eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Tenzij je zelf altijd biologische groenten eet kan het gewoon uit de diepvries. Uiteindelijk moeten ze jouw eigen eten gaan eten.
    In de diepvries is er verder niks met de groenten gebeurt behalve dat het ingevroren wordt :D

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Kook zelf ook altijd biologisch (vlees en groenten), behalve rode kool dan dus :p

3. Adrianna

Als het niet goed voelt dan zou ik het ook niet doen.
    Bij ons zijn dit soort dingen het enige wat hij voorlopig kan eten want wij eten alles gekruid en pittig.
    Vroeger kreeg je dan gewoon gelijk gekruid eten en met drie jaar een lepel sambal (Surinaamse cultuur), maar wil het iets rustiger aanpakken, dus vandaar maar veilig rode kool uit de diepvries :p

4. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Volgens mij bij mijn eerste na een jaar...

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Geen idee eigenlijk. Bij de oudste wel laat, lopen enzo ging rap maar praten ho maar

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Eten: ik let er niet zo heel goed op :oops: gister had ik een potje voor J maar hij heeft ook pasta van mijn bord op en ik weet niet wat daar allemaal in zat, had zelf niet gekookt.
    Honing, drank en drugs is wel verboden nu :D

7. Adrianna

Pfff kom net van de huisarts en seh af
    M. had opeens allemaal paarse vlekjes op 1 been. Niet ziek en gewoon actief.
    Huisarts had geen idee dus naar de seh verwezen... daar stonden ze ook voor een raadsel tot er een 'oudere' dame bij kwam en die zag gelijk wat het was.... stuwing :D Zijn bovenbeen vetje was waarschijnlijk raar komen te zitten en had zo de stuwing veroorzaakt.
    Gelijk een grote check up gehad natuurlijk... maar hij is kerngezond verder en heeft flink lopen sjansen :D

Dus nu stiekem een broodje smeerkaas als avondeten omdat hij zo lief is geweest :p

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ze is ook echt een fijn poppetje :D
    Ze trok keurig meer naar het gemiddelde toe maar we hadden laatst de reünie van ons clubje van de zwangerschapscursus en toen leek ze zooo klein.. Het kindje wat een paar uur na haar is geboren woog bijna 5 kilo meer.....:rolleyes: :|

Vanaf volgende week zou ze een echte maaltijd "moeten" krijgen, ik hoop dat ze daar beter op groeit dan op mijn melk..:p

Amandelolie gebruikten wij ook, direct op de huid, net als kokosolie maar dat werkt niet tegen eczeem. In ieder geval niet bij ons.

Ik hoop dat wij hier ook nog eens een omslag gaan krijgen! :)

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    #429 Switi, 3 aug 2017
    Laatst bewerkt: 3 aug 2017

Dacht dat C. mazelen had..geen idee hoe ik daar bij kom..
    Ik moest wel aan jou denken toen wij vorige week van de arts bij de spoedpost te horen kregen dat het niet zo vaak voorkomt dat kinderen onder de 1 een kinderziekte krijgen..maar goed dat was dezelfde arts die waterpokken niet eens herkende...:oops::rolleyes::| en beweerde dat Z. "last had van een virusje, waarschijnlijk iets met een luchtweg infectie" omdat ze toevallig net kuchte..

De blaasjes zijn al ingedroogd, sommige korstjes zelfs al verdwenen en niet weer nieuwe blaasjes gezien. Ze heeft dus eigenlijk maar 2/3 dagen er echt last van gehad, had C.dat ook?

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ja was hier ook maar een dag of 3! Heb ook niks aan haar gemerkt, was echt heel mild. Hou er dus ook rekening mee dat het wel terugkomt.

Nou tandje 3 is hier door, aan de bovenkant nu. Van deze wel erg last, lichte koorts, veel diarree luiers, onrustig, grauw koppie, snotverkouden... Vanacht is ze ook huilend wakker geworden, was de eerste keer in zeker 3 maanden, dus ik klaag niet. :rolleyes:
    Hopelijk voelt ze zich gauw beter.:)

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Staat een beetje raar zie ik :p Bedoelde dat ik er rekening mee hou dat C nog een keer de waterpokken kan krijgen

12. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Zijn jullie alweer ongesteld geworden?

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ik heb geen borstvoeding gegeven, dus je hebt denk ik niet veel aan mijn antwoord, maar ik werd 4 weken na de bevalling alweer voor het eerst ongesteld :(
    (Nabloeding van de bevalling was na zo'n twee weken gestopt en kort daarna dus alweer ongesteld)

14. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Heel herkenbaar. J is ook snel afgeleid en laat vaak los om rond te kijken. Ik voed haar vaak boven op onze slaapkamer maar dan nog zijn de gaatjes van het rolluik erg interessant. Ik ben begonnen de borstvoeding een beetje af te bouwen. Ik hoop de avond en ochtend en evt nachtvoeding wel aan de borst te kunnen blijven geven

15. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    J was op 17-7 ook "pas" 65 cm en 6430 gram. Ze zit in maatje 62-68. 56 past wat betreft breedte wel maar is in de lengte echt te kort. Sommige 62 ook. J heeft 74 aan van de Zara maar dat valt ook belachelijk klein

16. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Nee, geef wel nog borstvoeding maar sinds een week of twee niet meer volledig. Ben sinds ze zes maanden is een beetje af aan het bouwen maar nog niet ongesteld geweest

17. Adrianna

Ja, al heel snel na de bevalling, maar ik heb ook niet erg en lang gevloeid, dus was te verwachten.
    Ik geef ook geen borstvoeding?

Hoe herkennen jullie het doorkomen van tandjes behalve het zien van het tandje?

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    C had bij alle 3 haar tandjes een paar dagen goed last van kwijlen. Toen dat begon ontdekten we al snel een bultje op het tandvlees.

Bij de eerste 2 tandjes verder niets. Bij de 3e heeft ze twee dagen flínke diarree en lichte koorts gehad. Ook was ze toen hangerig en gewoon niet happy.

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Ja na 12 weken ongeveer werd ik weer ongesteld... maar geef ook geen borstvoeding.. dat is dus 1 van de dingen die ik totaal niet gemist heb aan zwanger zijn.. blehh

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Ik blijf telkens vloeien, ga volgende week naar de ha. Had het bij de vorige ook, teveel hormoon om door te zetten en te weinig om tegen te houden door de BV zei ha toen. Dus verwacht dat nu weer. Misschien toch aan een pil maar daar reageer ik slecht op dus waarschijnlijk kiezen uit 2 kwade

Deel Deze Pagina