Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hij heeft ook 2 tandjes die doorkomen, brood gaat nu dus ook vlot binnen :roflmao: kan best pijn doen als je vinger er tussen zit. Hij groeit inderdaad goed , prematuurtje is er nu echt wel af . :D

2. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Wat leuk om te zien hoe ieder kindje zich zo apart ontwikkelt! Hier heeft O. 2 tandjes van onder doorgekregen maar voor de rest voel ik niks meer. Eten is wat achteruit gegaan, uhm.. vandaag had ik voor haar kipfilet aardappel en wortel, daar wou ze niks van. Maar toen ik een klein stukje van mijn wrap gaf, (met chillisaus, dus was bang dat het te pittig was maar...) tot mijn verbazing begon ze te lachen en deed steeds haar mondje open.

Zij kruipt al nu 2 weekjes het hele huis door, tijgeren doet ze ook al. Haar ledikantje moeten we op de lage stand zetten want vandaag STOND ze in haar bed, voorovergebogen met haar handjes op de rand. Ik schrok me rot! In de woonkamer kruipt ze naar een muur/tafel/bank en dan staat ze rechtop. Ik denk dat het nu al tijd werd voor een loopstoeltje, wat gaat het snel :(
    En oja, ze zit al in maatje 74.

@Elmyra gefeliciteerd nog met je dochters! Gaat snel joh! Voor je het weet is Siem ook 1 jaar!

@mama alex wat fijn da het allemaal ok was bij CB!

@GDuif maak je geen zorgen wat het eten betreft, ik denk dat ze zelf willen eten en daarom moeilijk doen, hier is er ook een :D

Elmyra vindt dit leuk.
  3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Oh het klinkt zo herkenbaar.
    C was heel vaak ziek vanaf 6 maanden. Constant verkouden, ze had een vernevelaar omdat het zo erg was en ze spuugde gigantisch veel. Uiteindelijk is ze met 7,5 maand 2 dagen opgenomen geweest aangezien ze dachten dat ze kinkhoest had. Nu bleek ze inderdaad een milde versie hiervan te hebben. Maar in het zh had ze natuurlijk amper last hiervan en daarna ging het ook een stuk beter. Maar ze blijft een meisje met een slechte weerstand helaas -.-
    Hopelijk knapt N snel op en is die rottige tandjesperiode voor even klaar.
    En heerlijk toch! Kan je even lekker uitslapen.. daar mag je echt wel naar uitkijken hoor ;)

@mama alex, ook al tandjes! Vraag me af wanneer die hier door komen.

@LolaBloem, jou meisje gaat ook hard zeg!
    Ze gaat al staan :eek:

Wij gaan vandaag naar de intocht van sinterklaas:D
    Daarna even bij mijn moeder het ledikantje ophalen. C moet eigenlijk een nieuw bed maar we hebben nog niks gevonden wat we mooi vinden. N moet over van de wieg (ja de wieg :roflmao:) naar het ledikant en aangezien mijn moeder een ledikant heeft staan voor als N daar is mogen we die voorlopig even geb

4. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier weer even een cb update, haha. Gisteren geweest. Ze is nu 67 cm en 7030 gram. Gewoon netjes. Gewicht boog wel ietsje af, maar goed, dat was niet zo heel erg zeiden ze. Was nog gewoon goed.

Eten wisselt hier zo! Donderdag at ze ontzettend goed, en dan gisteren weer slecht. Zo onvoorspelbaar.

Hier staat ze wel veel maar moet haar wel vasthouden steeds. Kruipen lukt nog niet, tot haar grote frustratie.

Jullie kindjes gaan echt hard allemaal! Hier nog even geduld oefenen....

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Zooooo we hebben het weer gehad ... de verjaardagen van de meiden gevierd gister! L.oïs moet nog 2 worden daar besteden we nog wel de dag zelf even aandacht aan uiteraard. Maar het 'feest' is geweest. Ze zijn goed verwend. Hopelijk vele uren zoet speelplezier al zullen ze elkaar toch wel geregeld in de haren blijven vliegen :rolleyes:. Ik ben in ieder geval blij dat het achter de rug is weer. Zo'n dag is zo druk, en dan hebben wij nog niet eens zo heel veel bezoek als ik anderen soms hoor. Voor mij is dit echt meer dan genoeg.

