Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

En ja kruipen oefenen is inderdaad belangrijker dan slapen 's nachts haha. Hoe verzinnen ze het hè?

Ah beterschap voor C!

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Echt he.. heel de dag kunnen ze oefenen maar snachts gaan ze gewoon door.

C is inmiddels echt een lopende snotneus. Zo sneu. Ze wilt de hele dag bij me zitten en eet bijna niks. Ze heeft net 2 Nijntje koekjes op en verder nog helemaal niks.

Wbt rietjesbeker.. N dronk vandaag uit de rietjesbeker van C dus mijn vriend gaat zo even naar de hema om voor hem een rietjesbeker te kopen. Nu mag die natuurlijk niet uit de van C drinken, NEE TATHAN NEE NEE NEE IS MIJ!
    Dus heb em de tuitbeker van Nuby gegeven en daar drinkt ie ook prima uit. Moet wel helpen want hij snapt niet dat je de beker moet kantelen.

3. Blijdorp

Ah dag klinkt vervelend voor C! N hier is gister weer op t kdv geweest dus vandaag weer verhoging... Ben benieuwd of ze weer ziek gaat worden.

Wat goed dat hij uit de rietjesbeker dronk. Tuitbeker gaat hier ook alleen met hulp inderdaad :)

4. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ja, mijne drinkt uit een rietjes beker, ik heb de tuitbeker eigenlijk overgeslagen en melk krijgt hij uit zn gewone fles de rest met rietjes, hij drinkt ook uit mijn glas met een rietje (water) ging hier eigenlijk vanzelf, in het begin veel slurpen zonder slikken mond weer open en alles weer uit zn mond, nu weet hij datie eruit kan drinken en pakt hij hem ook zelf op om te drinken.

Hier is het bababababa de hele tijd en af en toe mamama nog, daar begon hij mee haha

LolaBloem vindt dit leuk.
  5. Chocochippie

Wie zei dat deze fase een maand duurt?
    Ik denk dat je me dan kan afvoeren met chronisch slaap te kort....
    Het is momenteel echt ruk
    Hij is afgelopen nacht elk half uur wakker geworden. En vanaf 05:30 klaarwakker.
    Hij brult de hele boel bij elkaar zodra die wakker is en ik heb echt geen idee waarom die huilt :(
    Daarnaast is die echt doodmoe maar slapen ho maar.
    Mijn vriend was er vannacht zo klaar mee dat ie om 3 uur een fles heeft gemaakt.
    Die heeft ie op en viel in slaap... voor 1,5 uur -.-

6. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

@Chocochippie da's heel naar voor jullie. Omdat ik hierin herkenning zie bij O, hoop ik dat dit ook bij jullie zal helpen. O slaapt ondertussen weer goed en is om 8:00 wakker (nu ligt ze in haar bed te "praten" haha en heeft haar flesje)

Wij hebben de laatste fles wat verdikt met celear night papje. Eigenlijk ook een extra fles bij gedaan om 22:00/23:00

Speentje aan een knuffeldoekje vast gemaakt zodat ze die zelf kan vinden en in haar mond kan doen.

Overdag doet ze maar 1 dutje van 2 uurtjes en die houdt ik dan stipt aan zodat ze niet "al uitgeslapen heeft" voor in de avond.

Iedere dag echt een activiteit ondernemen en haar daarna vrij door het huis laten gaan om te ontdekken. Ze raakt dan ook echt uitgeput en is toe aan slaap.

En de gouden tip: voor het slapen lang in bad doen, dat werkt ook fantastisch haha.
    Ik hoop dat dit voor jou ook gaat werken

7. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

@lis91 wat knap van je kleine spruit! Ze worden zo snel groot ik word er soms stil van. Ik hoor altijd dat ze van 6 maanden tot 12 maanden het meest leren (wat zichtbaar is zeg maar, zitten, kruipen, lopen, "praten") ik geloof het best haha. Al uit een rietjesbeker kunnen drinken, super knap!

8. Blijdorp

Pfff groeispurtje ofzo hier. Ze eet al twee dagen als een bootwerker. Nu al vanaf 22u aan het jengelen en huilen. Bedje maar opgegeven en dr in de kinderwagen gelegd gaat ze hardop lachen! Helaas vindt manlief bij ons in bed leggen geen optie :( dus zit ik nu in de woonkamer want hij moet morgen werken.
    Ze had om 22u koorts (39.3 maar met een paracetamol was het om 0u alweer 37.3 dus maak me niet heel druk).
    Nu ligt ze enorme scheten te laten. Hoop een beetje dat het dat was en dat ze zo kan slapen.

9. Chocochippie

@LolaBloem, N kan echt nog niet naar 1 slaapje. Hij word vaak om 06:30 wakker en wilt dan om 09:00 alweer naar bed. Rekken zorgt voor een hoop onrust en een huilend kind.
    Vannacht ging wel iets beter alleen het inslapen ging niet. Hij viel uiteindelijk om 22:00 uur bij mijn in mijn armen in slaap.
    Om 02:17 (elke dag zelfde tijdstip) was die weer wakker. Bij ons gelegd en rond 05:45 was die weer wakker. Fles om 06:00 en nu slaapt ie nog.
    Hij is nu gigantisch verkouden en hij weet niet wat ie met zichzelf aan moet. Zo sneu. Hij kan ook zijn speentje niet inhouden want dan krijgt ie geen lucht maar hij heeft zijn speentje nodig om in slaap te vallen. (weet gelijk weer waarom ik met 15 maanden de speen van C heb afgepakt :rolleyes:)
    Enneee wat lees ik! Hopelijk is het snel raak :D

@Blijdorp, hoezo vind je man dat geen optie?
    Mijn vriend wilde dag destijds liever ook niet.
    Nou dikke doei, ik wilde ook slapen en hij sliep er toch doorheen dus ik legde der gewoon naast ons neer. Nu bij N hoor ik em er niet over :p
    Maar weer koorts? Jeetje zeg. Misschien door het vele eten wat buikkrampen?
    Vervelend hoor!

