Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Allemaal bedankt voor de tips rond de nachtvoeding! N heeft vannacht ineens van 23u tot 5.30u doorgeslapen!!! Ik reken er niet op dat dit vaker gebeurt, maar het was wel lekker. Oke, ik sliep van 23.30u tot 4.15u (was me rot geschrokken omdat ze niet voor voeding kwam) maar toch was het fijn haha. Als ze zo doorgaat vandaag dan komen we op 6 voedingen dus dan moeten haar flessen groter denk ik...

    Keija ik heb gemerkt dat hoe beter N overdag slaapt, hoe beter ze ook 's nachts slaapt. Nu moet ik zeggen dat ze overdag nooit echt langer dan 2,5u achter elkaar slaapt dus ik maak haar niet wakker. Ze is nogal hongerig dus komt dan vanzelf wel weer.
    Wat eng trouwens dat T onder de dekens dreigt te verdwijnen! Dan snap ik zeker de slaapzak wel.
    Ik denk dat wij het nog ff bij een dekentje houden, ze vind het wel prettig om strak ingestopt te worden. Al moet ze bij kdv in een slaapzak dus we oefenen het wel een beetje.

    Wow Elmyra je hebt er goed de controle over als ik het zo lees!!! Je had het eerder ook over de probiotica, kan het berichtje niet meer terugvinden, welke was dat ook alweer? Misschien ga ik dat wel toevoegen als ze voor 100% op de fles zit. Is dat het trucje? Overdag steeds iets meer en 's nachts steeds iets minder?

    Ik denk dat we hier in een sprongetje zitten.
     
  2. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Blijdorp wat heerlijk. Dat heet doorslapen voor een baby 6 uurtjes achtereen. Dan kan je idd overdag iets meer geven als ze 1 voeding niet gehad heeft.

    Haha onder controle :) ... wat heet 'onder controle'. Hij moet gewoon in het ritme wat voor ons (rest van het gezin) het makkelijkst is. Die nachtvoeding hoeft er van mij niet persee af, het zou fijn zijn maar heb er geen haast mee als hij verder zijn uren pakt ben ik blij. Je hoort idd wel eens dat overdag meer geven helpt, maar ieder kind is weer anders natuurlijk. Het is gewoon proberen en zolang je niet aan de max zit heb je altijd wel ruimte voor toch een klein flesje in de nacht.

    S.iem heeft een slaapzakje en een dekentje hoor. Dus beide kan ook :D. Hem stoppen we ook strak in (eerste weken lag hij ingebakerd). Ligt nog in zijn wiegje maar denk dat hij die over een week of 4 ook wel ontgroeid is en dan gaat hij in een ledikant. Dus meer ruimte en dan is hij iig al gewend aan een slaapzakje.
     
  3. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier ligt mevrouw nog onder een dekentje. Omdat ze in de puckababy piep ( inbakerslaapzakje) ligt. Die is vrij dun, ze heeft dan haar kleertjes ook nog wel aan. Gisteren prikjes gehad en dan mag ze niet in het slaapzakje de eerste twee nachten ( zeiden ze op cb). Nou, dat hebben we geweten. Wat een onrust, en maar zwaaien met die armen. Zo sneu.

    Qua voeding gaat het op zich goed. We zitten nu op het schema 23.00 uur laatste fles, en dan om 6.30 uur weer. Ze wordt wel vaak eerder wakker maar dat komt dan door krampjes. Qua hoeveelheid krijgt ze meer dan genoeg voeding. En ze krijst het ook niet uit snachts, wordt alleen wakker en na troosten en speen slaapt ze verder.

    Alleen slaap ik zelf heel slecht. Ik lig zo op haar te luisteren, dat ik amper een oog dicht doe. Ze ligt in principe op haar eigen kamertje, laatste paar dagen bij ons op de kamer omdat ik dat zelf fijner vind. Ik val dan beter in slaap. Zo lastig, ik wil haar graag gewoon in haar eigen bedje leggen, maar omdat ik dat zelf moeilijk vind, durf ik dat niet meer. Vanavond nieuwe poging.
     
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Elmyra ik probeer N ook een beetje meer in mijn ritme te krijgen, maar door dat voeden op verzoek ging dat sowieso heel lang niet.

