eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Klopt! Was niet te missen! Dankjewel :D

Ietjuh en toch3 vinden dit leuk.
  2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Gefeliciteerd sado

Sado vindt dit leuk.
  3. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd Sado!

Sado vindt dit leuk.
  4. Adrianna

@Sado hoe is het met C gegaan bij de fysio?

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Is volgende week pas! :)

6. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Hier kan hij inmiddels ook zelf gaan staan, zonder hulp van iets of iemand... ben benieuwd wanneer de eerste stapjes gezet worden :cry:

7. Adrianna

Jeetje wat snel!!! :eek: M. Kan net aan 1 handje staan voor een halve minuut.

Hier een huis met zieken...vriend is ziek thuis en M is nog maar een uurtje van 9.00-10.00 wakker geweest om te eten en drinken.

8. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    En hoe was t bij de fysio?

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Goed! Absoluut geen motorieke achterstand/problemen, gewoon wat lui geworden door onwetendheid van mij en de creche (oa te vroeg steeds zittend neergezet).

Aantal simpele oefeningen meegekregen en de fysio verwacht dat ze met een week of 4 wel goed kan kruipen :) Zie al enorme vooruitgang (is weer gaan rollen, trekt dr knieen op onder dr buik, richt dr hele bovenlijf op) sinds we dr eigenlijk alleen maar de hele dag op dr buik leggen.
    De fysio zei dat ze verder een sterke dame is en al veel dingen kan om te gaan staan en lopen. Ze zei dat we er ook niet raar van moeten opkijken als ze straks bijv maar een paar dagen kruipt en dan direct gaat staan en lopen :)

Ietjuh, Adrianna en toch3 vinden dit leuk.
  10. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wat goed dat ik dit lees! Spiek af en toe mee in jullie groep. Ons meisje kon ook al heel snel goed zitten, dus zij speelt de afgelopen maanden vooral zittend. Ik leg haar wel een paar keer per dag op haar buikje, maar nooit heel erg lang. Ook nog geen kruiper. Nu ik dit zo lees, zal ik haar wat meer op haar buikje leggen.

Sado vindt dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Precies dus wat ik deed! Ze kon heel vroeg al helemaal los zitten en ze vond het zó leuk om zittend te spelen dat we haar vrijwel altijd ook zo neerzetten. Achteraf gezien stom, want de prikkel om zelf overeind en vooruit te komen ebt dan natuurlijk weg. Maargoed, da's een onbedoelde nieuwe-mama-fout :)

Ik zet haar nu niet meer zittend neer, alleen met eten (in de Tripp-Trapp) en met aankleden. Verder ligt ze nu weer altijd. We doen dan veel "rolspelletjes" (bij bekken pakken en omrollen), wat we (op advies van fysio) zo gek mogelijk maken. Dus: liedjes erbij zingen, veel geluidjes maken. Ze ligt helemaal in een deuk als we het doen :p
    Ook stimuleren van buikschuiven, dat doen we meestal met z'n 3en. C ligt op dr buik, een van ons heeft z'n handen tegen haar voeten (zodat ze kan afzetten) en de ander zit voor dr. Met hééél veel aanmoedigen, complimentjes en ook dan liedjes en andere blije geluidjes komt ze met een onwijs trots koppie naar voren :) Hopelijk kan ze het over niet al te lange tijd zelf.

Kan mezelf enerzijds wel voor m'n kop slaan: we hebben het toch redelijk zelf veroorzaakt bij dr, maar aan de andere kant: ben heel blij dat er fysiek niets mis met haar is en dat ze gewoon gezond verder groeit :)

Ietjuh vindt dit leuk.
  12. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ok, dat rollen is ook wel een goede tip. Ze kan rollen maar doet dat nooit meer, waarschijnlijk dus ook omdat ze veel zit. Maar in de zomer rolde ze erg veel. Dat gaan we dus ook maar weer oppakken. Dat tegen ons afzetten proberen wij ook, maar zonder succes. Ik denk toch echt dat ze die beweging echt zelf moeten gaan snappen.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ook dat klinkt bekend: C kon vroeg rollen, maar stopte daar ook helemaal mee. Nu doet ze het wel weer.

Als je twijfelt of je het juiste doet kun je altis advies inwinnen bij een (kinder)fysio :)

GDuif vindt dit leuk.
  14. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Het kan stil hier. :cool:
    Iedereen de Sinterklaas een beetje overleefd of (nog) niet mee bezig geweest?

Hier wel Sint gevierd ivm ouder neefje maar man o man wat is ons meisje ook stinkend verwend :oops:

15. Harperhazel

Heel stil inderdaad!

Wij hebben het hier met familie gevierd, we hadden een max van 5 cadeautjes per kind, hebben leuke dingen gekregen.

Baby is nu ziek.. heeft al 2 dagen 39+ koorts :(

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Hier ook sinterklaas gevierd, was erg leuk! :)

Ah bah, vervelend @Harperhazel... C is ook een goede anderhalve week ziek geweest, met een paar dagen koorts. Niet leuk, t heerst....
    Hopelijk knapt ie gauw op!

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    wij moeten nog, zaterdag konden al mn broers en zussen. Van ons krijgen ze per kind 3 kadootjes, van oma gezamelijk (hubelino knikkerbaan), en 2 zussen ook voor ieder wat dus sowieso 5 per kind + gezamelijk + 2 schoenkadootjes. Vind ik wel weer genoeg haha

Harperhazel vindt dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    J is ook ziek. Hoest al 3/4 weken en had vanaf donderdag koorts. Dinsdag toch maar ff check bij de huisarts omdat ik toch moest voor mezelf. Blijkt J lichte longontsteking te hebben :cry: Nu aan de ab, maar hij vindt het zò vies! Gelukkig is de koorts nu wel weg, hij hoest alleen nog verschrikkelijk. En hij kan niet gewoon huilen, zo zielig

19. Harperhazel

Ach arm ventje! Beterschap!

20. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Hier ook 5 cadeautjes. Maar toch voor zo’n klein grietje noem ik dat wel stinkend verwend. :rolleyes:
    @Harperhazel och arme. Koorts is nooit leuk bij kleintjes. Is hij er ook ziek van?

@toch3 jeetje longontsteking. Daar denk je ook niet zomaar aan. :(
    Veel plezier zaterdag in ieder geval!

Beterschap voor jullie kleintjes.

Deel Deze Pagina