Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    ,@Elmyra ik heb geen idee joh hoe lang hij is, ik wilde vanmiddag gaan meten en wegen maar meneer lag te pitten dus dat ging niet. Laatste keer was hij 79,7 cm en 9990 gram maar da's ruim een maand geleden (18 april) dus daar zal hij wel overheen zitten. Papa is lang (1.90m), maar X zijn benen zijn in verhouding iets korter, dat was al tijdens de zwangerschap.

    Ja heerlijk die bacteriën en virussen pff. Dan helpt het ook nog niet mee dat grote zus van school een hoop meesleept dus dan zit je al snel in een cirkel. Hij was vandaag weer wat meer aan het snotteren dus ik hoop niet dat het weer een voorteken is van o_O.

    Inderdaad heerlijk als ze goed kunnen eten en ook veel lusten, ik ben nog niet heel veel tegen gekomen wat hij niet lust, wel heeft hij een voorkeur voor bepaalde dingen. Hij heeft net als mama het liefste spaghetti / pasta haha. De oudste hier is ook kieskeurig hoor, ze eet het wel omdat ze van ons moet maar vaak is het van tevoren al als ze hoort wat we eten "dat lust ik niet" zucht. Hoop dat hij zo'n lekkere eter blijft als hij nu is.

    Ik zal straks eens kijken voor die kniebeschermers, dankjewel! Denk dat ze aardig wat kunnen hebben omdat er ook bij staat dat ze voor grind ed geschikt zijn.
    Joh S gaat vast ook wel een x lopen, hij heeft nog even he hij hoeft niet perse nu al ;). Komt helemaal goed, ieder kind ontwikkelt zich anders. X zijn zus liep met precies 13 maanden los maar ja die was weer erg vroeg daar mee.

    Fijn dat je weer goed richting herstel gaat, een longontsteking is echt wel heftig! Dat gaat je niet in je koude kleren zitten en dat kan best wel tijd in beslag nemen voor dat dat ook goed genezen is. Rustig aan doen, voor zover dat dat gaat met 3 kids dan :roflmao:.

    Gefeliciteerd met je diploma!! Wat leuk zeg! Ik zou ook wel betere foto's willen maken maar met de camera die ik nu heb gaat dat sowieso niet, ik gebruik daarom altijd de camera van mijn telefoon maar ja da's natuurlijk ook niet geweldig.

    Ik ga zo eten koken, en ik heb voor X een potje vandaag omdat ik wat later ben met koken, moest eerst dochterlief bij een vriendinnetje ophalen :).
     
  2. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    @Pastasaus het zijn prima kniebeschermertjes hoor! Voor een zacht prijsje ook. Vind dat ze zich ook goed houden gezien het gebruik buiten. Ze zijn echt wel stevig. De nopjes slijten er wel een beetje af maar dat is logisch.

    Hier waren de meiden ook sneller met lopen hoor. 14 en 15 maanden. S.iem is morgen precies 15 maanden ik zie het voorlopig ook nog niet gebeuren dat hij losloopt. Tot 18 maanden word als ‘normaal’ beschouwd maar ik denk (gezien hoe hij nu is) dat hij dat ook niet gaat halen. We hebben nog fysio voor hem want hij had een behoorlijke motorische achterstand. Die heeft hij nu al ingelopen tot binnen de grenzen van normaal gelukkig. Daar ben ik al heel blij mee!

    X zal dan nu wel ruim 80cm zijn! Lange jongen en slank :). S.iem is echt een dikkertje met zijn 75cm en 10,5 kilo. Al begint zijn postuur wel te veranderen nu want hij was nog dikker :rolleyes:.

    Bedankt voor de felicitaties! Ik ben er ook heel blij mee. Misschien ga ik nog een geavanceerde les doen. Wil binnen mijn netwerk eerst wat oefen’klussen’ doen en hoop zo uiteindelijk iets op te kunnen zetten.

    Longontsteking kost veel hersteltijd ja o_O. De huisarts zei wel 2/3 maanden. De ontsteking is wel weg nu. Ik hoest alleen nog wat, maar ik ben zoooo onwijs moe. Dat valt echt vies tegen. Rustig aan doen met 3 kids is lastig inderdaad ;). Vorige week heb ik gelukkig wel wat hulp gehad want toen was ik echt een lamme tak.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  3. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik kreeg even geen meldingen meer hier :eek:
    R heeft ondertussen de windpokken gehad en heeft nu weer een luchtwegeninfectie.
    Zijn longen blijven toch een zwak puntje :(
    Ondertussen loopt hij aan de hand en duwkar. Los is goed voor 2 stapjes en dan kruipt hij verder.

    Ik ga proberen hem terug in bed te leggen na amper 3u slaap. Oudste is naar school en jongste heeft medicatie gehad.
     
  4. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @wondertjes1992 hoe is het nu met de kleine?

    @Elmyra dat is heel goed nieuws! Overigens is het geen haast. Wanneer ze nog jong zijn zie je enorme verschillen maar hoe ouder ze worden hoe minder het opvalt.

    Hoe is het met de andere mama's? Hoe gaat het met jullie en met de kindjes?

    Wat voor leuke activiteiten doen jullie met jullie dreumes? Wij zijn hier een keertje naar het speeltuin geweest. Zo leuk! Ze was heel voorzichtig met over het zand lopen en als ze haar evenwicht verloor moest ze huilen omdat ze zand aan haar handjes had. Na vele malen vallen en opstaan veegt ze gewoon haar handjes af. Zo lief! Ze zat grotendeels gebukt in de zandbak naar de kindjes te kijken die van de glijbaan afgingen/klimmen/schommelen. Denk dat ze goed aan het observeren was en later wel los komt. Zijn met haar op de schommel geweest en dat vond ze leuk! Ik zit eraan te denken om naar het dierentuin te gaan maar denk dat ze daar niet veel van mee krijgt nu. Ben wel benieuwd naar andere leuke activiteitjes die jullie doen!
    (Kleien durf ik nog niet, want ze stopt nogal van alles in haar mond)
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  5. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    @LolaBloem op het moment heeft hij een verkoudheid nog een uitloper van zijn infectie.

    Wij gaan met R naar de speeltuin , schommelen en in zand spelen,.. naar het zwembad of dierentuin
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Zo daar ben ik ook weer.
    Rust is redelijk terug gekeerd.

    C der arm zit niet meer in het gips maar nu zijn de wondjes ontstoken :confused:

    N gaat steeds vaker los staan en kan ook uit zichzelf gaan staan zonder iets vast te houden.
    Hij klimt graag en is enorm lomp :roflmao:
    Hij heeft wel extreem veel last van de warmte.. rode vlekken, eczeem dus hij slaapt alleen in een luier.

    N speelt graag in de zandbak of met zijn watertafel.
    En hij is gek op auto’s :D
    Speeltuin, zwembad hij vind eigenlijk alles wel prima.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  7. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    @LolaBloem ... klopt hoor, er zit inderdaad veel verschil in kindjes. Ben ook al een stuk gerust gesteld nu. 10 juli hebben we nog een afspraak bij de kinderarts om nog een keer te kijken naar zijn groei en ontwikkeling, de fysio komt 21 juni weer dus haar input kunnen we dan ook meenemen.

    Poeh, activiteiten. Ik ga er wel regelmatig op uit, fietsen (bakfiets/gewone fiets), wandelen en dan naar speeltuintjes in de buurt. S.iem kruipt daar dan gewoon rond. Vanochtend ben ik met de kids naar een zandverstuiving geweest. Dat was echt superleuk, een grote mega zandbak voor ons alleen. Er was echt helemaal niemand. In de tuin vermaakt hij zich ook goed, we hebben een zandbakje en verder kruipt hij gewoon heel de tuin door met zijn kniebeschermertjes en gaat af en toe ergens staan. Binnen speelt hij graag met de Toet Toet auto's, samen met de meiden of alleen met het keukentje (alles eruit trekken) en puzzels vind hij interessant. Duplo vind hij maar even leuk, dat boeit hem niet zo. Kleien etcetera is zinloos inderdaad ... dat eet hij op, hij eet sowieso alles op :confused:.

    @Lotion wat balen zeg dat nu de wondjes ontstoken zijn :(. Hoe gaat het verder met haar arm. Heeft ze er nog veel pijn van?
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Elmyra, het valt mee.
    We moeten het wel elke dag schoonmaken en dan is ze voornamelijk erg bang dat het pijn gaat doen.
    Gillen en huilen zodra je aan die arm zit.
    Maar het ziet er al een stuk beter uit.
    Vandaag kwam uit de kweek dat het niet echt meer ontstoken is, ze zitten nu alleen met een raadsel waarom er dan nog steeds pus en vocht uit de wond komt.

    S en N lijken wel op elkaar zo te lezen :roflmao:
     
    LolaBloem en Elmyra vinden dit leuk.
  9. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Oooh wat sneu zeg ... hopelijk knapt het snel op! Bijzonder dat er nog steeds pus uit komt dan. Neem aan dat ze dat wel in de gaten gaan houden!!!

    Haha ja ... grappig hè! Vind dit echt een superleuke leeftijd. S.iem heeft ook wel peper up zijn ass hoor! Man wat kan ie boos worden als hij zijn zin niet krijgt o_O. Het is geen mak jongenslammetje, daar had ik eigenlijk wel een beetje op gehoopt na twee meiden die ook nogal, eeeh, pittig zijn.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja we moeten vrijdag weer voor controle :)

    Hahaha heel herkenbaar!
    N speelt heel makkelijk zelf maar het is echt een boef.
    Als ik even niet op let staat ie zijn zus te slaan en op het moment dat ik kijk mept zij dan net terug :rolleyes:
    Hij gaat brullen als die iets niet mag en gillen als die iets wilt maar het lukt niet of hij kan er niet bij:rolleyes:
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wow ik heb al een tijdje geen meldingen gehad denk ik.

    Hier gaat het lekker. Sinds ik minder werk en N niet op het kdv zit is ze eigenlijk niet echt meer ziek geweest en dat scheelt veel. Ze begint eindelijk reserves op te bouwen. Vanaf november ga ik af en toe weer meer werken dus ben bang dat ze dan weer weleens iets gaan oppikken.

    Ze loopt nu ook los (korte stukjes) alleen kan nog niet gaan staan zonder hulp (van mens of meubel ofzo).
    We moeten dus op zoek naar schoenen waar ze echt mee kan lopen. Dr gympen zijn alweer te klein aan het worden :(
    Hebben jullie tips? Heb niet echt zin er een vermogen aan uit te geven eigenlijk :oops:
     
  12. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wij hebben 1 paar dure schoenen van shoesme gehaald. Maar omdat 19 al te snel te krap zou zijn en 20 nu nog even te groot ( we hebben 20 gekocht), heeft ze ze nog niet aan gehad. Hier loopt ze sinds begin mei echt goed los. Binnen altijd op blote voetjes, met mooi weer buiten in tuin op het gras ook op blote voetjes. En op straat draagt ze nu gewoon nikes en allstars. Tis nog even wachten totdat ze de shoesme goed past. En we hebben sandaaltjes van het merk Next ( via zalando). Kosten zo’n 20-25 euro en loopt ze goed op. Sandaaltjes van shoesme gaan vanaf 20 en die waren echt nog veeeeeeel te groot.
     
  13. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    En hoe gaat het nu met het inslapen?
     
  14. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Perfect hoor, ze valt weer netjes helemaal zelf in slaap.

    Bedankt voor de schoenentips! Ze had sneakers maat 20 maar die lijken te klein te worden. Ga denk ik vrijdag even naar een schoenenspeciaalzaak waar ze voeten opmeten.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  15. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ik heb een paar shoesme schoenen gekocht, hij heeft maat 18 nu nog maar die shoesme schoentjes heb ik maat 19. Ben wel iets voorbarig geweest want toen ik ze kocht dacht ik dat hij wel vlot zou lopen. Hopelijk kan hij ze nog even aan als hij wel echt los gaat lopen. Hij draagt ze nu wel hoor maar dat is dan als we weg gaan en het te koud voor blote voeten of alleen sokken is. Buiten blote voeten en zoals vandaag sokken, maar dan kruipt hij veelal. Sinds deze week probeert hij wel af en toe twee pasjes los van de tafel naar de bank en terug.

    Als ze echt goed los gaat lopen is het wel belangrijk dat ze goede flexibele schoentjes hebben. Ik zou dan zeker investeren in Shoesme, Bunnies of Jochie oid.
     
    Blijdorp en GDuif vinden dit leuk.
  16. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ook kleine voetjes dan, dacht dat die van ons al minivoetjes had en ze heeft maat 19 nu.
     
  17. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    S.iem heeft echt minivoetjes ... De meiden hadden hun eerste schoentjes in maat 20.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  18. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ze had nu inderdaad Jochie schoentjes. Ik vind braqeez ook heel leuk. Vind t zo gek dat 20 al te klein wordt...
     
  19. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Waarom eigenlijk die hele dure schoenen terwijl ze er zo uitgroeien? Ik heb ooit in een schoenenzaak gewerkt en werd daar opgeleid. Ik heb er toen geleerd dat voor jonge kindjes buigzame schoenen worden aangeraden zodat het mee buigt met hun voet bij het lopen. Daarvoor hoef je echt geen 20/30 euro uit te geven. In de winter misschien wel, maar nu in de zomer met sandaaltjes of ballerina's, zou ik toch naar de Zeeman gaan hoor:oops:

    Had laatst sandaaltjes gekocht maatje 21 (want 20 leek te krab, bleek 21 veel te groot..) voor 15 euro. En even later bij de Zeeman zag ik hele leuke zomerschoentjes, buigzaam, mooi en makkelijk aan te doen, voor maar 4 euro!
     
  20. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Hmm het kan misschien als ze wat ouder zijn, of idd zomerse schoentjes waar ze niet dag in dag uit op lopen. Maar ze moeten naast flexibel ook een goed voetbed hebben en een goede ondersteuning bij de hiel. Het verschilt ook wel per kind.Mijn dochters zijn 2,5 en 3,5 en waar de oudste op een paar All stars gympen wel oké liep, ging de jongste totaal scheef. De sandalen die ik vorig jaar had (van een zogeheten goed merk overigens) hadden geen voetbed. Mijn jongste dochter ging er helemaal naast lopen. Nu Kipling sandalen met een goed voetbed en ze loopt er super op. Persee het duurste van het duurste is niet nodig denk ik, maar ik ga toch wel echt voor goed stevig schoeisel. Scapino heeft ook dr Visser (hij is kinderorthopeed heb nog met hem samengewerkt op de OK) schoentjes overigens maar weet niet vanaf welke maat die er zijn. Blote voeten is overigens altijd goed. Hier lopen ze met mooi weer in de tuin eigenlijk altijd op blote voeten. Dus goed schoeisel of blote voeten ... daar ga ik voor.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina