Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Inderdaad niet meer gelezen, maar operatie is goed gegaan! Via kijk operatie dus mocht gelukkig dezelfde dag weer naar huis!


    Wij gebruiken trouwens infacol, bevalt goed. Op aanraden van de kraamhulp, S vind het ontzettend vies maar last van krampjes heeft hij niet meer.

    Welke vitamine D druppels gebruiken jullie? Wij hebben de dagravit maar van de 10 druppels houd hij er denk ik 1 of 2 binnen de rest "spuugt" hij uit met zn tong..
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Fijn dat het goed is gegaan! Succes ook met het herstel.

    Wij hebben ook Dagravit. We leggen de.lepel tegen haar onderlip en dan "slurpt" N de druppels eraf. Is een soort drink reflex die ze nu nog heeft. In het ziekenhuis mocht ze ook uit een cupje drinken. Hierdoor blijft t wel binnen.

    Er was geen p-speen van difrax maar wel een dental speen voor snelle drinkers en die werkt goed :)
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oh en N woog ni 4692gr :) 600gr meer dan 19dagen geleden.
     
  4. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ja, wij doen inderdaad ook de lepel tegen zijn onderlip maar hij duwt het met zijn tong weer weg, begint met het zuigreflex tot hij de smaak in zijn mond heeft denk ik.. Zit er aan te denken om naar een ander merk die bijvoorbeeld sinaasappelsmaak heeft maar kan je zomaar overstappen van merk?
     
  5. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Lis wat fijn dat het goed gegaan is en je ook snel weer naar huis kon!

    Vitamine D heb ik de suikervrije van kruidvat eigen merk. Dus zonder smaakje ... Je kan de druppeltjes ook gewoon in de fles doen hoor, dat doe ik. S.iem neemt ze ook wel van een lepeltje maar zo is makkelijker. Als ik de fles warm heb doe ik de D-drupjes en probiotica erbij. Merk maakt volgens mij niks uit. Al zou ik persoonlijk niet voor een smaakje kiezen omdat daar dus suiker in zit.
     
  6. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Dat is wel een goeie inderdaad, denk dat ik t op die manier ga proberen wil inderdaad niet met suikers nu..
     
  7. Keija

    Keija Bekend lid

    30 jun 2016
    717
    5
    18
    Netjes! Fijn dat die dentalspeen goed werkt. Hier was het een ramp, was nog erger dan de gewone difraxspeen (50cc in 2 minuten:O). Dus difrax hebben we toen maar afgeschreven ;)

    Wij hebben druppels van davitamon. Gewoon op een minilepeltje, T doet vaak genoeg zn mond open dus het gaat er dan zo in! Al heb ik geen idee of er smaakje of suikers in zitten... hij kijkt soms wel vies erbij ;)

    Oh en infacol werd ons juist 'afgeraden' of alleen maar als niks anders werkt ivm de suikers die erin zitten. Maarja, als de afweging is nauwelijks/geen krampjes meer of wat suikers binnenkrijgen dan zou ik het wel proberen:)
     
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Is bij ons ook wel met pauzes en boertjes tussendoor enzo... Ga het even een paar dagen aankijken want het is nog maar 2 voedingen per dag.
     
  9. Keija

    Keija Bekend lid

    30 jun 2016
    717
    5
    18
    Dat scheelt zeker ja als het maar voor twee voedingen is. Ben benieuwd of het goed blijft werken:)
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dames N heeft hier haar ritme nogal omgegooid, hebben jullie kinderen daar toevallig ook mee te doen op het moment?
    Ze sliep 's ochtends altijd heel weinig (totaal 1.5u na 9u ofzo) en 's middags lang (zo'n 3u). Totaal ong 13u per dag.
    Vandaag heeft ze vanochtend aan een stuk lang geslapen en vanmiddag ook. Heerlijk natuurlijk maar ze zit nu al op 11u vandaag... Hoop niet dat ze ineens vannacht wakker blijft! Ook zijn de voedingstijden anders en voeding 8 lijkt definitief verdwenen. Gister zelfs maar 6 voedingen!
    We gaan maar gewoon in haar ritme mee haha
     
  11. Keija

    Keija Bekend lid

    30 jun 2016
    717
    5
    18
    Hier gisteren...overdag erg veel geslapen (en moeilijk wakker te houden na fles) en helaas s avonds een ramp. Maar daarna vannacht wel onwijs goed geslapen!! Vanochtend zelfs voor het eerst uitgeslapen (oftewel meneer sliep na de fles van rond 6uur weer verder, deed ie laatste week echt niet;)). De logoca is hier momenteel ook ver te zoeken, maar we nemen het maar per dag..
    Overigens begon T. met 'praten' vandaag. Zo schattig. Hij ging echt reahgeren en geluidjes terugmaken ❤️
     
  12. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ritme is hier ook verdwenen, hij pakt de fles voor t slapen voor de helft word om 04:00 standaard wakker drinkt weer een halve fles en komt om 06:00 voor "de rest"

    In de ochtend slaapt hij wel iets meer overdag verder veel wakker maar avond slaapt hij wel goed gelukkig,

    Nooit geweten dat er suiker in infacol zit, best logisch eigenlijk door de bijsmaak dus we gaan hier afbouwen, zoveel krampjes heeft hij gelukkig niet, nooit na de ingredienten gekeken omdat t geadviseerd werd door de kraamhulp
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hier lijkt dag en nacht een beetje te worden omgedraaid. Overdag 2x lang slapen en 's nachts korter... Ook wil ze 's nachts na het eten ineens niet meer slapen.