Wat een klein druifje @GDuif ... wat zeiden ze van het hoofdje? Was dat nu goed? S.iem gaat ook niet zo snel hoor qua voortbewegen gebeurd er weinig.

@mama alex S.iem zit ook inmiddels, qua stabiliteit kan het nog beter maar hij kan toch echt wel een poosje zitten nu. Voortbewegen doet hij niet, ja hij rolt door de woonkamer, maar niks dat lijkt op tijgeren of kruipen hoor.

S.iem begint echt meer te kletsen nu, hij zoekt ook echt contact. Als ik zeg 'mama' dan probeert hij dat ook. Dan doet hij 'mamamam' of 'bababa' of zoiets :rolleyes:. Erg leuk. De meiden en ik waren al ziekig. Koorts af en aan en hoesten, ik een keelontsteking en nu heeft S.iem ook koorts en snot. Hij heeft t nog lang af weten te houden want we zijn er al met al 3 weken zoet mee nu. Fijn zo die herfst. Een groot virusfestival :confused:.

lis91 vindt dit leuk.
  6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wow zeg! Ze gaat dus echt al zelf staan :eek:! Knap hoor! Er zit echt wel verschil in ontwikkeling. Misschien is het hier ook wel omdat S.iem het derde kindje is hoor. Hij kan op zijn plek blijven liggen, er is bijna altijd vermaak met twee zussen daar hoeft hij niet voor te bewegen in principe. Al zie ik ook wel dat hij wel wil hoor, het lukt hem alleen (nog) niet. Tandjes zijn hier nog niet ... al heeft hij wel echt tandenluiers, maar ik voel nog niks onder zijn tandvlees dus ben benieuwd wanneer ze komen.

Bedankt voor de felicitaties. Haha S.iem ... ja over minder dan 4 maanden is het al zover, dan zijn onze kids al weer (bijna) 1 jaar :eek:. Nog maar even niet aan denken.

7. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ah dat kletsen, zo lief he. Dat doet ze hier ook heel lief.
    Hoofdje was nu gewoon helemaal goed. Weer netjes terug omhoog gebogen, terug naar haar lijntje. En over dat gewicht: het is dat ik daar zelf een opmerking over maakte, anders had zij er zelf niks van gezegd.
    En sterkte met de ziektes!

Elmyra vindt dit leuk.
  8. Chocochippie

@Elmyra, nog gefeliciteerd met I !
    En alvast met L ;)
    Jeetje wat rot zeg van al die zieken bij jullie.
    Hier heeft het herfstweer tot nu toe alleen mijn vriend te pakken gehad (buikgriep)

Mijn schoonmoeder zei trouwens dat jongens in hun ontwikkeling heel lui zijn in vergelijking met meisjes. En bij ons klopt dat ook wel hoor :roflmao:

Elmyra vindt dit leuk.
  9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@Elmyra alsnog en alvast gefeliciteerd!
    @GDuif fijn dat dr hoofdje goed was!

Elmyra vindt dit leuk.
  10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Fijn dat het goed was met het hoofdje @GDuif! Zo lang ze verder haar eigen lijntje volgt niks aan de hand hoor. En helemaal niet erg als ze een beetje kleiner zijn, mijn meiden zijn ook kleiner dan gemiddeld.

Bedankt voor de felicitaties dames.

Haha @Chocochippie nou S.iem maakt zeker geen haast. Hij laat zich graag vermaken en als dat niet gebeurd laat hij wel van zich horen o_O.
    Die virussen zijn echt shitty. De meiden hoesten al bijna 3 weken nu. Het zijn net zeehonden. Ik ben ook al 1,5 week onder de pannen en als je denkt dat je het gehad hebt word het nog even erger en krijg je koorts. Ik ben wel weer in voor het voorjaar :roflmao:.

11. Blijdorp

Ah @Elmyra beterschap voor jullie allemaal!

