Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@Elmyra dat is inderdaad best veel dat hij dan nog slaapt. Klinkt stiekem ook wel een beetje lekker. Hier is t 2 hooguit 3 uur per dag, soms zelfs maar 2x 45min.
    Slaapt hij 's nachts dan ook goed? Schijnt wel goed voor het groeien te zijn om te slapen.

2. Blijdorp

Oh @Lotion zie nu je reactie pas haha. Is t niet erg vroeg voor 1 slaapje? 2x 2u klinkt ook nog wel lekker :)

3. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Totaal voor Siem overdag ligt dan op 4/4,5 uur inderdaad. Snap dat 2x45 minuten ook niet alles is. Zo ‘s middags tussen 13-15 liggen de meiden ook in bed dus heb ik echt voor mezelf. Dat is heerlijk. En het is ook mooi dat hij niet ligt te gillen in bed maar het echt nog fijn vind hoor, maar het zou ook handig zijn als hij met de pot mee kon eten, yoghurt na en dan naar bed. Als dat laatste slaapje eraf is gaan we namelijk stoppen met die fles van 19 uur. Die vervangen we door yoghurt na het eten. Dat krijgt hij nu nog niet maar dat willen we dus dan gaan geven zodat die fles wel word ingeruild voor iets anders. Hij slaapt goed ‘s nachts. Moet zeggen dat we niet alles horen hoor, hij ligt op zolder en we gebruiken geen babyfoon. Soms horen we wel dat hij even wakker is en moppert, maar dat duurt nooit lang. Als hij echt huilt dan horen we dat sowieso wel.

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

C sliep vanaf 11 maanden nog maar 1x per dag.
    Tsja wat is vroeg.. als jou dochter aangeeft dat 1x genoeg is is het toch goed ;)

Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Hallo dames,

Mag ik ook hier mee schrijven

Ik heb een zoontje van 10 maandrn bijna 11 alweer.

Even kort
    Ben zwanger geworden via ivf
    Heb namelijk geen eileiders meer.

2 bbz en 2 miskraam helaas
    De 3de tp is het gelukt godzijdank.

Mijn zoontje eet laatste tijd niet merr en waardoor hij nu afgevallen is.
    Volgende weel moet ik weer naar de cb om te laten controleren maak me wel zorgen. Hij voelt ook een stuk lichter.

Vraag me af hoeveel je kindje moet wegen rond deze leeftijd.
    Hoeveel weegt jullie kindje?

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Uiteraard mag je meeschrijven. Wat een heftige voorgeschiedenis zeg!

Eet je zoontje helemaal niks meer? Ben je al bij de huisarts geweest? Tja wat een kindje ‘moet’ wegen is breed. Zolang hij niet buiten de curves gaat of dusdanig afvlakt dat hij door zijn eigen lijntje gaat is het vaak niet zo’n probleem. Maar afvallen is natuurlijk nooit goed. Wat weegt je zoontje nu?

S.iem weegt 9,5 kilo, lengte 71cm ... hij is wel lekker mollig.

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Popie welkom :)
    Jeetje wat heftig zeg geen eileiders meer!

Hoeveel woog die de laatste keer?
    Zolang ze hun eigen lijntje volgen is het goed.. maar dat heeft wel een grens natuurlijk.

Ik zie dat de -2 lijn op 10 maanden op ongeveer 7,2 kg staat. Daar tegenover staat de +2 lijn op 12,1kg.
    Alles daar tussen in is “goed”. Maar wel zolang die eigen lijn niet ineens afbuigt

Wel vervelend zeg dat die ineens niet meer eet!
    Ben je al naar de ha geweest om medische (ooronsteking, keelontsteking ed) te laten uitsluiten?

Ik denk dat N ongeveer 9,5kg weegt. Maar zeker weten doe ik het niet. Die is bijna 10 maanden.

8. Blijdorp

Welkom! Heftige voorgeschiedenis zeg, wel fijn dat je nu een kleine hebt.
    Niet eten klinkt wel heel spannend.
    Mijn kleine was een maand geleden 73cm en 8.8kg.
    Maar inderdaad het eigen lijntje kan heel anders zijn.

9. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Dank jullie wel dames

Ik moest gisteren naar de cb maar met het weer van gisteren durfde ik niet met een kinderwagen naar buiten.

Ik ga volgende week met hem naar cb en kijken wat ze adviseren en zullen ze hem ook wegen. Hij krijgt over 2 weken ook zijn prikjes. Ze willen naar de fontanel kijken of het niet uitgedroogd is. Hopelijk is dat goed en is het maar een fase.

Het kan met zijn tandjes te maken hebben. Maar hij wilt ook niet drinken en dat baart me meer zorgen. Alleen even een slokje aan de borst

10. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Ja, ben erg blij dat ivf bestaat wat als....
    Dan zou ik nooit mama zijn

We hebben er 3 jaar over gedaan en we willen graag nog een kindje.
    Maar ik geef nog bv. Dus mij is geadviseers om eerst te stoppen met se bv voor volgende behandeling pffff. Wat een dilemma wil zo graag doorblijven geven maar mijn wens is nog een kindje en wil niet weer zolang over doen

Het is allemaal zo moeilijk

Wanneer gaan jullie voor de 2de of 3de?

11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik zou even naar de huisarts gaan hoor als hij ook niet drinkt. Dat vind ik wel zorgwekkend. Een paar dagen niet eten is geen ramp, maar drinken is wel echt belangrijk.

