eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
  2. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik kolf drie keer. De eerste keer meestal 150 en de andere twee keren een 90/100. De laatste week de eerste keer 110 en de andere twee keren 60-70

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Net terug van het CB. Gelukkig voorlopig de laatste prikjes!
    C is nu 6,58 kg en 63cm. Wat betreft lengte mooi op het middenlijntje, wat betreft gewicht er een stukje boven nu :)
    Er is ook nog even naar de tandjes gekeken en: er komen er maar liefst twee door! :D De verwachting is dat 1 met een week al wel helemaal door is :)

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Wat betreft spenen: C drinkt ook nog steeds uit 2. Heb 3 geprobeerd maar dat ging echt niet, ging veel te snel en ze was onwijs aan het knoeien steeds.

5. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    @Vrouwke87
    Er bestaat zeker een avent Natural speen nummer 1! Bij ons zat het bij de fles van 125, anders even checken of vragen in de winkel..wij gebruiken ook nog altijd de 0 speen voor de afgekolfde melk, nummer 1 kan ze wel uit drinken maar gaat veel te snel, nummer 2 speen was een grote kliederboel...

Hier toevallig ook gisteren naar het CB geweest, Z. is nu 5685 gram en 59cm op 16 weken en we mochten al starten met bijvoeden....maar ik weet het niet, de een zegt pas na 6 maanden, ander pas met 17 weken.
    Ik wil wel kijken of we een beter ritme kunnen opbouwen met eten op vaste tijden of dat ze het daar beter op doet maar ik wil ook niet iets doen wat haar kan schaden.. Wat hebben jullie gedaan? Of wat zouden jullie doen in mijn geval?
    Ze slaapt dus nog steeds amper overdag, zit nu middenin een sprong waarbij ze zelfs nachts om het uur!! komt..slopend!! :(

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Lastig @Switi! Ik ben met 17 weken gestart met bijvoeding. Ik kreeg juist te horen dat dat het beste moment is om te starten (in elk geval niet eerder) en om ermee te stoppen als ik zou merken dat ze er slecht op reageerde of er nog niet klaar voor was.

C zat al in een redelijk vast ritme qua eten, dus wij hebben de hapjes er gewoon tussen gedaan. Schema ziet er nu zo uit:

06.15: 180/6 fv
    08.30: fruithapje
    10.00: 180/6 fv
    13.30: 180/6 fv
    15.30: groentenhapje
    17.00: 180/6
    20.45: 180/6

Ik wil binnenkort de 06.15 fles vervangen door een bordje pap (gemaakt van de melk).

Je zou kunnen proberen - helemaal als ze overdag niet slaapt - op wat vastere tijden melk te geven? Groenten e/o fruit kun je dan gewoon tussendoor geven, zijn toch maar oefenhapjes op het moment :)

Om het uur? Pfff dat moet slopend zijn... Best een pittig sprongetje dit, he? Duurt ook zo lang! Hopelijk is ie gauw voorbij bij jullie :)

7. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Oh heel herkenbaar.. was hier ook een week zo... nu gaat het weer beter.
    Je moet ook vooral je eigen gevoel volgen mbt bijvoeden, het mag maar is zeker nog niet nodig... mijn man wil wel graag maar ik vind vier maanden echt nog te jong.
    Ik wil wachten tot hij minstens 5,5 maanden oud is.

8. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Dankje! Volgens de kruidvat zou hij niet bestaan maar de Etos had hem wel gelukkig. Hopelijk drinkt ze daar beter uit. Ons dametje begint namelijk de laatste twee wkn ineens de flesvoeding te weigeren. Ze neemt drie slokken, laat los en hapt of weer aan als er afgekolfde bv in zit of duwt de fles gewoon weg met haar handjes en wordt boos.

Hier was J vorige week 60cm en 5.5 kilo. Ik ben met vier maanden wel met groente en of fruit begonnen. Uit een recent (goed) onderzoek is namelijk gebleken dat als er sprake is van allergie het juist de kans op andere allergieën verkleind. Ik ben zelf allergisch voor bepaalde voedingsmiddelen en J heeft een koemelkallergie. Ik vond haar ook nog erg klein maar vond het de moeite waard om te proberen. Ik geef maar 1x per dag en echt de hoeveelheid van 3 ijsklontjes? Ow ja en maar 1 smaak per keer dus niet peer en banaan bijv gemengd. Ik geef bijv eerst een aantal dgn wortel en dan een aantal dagen peer etc. J kan er wel al echt van genieten!

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Zo doe ik het ook @Vrouwke87! 3 dagen achter elkaar hetzelfde om te wennen :) Zie dat ze het op dag 1 een beetje vreemd vindt, maar dag 2 en 3 eet ze goed. Tot nu valt alles goed in de smaak (met peer, worteltjes en courgette als favorieten) behalve broccoli :p

Nou tandje is nu net door! Eerste witte streepje staat erboven :D

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hier is bloemkool verschrikkelijk. Ze blijft er bij kokhalzen. Denk dat ze dat echt niet lekker vindt

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    J heeft van de week bloemkool gehad maar vond hij ook niet echt geslaagd. De banaan ook niet trouwens. Maar hij vraagt er amper om dus krijgt niet elke dag. Ik zie wel per dag of en wat hij krijgt.

Sinds woensdag kan hij tijgeren, zo grappig om te zien :D Maar daar gaat mn baby weer :( Ik wil een nieuwe :D

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Hahaha ik durf bloemkool nu niet eens meer aan te bieden. Arme C, straks vindt zij 't ook vies :D
    Tot nu gaat alles er goed in: broccoli wat minder, maar in combinatie met aardappel vindt ze het alsnog lekker!
    Dit weekend ook eens wat combi's met rijst proberen :) Met 5 maanden (dus een week of 2) wil ik ook voorzichtig wat vlees doorheen gaan doen.

Wat leuk @toch3! Is wel heel vroeg volgens mij he? :D
    Gaat inderdaad snel he. Ik zie C nu - met die 2 tandjes in dr mond - ook niet echt meer als échte baby. T vliegt voorbij allemaal :(

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Leuk om die eerste hapjes verhalen te lezen!
    Hier begin ik pas rond 5/6 maanden denk ik.. kijk wel even.

Omrollen nog niet gelukt, maar wel druk mee bezig dus zal niet lang meer duren.
    Verder mag hij nog wel een poosje klein blijven hoor :roflmao::rolleyes:
    Gaat zo snel allemaal :cry:

14. Harperhazel

Hier ligt hij ook de halve dag krom, komt allemaal vanzelf, het gaat al zo snel!

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Heb je een reden waarom je met 5/6 maanden start ipv met 4? Of gewoon een beter gevoel bij? :)
    Hoe gaat het met de fv nu? L had vaak erg trek, toch?

Lief he, die verwoedde pogingen tot rollen :D C was ook steeds aan het wiebelen en van zij naar zij aan het gaan en opeens had ze het door en rolde ze door naar dr rug! :) Nu druk aan het oefenen van rug naar buik.
    Ze moeten t opeens door gaan krijgen :D

16. Harperhazel

Wat je zegt inderdaad, ze moeten het even doorkrijgen.. van buik naar rug gaag hier steeds beter maar die slag van rug naar buik is nog iets te groot.
    Ik kan mij van mijn oudste herinneren dat hij dat met 5,5 maanden deed... ben benieuwd wanneer de baby het onder de knie heeft!

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Zijn hier ook andere kleintjes die al tandjes krijgen, trouwens? :)

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Ja gewoon een beter gevoel bij. Heb verschillende artikelen erover gelezen en voelt beter om wat later te beginnen.. weet ook niet , mss staat het los van elkaar hoor, maar wacht liever tot z'n darmpjes wat 'meer rijp' zijn omdat hij in het begin ook zo'n last van z'n voeding en darmpjes heeft gehad waardoor ik ook op extra care ben overgestapt..

Het gaat de laatste weken heel goed met drinken en slapen :D ritme kwam idd vanzelf, hij slaapt iedere dag van 11 tot minstens 6 uur door... :)

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Ah logisch dat je nog even wacht, ja!

Wat fijn dat ie zo goed doorslaapt! Moet voor jullie ook een hoop schelen :) Op hoeveel voedingen per dag zit-ie nu?

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    5 voedingen 180x6. Misschien tegen de tijd dat ik begin met bijvoeden dat er dan een fles vanaf kan, maar dat durf ik nu nog niet te doen. Moet hen wel altijd wakker maken voor zn laatste fles maar als ik hem last liggen ben ik bang dat hij weer s nachts gaat komen voor een voeding.
    Over 2 weekjes weer naar het cb, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt

Deel Deze Pagina