Geen idee Van mij wel haha. Ik let er wel op dat het afwisselt, dan zal het vast niet veel kwaad kunnen. Hij mag van mij alles behalve alcohol, drugs en honing En kijk natuurlijk wel of het veilig is, paprikachips of nibbits zit nogal verschil in qua structuur
Wij geven ook vanalles op brood. Momenteel eet hij bananenbrood wat ik zelf heb gebakken en een paar stukjes brood van mij met kipfilet
Ik was vrij snel al weer ongesteld, uit m’n hoofd 3 maanden na de bevalling. En zoals eigenlijk wel verwacht weer enorm lange cyclussen ook.
Hoi Vrouwke, Ik ben vorige week soort van ongesteld geworden (slechts 2/3 dagen beetje bruin/rood slijm) terwijl ik nog altijd minimaal 10x per dag borstvoeding geef. Ik had ook wel langer last van hoofdpijn en menstruatie achtige krampjes ervoor. Sowieso kan meer (water) drinken geen kwaad en volgens mijn vlk was dat de manier (naast vaak aanleggen) om de melkproductie op te hogen..
Dat half op de zij opdrukken was hier wel de voorbode van zelfstandig gaan zitten, ook kwam ze regelmatig in een soort halve handstand positie terecht (handen en voeten op de grond, kont omhoog) en gefrusteerd raken als iets niet lukte of ze bij de poging ertoe toch weer omviel..
Volgens onze allergoloog mag Z. nu in principe alles wat wij ook eten maar ivm zoutgehalte en veel troep in bewerkte voeding geef ik zelf relatief weinig (zeg maar gerust niets ) van "ons" voedsel aan haar. In kipfilet zit ook zout Met smeerworst (lever) oppassen, niet te vaak geven ivm teveel vitamine A (volgens voedingscentrum). Ik geef 100% (biologische) pindakaas en soms appel/peer stroop van "de kleine keuken". Fruit en avocado op brood is prima broodbeleg, Z is gek op komkommer dus dat geef ik regelmatig bij het brood (besmeerd met ongezouten roomboter). Daarnaast geef ik haar biologische bosvruchten/appel thee (van de appie baby schap) aangelengd met heet water zodat het lekker lauw is. En soms doe ik ipv brood een bakje yoghurt (oma maakt die zelf!) en strooi daar wat fijngestampte noten of klein gesneden fruit door. Vorige week een bordje pap met gewone melk geprobeerd maar dat vind ze niet lekker en ze reageerde er op met uitslag dus dat gaan we niet meer doen maar misschien vinden andere kinderen dat wel lekker.
Hier gaat het ook best snel. Zo ging ze vorige week opeens zelf zitten en de dag erop zelf staan, ze loopt nu een rondje in haar bed, laat wel eens een handje los om wat aan te wijzen en vervolgens is het boem.. Maar ze heeft al door dat knieën optrekken de manier is om over die rand te komen (gelukkig het bed en de box al voor die tijd lager gezet!! ) de box heeft geen spijlen dus daar kan ze zelf niet meer zo goed bij de rand dus ze oefent graag in bed... Het tijgeren is overgegaan op kruipen en dat gaat ook best rap! Binnenkort maar de traphekjes gaan installeren. Ze slaapt overdag nog zo'n 2/3x, soms een half uurtje maar soms ook 2 uur, geen vast ritme dus. Ze komt nog minimaal 10x voor de borst waarvan zo'n 3x per nacht. Ze heeft 3 puntjes van tandjes die door zijn en nog een paar bobbels in de mond, ze slaapt en eet er wel slecht door! Waarschijnlijk ook mede door de sprong en snelle ontwikkelingen. Haar eczeem is nu gelukkig wel goed onder controle, alleen na het wekelijkse zwemmen vlamt het eventjes op, 1x licht insmeren met hormoonzalf en het trekt weer weg. Nu ze geen last/pijn meer heeft van de jeuk is ze nog vrolijker de hele dag aan het babbelen, soms worden hele verhalen verteld aan monddoekjes (favo speelgoed) of knuffels.. Na een periode van hevige eenkennigheid (ging al huilen als men naar haar keek) gaat ze nu weer lachen en kwebbelen naar iedereen. Kortom er gebeurt veel maar dat gaat even ten koste van lichamelijke groei want ze komt nog maar zo'n 15 gram per week aan en is in lengte al weken aan het stilstaan..
