Als hij doorslaapt loop ik een paar dagen met ploft***ten smorgens maar ga er niet voor kolven. Al valt dat ploffen ook wel mee laatste tijd. Of het komt omdat hij niet meer doorslaapt Maar ik werk niet dus kolf sowieso eigenlijk nooit
Hier met 9,5 maand nog altijd geen kruiper, MAAR C heeft opeens het billenschuiven ontdekt Dus ze komt al zittend op dr billen nu toch - nog behoorlijk rap ook - vooruit Geweldig
Nog meer kindjes die al de waterpokken hebben gehad? L. heeft er momenteel last van, milde vorm tot nu toe (gelukkig) alhoewel het een veel voorkomende kinderziekte is, en ieder kindje het wel een keer krijgt, vind ik het zooo zielig
Hahaha dat ziet er vast fantastisch uit!! Hier staat Baby soms los, vandaag ook weer, hij stond op met behulp van de vaatwasser, liet hem toen los en stond een sec of 4 helemaal los en liet zich toen vallen op zijn billen.
Wat schattig een billenschuivertje! M is in de ‘wiebel op handen en knieeen’ fase en wil echt overal oefenen. Zodra hij de kans krijgt draait hij op zijn buik en doet zijn knietjes onder zijn kontje.
Net met C bij het CB geweest om even te wegen/meten. Ze is nu 76cm en 9,2kg. Dat verklaart wel waarom ik bijna alle maatje 74 kleding heb moeten vervangen door maatje 80
Wauw wat gaan jullie kindjes hard! Q kan net met steun zitten. En kan sinds een paar dagen zichzelf vooruit trekken. Naar het staan heeft ze nog totaal geen aandacht. Toevallig hier ook naar het cb geweest. Ons meisje is nu 75 cm en 9,1 kg
Mijne niet hoor! C blijft helemaal goed en los zitten als je dr neerzet. Ze zit rustig een half uur zittend te spelen met blokken oid. Maar: zelf gaan zitten, kruipen of gaan staan/stapjes zetten doet ze nog absoluut niet. En dat terwijl de 10 maanden nu al bijna in zicht zijn.... Ik twijfel een beetje of ik niet even een (kinder)fysiotherapeut moet contacten, al is het alleen maar voor wat advies.
Billenschuiven is een manier van kruipen heb ik gehoord, dus eigenlijk kruipt C al Volgens mij is kruipen ook niet 1 van de mijlpalen aangezien veel kindjes de kruipfase overslaan en direct gaan staan en lopen.
Helemaal niet nodig hoor, ze ontwikkelen op hun eigen tempo! Komt allemaal vanzelf... het had hier allemaal wel wat langzamer gemogen..
J heeft de waterpokken, best erg, gehad toen ze 6 maanden was. Heel zielig! Hier ook niet een super snelle. Ze kan goed zitten en is net een soldaatje hoe ze vooruit komt. Tussen tijgeren en kruipen in dus. Vraagje... ons meisje heeft niet zo’n grote voetjes (maat 17 past nog prima, andere baby slof schoentjes 0-6 mnd ook). Nu probeer ze zich op te trekken naar op slofjes, sokjes, schoentje glijd ze meteen uit en valt ze. Anti slib sokjes zijn. Aan pas vanaf mat 12-18 mnd. Veel te groot dus. Idem voor stoffen met antislib. Iemand tips?
@Vrouwke87 helaas geen tips. Behalve blote voetjes . Ik heb een ander vraagje. Ik dacht het al eerder gemerkt te hebben maar het lijkt er op dat ons lieve meisje af en toe in een soort duiveltje veranderd als ze haar zin niet krijgt. Of als er iets gebeurd wat zij niet wil. Vanmiddag beet ze me in m’n neus en daarna wilde ze nog een keer me vastpakken en bijten. Herkent iemand dit?
https://www.hema.nl/winkel/baby/babykleding/baby-sokken-maillots/2-pak-babysokken-(4700300)?color=grijsmelange en zo zijn er nog wel meer te vinden. Ook antislip slofjes etc
au! Nee gelukkig niet. De oudste heb ik wel een keer teruggebeten maar toen was hij al bijna 2 Nu kan je denk alleen zorgen dat ze er niet bij kan als ze wil bijten
Oef, vervelend! Herken ik helemaal niet... Ze kan behoorlijk geirriteerd/chagrijnig dr ongegenoegen vocaal uiten, maar dit herken ik niet.
Wel met hardhandig wegduwen Hahaha Als hij het zat is duwt hij mijn hand weg of gezicht weg, maar in zijn greep krabt hij me dan vaak. Vaak gaat het gepaard met een soort oorlogskreetje Als iets niet gaat zoals hij het wil gooit hij zijn hoofd naar achter en jammert... Zit echt al een karaktertje in.