Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Lastig ... ook niet te vergelijken met S.iem want die slaapt in de ochtend 1/1,5 uur en in de middag 2/2,5 uur. Hij gaat om 13 uur naar boven voor zijn middagdutje. Wellicht zou je iets later kunnen lunchen en dan tegen 13 uur ook in bed. Dan slaapt ze wellicht langer. Aan de andere kant, 1,5 uur is ook niet slecht en als ze het er goed op doet is er weinig aan de hand.
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hey, ergens tussen de 1.5 en 3u per dag.
    We hebben geen vaste tijd op dit moment, ze doet 2 dutjes soms duren die 45min en soms 1.5u...
     
    GDuif vindt dit leuk.
  3. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    De ochtend houdt ze tegenwoordig redelijk goed vol, zeker als we boodschappen gaan doen. Dan legde ik haar om 11.00 u op bed, en dan sliep ze 1,5 u.

    Dan was ze einde middag zo rond 16.00/16.30 u echt moe en sliep ze nog een uurtje. Op zich ging dit lange tijd prima, totdat die nachten wat rotter gingen. En afgelopen maandag op opvang zeiden ze dat ze alleen sochtends geslapen had en smiddags niet en die nacht sliep ze ineens weer klokje rond. Dus ik dacht: hoppa, we gaan naar 1 slaapje. Ze is dan rond avondeten wel echt moe, maar na het eten speelt ze nog wel loef.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Zo daar ben ik ook weer even.

    N slaapt smorgens van 09:30 tot 12:00 uur.
    Hij houd het al een tijdje niet meer vol om langer wakker te blijven.
    Soms gaat ie smiddags niet meer naar bed maar meestal gaat ie rond 14:30 nog even en dan maak ik em een uur later weer wakker.
     
  5. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Gisteren sinds lange tijd weer 2,5 u geslapen op een dag en vanochtend plots om 6.00 u klaarwakker. Dat slapen overdag gaan we maar even inperken, haha!
     
  6. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Onze kleine prinses is tussen 7:30-8:00 wakker, doet gewoonlijk een dutje van 12:00 tot 14:00 /14:30 en gaat tussen 19:30 en 20:00 naar bed. Soms heeft ze wel een extra dutje nodig, maar dat verstoort gelukkig haar ritme niet.

    Hoe gaat het met alle dreumesjes? Wat kunnen ze tot nu toe allemaal al?
    O. Heeft nu geleerd na het verschonen haar eigen pamper weg te doen in de prullenbak. Zo schattig! En nu probeer ik haar te leren om zelfstandig te eten met een lepel. Dat lukt nog niet, maar komt vast wel goed!
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Haha zo schattig. Dat met een lepel eten lukt hier best goed en ze is ook goed met een blokkenstoof: rondje, vierkantje, driehoek en kruis gaan vaak in het goede gat.

    Dr pamper weggooien doet ze niet, waarschijnlijk omdat ik m in de luieremmer doe terwijl ze op de commode ligt dus zou lastig zijn ;)

    Los lopen doet ze niet, ze vindt het gewoon eng en ze heeft denk ik nog niet voldoende balans. Achter dr loopwagentje loopt ze lekker al kan ze nog niet echt bochtjes maken haha. Aan de hand kan ik haar soms foppen: dan houdt ze een hand vast een een speeltje.

    Praten gaat niet echt vooruit: mama (gericht maar ook tegen de boekenkast), papa fluistert ze alleen, ze doet geluidjes na van een olifant en aap maar verder niks. Soms bom tegen een boom en bah tegen een bal. Gelukkig snapt ze wel veel.

    Woensdag weer cb... afspraak van 30 minuten??? Inclusief vervelende prikken.

    Hoe is t met jullie?
     
  8. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik vind wel dat je kindje al veel kan hoor, netjes! Hier spreekt ze niet gericht en zegt ze nog geen mama of papa (gericht) en dat van die speeltje, ik zal ook zoiets educatiefs voor haar moeten aanschaffen. Ze heeft van alles, maar echt educatief is het niet.
     
  9. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Oh en succes op het cb, bah, vervelend hoor die prikjes!
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    We kregen van dr opa een stoof toen ze 6 maanden was dus ze speelt er al 8 maanden mee. Denk dat ze het daarom opgepikt heeft. Fijne motoriek is ze sterk in, maar grof wat minder.

    Ach ik heb geen haast we zien t allemaal wel. Ze is schattig en t grootste deel van de tijd lief en ze is gezond dus ik vind t prima.

    Alleen t geklooi met tanden en kiezen ben ik wel zat en t sprongetje ook haha. Ze heeft dr 8 snijtanden en dr 4 kleine kiezen zijn door en dr hoektanden onder zijn al bobbels. Maar ze krijgt ze echt 1 voor 1 dus we zitten al weken met een kind met pijn in dr mond. Voor haar rot maar dat gejengel voor ons soms ook.
     
  11. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik zal ook eens wat meer gaan oefenen met de blokkenstoof....ze pakt wel blokjes vast en probeert ze door een gat te duwen maar vaak de verkeerde. Haha!

    Verder loopt ze goed los en zegt ze ook best aardig wat woordjes. Het woordje papa, paard, paca ( dan bedoelt ze alpaca die ze vaak ziet hier), pop ( tegen álle etalagepoppen), opa, klok, tiktak (als ze een klok ziet), dus met name woorden met een P doet ze. En dierengeluiden gaan ook goed: leeuw, varken, hond, eend, koe.

    Ook wijst ze haar neus, handen, buik en voetjes aan als je ernaar vraagt, superschattig!

    Met lepel eten zal ik ook eens proberen. Nu pakt ze alles met de handjes en dat gaat goed. En uit een open beker drinken moet ik ook wat vaker oefenen. Ze drinkt soms wel af en toe water uit mijn glas. Verder uit rietjesbeker en sochtends en savonds een fles.

    Hier 17 mei prikjes. Ben benieuwd!
     
  12. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Tjee ik krijg helemaal geen meldingen meer van hier o_O. Het is dat ik zelf maar weer eens ging spieken ...

    Wat zijn jullie kindjes allemaal al ver zeg :eek:. Los lopen, luier weg gooien, met een lepel eten, vormenstoof!!!! Knap hoor. S.iem zit nog altijd in de amoebe/neanderthalerfase :rolleyes:. Hij kan dus ook nog niet zo veel ... Ja de trap op klimmen, kruipen, met spullen gooien :D en dingen in een bakje doen en er weer uithalen vind hij ook wel leuk. In lopen heeft hij momenteel 0 interesse. Aan de hand vond hij tot voor kort leuk maar hij kwakt momenteel meteen weer op zijn kont o_O. Drie passen achter de loopkar en dan heeft hij het ook wel gezien, hij kruipt liever. Dat doet hij dan wel weer als een speer. Qua woordjes zegt hij ook niet veel. Buiten, mama, papa, op, dit, dat en bééé (als in schaap).

    Vorige week woensdag weer naar het cb geweest. Hij is 75cm en 10,5 kilo. De BMR en MenC vaccinatie heeft ie goed doorstaan. BMR is nu 9 dagen geleden dus ik hoop dat hij daar niet meer op gaat reageren. Volgens de cb arts doet hij het prima, twee losse woordjes is voldoende en blokjes aangeven pakken deed hij ook goed. Hij maakt goed contact. Heb naar zijn uitermate pittige gedrag ook nog gevraagd, hij word namelijk echt woest als hij zijn zin niet krijgt (en dat gebeurd nogal eens :rolleyes:) en gooit zichzelf dan soms zo ineens achterover. Boem, keihard met zijn hoofd op de grond. Blijkbaar is dat dus normaal ... hele geruststelling haha! Hij vertoont dus met bijna 15 maanden al gewoon peuterpuber gedrag zei de arts :eek:. Op mijn vraag of hij daar dan ook eerder mee ophoud kon ze niet bevestigend antwoorden helaas :roflmao:. Heb ik weer ... Anyhow. Hij doet het goed en daar ben ik superblij mee gezien waar hij vandaan komt. Hij loopt nu niet meer achter maar valt binnen de normale grenzen!
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Elmyra wat fijn dat hij het zo goed doet!!! Heerlijk toch? Hier zijn gister de eerste losse stappen gezet. Natuurlijk niet naar mama of papa maar naar dr drinkbeker :roflmao: Verder nog enorme rugpijn van t krom lopen dus ik probeer haar constant achter de loopwagen te zetten haha. Misschien vindt S.iem t pas leuk als hij het ineens helemaal zelf kan!

    N. kreeg na 6 dagen na de bmr een loopneus en de dag erna koorts en die kwakkelt nu enorm. Denk dat ze er toch last van heeft helaas.
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik was dit topic door alles wat er gebeurd is even vergeten.
    Heb ook niet terug gelezen, ben zo moe :$

    11 mei (notabene op me verjaardag) is C van de trap gevallen, ze leunde schijnbaar op het traphekje en die kwam uit de muur :eek:
    Ze is met spoed opgehaald door de ambulance nadat ik in alle rust voor advies de hap gebeld had.
    Ze gaf aan pijn te hebben in haar arm en viel constant in slaap.
    Ze is meegenomen en naar de spoedeisende hulp gebracht.
    Daar waren we om 19:45 en om 22:15 wisten we dat der bovenarm net boven de elleboog gebroken was.
    Na een snelle check van de neuroloog gingen we naar de kinderafdeling.
    De volgende ochtend is ze geopereerd aan der arm en nu zit ze voor 4 weken in het gips.
    Ze is ontiegelijk kwaad sinds de operatie en vreet echt me energie op :(
    Ook vind ze de psz niet leuk en kost dat ook nog veel moeite.

    N zit sinds 2 weken op het kdv en heeft het ontzettend naar zijn zin!
    Hij loopt nog niet los maar kan het wel ;)
    Verder is die zoooooo makkelijk! Hij speelt gerust een uur met een auto’tje of uren in de zandbak zonder dat je em hoort.
    Vandaag heeft ie een flinke smak gemaakt in de tuin op zijn gezicht. Kind compleet onder het bloed :confused:

    T zijn wel klunzen hoor :roflmao:

    Hij is nu 78,5 cm en weegt 11,8 kilo.
    Zit in maatje 86
    En zijn haar moet hoognodig geknipt worden :oops:
    Bekijk bijlage 573493
     
  15. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief


    Oh jeetje zeg :eek:! Wat schrik je dan, het had natuurlijk slechter af kunnen lopen maar wat ontzettend zielig dat ze haar arm gebroken heeft :(! Dat is ook een flink nare plek om je arm te breken. Ze zal zelf natuurlijk ook onwijs gefrustreerd zijn omdat ze beperkt is nu met het gips en misschien ook nog pijn heeft. Hopelijk herstelt de breuk mooi en is ze straks van het gips af. Het is zoooo schrikken als je kindje van de trap valt .. L.oïs maakte laatst ook een koprol achterover de trap af, echt ik schrok me wezenloos en zag me ook al de hap/112 bellen. Maar wonder boven wonder was er weinig aan de hand. Je bent zo 10 jaar ouder na zo’n kamikaze actie. Kan me voorstellen dat je nu niet aan een topic op zp denkt zeg ... je hebt wel wat anders aan je hoofd!

    N. gaat ook hard zeg! Lange slanke jongen en lekker snoetje :)! 86 al weer. Bij Hema koop ik voor S.iem nog 68 :oops:. Verder heeft ie meestal 74. Leuk dat hij al zelf kan lopen. Hier is daar weinig interesse voor. Haha ... zijn haar lijkt op dat van S.iem en die moet ook echt naar de kapper. Zijn haar groeit snel, groeit het haar van N. ook zo snel?

    Kijk S.iems haar lijkt er wel op.
    Bekijk bijlage 573497
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Elmyra, ja schrok me kapot :eek:
    Ze heeft maar 1x de trap geraakt en is er nog steeds van onder de indruk.
    Elke keer verteld ze ikke traphekje staan, ikke vallen, Poink, Boem ikke huilen, arm kapot :p
    Had zelf een hartverzakking! Stond met N in me handen terwijl mijn vriend zijn tanden poetste.
    Heb N zonder te kijken aan me vriend gegeven (naja in zijn handen geduwd), ben als een gek naar beneden gerend!
    Ik hoor der nog gillen voordat we een klap hoorde!
    Het ergste vond ik het onder narcose gaan. Moest er gewoon van huilen, alles kwam op dat moment naar boven en dan zie je je kleine meisje ineens wegzakken. Ze kroop helemaal tegen me aan maar volgens de arts was ze op dat moment al niet meer bij kennis en was dat een lichamelijke reactie van der. En als ik niet gehuild had had ie een melding gedaan :p (grapje uiteraard)

    Volgens de arts komt de woede ook van de narcose. Dat kan een nasleep zijn.
    Ze hebben er bijna een uur over gedaan om der wakker te krijgen :eek: dat vonden ze zelf ook wel erg lang.

    S zijn haar lijkt er inderdaad op!
    En wat lijkt S op zijn zussen:eek:
    68! Wauw hahahaha
    80 word qua shirts echt te kort, broeken kunnen gelukkig nog wel.
    Zijn haar groeit enorm snel! Vooral bij zijn oren.
    Wil van de week even kijken of er hier een kapster is die er wat van kan maken, een wat stoerder kapsel ;)

    Enne wat betreft dat slanke.. daar begrijpen wij dus niks van.. dat kind vreet als een bouwvakker. Echt asociaal gewoon!
    Van de week had ie een pak stroopwafels gevonden, nam die mee, legt ze op me schoot en staat maar te wijzen, Tie tie tie!
    Ik zeg nee N die krijg je niet
    tie tie tie tie tie!!!!
    :rolleyes:
     
  17. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Nou lijkt me inderdaad heel normaal dat je dan emotioneel word hoor, je kleine meisje heeft pijn, moet geopereerd worden. Er gebeurt zoveel ... bij een geplande operatie kun je je daar enigszins op voorbereiden dat kon nu ook niet. Ik heb jaren op de OK gewerkt en weet hoe het er aan toe gaat en wat er gebeurt, maar als ik zo onverwacht aan de andere kant zou staan met een van de kindjes dan zou ik ook echt wel een paar tranen laten denk ik. Ze zijn nog zo klein en dan moet je ze daar achter laten. Voor het goede doel natuurlijk, maar fijn is anders. Bijzonder zeg, dat die boosheid van de narcose kan komen, dat wist ik niet. Ik was ook van de chirurgie'kant' hoor en daarbij hoorden wij zelden hoe het met patiënten was afgelopen tenzij we er naar vroegen en dan nog zou je dit soort dingen waarschijnlijk niet horen dan. Goed om te weten ... Ik hoop het niet maar ga er maar van uit dat ze hier ook nog wel een keer iets gaan breken. Met name L.oïs en S.iem zijn kamikazepiloten :eek:.

    S.iem is twee maanden geleden al bij de kapper geweest en nu moet ie dus weer. we hebben toen wat bij laten knippen maar knippen op zo'n draaihoofd is echt lastig. Misschien dat ik het dit keer met de tondeuse laat doen. Maar even zien.

    Haha N. eet dus ook als een bouwvakker ... S.iem is ook zo'n vreter. Alleen bij hem houd ik maar een beetje maat want hij eet het liefst non-stop :oops:. Hij word ook boos als hij iets anders krijgt dan zijn zussen, dan gooit hij dat op de grond en gaat gillen o_O. Hij was echt wel een bolle, zijn postuur begint nu iets te veranderen.
     
  18. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Hey dames!

    hoe is het allemaal? Ik lees wel een gebroken arm :eek: @Lotion wat een rotplek ook zeg om je arm te breken. Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg pff. Ik hoop dat ze niet al teveel pijn heeft. Kan dat joh van de narcose zo kwaad zijn? Gek is dat he, wat dat spul teweeg kan brengen. Ik weet wel dat mijn moeder er altijd misselijk van wordt en ik op moet passen met mijn hartslag er na dat die niet te laag wordt. En dan ook N nog die een smak maakt met z'n gezichtje pff. Ik hoop niet al te erg gewond? Gezicht bloedt toch altijd snel heel erg vind ik, dan denk je dat je leeg bloed bij wijze van en dan blijkt het mee te vallen. Hoe gaat het nu met haar arm en zijn gezicht? En tot wanneer moet ze in het gips?

    Lekker he van die klunsjes, m'n oudste hier ook man man, hoe vaak dat dat kind d'r eigen wel niet pijn doet pff. Iedere dag horen we wel gegil omdat ze zich weer stoot / valt etc. Dat kind d'r benen zitten ook onder de blauwe plekken.

    @Elmyra jouw kleine meid ook al van de trap gevallen pfff. Gaat lekker! Ik zag trouwens in het kledingtopic dat je kniebeschermers voor S hebt, waar heb je die gehaald als ik vragen mag? Ik kan X namelijk nu niet buiten laten kruipen alleen met een broek aan maar ja, die gaan dus snel kapot op deze manier.

    Hoe is het verder dames buiten dit? Alles goed? Ik lees wel kleine bouwvakkers haha, hier ook zo eentje. Eet tussen de middag gerust een hele boterham, een kleine eierkoek en twee oefenbekertjes melk. Dat je denkt waar laat ie het. In de avond eet hij ook veel, heeft ie z'n bordje leeg wil hij van ons ook altijd nog.

    Wat betreft de prikken trouwens, X is er goed ziek van geweest. Maar we zaten ook lekker in een cirkeltje wat dat betreft, eerst de kinderen en ik ziek, m'n man door ons aangestoken, kids en ik beter maar hij ziek dus heeft de jongste weer aan gestoken pff. Kleine man heeft dus ook in een paar weken tijd 2 AB kuren gehad. Omdat ie er maar niet boven op kwam. Nu zijn we gelukkig allemaal weer beter, hopelijk blijft dat zo!

    Qua kleding betreft trouwens zit hij in 86 / 92. Maat 86 Koop ik niet meer, broeken passen daar van nog prima, maar de rest wordt echt wel krapjes. Niet dat hij zo overdreven groot is maar ik krijg 'm d'r gewoon niet meer in haha. Broeken zijn nog wel te lang van 92 maar die sla ik gewoon om. De rest zit prima eigenlijk :).

    Ik moet eigenlijk zijn haar ook laten knippen maar het is zo'n lekkere krullenbol aan het worden hihi. Heeft ie van mij ik heb ook krullend haar. Dochterlief heeft helaas het steile haar van papa. Ik moet ook altijd zo lachen als ie net uit bed is, heeft ie echt een coupe ontploft :D.

    Qua lopen, hij kan het een beetje, los, maar hij is nog te onzeker daar voor en wil graag iemand vast houden, 1 hand is al goed maar helemaal los lukt nog niet. Hij heeft de balans ook nog niet.

    Hierbij nog een fotootje van meneer met zijn net-wakker-kapsel :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Ehm. Hoe krijg ik trouwens de foto in mijn post zoals jullie ipv een bijgevoegd bestand?
     
  20. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Haha wat een lekker ventje ook! Hij is ook lang dan of niet? Met maat 86/92 al. S.iem heeft korte pootjes hoor en zijn totale lengte is 75cm. Bij Hema (dat valt ook groot) koop ik voor hem nog 68. X. is dus ook zo'n lekkere eter ... Altijd fijn als ze goed eten, dat kan ook nog wel anders worden. De middelste hier eet nog altijd fantastisch (nu 2,5 jaar) maar de oudste is rond 14/15 maanden echt kieskeurig geworden en dat is ze nog steeds.
    Wat sneu dat hij zo ziek is geweest van de prikken, en dan zijn ze natuurlijk ook nog meer vatbaar voor virussen die rondzweven en als je pech hebt komt er een bacteriële infectie overheen.
    Leuk dat ie kan lopen al. Aan een hand is al heel knap toch! S.iem doet dat ook niet hoor, hij zou het wel kunnen maar is te wild en ook onzeker. Los staan zou hij ook kunnen, af en toe doet hij dat per ongeluk. Maar zodra hij het doorkrijgt laat hij zich op zijn billen vallen. Loopkar heeft hij echt totaal geen interesse in.

    De kniebeschermers zijn misschien meer voor binnen hoor. Maar ik heb deze besteld.

    https://www.bol.com/nl/p/set-van-2-paar-kniebeschermers-baby-set-van-donker-lichtgrijs-bescherming-knieen-kleding-van-baby-peuter-unisex-baby-kneepads-knie-beschermer/9200000087279678/?Referrer=ADVNLGOO002039-G-48649125276-S-387859563495-9200000087279678&gclid=Cj0KCQjw6J7YBRC4ARIsAJMXXsdAGfxBZdOsT1flNizbzEoI2FbK9Mq6_mL9awTTpN-clwjJYVxy2pYaAg0eEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    Hij kruipt er nu twee weken volop op buiten en het gaat echt prima. Je moet ze even goed hoog aan trekken en dan blijven ze goed zitten ook! Ik ben er blij mee. We wilden eerst een buitenbox/playpen aanschaffen maar dit is een goedkopere oplossing :thumup:.

    Met mij gaat het redelijk. Ben herstellende van een longontsteking, maar het gaat wel weer nu. Enkelzijdig gelukkig dus hoefde niet opgenomen te worden. Heb een kuur gekregen vorige week maandag, maar die sloeg niet aan en toen vorige week donderdag een andere kuur en die heeft zijn werk goed gedaan. Had er ook nog een bijholteontsteking bij maar die is meteen ook goed aangepakt door de antibiotica.

    Heb mijn professionele fotografie diploma inmiddels binnen :D. Was daar vorig jaar september mee begonnen en nu dus klaar. Even zien wat ik verder ga doen nu ... Zou er zeker meer mee willen. Maar eerst even genieten van het behaalde resultaat.
     

Deel Deze Pagina