Nee hier ook nog niet ongesteld na de bevalling. J is nu 9 mnd en krijgt sinds een kleine twee weken alleen nog maar in de ochtend bv, daarvoor nog in de ochtend en avond.
J heeft twee tandjes. Probeert heel erg te kruipen maar dat lukt haar nog niet wat enige frustratie geeft. Ze rolt vol op, kan goed zitten, schuift ok haar as en achteruit. Vooruit schuiven lukt ook aardig. Ze heeft vooral laat van verlatingsangst. Eenkennigheid nog niet echt. Als ik van de kamer naar de keuken loop is het enorme paniek en hard huilen. Helaas groeit ze sinds het stoppen van de bv niet zo goed. Ze is maar 350 gram gegroeid vanaf half augustus. Laatste drie weken zelfs afgevallen. En het was al maar een smal meisje. Nu 7100 gram. Ze eet de vaste voeding prima maar de poedermelk vind ze helemaal niks.
Zo hey, wat eten jullie kleintjes goed! j. begint bij elk klein stukje gigantisch te kokhalzen. Hij eet dus echt alleen kant en klare potjes zonder stukjes. 's ochtends fruit en 's avonds een warme hap, en dan nog 3 flessen. Brood e.d. gaat er hier echt niet in! Meer kleintjes waarbij dit herkenbaar is? Of wat hebben jullie eraan gedaan om wel meer stukjes te eten? J slaapt ook 2 keer op een dag. 's ochtends en 's middags en ligt dan rond 19.00u weer in bed tot de volgende ochtend 7u, heerlijk! Hier is nu 1 tandje door en meneer doet goed z'n best om te kruipen, alleen komt ie nog niet vooruit haha. zo leuk hoe die dan zit te wiegen op z'n knieeen en handen.
Hier ook nog niet weer ongesteld... Eten was hier ook drama, vooral stukjes (korstjes!) Ik maak inmiddels wat wij zelf eten glad met de staafmixer. Ga niet apart voor hem koken, let ook niet op kruiden/zout e.d...
@Sophiex geen idee, J eet beter stukken dan glad. Potjes pak ik nu ook 12/15+ omdat daar tenminste structuur in zit. Ik laat hem wel heel veel zelf eten/knoeien, maar weet niet of het daardoor komt. Moet wel zeggen dat J veel vaker potje krijgt dan vers. Ik eet best vaak dingen die ik niet geschikt vind voor hem en ik ga ook niet dubbel koken, potje in de magnetron en klaar Meestal wil hij dan nog wel een beetje van ons bord maar dat vind ik niet erg dan
Als ik een boterham geef, haal ik de korstjes eraf en snij het in stukjes, ik leg dan een stukje voor hem neer en dat pakt hij dan zelf.. gaat heel goed. Het is gelukt van 4 naar 3 flessen. Ik geef nu smiddags wat lauwe thee en een boterham / maissticks en daar redt hij het prima mee. Hij huilt niet om een flesje melk.
Ik geef eerlijk gezegd ook veel groente uit kant en klare potjes . Gister had hij wat broccoli van ons.. Maar ik heb ook geen zin en tijd om vanalles apart te koken, potje is dan snel klaar. Fruit probeer ik wel vaker vers te geven. Vandaag kiwi geprobeerd, dat smaakte hem wel.. maar na een halve kiwi heeft hij wel genoeg.. Zelfde als met potjes, 6/8+ maanden potje eet hij maar de helft van
J had vandaag 2.00 bv 6.00 bv 7.30 boterham pindakaas (met korst, 80% op) 9.00 bv 11.30 halve soepstengel 12.15 boterham smeerkaas (met korst, 90% op), beetje melk uit tuitbeker 13.15 bv 15.15 potje fruit 17.15 potje groente en blanke vla 19.30 bordje brinta 19.45 bv
Ik ben helaas 3 weken na de bevalling alweer ongesteld geworden en sindsdien elke maand wat helaas sinds mijn zwangerschap gepaard gaat met erge rugpijn. M zijn lijntje boog ook wat af toen we hem gingen wegeb begin deze maand. Hij wordt ook steeds beweeglijker en is niet meer gaan eten dan normaal. Hij is geen echte fan van brood, maar eet het wel..vaak een halve tot 3/4 boterham Hij is wel super gek op groente en fruit...daar kan hij wel veel van op, maar zijn broodje, pap en fles...nee daar maak ik hem niet echt blij mee.