@Elmyra hier gaat t best goed. We hebben een redelijk rustige Kerst gehad. Zoals gezegd is N een beetje van slag. Verlatingsangst denken we. En N en ik snotteren flink maar dat hoort erbij geloof ik op dit moment. Hoop dat bij jou de ab snel alles oplost! Oud en Nieuw zijn we grotendeels met zn drieën. Mn ouders komen eten en blijven dan nog even denk ik. @GDuif fijn dat het eten wat beter gaat! Kan me voorstellen dat dat een opluchting is. Die verkoudheden lijken nooit over te gaan he? Hier kwam vanochtend bij N dr pap retour. Denk door de verkoudheid en het slijm. Blegh. He @lis91 Wat jammer van de Kerst! Hopelijk worden jullie nu allemaal snel beter. Ben wel blij dat je de fase herkent. Vind hem echt lastig. @Chocochippie die cakesmash klinkt al leuk! Sorry kan niet meehuilen. Vind het zo leuk dat ze steeds meer kan en groter wordt. Wel balen dat je vannacht zo lang wakker bent geweest! Succes met werken vandaag. Vannacht gaat N voor het eerst alleen op haar eigen kamer slapen. We wilden 1-1 doen maar onze kamer is aan de straatkant en die van haar aan de tuinkant dus het is stiller op haar kamer. Dit is wel zo'n ding waarom ik kan janken en dat ga ik dan waarschijnlijk ook doen vanavond
We zijn hier trouwens in 2 weken tijd van mamamam naar ook: Dadada Bababa Wawawa Kikiki Kakaka Hi Awo En soms leest ze ons voor, zo schattig. Dadada bababa Kikiki en schatert het vervolgens zelf uit.
Hahaha, lachen he! Hier ook een enorme kletskous. Ze zegt ook al papa, maar dan dada. Maar wel gericht. Ook kan ze sinds kort zwaaien, handjes klappen deed ze al. Kruipen nog steeds niet. Maar als we haar in de box op haar billen zetten, krijgt ze het wel voor elkaar om naar de rand te komen, op haar knietjes te gaan zitten en zich op te trekken tot staan. Dit doet ze pas twee dagen maar natuurlijk supertrots!
Wat leuk om te zien dat iedereen zo apetrots is op de kleine spruitje! Fijn om dat herkenbare gevoel te hebben. En super fijn natuurlijk dat ze al zoveel kunnen nu, zo fijn wanneer je ziet dat ze je begrijpen en er ''echte'' communicatie is. Hier heeft O. ook onwijs veel last van verlatingsangst volgens mij. We kunnen haar echt niet even alleen laten of ze begint te huilen. Gister heeft ze wat in haar oog gehad, een stofje ofso, geen idee.. Het was rood en ze moest hele tijd aan zitten. Vanochtend nog steeds hetzelfde. Heb haar in een badje gedaan en gezichtje goed gewassen, in oogje geblazen en water over haar hoofdje gedaan. Ze is nu wakker hoor ik, ga even kijken hoe het met der oogje aan toe gaat. Veel plezier vanavond dames!
Hier is het ook mamama, dadadaa aaaaaah wawawa en continu ja, als ik hem op mijn arm heb en we maken zijn fles dan zeg ik het tegen hem en dan zegtie ja. We proberen hem in zn handjes te laten klappen maar hij lacht alleen maar als we dat doen. Vanmiddag wees hij naar de kerstboom en zei daaa haha heel schattig. @LolaBloem hier heeft S dat ook, niet heel vaak maar af en toe. Hij is ons ook echt aan het testen, hoe ver kan ik gaan zodat ik toch mijn aandacht krijgt, zit overal aan inmiddels heeft hij ontdekt dat het ontzettend leuk is om tegen de jaloezieën aan te slaan. Vind deze fase wel moeilijk, totaal niet luisteren, om kijken en lachen en weer doorgaan dan moet ik soms ook echt moeite doen om mijn lach in te houden. Alvast een goed uiteinde gewenst meiden!
Gelukkig nieuwjaar! Op een mooi en gezond 2018. Hoop dat jullie een mooie avond hebben gehad. Ging het goed met alle kindjes? ohh, over ongeveer 2 maanden worden onze kindjes 1
Jaa, gaat snel he! Ons meisje heeft gewoon door het vuurwerk heen geslapen. Ik kon het me niet voorstellen dat ze er niet wakker van zou worden, maar toch echt gebeurd,
Hier werd ineens hard geknald en lag S wakker in bed maar gewoon oké niet huilen, even uit bed genomen bij t raam gekeken, keek zn ogen uit daarna in bed gelegd is hij nog even wakker geweest en weer heerlijk geslapen daarna
N heeft door het vuurwerk heen geslapen maar werd om 02:30 ineens wakker. Heeft daarna de rest van de nacht bij ons geslapen. @lis91 hier nog 2,5 maand
S.iem heeft ook gewoon geslapen tijdens de jaarwisseling. Van de meiden werd alleen de oudste wakker die heeft bij ons in bed gelegen tot 0.45 (wij lagen er voor middernacht al in ) en van daaruit naar het vuurwerk gekeken. Voor het eerst dus met een van de kinderen het vuurwerk bewonderd. Tot dit jaar had ze er ook nog telkens doorheen geslapen. We hebben inmiddels een afspraak bij de klinisch geneticus. 23/1 kunnen we terecht. Net een waslijst aan formulieren met allerlei vragen ingevuld en die morgen weer posten. Dan hebben ze die gegevens al voor het gesprek. Eigenlijk zou het pas in april kunnen maar er was een plekje vrij gekomen. Dus nu hoeven we niet meer zo lang te wachten op de eerste afspraak. De uitslag van het onderzoek duurt 3 tot 6 maanden zo stond in de bijgesloten folder. Dus dat valt me ook nog mee. Hopelijk hebben we dan goed nieuws als hij ongeveer 18 maanden is. Verder gaat het zijn gangetje hier. De antibiotica heeft zijn werk gedaan al ben ik er nog steeds niet helemaal van af. Ben inmiddels ook echt zat van het weer en de hele dagen binnen zitten. Man, man wat een deprimerend rotweer. Vanochtend konden we gelukkig even naar buiten dus die kans heb ik gepakt. Het doet de kids ook echt goed die buitenlucht. Van mij mag het voorjaar weer komen want die natte wintermoesson heb ik wel gezien nu. In mijn jeugd (30 jaar geleden) had je tenminste nog echte mooie winters. Met kou, zon, sneeuw en schaatsen op natuurijs.
N heeft er ook doorgeslapen maar wel veel liggen woelen in de avond. @Elmyra fijn dat jullie een afspraak hebben. Ik duim mee voor een goede uitslag (en dat ze er een beetje tempo in maken).
Hoe is het met jullie allemaal? Wij sinds gisteren weer aan het werk, we waren allebei rond Kerst twee weken vrij. Dus wel weer even wennen, we hebben heerlijke weken achter de rug. Lekker rustig aan gedaan en volop kunnen genieten van ons meisje. De eerste verjaardag komt er nu wel snel aan he! Wat gaan jullie de kleine geven? Vind dat best lastig...
Bij ons is het hectisch. Zit in de afrondende fase van mn werk en dat wordt drukker ipv rustiger Rond de Kerst ook wel lekker vrij geweest gelukkig. Ook genoten van de kleine inderdaad ondanks een sprongetje. Nog maar een paar weken en dan ben ik thuis. Ben erg benieuwd hoe dat wordt. Geen idee nog voor een cadeau. Denk aan een ballenbak of zandbak ofzo.
Heb een contract van 36 uur maar heb 9 uur ouderschapsverlof dus officieel werk ik nu 27 uur. In de praktijk is het meer die 36 haha.
Oww, ja dan zal het echt even wennen zijn! Zoveel thuis. Ik ben ook benieuwd hoe dat je bevalt, hoe kijk je er zelf naar uit? Ik werk drie dagen en dat vind ik precies goed. Niet teveel en niet te weinig.