op gesmeerd en dat ging er in als een tierelier @GDuif, N slaapt vaak nog 3x Even schema 07:00 fles 180+6 08:15 fruit 08:30 slapen 11:00 wakker + fles 180+6 12:30 boterham 13:00 slapen 15:00 wakker + fles 150+5 <- die zijn we aan het minderen ivm veel spugen 16:45 slapen 17:30 maken we em wakker 17:30 avondeten 18:00 met ons mee aan tafel paar hapjes en dan een toetje 19:00 fles 180+6 en dan naar bed
Meiden gebruiken jullie snoetepoetsers voor de kleintjes? Ik word echt misselijk van de geur die Zwitsal eraan heeft gegeven! Dat neppe fruitluchtje... Nu heb ik ze van Huggies maar die zijn heel nat. Ben dus even zoekende naar fijne
Gebruik geen snoetepoetsers. Weggegooid geld vind ik . Thuis poets ik ze vaak met een nat washandje of spuugdoekje en als we op weg zijn gebruik ik gewoon de billendoekjes (sensitive van Kruidvat).
Thuis een washandje vind ik idd prima maar onderweg niet zo handig. We hebben billendoekjes van pampers maar op haar gezicht krijgt ze er rode vlekjes van. Misschien inderdaad maar even andere kopen die wel met een dubbele functie kunnen haha.
Kruidvat sensitive gaat hier prima en ze hebben vaak aanbiedingen dan heb je een doos met 12 pakjes voor €11. Ze gaan er hier wel door met 2 volop in de luiers nog en de oudste die tijdens de slaapjes nog een luier draagt.
Dan gaan we die proberen. Klinkt voordelig ook wel Wow ja dan zullen ze hard gaan. We zitten hier nu met zure luiers vanwege tandjes
Ik gebruik de billendoekjes ook voor het gezicht. De ene keer heb ik Huggies (die verkoop ik op mijn werk voor €1,- per pakje) maar die vind ik niet fijn voor de billetjes Kruidvat eigen merk heb ik regelmatig Of Etos, zo’n doos 6 pakjes voor €4,- in de aanbieding. Ligt er dus maar net aan waar ze in de aanbieding zijn. Met 2 kinderen in de luiers gaat het nog erg hard. Rond de kerst heb ik veel vrij en wil ik met C weer gaan oefenen wbt zindelijkheid. Zal een hoop schelen! Edit; ik gebruikte eerst ook snoetepoetsers maar werd tijdens de zwangerschap van N echt niet goed van die lucht.
Hier ook die van het Kruidvat voor zijn gezicht , handjes of voor onderweg zijn billetjes . Word hier voor vannales gebruikt ook bij de oudste van 6 nog thuis gebruiken we nivea verschoningscreme en papiere zakdoekjes. Hier is het schema nu 7 u fles 210/7 9 tot 11 slapen ( soms wilt hij niet ) 11u warm en thee 12 tot 14/14.30 slapen 14u yogolino ( dit kan ook pas om 17u zijn hangt van af hoe lang hij slaapt) 15u fruit en thee 17 u yogolino of ander dessert zie 14 u 18u beetje mee eten hangt er vanaf wat wij eten 19 u fles 210/7 deze dringt hij soms niet leeg hangt er van af wat hij om 18 u krijgt. Na deze fles tot 5/6 of 7 uur Soms vind ik hem ook slapend tussen 17 en 18 u tussen zijn speelgoed