Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik heb S geprobeert te wegen, ik kwam uit op 10,6 kilo ik denk dat hij zo’n 77 cm is laatste x dat hij gemeten en gewogen is is 2 maanden geleden (op t cb) hij is nu 9,5 maand zit vanaf zn begin op de +1 lijnb gewicht en lengte voor hoe ver ik weet zijn ze daar tevreden over.

S gaat ook heel snel, ik maak me daar soms ook zorgen over, vandaag had bij zn eerste wen dag op kdv en daar was een kindje 10 dagen ouder dan S die aan het tijgeren was en S stond alweer tegen een hekje aan te gluren naar buiten ‘t verschilt zo per kindje

Rietjesbeker gewoon geprobeert omdat t met een tuitbeker hier totaal werkte, wist niet dat t officieel vanaf 12 maanden was, maar gaat prima hier. Wij zijn ook begonnen met die van de action (daar stond vanaf 6 maanden op volgens mij) nu heb ik er 1 van de hema en van de big bazar die zijn wat “slanker” en kan hij makkelijk vasthouden

Hij wil ook uit mijn glas drinken die trekt hij gewoon naar beneden, brood en ander eten wil hij ook van mijn bord pakken als hij de kans krijgt..

Hebben jullie nog sinterklaas gevierd?

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

@LolaBloem, N zijn slaapgedrag is redelijk. Alleen savonds echt een drama, hij is compleet over zijn toeren en brult echt alles bij elkaar.
    Ik ben best koppig wbt het in bed laten liggen en troosten in bed maar hij klinkt echt zo hulpeloos en zo sneu dat ik bijna met em mee huil. Dus ik wieg em nu in slaap. Ja het kost wat extra tijd maar dit kon niet langer. Het hele bed is zeiknat van het huilen en snottebellen over zijn gezicht.
    Tis ook niet zo dat het uittesten is want bij mij in mijn armen huilt ie vaak ook nog.

Je meisje gaat hard zeg! Maar ik zou me er geen zorgen over maken hoor. Sommige kinderen gaan nou eenmaal razend snel.
    Ik heb even gekeken en C was rond die leeftijd ook bijna 10 kilo. Zolang ze der lijntje volgt is er geen reden tot zorgen.

@lis91, S gaat ook hard he!
    Maar ook voor jou. Zolang die zijn lijntje volgt is er geen bezorgdheid nodig. Bij C stagneerde ineens der groei en nu zit ze nog op de +1 (ze komt van de +2)

Wij hebben vanavond sinterklaas gevierd!
    Zwagertje speelde zwarte piet. Hij moest zogenaamd werken dus werd door C niet gemist ;)
    Cadeaus zijn er echt overvloed gegeven.
    Ze kunnen voorlopig weer vooruit :p

Nu kerst nog :D

LolaBloem vindt dit leuk.
  3. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Hey dames, hoe is het hier allemaal?
    Veel zieke kindjes las ik, zelfs eentje in het ziekenhuis, dat is schrikken!
    Hopelijk knappen ze allemaal snel op. Hier ook een snotterkoos, echt verschrikkelijk.
    Ik poets me de hele dag lam wat meneer dan weer niet leuk vindt maar ja. Ik weiger om alles onder te laten gaan zitten, zo vies.

Ik las ook dat er al rietjesbekers gegeven worden? Hier ben ik daar nog niet mee begonnen, ik heb voorlopig z'n oude kleine melkfles in gebruik voor drinken naast zijn melk. Is een rietjesbeker beter? Ik heb ook oefenbekers van difrax maar waar ze zijn... ergens verstopt op zolder. Van het weekend maar eens opzoeken. Diksap moet hij trouwens niet, alleen water. Dat vindt hij gelukkig wel lekker.

Qua slapen, ik word er soms moedeloos van. Meneer is zo verrekte eigenwijs. Stikmoe zijn maar verrekken om te gaan slapen. Als je hem doodmoe in bed legt wordt er gewoon niet geslapen. Dan is het spelen en uiteindelijk keihard huilen en ja, dat ga ik hem niet laten doen dat vind ik gewoon zielig. Alleen op schoot in slaap wiegen werkt en dan ook nog niet altijd.
    Daarnet ook, we zijn in de douche geweest en omdat meneer dus stikverkouden is en door het warme water was hij lekker loom en heel moe.
    Op schoot proberen te laten gaan slapen ; drama. Meneer zit dus nu stronteigenwijs in de box te spelen... ik weet het gewoon niet meer. Z'n zus was nog geen twee toen ze al van de slaapjes overdag af was. En die wil nu in de avond nog niet gaan slapen. Laat ik haar doen is ze na 22.00u nog wakker. En ik voorzie hetzelfde te gaan gebeuren met hem...
    Iemand tips om dit eigenwijze gedrag op te lossen?

4. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    @Chocochippie ja echt onwijs hard, soms kijk ik naar hem en dan denk ik echt waar is mijn baby? :p

Is ook zo hoor, hij eet en drinkt goed, ziet er kwa verhouding ook goed uit hij is nooit "bol" geweest altijd lang en slank dus zijn verhouding klopt (en is precies zoals zijn vader :rolleyes:). Volgens mij is hij ook hartstikke gelukkig want ik zie hem alleen maar lachen :roflmao:

Leuk, lekker verwend dus! Wat voor cadeautjes doen jullie met kerst?
    Wij hebben geen sinterklaas gevierd, wij gaan kerst vieren haha.

5. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Okay, het spijt me zeer dat ik het zeg maar ik ben behoorlijk boos en heb hem daarnet in z'n bed gemieterd :mad:. Niet hard ofzo natuurlijk kom op ik zorg voor m'n kleintje, maar echt he. Ik ben dit stronteigenwijze gedrag m.b.t het slapen zo kotsbeu.
    Fruithap gegeven, drinken gegeven. Stikmoe zijn, oogjes wrijven etc. maar echt het gewoon verrekken he. Het op een krijsen / huilen zetten als het er ook maar iets op lijkt dat hij moet gaan slapen.
    Z'n zus is net zo. Iedere avond is het raak. Ruzie maken en langzaam aan doen. Alles om maar niet naar bed te hoeven. En gaat ze wel goed naar bed zit ze continu te roepen als we naar beneden zijn. Dan is er dit weer niet goed, dan is ze dat weer kwijt. Dan weer te warm, te koud, ik moet plassen. Iedere keer is er wel weer een smoes om uit te stellen dat ze moet gaan slapen.
    Waarom heb ik nou twee van die eigenwijzen? Ik kan dit gewoon niet meer. Moe of bedtijd is slapen. Klaar. Niks niet eigenwijs gaan zitten huilen / spelen / roepen / whatever. Gewoon je ogen dicht en slapen. Maar ja. Papa en mama pesten is schijnbaar veel leuker. Sorry hoor dames maar ik trek het niet meer.

6. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Nou vraag me niet hoe maar hij slaapt o_O.
    Wel overdwars op z'n kop in bed maar toch. Ik heb 'm daarvoor nog wel goed gelegd en getroost hoor. Ik laat m'n kind niet ellenlang huilen. Maar ik zat er gewoon even doorheen. Dit moest een fijne dag worden, dochterlief is vrij van school en de hele dag is al in het honderd gelopen... er is nog niks uit m'n vingers gekomen, kids zijn eigenwijs. Pff. Wanneer mag ik weer naar bed?
    Sorry hoor voor m'n geklaag :(

7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@Pastasaus Ik vind dat je het gewoon van je af kan schrijven hoor! Misschien helpt het ff om het eruit te gooien.
    Tsja geen idee waarom ze allebei eigenwijs zijn met slapen, maar aan de andere kant: eigenwijs is een goede eigenschap als ze volwassen zijn ;)
    Slaapproblemen en eetproblemen en ziek... T is heel veel van wat ik lees hier op het forum. Grappig want die onwijs blije en vrolijke koppies maken het dan wel weer goed.
    Ik was ook ontzettend gefrustreerd toen N maandenlang niet langer dan 45min wilde slapen. En ook altijd gekrijs voor het slapen. Als ze het nu soms heeft word ik ook geïrriteerd erdoor. Heeft meestal met mn hormonen of vermoeidheid te maken en minder met haar.

Heel veel succes ermee in ieder geval!

8. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    @Pastasaus , inderdaad prima om het van je af te schrijven hoor! Gelukkig gaat het slapen hier zonder al te veel gehuil, die fase zijn we inmiddels gepasseerd. Maar ik begrijp zo goed hoe het voelt. En als je dan zelf ook nog moe bent is, komt het zoveel erger binnen. Ik zit er soms ook doorheen hoor!

Ik ben inmiddels wel van de eventjes laten huilen brigade. Ik duik er niet meteen bovenop. Ze mag hier best 5 minuten huilen, als ze dan maar niet helemaal overstuur is. Dan ga ik er wel meteen heen maar dat komt gelukkig amper voor ( afkloppen). Het normale huilen laat ik 5 minuten gaan, vanaf het moment dat ik er niet meer meteen bovenop dook, ging het slapen veel beter! En meestal is ze binnen 5 minuten stil.

9. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Dankjewel dames, ik voelde me vandaag zo ellendig :(. Ik snap gewoon echt niet waarom dat zo moet ik vind slapen heerlijk en m'n man ook haha.

Ik had vandaag echt zo'n baaldag. Een dag waarop je beter in je bed kunt blijven. Nadat ik vanochtend schreef dat hij eindelijk sliep ben ik de keuken op gaan ruimen. Wat denk je. Laat ik een glas uit m'n vingers vallen, en ja hoor. Gelijk gehuil uit zijn kamer en niet meer willen slapen he (zijn kamer is beneden, vlak bij de keuken). Zucht :cry:. Ondertussen leek het net of er een overvolle vuile vaatwasser in de keuken ontploft was, hij zat weer onder het snot en ik trok het niet meer. Ik heb z'n neus geveegd, daarna heb ik hem in z'n box gezet en ben op een keukenstoel hard gaan zitten huilen. Ik zat er echt helemaal doorheen. Ik heb jankend m'n man op gebeld maar ja die kon natuurlijk ook niet naar huis komen.
    Uit ellende schoonouders maar gebeld (die wonen op 25 min rijden) en die zijn gelukkig gekomen. Ze hebben de kids opgevangen en ik ben de zooi in huis gaan ruimen. Schoonma heeft gelukkig ook mee helpen opruimen dat was zo fijn.
    Eerst even op haar schouder uitjanken en daarna aan de slag haha. Ik heb echt gouden schoonouders :thumup:.

@Blijdorp haha ja eigenwijs is inderdaad een goede eigenschap als volwassene maar nu vind ik het wat minder :D. Zeker maakt dat lieve blije koppie onwijs veel goed, en dan ben ik nog gezegend ook met twee van die ontzettend lieve draken. Dochterlief kwam tekeningen brengen toen ik in de keuken zat te huilen, met daarop jij bent de allerliefste mama. Nou toen smolt ik, ik heb haar stevig vast gepakt en geknuffeld. En sorry gezegd dat ik tegen haar uit was gevallen daarvoor terwijl ze het niet verdiende. Oef iedere keer niet langer dan 45 min is ook niet lang inderdaad, alhoewel ik moet zeggen dat de slaapjes overdag hier ook niet veel langer duren hoor. En dan doet hij er nog maar 2 op een dag, heeeeeeel soms 3 maar das een uitzondering.

@GDuif ik duik er ook niet meteen bovenop als hij begint te huilen in bed, ik hoor wel of het gewoon niet willen of wat anders is. Natuurlijk als hij helemaal overstuur is ga ik er gelijk heen, maar anders mag hij inderdaad ook best 5 minuutjes huilen.

Hij wilde trouwens daarnet weer z'n bed niet in. In slaap vallen op schoot ook niet. Toen heb ik gezegd da's dan jammer maar het is nu bedtijd. Toen met een dikke kus en knuffel in bed gelegd. Ja huilen natuurlijk. Maar niet lang, hij ligt nu weer overdwars te slapen :rolleyes:. Kleine donderjager. Hij krijgt zo een lekker flesje rond 8 uur (maak ik 'm niet wakker voor), en daarna eind vd avond een grotere luier en nog een flesje. Als we die laatste fles overslaan is het vanaf 2 of 3 uur bal namelijk, hij heeft 'm nog nodig.
    In de nacht doe ik een grotere luier, als ik de maat van overdag aan doe stroomt die over haha.

Nou weer een heel verhaal maar jullie zijn wel up to date :D.
    Thx dat ik m'n ei kwijt mag :).

LolaBloem vindt dit leuk.
  10. Chocochippie

@Pastasaus, ach meid ik weet hoe je je voelt.
    N is precies zo, hij krijst alles bij elkaar en is compleet over de zeik vanaf het moment dat die merkt dat ik em in zijn bedje wil leggen.
    Tranen met tuiten.. ik laat hem ook even huilen maar hij raakt altijd over zijn toeren en dat wil ik voorkomen. Sta dus altijd naast zijn bed met hem in zijn armen heen en weet te wiegen totdat die slaapt.
    Vanavond heb ik em in bed gelegd en hij gaf geen kik! Ik liep weg en ging 5 minuten later kijken en hij sliep :eek: wat een verademing!
    Nu moet ik wel zeggen dat het ritme vandaag ook raar was. Normaal 6 uur eerste fles, vandaag pas 9uur:oops: (hij sliep uit)
    3 flessen ipv 4.

Maar echt gooi het er hier lekker uit! Tis niet gek dat je er doorheen zit

11. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik herken het ook @Pastasaus ik heb nu afgesproken met mijn vriend dat als hij niet wil slapen over dag dan maar lekker niet, hij kan ook enorm drammerig worden als hij moe is naar in bed leggen heeft dan geen zin want dan word het krijsen. Soms als ik hem samen met zn knuffel in mn armen neem en stevig vast hou, rondjes loop en zn hoofdje wrijf wil hij nog wel eens in slaap vallen.

Ik laat hem tegenwoordig ook even schreeuwen soms, hij moet weten dat ik niet continu beschikbaar ben en alles uit mn handen kan laten vallen, voel me er soms ook rot om maar precies om wat er al gezegd word, hormonen, moe, ik zou graag met hem ruilen en overdag meerdere slaapkes willen doen :p

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

@Pastasaus ventileer je frustraties maar lekker hier hoor, dat soort momenten dat je het even helemaal zat bent hebben we allemaal en is niet meer dan normaal.

Met S.iem gelukkig (vooralsnog) geen issues met slapen. Heeft hij ook wel gehad hoor, maar moet zeggen dat we daar vanaf dat hij een maand of 3 was wel al heel strikt mee omgegaan zijn. Dat hadden we bij de meiden ook gedaan. Niet bij de eerste kik heen, troosten op zijn kamer in zijn bedje en pas even op de arm als hij echt niet kalmeerde en dan zo gewoon wat vaker heen en weer gerend tussen beneden en de zolder om te kijken. Hij moppert nu alleen voor zijn derde slaapje nog wat maar dat is binnen een paar minuten gedaan. Enkel als hij een drukke dag heeft gehad met veel prikkels wil hij het wel eens een half uur volhouden. Ik ga dan een keer kijken en laat hem dan. Hij moet het er dan echt even uit gillen ofzo. Dat deden mijn meiden ook altijd ...

Hier een heel spannende dag achter de rug, wat een stress zeg, ik ben helemaal gesloopt. Tussen 16 en 17 uur zou de kinderarts bellen met de uitslag van de röntgenfoto's van S.iem. Ik was zooo bang dat we al meteen slecht nieuws zouden krijgen, maar gelukkig mogen we nog even hoop houden dat S.iem geen skeletdysplasie heeft. De röntgenoloog heeft geen afwijkingen kunnen ontdekken die in die richting wijzen. Helaas zegt dit nog niet alles, zijn skelet kan namelijk nu normaal ogen maar hij kan het alsnog hebben. Nu wachten op de oproep van de klinisch geneticus, dat zal sowieso pas in het nieuwe jaar zijn. Ik weet dat we er nog niet zijn en het blijft nog spannend maar voor nu ben ik toch best wel opgelucht dat zijn skelet (vooralsnog) geen afwijkingen laat zien.

13. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wat fijn! Met een beter gevoel de feestdagen in!
    Hier snottert ons meisje alweer dagen, en ook slecht eten wederom. Net gloeide ze helemaal, 39.2 koorts. Zucht...ik blijf dat toch echt eng vinden....

14. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@Elmyra wat een fijn nieuws vanaf de scan! Ik blijf duimen voor jullie.

@GDuif snap Ik! Beterschap voor de kleine.

Hier maakt tandje 8 het slapen lastig. Helaas moet ze straks weer wakker voor de antibiotica :(

Elmyra vindt dit leuk.
  15. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Bedankt @GDuif en @Blijdorp, we zijn er nog niet gerust op maar gaan zo inderdaad met een iets beter gevoel de feestdagen in. Het duurt toch nog heel lang voor we echt zekerheid hebben, maar dit is een goede stap.

@GDuif hoe gaat het nu met de kleine?

GDuif vindt dit leuk.
  16. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Koorts weer gezakt, vannacht wel goed geslapen, tot 8.30. Eten van fruit, brood en warm eten is wel dramatisch nu. Ze is ook snotverkouden.

17. Chocochippie

@Elmyra, gelukkig was deze uitslag goed. Scheelt al een stukje zorgen.
    Maar het blijft spannend

@GDuif, ach gut.
    Jou meisje eet niet zo heel goed toch?
    Geef je haar zelf eten of laat je haar lekker kliederen?
    Hier geef ik N altijd een paar happen zelf, daarna draai ik zijn bord om op zijn dienblad en ajuu veel plezier ermee :D
    18327082-D292-497C-A041-D12F2606FDFD.jpeg
    Foto is gedraaid maar dit was gisteren met de macaroni. Hij gaat dan helemaal los joh :roflmao:

@Blijdorp, jeetje tand 8!
    Hier nog steeds niks :p

@Pastasaus, hoe gaat het nu met je?

Elmyra en GDuif vinden dit leuk.
  18. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Haha, wat een feest zo!
    Stukjes moet ze niet, die tuft ze steeds uit. Dat is het probleem met brood en avondeten moeten we dus ook pureren. Het is een tijdje wel wat beter gegaan met eten en ook met stukjes, maar nu moet ze dat echt niet. Is ook snotverkouden al een week dus ligt misschien ook daaraan. En ze is wel dol op magere yoghurt, wat ik zelf echt heel zuur vind. :)

19. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oh wel heel fijn dat de nacht goed gegaan is, dat scheelt zoveel. Jammer dat het eten nog niet lukt, het smaakt natuurlijk ook helemaal nergens naar als je zo snotverkouden bent. Sneu.

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Haha jeetje wat een mannetje zeg, hij ziet er ook al zo wijs uit :)! Lekker toch zo zelf kliederen met eten. Ik begin er niet aan hoor, dan moet ik zoveel zooi opruimen, ik stop het allemaal lekker in zijn mond. Brood laat ik S.iem wel zelf pakken overigens. Hij vind pasta ook erg lekker trouwens dat eet hij allemaal op, deze week wilde ik hem chili geven maar dat vond hij nog niet echt wat dus toen maar een potje warm gemaakt.

Zijn jullie kleintjes ook snel moe? Ik vind S.iem zo snel moe momenteel, hij doet ook nog 3 slaapjes. Om 16.30 wil hij echt zijn eten en om 17 uur gaat hij er weer in. Terwijl hij ook wel een poosje tot 17.30 opgebleven is. We moesten hem net om 19 uur ook weer wakker maken, hij ligt dan gewoon nog heerlijk te slapen. Dan even douchen en 5 a 10 minuutjes nog op zijn vloerkleed op zijn slaapkamer spelen, flesje en hij gaat er weer in. Dan slaapt hij ook wel binnen 15/20 minuten (hij kletst altijd eerst nog een tijdje). Merk wel weer ontwikkeling, hij kan nu ook even staan op de bank als ik hem neerzet. Op schoot kon hij dat al goed en stond ook stevig maar op de bank zelf staan lukte nog niet. Maar nu dus wel en hij vind het ook leuk. Speel dan even kiekeboe met hem, dan zit ik aan de andere kant van de bank. Kijk hier staat ie :), vind dat zo schattig.

Bekijk bijlage 551527

Blijdorp en GDuif vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina