eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Raar dat CB aanraadt om de nachtfles af te bouwen. Volgens mij is een nachtvoeding doodnormaal op deze leeftijd...

Ik negeer ook de helft van wat het CB zegt, je kent zelf als moeder je kind het beste en weet wat goed voor 'm is.
    Laten huilen op deze leeftijd vind ik echt vreemd.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Ging hier ook af en aan op het begin hoor!! :) Dan weer 2 dagen 6 voedingen, dan weer 3 dagen 5, dan weer een dag 6, etc. Gaat vanzelf goed :)

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ja we zien het wel. Komt indd vanzelf wel. Verder ziet z'n groei curve er echt netjes uit dus snap ook niet waarom ze wilt dat ik naar 5 voedingen gaat...

4. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Nou inderdaad! Daar zit toch niemand op te wachten! Gekkigheid.

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Gewoon nog die extra fles geven hoor. Blijkbaar heeft je kleintje het gewoon nodig.
    Zoals je al zei... hij groeit goed.

Wij zijn al vrij vroeg naar de 150/5 gegaan en het bleek dat hij toen nog 6 flesjes nodig had. Hebben het gewoon lekker gegeven.
    Nu geeft hij zelf aan genoeg aan 5 te hebben op de meeste dagen en heel af en toe wilt hij er 6 en komt dan in de nacht een keertje.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Z'n laatste fles krijgt hij zo rond 22.30 en komt dan tussen 4 en 5.. dus eigenlijk slaapt hij dan al 5 a 6 uur aan een stuk wat al heel goed is :) eerst was het tussen 2 en 3 dat hij voor een voeding kwam...

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Netjes toch! Die nachtfles komt vanzelf wel te vervallen :)
    Alles goed gegaan met de prikjes ook? Heeft ie er geen last van?

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Het was even huilen en heel de dag een beetje hangerig geweest, maar gelukkig geen verhoging en veel geslapen :)

9. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Hier zit Q al een tijdje op 5 flessen van 200 (180/6). Vorige week hoorde ik echter van iemand (voor mij vertrouwd en deskundig) dat baby's soms ook gewoon dorst kunnen hebben en niet zozeer honger.
    Omdat Q nu al op de maximale hoeveelheid zat (sowieso) met haar ong 4,5 kg, ben ik is gaan kijken hoe ze het doet met 180/5. Hier heeft ze nu ook ruim voldoende aan. Blijft het zelfde ritme houden. En als ze vlak na een voeding weer komt dat ze "honger" heeft geef ik haar een beetje water. Mocht ze vrij snel daarna weer komen krijgt ze wat extra voeding (waar ik nu overigens dan weer speelruimte voor heb) maar dit is nog niet nodig geweest. Dit werkt voor haar fantastisch in ieder geval. 😊

Kanttekening. Dit is niet voor iedere baby geschikt. Als je kindje al minimaa drinkt moet je het niet verder verdunnen uiteraard. Of water geven ipv voeding.

Nu ik dit ben gaan doen heb ik ook weer vertrouwen en een goed gevoel over de voedingen. Ze krijgt nog steeds wel meer voeding dan ze volgens het cb zou mogen. Maar ze groeit nog steeds netjes op haar curve dus ik vind het prima.

10. Harperhazel

Vraagje: heeft een van jullie toevallig ook een lichtblauw spuugdoekje van Hero baby gekregen?

11. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Zat dit in een van de babydozen? Heb je een foto?
    Dan kan ik eens kijken of ik die heb

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Fijne paasdagen, meiden! Nog wat leuks op de planning staan? :)

13. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Jullie ook fijne paasdagen. 🐣

Ik heb geen Spuugdoekjes oid van Hero baby Harperhazel. Kreeg je die ergens bij?

14. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Welke bedoel je heb je foto?

15. Harperhazel

Ik ben al geholpen door een ander forum lid!

Volgens mij zat hij niet in een doos trouwens maar kreeg ik hem per post? Ik weet het niet meer zo goed, haha!

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    hehe site doet het weer.

hier gaat alles wel goed, merk nu echt resultaat van de osteopaat, J spuugt veel minder en is veel vrolijker, word echt een lachebekje nu. Waarschijnlijk hoeven we niet meer terug nu :) Kan hem nu ook in de box leggen zonder dat het binnen 2minuten krijsen is.
    Hij maakt ook vaak heerlijke nachten, van 21/22u tot 6/7u!
    Sinds vorige week rolt hij ook om van buik naar rug

17. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Jaa indd! Ff wennen hoor.

Wat fijn dat je resultaat merkt van de osteopaat. Genieten is dat dan denk ik voor je!
    En wat is hij snel met omrollen zeg.
    Q deed vorige week wel een poging tot omrollen maar daarna ook niet echt meer.

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Hier nog geen enkele poging tot omrollen gespot. Moet zeggen dat ik ook niet heel consequent ben in haar dagelijks even op de buik leggen (was op het begin ook niet nodig volgens CB, omdat C al heel vroeg heel lang haar hoofd kon optillen/draaien en een sterke nek heeft). Dus dat moet ik ook maar wat vaker gaan doen :)

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Nou gister op de buik gelegd en C deed al mooie pogingen tot terugrollen :D
    Ze heeft steeds haar arm 'verkeerd' wat haar belemmerd in het helemaal doorrollen maar ze beland steeds op dr zij. Ach, komt vanzelf wel goed :)

Heb C vanmorgen voor een wenochtend naar de crèche gebracht, wat een vervelend moment :( Kan niet wachten tot ik dr weer kan ophalen straks

20. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    en, hoe heeft C het gehad/gedaan op de creche? heb je de ochtend nog lekker wat voor jezelf gedaan Sado?

Deel Deze Pagina