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Lastig in jouw situatie hoor. Als je echt nog graag een kindje wil en ze raden aan dan te stoppen met bv, dan zou ik persoonlijk dat zeker doen en er snel voor gaan.
    Maar dat ben ik. Ik heb premature ovariele insufficientie en de voorspelling was eind 2013 dat ik maximaal 3 jaar later echt in de overgang zou zitten. Maar het kon binnen 3 maanden al zijn intrede doen, gezien mijn eicelvoorraad. Uiteindelijk ben ik vlak voor de ivf behandeling zwanger geraakt van ons eerste kindje en gezien de vooruitzichten zijn we snel na de geboorte al gaan proberen voor een tweede. We mochten 6 cyclussen zelf proberen en dan zou ivf opgestart worden, maar na 2x was het al raak. De oudste was 14 weken toen ik zwanger raakte van de middelste. Ze schelen 12 maanden. De derde was een kadootje, niet gepland, door ac heen. Onvoorstelbaar in mijn situatie maargoed de wonderen zijn de wereld niet uit. Wij hebben 3 kindjes en er komen er nu echt niet meer bij.

Anyhow, als jullie graag willen zou ik ervoor gaan. Dan zou ik borstvoeding niet boven de kinderwens zetten zeg maar. Maar dat is een gevoelsbesluit die je zelf moet nemen samen met je partner.

13. Blijdorp

Snap het van de borstvoeding maar als je er snel nog een wilt dan zou ik toch stoppen als ze dat adviseren.

Hier komt geen 2e of 3e.

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Stel je vraag eens in het bv onderdeel.
    Er zijn vast genoeg vrouwen die ivf hebben gedaan en bv hebben gegeven. Misschien dat zij een heel ander advies hebben gekregen?

Al bedenk ik me tijdens het typen dat het wss door de hormonen komt dat het word aangeraden te stoppen voor je met de behandeling begint.

Hier schelen nummer 1 & 2 bijna 19 maanden en ik vind het echt genieten :) met soms zware momenten.
    Er komt nog een 3e mocht dat ons gegund zijn maar daar willen we nog even mee wachten tot N zeker 2 is en we verhuisd zijn.

Wat knap trouwens dat je nog bv geeft!
    Ik heb N gevoed tot 6 maanden. Mijn streven was een jaar maar ik kolfde steeds minder en N was een onrustige drinker. Vond het heel vervelend om te stoppen

15. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Hier een kleine voortuigang
    Hij heeft een paar hapjes gegeten en gedronken ven zo bljj het is eeb begin.

Ik bied hem steeds iets aan in d ehoop dat hij lust

En wat betreft bv ik ga vanaf volgebde week overstappeb naar kv want dan is hii precies 11 maanden en als ik het goed heb duurt het afbouwen 4 weken en dan heb ik hem toch uit eindelijk 1 jaar gegeven

Wat leuk dat sommigr al 2 kinderen of 3 kinderen hebben

@Blijdorp mag ik vragen waarom julllie niet voor een 2de gaan?

16. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Weten jullie al hoe jullie de 1ste verjaardag gaan vieren? Groot of klein

17. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

@Popie wat fijn dat er weer wat in ging! En je hebt het inderdaad superlang volgehouden met de borstvoeding hoor. Mijn eerste ervaring met borstvoeding was een drama, huilbaby, bloedende tepels, pijn. Bij mijn oudste heb ik nog wel tot ze 3 maanden was alles gekolfd en in de fles gegeven. Bij mijn middelste heb ik 3 weken borstvoeding gegeven, zij was ook een huilbaby en ik werd gek van de onzekerheid ivm de borstvoeding. Met kunstvoeding wist ik zeker dat ze genoeg kreeg. Bij de jongste ben ik er niet eens aan begonnen. Die heeft meteen na de bevalling in het ziekenhuis melk uit een flesje gehad. Ik vond dat heel relaxed moet ik zeggen. Anyhow, je hebt het dus langer volgehouden dan menig ander dus je hoeft je zeker niet rot daarom te voelen. Nooit vind ik, ook niet als je er niet aan begint of na een paar weken stopt. Het is niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Voor wat betreft de 1e verjaardag, hier zijn verjaardagen nooit groots. Gewoon wat familie en dat is me al druk genoeg. We hangen slingers op, leuk taartje en dat is het dan wel. S.iem krijgt van ons een loopkarretje. We hadden er wel een maar die is door de meiden helemaal kapot geragd :rolleyes:.

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wat fijn!
    Afbouwen gaat inderdaad vaak met kleine stapjes.
    Ik was al met +/- 2 weken volledig afgebouwd. Maar mijn bv stelde niet zoveel meer voor. Gaf uiteindelijk alleen smorgens nog, dat was dan echt ons momentje :)

Met zijn verjaardag krijgt ie Toettoet.
    Moet nog even kijken wat we precies gaan kopen. Van de visite vragen we dan auto’s van toettoet zodat we niet allemaal losse dingen hebben.

Heb eergisteren de fotografe gemaild voor de cake smash :D

19. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Ik had ook moeite in het begin
    Ook veel pijn en niet leuk meer wilde ook stoppen maar uiteindelijk toch doorgezet. In de eerste instantie wilde ik tot 9 maanden en nu al weer 1 jaar.
    Het is ook wel makkelijk om snel aan de borst dan een flesje te maken hahaha

Een loopkarretje dat is leuk.
    Ik wilde ook maar hij heeft al een loopstoeltje waarmee probeert te lopen dus hij staat achter de loopstoel ipv in hahaha

20. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Ik heb gelukkig nog Cryo over en de tp zal in een natuurlijke cyclus worden gedaan zonder hormonen.

Wel leuk dat jullie voor een 3de kindje gaan in de toekomst. Wij willen ook heel graag 3 maar of dat ons is gegund...
    Ik hoop van wel

Ja moet zeggen dat kolven vond ik ook maar niks.
    Het deed me niks het was natuurlijk niet borstgeven

Deel Deze Pagina