Hier is ook drama bezig: N heeft een virus en daarvan uitslag rond haar mondje. Door snot en kwijl en speen is het nu echt mega erg. Ze slaapt er niet meer door. Manlief rijdt haar nu in de kinderwagen heen en weer omdat ze in haar bedje om de 10min wakker wordt. En dat is met zalf en paracetamol! Morgen naar de ha. Ik hoop dat er nog wat anders aan te doen is want dit gaan we niet lang volhouden. Gelukkig sliep ze afgelopen nacht van 1.30 tot 7.30. Daarvoor ook al iedere 10min wakker! :(
    En minder belangrijk maar toch... haar mooie koppie ziet er echt een beetje eng uit.

12. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ah wat zielig! Hopelijk kunnen ze er iets aan doen!

13. Blijdorp

Helaas alleen zalf. Hoop dat die snel gaat werken.

14. Chocochippie

@Elmyra, Ach N kan dan tijgeren maar verder word ie ook graag vermaakt.
    Hij kan compleet in een deuk liggen om zijn zus. Van de week hoorde ik ineens C kusgeluiden maken en N lag te schaterlachen..ik denk wat doet ze nou.. zat ze em constant kusjes te geven :roflmao: zooo schattig!

Die virussen zijn Kak zeg!
    Het enige wat ik leuk vind aan de winter is de kerst, dusse even wachten over iets meer dan een maand mag het voorjaar worden :p

@Blijdorp, ik las je andere topic.. wat sneu zeg!
    Tegen het kwijlen is weinig te doen ben ik bang. Hou het zoveel mogelijk droog is sowieso belangerijk maar ik neem aan dat je dat al doet.

N heeft een shit nacht gehad.. van 02:30 tot 04:30 was die aan het draken. Dan was die klaar wakker en dan lag die te mopperen/kreunen en huilen in zijn slaap.
    Niks hielp. Uiteindelijk viel die in een goede slaap en werd ie om 06:30 wakker, flesje gegeven en hij sliep weer tot 08:30.
    De missende slaap van vannacht heeft ie overdag ingehaald bij mijn moeder.
    Hopelijk gaat het vannacht beter.

15. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oh wat zielig zeg :(! Hoe gaat het nu? Hopelijk is die uitslag snel weg met de zalf.

16. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Lief hè! Die grote zussen! S.iem is ook erg blij met ze ... al gaan ze ook wel echt hun eigen gang hoor. Soms word hij boos als ze dan te ver weg gaan. Want hij kan er niet achteraan kruipen. Winter kan best mooi zijn als het een droge en vorstige winter is met veel zon. Maar tegenwoordig lijken zowel herfst als winter wel een grote natte moesson. Gister was ook wel weer triest hoor ... non stop regen heel de dag. Vandaag niet veel beter geloof ik :confused:.
    Wat balen van die rotnacht zeg! Is het nu beter gegaan?

17. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Wat balen van je nacht @Chocochippie .. en wat heerlijk om te lezen hoe je kleintjes met elkaar omgaan!

Wat naar van de wond @Blijdorp ik zou het ook droog houden en hoop dat het gauw geneest!

@Elmyra grrr, dat weer he! Zo jammer.

18. Blijdorp

Oh die nachten he? We hebben gelukkig vannacht een goede gehad. Gister overdag heeft ze de slaap van het weekend ingehaald, 3u geslapen in de ochtend en 1.5u in de middag, ik moest gewoon werken ;)

We deppen de hele dag haar kin droog en smeren bepanthen zodat de kwijl niet direct op haar huid komt. Verder 2x per dag de zalf van de dokter. Kan 1 tot 6 weken duren stond in de bijsluiter :( Donderdag controle bij de huisarts. Het was vanochtend minder vurig, maar wel veel korstjes. En dr mondhoeken zijn echt bijna stuk :( Het is zo zielig!!!

19. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    R heeft weer een moeilijke periode , niet willen slapen. Heel de dag hoog gillen ik denk voor aandacht . Eten doet ie gelukkig nog wel goed .
    Ben toe aan wat rust :(

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Aaah wat zielig zeg ... ik hoop echt voor haar dat het snel beter gaat worden. Gewone pure vaseline is misschien ook nog iets.

Deel Deze Pagina