10. Blijdorp

Ach god die verkoudheden ook altijd!!! Speen gaat hier rond de Kerst weg denk ik. Ze kan t prima zonder, maar wil haar tussen 8-12 en 22-12 nog ff geven als troost ivm de verhuizing.

Ja ze had wel last van haar buik denk ik. Tenminste hoorde veel scheetjes. Alleen als we haar geen extra eten geven dan is ze oversag constant aan het zeuren. Denk nu om vandaag ipv extra boterham een extra fles te geven. Aan de andere kant hoopt ik binnenkort naar 2 flessen te gaan :(
    En koorts... Denk dat er weer 2 tandjes doorkomen. Hoop het tenminste want nog een virus trek ik niet.
    Baal wel als een stekker want ze zou komende nacht bij mn ouders gaan slapen en dan zouden mn man en ik morgenochtend naar de sauna gaan.
    Ze moet eigenlijk ook naar de fysio om 12u...

11. Blijdorp

Oh @Chocochippie niet bij ons in bed omdat manlief bang is om op haar te rollen. Snap ik want er is iedere nacht wel een moment dat ik bijna uit bed wordt geduwd :roflmao:
    Aan de andere kant kan ze niet liggen want dan rolt ze zo uit bed.

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hoi meiden, daar ben ik ook weer eens. Vanmiddag bij de kinderarts geweest. S.iem heeft mogelijk toch een vorm van dwerggroei. Vaak word dat pas na verloop van tijd steeds duidelijker. De arts ziet wel wat kenmerken maar vind het zeker niet overduidelijk en S.iem kan ook zoals ze zei ‘een variant van normaal zijn’. De spanwijdte van zijn armen is wel iets afwijkend aan totale lengte (moet ongeveer gelijk zijn) en ze zei dat als ze heel eerlijk was ze zijn gezicht iets afgeplat vond maar zeker niet extreem. Daarbij zag ze dat bij L.oïs ook, dus dat kan ook een familietrekje zijn.

Vanmiddag zijn er meteen rontgenfotos gemaakt van zijn armen en benen en we worden opgeroepen voor een afspraak bij een klinisch geneticus. Dat kan wel weken/maanden duren en dan nog maanden wachten op de uitslag van het genetisch onderzoek. Tenzij de röntgenfoto’s iets overduidelijks laten zien dan horen we dat volgende week donderdag al. Als de foto’s goed zijn zegt dat helaas ook nog niet veel over wel/geen vorm van dwerggroei. Wat een spanning zeg :(. We hopen op het beste!

13. Chocochippie

Oooh dat was vandaag!
    Jeetje das niet niks zeg!
    Snap dat je in spanning zit. Het duurt dus nog wel even voordat je duidelijkheid heb?
    Sterkte!

@Blijdorp, dat was mijn vent ook, maar ik melde gewoon even dat zijn dochter er tussen lag dus dat ie moest uitkijken. Normaal is die erg gevaarlijk in zijn slaap (lees; rondvliegende armen, ineens een elleboog vlak voor je gezicht, schoppen etc) maar als ik dat zei dan bleef die stil liggen. N maakt zoveel geluid die meld zelf even dat ie ertussen ligt :roflmao:

Elmyra vindt dit leuk.
  14. Blijdorp

@Elmyra Wat een situatie joh! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee! Succes met de onderzoeken.

Wij zijn in het ziekenhuis. Kleintje is opgenomen met urineweginfectie :(

15. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Sjee, wat spannend! Veel succes en sterkte de komende tijd!

Elmyra vindt dit leuk.
  16. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Dankjewel :)! Ik vind het vreselijk spannend maar dat ebt wellicht nog wat weg de komende tijd. Tot donderdag zal het eerst even nagels bijten zijn. Ik hoop echt dat de röntgenfoto’s goed zijn. Al weet ik best dat dat ook nog niks zegt. Maar als ze niet goed zijn, zegt dat meer zeg maar :(.

Wat vervelend van je kleintje zeg :(! Hoe is het nu?

17. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Misschien weten we donderdag al meer, als er op de röntgenfoto’s iets te zien is. Maar dat hoop ik niet. Als die foto’s goed zijn is het echt het genetisch onderzoek afwachten ... en we moeten ook nog wel een tijdje wachten voor we bij de klinisch geneticus terecht kunnen helaas.

18. Chocochippie

Ach gos het zit niet mee he.
    Arm meisje
    Sterkte!

@Elmyra, hopelijk is de röntgenfoto goed dat scheelt dan al. Maar goed dan ben je er nog niet.. ik duim mee voor een goede uitslag!

Elmyra vindt dit leuk.
  19. Blijdorp

Even een update: N krijgt 3x per dag antibiotica via een infuus. Ze krijgt 2x zo hoge dosis pcm als we thuis mogen geven. Hopelijk maandag weer naar huis.

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Poeh ik hoop het ook! Arm kleintje :(!

Deel Deze Pagina