eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.061
    17.019
    113
    #641 Sado, 26 okt 2017
    Laatst bewerkt: 26 okt 2017
    C vandaag 9 maanden, feestje! Het gaat zo hard :(

Gister voor het eerst een hele duidelijke "mama" gehoord, zo lief :D Ze zal nog niet snappen wat er mee bedoelt wordt, maar sindsdien wel nog een aantal keer gezegd :p Had toch wel het idee dat ze het redelijk gericht zei.

Wat betreft eten: hier geen moeite, C eet en drinkt letterlijk alles wat ik haar voorschotel. Ik kook alles zelf voor haar. Ik eet zelf ook niet uit potjes en pakjes (maak vrijwel alles echt vers) dus schotel haar dat liever ook niet voor :) Ik kook niet dubbel (echt geen tijd voor doordeweeks), maar reserveer in het weekend een uurtje om zelf wat 'potjes' te maken, die gaan dan de vriezer in :) Heb standaard een stuk of 20 maaltijden in de vriezer, mooi makkelijk, gaat zo de magnetron in.

C's absolute favoriet is macaroni:
    Tomaat (ontveld+ontpit), courgette, paprika, kip of rund en wat gekookte pasta.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.061
    17.019
    113
    Doe ik inderdaad ook zo met dingen die ze zelf pakken kan! Brood, korstjes, komkommer, appel, banaan, etc :)

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.061
    17.019
    113
    Hier ook na 3 weken alweer ongesteld, maar jij geeft ook flesvoeding, toch? :)

Gelukkig nu even een paar maanden helemaal niet meer :p

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Klopt ik geef flesvoeding.

Weer je al wat je bij je kindje gaat doen? Weer flesvoeding of borstvoeding?

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.061
    17.019
    113
    Ik mag geen borstvoeding geven vanwege mijn medicatie, daarom heb ik nu ook direct flesvoeding gegeven.

6. Adrianna

Ah je hebt dus geen keuze.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.061
    17.019
    113
    Helaas niet, maar ach, het is wat het is :) Ben zelf ook groot geworden op flesvoeding :)

8. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hier ook! Doe er ook nog ooit wortel doorheen en ipv kip of rundertartaar een plakje gekookte ham

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Vanmorgen naar inloop geweest op cb omdat hij bijna 9 maanden is en met 11 maanden pas weer afspraak. J is nu 75cm en 8750gram. Iets langer en iets dunner dan gemiddeld :)

Ietjuh en Harperhazel vinden dit leuk.
  10. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Oh leuk! Klinkt gezond, ik wilde maandag ook even langs, ik vind de baby zo enorm, ben erg nieuwsgierig!

toch3 vindt dit leuk.
  11. Harperhazel

Ik ben net even heen geweest, baby is 9.6 kilo en 75 cm! :|

toch3, Spectre en Ietjuh vinden dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.061
    17.019
    113
    Wauw! :D

Wij gaan vrijdag, ben ook zo benieuwd!

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Wij moeten volgende week woensdag... Ben benieuwd :)

14. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Stiekem lees ik even mee in jullie groep, net wat oudere kindjes. Hier ook een zeer slechte eter als het gaat om bijvoeding en glad gaat inderdaad het beste.Fruit gaat nog wel, brood amper en ook van avondeten eet ze maar een half potje.

Ik gaf nog vier flessen van 180(6) maar cb adviseerde om de 15.00/16.00 u fles eraf te doen, en dan rijstwafel ofzo te geven met wat water of thee. En in de ochtend papfles. Vandaag eerste dag geprobeerd. schema was nu:
    8.00 u 180(6) met 1 eetlepel pap
    9.15 u. Bijna hele banaan op ( gepureerd) en 30 cc thee
    12.00 u Twee ministukjes brood plus 100 cc opvolgmelk ( ze kreeg 150(5), maar niet op)
    16.00 u. Kwart rijstwafel plus paar slokjes thee
    18.00 u. Half potje warme maaltijd, plus stukje peer
    19.30 u 210(7) helemaal op

Ik ben nu zo bang dat ze vannacht gaat komen. De 16.00 u fles heeft ze nu niet gehad, maar daardoor heeft ze ook niet meer op dan een half potje warm eten. En dat was de bedoeling. Dat ze daarvan meer zou eten.
    We zullen het zien....

15. Adrianna

Volgens mij heeft het een beetje tijd nodig wanneer er een fles vanaf gaat.
    Hier is brood ook geen favoriet, vooral de laatste tijd.
    We proberen nu af te wisselen met bananenbrood, gezonde pannekoekjes en ei/groentemuffins.
    Gek genoeg eet hij dan wel, dus het is hier echt een kwestie van smaak.

toch3 en GDuif vinden dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik ga weer terug naar 4 flessen... heb het idee dat L. er nog niet aan toe is om te minderen. Brood weigert hij nu helemaal, thee of diksap drinkt hij niet meer dan een paar slokken.. hij heeft nu zulke dikke ontlasting dat hij ervan krijst... vind dat zo zielig. Denk dat hij door die 3 flessen te weinig vocht binnen krijgt. Ik ga s middags weer een klein flesje geven en hopelijk wordt z'n ontlasting dan ook weer normaal...
    Zal vanzelf wel komen dat hij meer vaste voeding gaat eten

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze er niet extra wakker van zal worden s nachts.. ik was ook overgegaan op 3 flessen en mn zoontje sliep er alsnog op door ook al kreeg hij niet echt extra voeding binnen

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Net zo lang als J maar wel bijna een kilo zwaarder. Maar niet echt veel te zwaar toch? J zit tenminste met gewicht onder gemiddeld

19. Harperhazel

Nee hoor, niet veel te zwaar, onze eerste was ook altijd lang en dun dus we weten niet wat we nu meemaken, haha!

20. Harperhazel

Is er nog iemand die borstvoeding geeft? Zo ja, hoe doe je dat als de baby doorslaapt? Ik voedde hem altijd voor zijn eerste slaapje 's ochtends maar mijn borsten zijn best vol 's ochtends, en aangezien ik niet meer op het werk mag kolven, twijfel ik even wat ik het beste kan doen.

Deel Deze Pagina