    Wat schattig dat T babbelt!!! N is volgens mij ook die kant op aan het gaan ze maakt allemaal nieuwe geluidjes.

    Wij hebben nooit iets tegen darmkrampjes gebruikt (gelukkig niet nodig geweest). Hoop dat het nu ook niet nodig wordt met de fles. Maar kan me voorstellen dat je met zoiets stopt als het veel suiker is. Al lijken me darmkrampjes misschien erger voor de kleine.
     
  14. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dames ff een praktisch vraagje: hoe maken jullie 's nachts de fles? Hebben jullie een flessenwarmer ofzo of gewoon ff naar de keuken naar de magnetron? Ben overdag bijna over naar de fles maar 's nachts is het zo koud haha

    Oh ja dr brown met p-speen is ook onderweg hierheen. Difrax met dental speen is nog steeds max 13min! De eerste 40ml gaat er dan in 2min doorheen!
     
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oh ja nog een vraagje: slaapt jullie kleine onder een lakentje en dekentje of in een slaapzak? Overdag lijkt zo'n slaapzak me zo'n gedoe want dan gaat hij steeds uit als ze wakker is toch? En blijft die 's nachts dan aan tijdens de voeding? Dat lijkt me net verschonen minder handig... N trapt vaak de lakentjes weg vandaar dat ik over een slaapzakje denk :)

    Veel vragen weer... onzekerheid blijft toch wel aanwezig
     
  16. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik heb een thermosfles met warm water op mijn nachtkastje staan. Daarmee maak ik het flesje. Voeding in bakje, al afgemeten.
     
  17. Keija

    Keija Bekend lid

    30 jun 2016
    717
    5
    18
    hier vannacht/vandaag ook. Vraag me dan echt af of ik hem overdag wakker moet maken/houden om te voorkomen dat hij zoveel slaapt? Of regelen ze dat zelf? (Hoop stiekem dat dit eenmalig is, die paar goede nachten waren zo fijn dat ie snel weer ging slapen!)
     
  18. Keija

    Keija Bekend lid

    30 jun 2016
    717
    5
    18
    Herkenaar hoor die onzekerheid ik heb ook miljoenen vragen;) isjuist fijn om te horen hoe anderen het doen!
    Hier slaapt T in een slaapzakje omdat hij draait in bed en anders aan het voeteneind onder de dekens eindigt. Nu draair hij nog steeds maar dan kan hij niet stikken.. Slaapzak gaat aan voor de laatste fles, dan hup naar boven en in bed (wordt ie ook niet wakkerder door dat gesjor). Overdag slaaozakje aan evt als ik hem boven in bed leg voor middagdutje (maar ben ik nog een beetje zoekende in wanneer dat is, meestal slApt hij nog beneden op schoot of in de wagen onder dekentje).
    Heb geen onwijsdikke slaapzak met een lange rits dus et verschonen haal in zn beentjes er makkelijk uit, slaapzakje beetje inder zn kont/rug schuiven en nieuwe luier doen. Werkt hier allemaal heel fijn:)
     
  19. Keija

    Keija Bekend lid

    30 jun 2016
    717
    5
    18
    Ik ook! Tasje mee s avonds met thermosfles gekookt water, voedingstorentje met meerdere voedingen, fles. Bij de wastafelboven maak ik dan alles klaar, hoef ik s nachts alleen evt naar beneden om te plassen maar niet voor fles ofzo:)
     
  20. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Fles maken we gewoon beneden warm. Maak het koud klaar dan kan het 8 uur in de koelkast en als S.iem zich meld gaat de fles in de magnetron.

    Voor krampjes gebruik ik alleen probiotica. Daarmee is het echt veel beter geworden. Wil dat met 3 maanden weer gaan afbouwen.

    Overdag slaapt hij gewoon in de kleertjes en dan gaat hij 's avonds in bad (om de dag) en krijgt een pyamaatje en slaapzak aan.

    Wat betreft ritme zijn we nog een beetje zoekende, maar hopelijk zijn we er bijna nu. Hij sliep na de voorlaatste fles (19.30) 5-6 uur. Dus wakker maken had weinig zin want dan kwam hij vrolijk weer na 4 uur. Dus nu steeds een paar dagen alles opgeschoven zodat die fles van 19.30 (zijn ritme) later uitkomt. Hij heeft hem nu om 21.30 gehad en geslapen tot 3.00 uur. Wil uitkomen op 22 uur en dat hij dan tot 4/5 uur slaapt ongeveer. Zo hebben wij het meeste profijt van zijn lange slaapje en hoeven we ook niet te wachten tot 23 uur maar kunnen we er om 22.30!in duiken. S.iem krijgt nu 1x135 (1e fles), 4x120 en in de nacht 100. Die wil ik ook klein houden. Tzt langzaam aan de dagflessen iets toevoegen en dat dan weer van de nachtfles afhalen en hopen dat hij zo door gaat slapen uiteindelijk. Maar dat zit er voorlopig nog niet in. Althans niet van 22-6 ofzo. Maar als het zo blijft gaan ben ik al blij.
     

Deel Deze Pagina