Heel herkenbaar. Wordt minder.. of althans daar lijkt het bij ons nu op. Maakt het niet minder irritant. Wij geven haar nu een lepel om vast te houden. Helpt ook wel iets.
Eten uit de mond halen gebeurt hier ook al een tijdje. Soms gaat het weer in zijn mond, maar vaak wordt het uitgesmeerd in zijn haar of gezichtje. Wel eet hij sindsdien ook meer zelfstandig. Alles wat ik op zijn tafeltje leg pakt hij op om in zijn mond te stoppen. Na weken...Nouja maanden eigenlijk...van oefenen gaat M. nu ook staan en stapt rond de meubels. Zag ineens in de ochtend zijn gezichtje van heel dichtbij op de babyfoon Hij had zich in bed opgetrokken en keek recht de camera in. In de dagen daarna gebeurde het dus ook rondom de meubels. Wat is dit eerste jaar snel gegaan trouwens...als ik de foto’s van de bevalling kijk lijkt het alsof het gisteren was.
waarom vervelend? Oke, smakelijk is anders maar ze deden het hier alle 4 (J nog) en ik zie dat als een stukje eten ontdekken
Ik vind het ook vies en vervelend dat spelen met eten haha, maar hier valt het nog mee... meestal doet hij dat als hij genoeg heeft. Dit jaar is voorbij gevlogen... soms gaat het veel te snel allemaal, het is indd als de Dag van gisteren....
Nou echt ongelooflijk, over 4,5 weken is hij gewoon 1! Hier is het de afgelopen nachten trouwens echt vreselijk. Hij wordt bijna om de 3/4 uur wakker en is dan gewoon bozig... ook is hij ineens weer heel vroeg wakker. Om gek van te worden!
Hier zijn de nachten ook vreselijk. Meerdere keer per nacht ophuilen. Soms is niks goed. Ik heb ook het idee dat ze gewoon in haar slaap aan het huilen is. Vorige week is ze flink ziek geweest. Over 1 maand gewoon al weer 1 jaar. Waar blijft de tijd
Hoe zijn jullie kindjes qua karakter etc? En is het al mogelijk dat ze op deze leeftijd gaan uittesten? L. is best pittig op het moment.. constant uitproberen, blijven doen wat niet mag, driftig zijn wanneer iets niet mag.. hij is best druk en kan zich moeilijk op 1 iets concentreren.. eigenlijk kan ik hem gewoon niet gezellig op de grond laten spelen want hij zoekt constant naar iets wat niet mag.. waardoor ik me net een agent voel die hele dag; 'nee dat mag niet' loop te roepen Zou het een fase zijn, of gewoon een pittig karakter?
Hier is hij zeker pittiger dan de eerste, veel meer doorzettingsvermogen, als hij wat wil gaat hij er ook voor. Hij kan soms ook wel wat driftig zijn als iets niet lukt en ook bewust boefig. (Kasten open maken terwijl hij met een schuin oog naar mij kijkt) Ik heb wel het idee dat ik zijn karakter nu wel ken. De fases zijn voor mij altijd duidelijk te herkennen als ze ineens iets 'extreem' doen wat ze normaal niet (zo veel) doen.
Oke, dan hoop ik maar dat het een fase is; het extreem stout zijn dan.. maar mss komt het ook doordat mn man een week weg is geweest, dat hij een stukje gezag mist ? Hij komt vandaag weer thuis dus ben benieuwd of L. dan weer wat rustiger is
Als ik M. op de grond zet kruipt hij regelrecht naar alles waar hij niet aan mag komen en als hij ‘op bestemming’ is dan kijkt hij nog even naar mij om mijn reactie af te wachten. Stofzuiger is favoriet, samen met de kerstboom en wasrek. Alles op tafel is ook leuk om eraf te trekken, dus we hebben alles maar een beetje in het midden gezet zodat hij er niet bij kan. Driftig wordt hij (nog) niet als ik hem ergens wegtrek, maar hij kruipt er wel weer gelijk naartoe. Wat ik blijf doen is hem dan iets van zichzelf in zijn hand geven en zeggen dat dat zijn speelgoed is en dat hij daar wel mee mag spelen...werkt natuurlijk niet
Ik herken het driftige ook hoor! Huis een dametje wat precies weet wat ze wel en ook echt niet wil. Ze heeft daarnaast weinig geduld en wordt boos als iets niet snel genoeg lukt. Afleiden werkt hier het beste, haar helpen en het niet overnemen als iets niet lukt. Na een aantal keer lukt het haar dan wel en straalt ze van oor tot oor. Hoe was bij jullie de eerste kerst met jullie kleintje(s)? Hier was J helaas ziek, flinke dubbele oorontsteking. Des al niet te min heeft ze het goed gedaan. Vanavond nog oud en nieuw en dan gaat het gewone leventje weer verder.
Gelukkig nieuwjaar allemaal! J vind het vuurwerk echt leuk. Voor de rest vind ik die eerste x feestdagen niet echt bijzonder ofzo. Vind het met de oudere kinderen veel leuker, die snappen het tenminste
Gelukkig nieuw jaar! Inderdaad. Ben voor dit jaar ook blij dat het er weer op zit. Hij snapte er toch niks van en zijn kerst was gewoon optijd eten en optijd slapen, wat logisch is natuurlijk
Ik vond de eerste feestdagen met L. wel leuk maar ook niet heel bijzonder. Met kerst bij familie geweest en bij oud en nieuw heeft hij heerlik door alles heen geslapen
Gaan jullie de verjaardag van de kleintjes nog op een speciale manier vieren? Hier komt er familie en ik ga hapjes maken en er is uiteraard taart. Van ons krijgt hij een sieraad wat eigenlijk een soort traditie is en doorgeef iets (verpatsen mag later ook )en ik ben aan het rondkijken voor een duwkarretje.