    GDuif wat lekker dat nachtschema! Wel jammer van die krampjes! Ik kijk wel uit naar de 3 maanden want dan schijnen ze over te zijn.

    Inbakeren is echt wel handig tegen het zwaaien denk ik. N doet dat al vanaf haar geboorte dus ze is er bijna aan gewend haha.

    Ik ben zo bang dat ze met haar hoofdje in de slaapzak verdwijnt, vandaar dat ze onder een dekentje slaapt.
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oh GDuif hoe is het met de inentingen gegaan? Bij ons worden ze in wk 10 gegeven en ze noemen het de wk8 afspraak... heel vaag.

    Ik snap trouwens wat je bedoelt met het slapen hoor. N slaapt bij ons op de kamer, maar hoor iedere kik die ze geeft haha.
     
  6. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ging goed hoor! Was natuurlijk wel even heel hard huilen maar later op de dag niet veel meer. Savonds had ze wel 38.4 temp. We hebben dat even aangekeken en ze sliep toen naast mij, in de vroege ochtend had ze weer 37.1. Ik heb geen paracetamol gegeven.
     
  7. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Krampjes zijn redelijk onder controle hier dus we zijn gestopt met de infacol!

    Ik probeer nu ook een beetje ritme te creeën zodag we een volle nacht kunnen slapen, ik herstel goed van de operatie maar die 10 weken (2 voor de bevalling) gebroken nachten breken mij nu op.. dus hopelijk gaat t een beetje lukken!

    Maandag krijgt S zijn eerste vaccinaties ben benieuwd!
     
  8. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Hier ook geprobeerd naar een volle nacht slapen te gaan ... ritme wat verschoven zodat zijn lange slaapje naar de late avond/nacht zou gaan. Project is mislukt want nu heeft ie helemaal geen lang slaapje meer o_O. Ik geef het gewoon op en we gaan door met 6 voedingen. 5x 120/4 en in de nacht een klein flesje. Na 20 uur laat ik hem zelf komen en dan zien we wel wat hij wil in de nacht. Gister kwam hij na 4 uur zelf weer en dan slaapt hij helaas dus niet door tot de volgende ochtend ... Hopelijk komt dat idd snel vanzelf want hier begint het slaap tekort ook op te breken. En dan ben ik niet eens geopereerd :rolleyes:.
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oh Lis ik herken het zo! Voor de bevalling weinig geslapen door bekkenklachten en na de keizersnede al helemaal lastig geslapen. Hoop voor je dat het snel beter gaat!

    Ik heb geklaagd bij t cb over de planning van de inenting. Ze wordt met 10 welen ingeënd terwijl het rivm zegt met max 9 weken! Ben benieuwd hoe ze gaan reageren.
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oeps dat is jammer van de poging. Hopelijk komt het lange slaapje met de flessen wel weer terug!

    Vind het nog steeds een gepuzzel met overstappen van bv naar kv en de hoeveelheid per fles. N heeft flinke trek en schommelt nu tussen de 6 en 7 voedingen per dag. Maar ze is al bijna 5kg dus qua nutrilon verpakking zou ze op 5 voedingen moeten zitten :eek:
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wat fijn dat het goed is gegaan!! Spannend met die temp maar fijn dat het naar beneden ging zonder paracetamol.
     
  12. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Op zich geen probleem als ze 6 kleinere voedingen krijgt hoor ... voor haar zelfs misschien wel beter. S.iem heeft ook elke keer wel moeite met een ophoging. Dan is hij toch een dagje wat minder te pas. Op het cb zeiden ze tegen mij ook dat ik maar 150/5 (165ml) moest geven. Dan zou hij misschien wel doorslapen. Nou A) zo'n haast heb ik daar niet mee en B) dan zou hij voor zijn gewicht veel te veel krijgen en C) dan zou ik elke fles ineens 35 cc op moeten hogen . Dat is echt veel voor zo'n klein maagje. We zijn sinds gister van 5x120 afgemeten, dus naar 5x120/4 (135) gegaan en daar heeft hij wel moeite mee. Hij drinkt het maar was gistermiddag en vanochtend ook heel onrustig, kramperig en liet veel scheten. Dat heeft hij elke keer als ik ophoog dus ik ga gewoon geleidelijk. Hij was woensdag 4300 nogwat gram dus hij zal langzaam naar de 4500gram gaan nu.

    Ben benieuwd wat het cb voor reactie gaat geven op je vraag over de inentingen. Wel typisch dat rivm max 9 weken zegt en zij met 10 weken pas geven. Elk cb heeft ook weer zijn eigen dingen hè? Ik heb niet de indruk dat ze landelijk op één lijn zitten ofzo.
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Zo dan zou hij op 190ml per kg komen!!! Dat is toch raar advies van het cb? Je verwacht toch dat ze daar beter weten. Goed dat je het niet opvolgt hoor. We vinden hier het dooslapen ook niet zo belangrijk al is het wel erg welkom haha.
    Ik heb bij het cb geëist dat ze de afspraak verzetten (ging niet via het mijn cb-portaal) dus neem aan dat ze wel gaan reageren ;)

    Ik denk dat N deze week een sprongetje doormaakt (of dat komt omdat ik oei ik groei heb gelezen). Ze huilt meer en wil meer eten. Ze krijgt nu 3x de fles, vandaag voor het eerst 4x, en dan krijgt ze ong 135ml per keer, maar dat drinkt ze niet helemaal op (lang leve de dr brown fles waarbij ze moet werken voor haar drinken). En dan nog 2x bv, soms dus 3. Merk dat mijn productie terugloopt vandaar al de 4e fles.
    Als ik eerlijk ben, ben ik ook wel blij als ik alleen 's avonds laat en 's ochtends op bv zit, want dan kan ik ook weer zo'n beetje alles eten en drinken :D
     
  14. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Bij ons wisselt het ook, als ik probeer een schema aan te houden van 5 flessen 150cc maar hij komt tussendoor dan maak ik een klein flesje en meestal drinkt hij de 150cc niet op..

    Sinds gister gebruiken we ook andere voeding waar johannesbroodpitmeel in zit omdat S ontzettend veek spuugd sinds deze week en opeens 3 poepluiers had op 1 dag en een natte poepluier.. normaal hebben we 3/poep luiers in de week nu zitten we echt op t dubbele..

    Moet zeggen dat ik t ontzettend moeilijk vind allemaal..
     
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    He wat vervelend van het spugen! Hier hebben we sowieso 3 poepluiers per dag waarvan er een meestal voor een schone outfit zorgt dus dat zijn we wel gewend, maar als dat nieuw is is het wel irritant.

    Ik vind het ook ontzettend moeilijk hoor.
    Als ik ga rekenen word het helemaal erg. Gelukkig is bv onbeperkt want als N 7 flessen op dit formaat zou krijgen zou ze echt op teveel zitten en nu schreeuwt ze soms al om eten 's avonds!
     
  16. Keija

    Keija Bekend lid

    30 jun 2016
    717
    5
    18
    Hihi dat dacht ik dus ook, bij 5 kg (wat T nu weegt) zou je op 5 voedingen moeten komen, nou dat redden we niet hoor, hebben nu een mooi ritme van 6 en ik vind het wel prima zo... Hij doet het er goed op en is een tevreden blij mannetje. Krampjes en spugen een heel stuk minder nu we JBPM gebruiken en de dr brown fles. Dus gaat goed hier en ik kan best wel aardig genieten zelfs. Dinsdag naar het CB ben benieuwd wat zij gaan zeggen...
     
  17. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Zo gisteravond voor het eerst uit eten geweest en dat was leuk joh. N heeft toch haar wakkere uurtjes dan en die heeft vrolijk om zich heen zitten kijken en de fles gedronken.
    Erna thuis wel huilerig, maar dat is ze iedere avond dus ik was niet verbaasd. 's Avonds komt ze ook weer sneller voor eten. Dus rond 21.30 gevoed en 22.30 sliep ze in haar bedje. Vanochtend om 6u heb ik haar rustig wakker gemaakt, want ik vond de tijd tussen de voedingen te lang worden. Maar wat een heerlijke nacht! (Oke dit gebeurt dus hooguit 1x pw, maar ik geniet ervan) Weet alleen niet of het goed was om haar wakker te maken? Maar ze kwam hierdoor maar op 5 voedingen gister... Vanochtend kwam ze ineens na 3u weer met honger, maar dron maar 90ml... :eek: Vind er geen peil op te trekken zo en heel lastig om de grootte van de fles te bepalen.

    Helaas is ze wel een beetje verkouden en huilt ze veel de laatste 5 dagen. :( Ze is overdag hooguit 1u tevreden in haar bed en slaapt daarbuiten eigenlijk voornamelijk in de draagzak of tijdens het wandelen. :confused:Mogen baby's eigenlijk gewoon naar buiten als ze verkouden zijn? Zou vervelend zijn als we de wandeling niet meer mogen doen. Scheelt zo 2u slaap...

    Cb heeft de afspraak voor de inenting gelukkig verzet naar een weekje eerder!:)

    Straks hebben we onze eerste les babymassage, ben benieuwd :)

    Over het algemeen vind ik het best moeilijk vooral nu ze zoveel huilt. Geniet wel van haar lachmomentjes en knuffelmomentjes hoor.
    Heb binnenkort ook een afspraak bij een psych omdat ik tegen een pnd aanzit. :oops:Lang geduurd voor ik zwanger was en redelijk medische zwangerschap gehad en ik kan het niet zo verwerken merk ik.

    Sorry lang verhaal geworden weer! Hoe gaat het bij jullie?
     
  18. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Volgens mij mag je gewoon naar buiten als ze verkouden zijn, S was in zijn tweede week verkouden en zijn zelf toen niet veel buiten geweest puur omdat ik nog niet zeker wist of hij op zijn geboortegewicht zat. Zolang je haar gewoon goed inpakt, zoals je je zelf zou inpakken als je verkouden bent en je laagje meer.. Gewoon goed in de gaten houden of ze het niet te warm krijgt, bijvoorbeeld temperatuur opmeten en als je terug bent weer..

    Ben je bij de ha geweest? Hij adviseerde ons zoutoplossing te gebruiken en dat hielp direct met een flinke snottebel en hebben we een neusjes reiniger gekocht, niet zo'n ballon achtig ding maar de Otrivin Baby Aspirator, werkt super goed.

    En wat fijn dat cb de afspraak heeft verplaatst naar een week eerder! Is ieder geval goed nieuws!

    Ik ben benieuwd naar je eerste les, het lijkt mij ook wel wat, moet me daar eens in gaan verdiepen!

    Hier gaat t verder wel oke, S zit in zn tweede sprongetje dus wat huileriger en dat straks zn eerste prikjes, ik ben benieuwd!

    Merk aan mezelf dat het "goed bedoelde" advies mij zo onzeker maakt, alles word vergeleken met vroeger hoe het toen ging maar dat is voor een aantal mensen die advies geven zeker ruim 25 jaar geleden.. Maar als ik er iets van zeg ben ik de boeman, ik heb gister een goed gesprek gehad met mijn vriend hierover en volgens mij heeft hij nu ook wel door dat ik weinig kan hebben op het moment, maar wat wil je met die rollercoaster hopelijk is over twee weken de eindhalte in zicht en zijn we klaar met t ziekenhuis, denk dat het voor mij dan ook allemaal al een stuk aangenamer zal zijn..
     
  19. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Heb je gevolgd en N goed ingepakt en ben naar buiten geweest. Ze vond het heerlijk en volgens mij deed het haar ook goed, want ze snottert niet meer vandaag.
    Onze ha is weg deze week zonder vervanging en dat vind ik echt belachelijk dus cb maar ff gebeld en die vertelden ook over zoutwater, wel gehaald maar gelukkig niet nodig gehad.
    Wat naar dat S al in zn 2e week verkouden was dat lijkt me schrikken.

    De babymassage doe ik waar ik zwangerschapsyoga deed. Het is ayurvedisch. Zou je eventueel de instructies kunnen mailen. N gedroeg zich heel netjes, wilde alleen een kwartier voor het einde eten. Andere baby's vonden het soms wat minder leuk.

    Oeh tweede sprongetje met huilerige is zeer herkenbaar :(
    Hoe zijn de prikjes gegaan?

    Goed dat je het met je vriend erover hebt hoor! Die adviezen zijn ook echt irritant. De eerste weken na mn kz zei iedereen pak je rust. Alsof dat lukt met een pasgeborene!
    Hoop voor jou ook dat het als het ziekehuisgedoe voorbij is ook rustiger en makkelijker wordt! (Hoop eigenlijk ervoor al! :) )
     
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Mooi dat het zo goed gaat joh!
    Hoe was het bij het cb?
     

Deel Deze Pagina