M. slaapt overdag trouwens ook gewoon. Als hij in de ochtend wakker wordt wilt hij binnen een uur weer naar bedje en slaapt dan 1.5 uur. Daarna rond 12.30/13.00 een slaapje van 2.5 uur en rond 17.00 nog een klein half uurtje. Dat laatste slaapje slaat hij de laatste tijd alleen steeds vaker over en wil daarom waarschijnlijk vroeger naar bed.
Ik vind het lastig met maten... Ik koop ook zo min mogelijk vooruit (aanbieding of niet), want ben daar al een paar keer flink de mist mee ingegaan. Het lijkt er op dat ze maatje 68 compleet overslaat nu. Ze heeft lange tijd maat 62 gedragen en heb een week of twee terug pyjama's, broekjes, etc van maat 68 tevoorschijn gehaald maar die zijn alweer aan de krappe kant. Denk dat maat 74 gauw in zicht is
Die groeispurten zijn inderdaad niet te overzien! Ineens zit je je kind in een kledingstuk te wurmen wat net nieuw is en hoor je bij het cb de reden....een aantal cm's erbij Ik had een super lief pyjamaatje gekocht in maat 68 maar het lijkt of de pijpjes driekwart zijn nu....gelukkig kan dat best in de zomer
Wat is ons meisje klein vergeleken met jullie kinderen ... volgens de laatste meting net aan 63cm en maar 6520 gram.. Ze past nog in maatje 56, weliswaar heeft ze vaker 62 aan maar ik hoef echt nog niet aan maatje 74 te denken! Ze heeft nu ook de waterpokken naast d'r eczeem dus het is hier feest Ook qua bijvoeding is het minimaal wat ze eet en grotendeels word ook weer onverteerd uitgescheiden.. Overdag slaapt ze gelukkig wat meer en weer iets eerder naar bed 's avonds maar nog vaak om het uur/1,5uur komen. En nog altijd "gezellig" ;-( naast mama slapen. Hadden vorige week wel hormoonzalf gekregen ivm jeuk van eczeem maar nu gaan de pokken voor..als de lichamelijke klachten afgehandeld zijn pakken we het slapen (in eigen bed) wel weer aan..first things first
slapen snachts is hier heel wisselend. Vorige week regelnachten gehad, vreselijk. Maar vannacht sliep hij weer van 22 tot 8.30 Overdag is er soort van ritme. Smorgens en smiddags 1,5/2 uurtjes slapen. Wel krijgt hij steeds meer moeite met in slaap vallen aan de borst, hij wordt teveel afgeleid, gelukkig accepteerd hij het steeds beter om in zn bedje in slaap te vallen, als hij maar een spuugdoekje in zn handen heeft. Eten gaat goed, hij wil alles proberen en krijgt ook "alles". Gister stukje rauwe paprika in zn hand gegeven, niet veel van gegeten maar wel flink zitten zuigen en kauwen erop. Brood is hij gek op, maakt niet uit welk soort (wij hebben momenteel elke x wat anders dus hij krijgt zowel wit als met pitten als maïsbrood). Inmiddels is tand 4 ook door, hopelijk stopt het nu even Kleding: ik koop ook niet vooruit, maar ik hoef ook amper wat te kopen voor J, dankzij zusje die alles van haar zoontje naar mij heeft gedaan In maat 68 had ik bijna 3 vuilniszakken vol uiteindelijk :O Zit wel ook winterdingen bij dus hij krijgt waarschijnlijk niet alles aan, voor de herfst zal hij er wel uitgegroeid zijn
^ Oh heel herkenbaar van het in slaap vallen aan de borst. Ik kan ook niet meer 'publiek' voeden want hij wil alles zien... is dat bij jou ook zo? Het voeden is echt een rustmomentje geworden. We zitten hier inmiddels in maat 74...
Klein maar fijn J zit (of zat, al even geleden) goed boven gemiddeld maar mijn ervaring met de oudste 3 is dat dat zo veranderd. E heeft op +2 gezeten en voor ze 1,5jaar was zat ze onder de -2.... Bijvoeding is ook nog niet noodzakelijk he, ze moet van de melk groeien, niet van de groente Wat bij J goed werkt tegen de eczeem is amandelolie in zn badje, hij wordt zo glad als een aal dan maar zn huidje is stuk rustiger, werkt beter dan de lanette vaseline van de dokter. Dat slapen kan zo omslaan J slaapt nu grootste deel in zn eigen bed èn hij valt overdag zelf in slaap ipv aan de borst.
publiek voeden lukt nog wel, alleen het in slaap vallen tijdens het drinken is steeds lastiger. Maar bij veel mensen om hem heen stopt hij wel vaker ja. Maar met 3 oudere kinderen kan ik vaak gewoon niet op een stille plek gaan zitten en ik vertik het ook om telkens apart te gaan zitten, hij went er maar aan
Het brood met pitjes mag/kan dus wel? Hier eet hij ook gewoon wat wij in huis hebben, maar merkte dat er pitjes in zaten vandaag, dus heb ze er zoveel mogelijk uit lopen vissen... Hij had er zelf weinig last van maar vond het toch eng. Is een hele geruststelling om te lezen dat het gewoon kan.
Brood wil hier echt nog niet, dan blijft hij maar kokhalzen. Groente gaat ook niet van harte, vanavond kwam alles er weer uit. Fruit gaat wel redelijk.
Het waren kleine pitjes...niet erg hard. Hij heeft er vast wel een aantal in zijn mond gehad, maar heb niks gemerkt. Heb M. vandaag met de pot mee laten eten (rode kool met aardappeltje) was weer even wennen dat het niet gestoomd werd en helemaal fijn gemalen Ook heeft hij sinds een paar dagen een soort obsessie voor bekertjes, dus een munchkin bekertje voor hem gekocht...vind hij helemaal geweldig...af en toe krijgt hij er een slokje uit en schrikt zich dan dood
Hoe maak jij de rode kool? Ben normaal echt van vers koken maar rode kool vind ik alléén uit de diepvries lekker, maar das nog niet geschikt voor C denk ik
C kan los zitten!!!! Ze vindt het nog een beetje moeilijk om haar rug recht (lang) te houden, maar ze valt niet meer naar voren of opzij en ze blijft gewoon zitten. Zooo schattig
Diepvries kan prima hoor! Alleen uit een pot mag niet, maar dat eten wij eigenlijk ook niet. Ik heb gewoon alles in een pan verwarm en toen een paar schepjes afgewogen en hetzelfde met een aardappel.
Ja kan wel? Ik kook verder alleen verse, biologische groenten, dus het voelt dan niet zo goed om rode kool uit de diepvries te geven Ik ga het eens proberen! Zal ze vast lekker vinden Toevallig eten we vandaag rode kool maar heb al een potje voor dr uit de vriezer gehaald. Volgende keer dan maar
Aan de mama's die al eerder mama waren: wanneer begonnen de eerste woordjes zo'n beetje bij jullie kinderen? Kan echt niet wachten op die eerste keer "mama" haha